Testy
José Feliciáno
6
celý koncept, který je složitý jak svinja je na pytel - staráš se o spalovák a staráš se de facto o elektromobil, ve finále nemáš ani jedno, nabíjecí hybrid je ptákovina, která kombinuje neduhy obou světů
Přejít do diskuze
Proč bych měl kupovat nějakou Čínu, když mám za stejný prachy ověřenou starou dobrou Evropu? Náhradní díly, servis, image, … Snad jen pro nějakého čínofila. Být to o 30-40% levnější, tak plně chápu.
@rohYpnol TOP3 není a nebude ani omylem. Ve střední třídě jsou tady vedle Superbu a Passatu stálice jako 3er, A5, Cčko, je zde Subaru Outback nebo Volvo V60, takže to nebude ani TOP6. A ten kdo se sveze, tak za to 1,1 mega nikdy nedá, dynamika nad 100km/h je vyloženě vlažná a na evropské soupeře vůbec nestačí, Vmax je legrační, podvozek na pražské dlažbě nikdy nikdo netestoval a drnčí jak o závod (doporučuji projet si třeba Jičínskou), infotaiment (počítaje v to i asistenty) je podle mého názoru na rozdíl od pana redaktora doslova tragický, nemluvě o již zmíněných slabůstkách typu ND/servis, financování etc.
@ptr078 Ona po 5 rokoch nejaká bude? Leda že by si niekomu zaplatil, aby to odviezol a uvoľnil ti garáž.
@José Feliciáno Nebo kombinuje výhody obou světů…. Záleží na uživateli a okrajových podmínkách.
Pokud jezdíte do práce 30km a můžete nabíjet doma, tak přes týden zvládnete 30+30km denně resp pojížďky po městě jen na elektřinu s náklady cca koruna na kilometr, v tichu, s elektrickou “hladkostí” a bezemisním provozem… Na víkendové “dálky” nebo dovolenou nebo cokoliv nad 100km sednete a v hybridním režimu jedete bez sebemenšího omezování, pořád se slušnou spotřebou a dynamikou….
A celé to nestojí ani neválčí nesmysl, protože nepotřebujete (neplatíte a nevozíte) velkou těžkou drahou baterii 70kWh+ ….
Řadě uživatelů to může dávat smysl a reálně využití bude asi větší než 0-100
Pokud jezdíte do práce 30km a můžete nabíjet doma, tak přes týden zvládnete 30+30km denně resp pojížďky po městě jen na elektřinu s náklady cca koruna na kilometr, v tichu, s elektrickou “hladkostí” a bezemisním provozem… Na víkendové “dálky” nebo dovolenou nebo cokoliv nad 100km sednete a v hybridním režimu jedete bez sebemenšího omezování, pořád se slušnou spotřebou a dynamikou….
A celé to nestojí ani neválčí nesmysl, protože nepotřebujete (neplatíte a nevozíte) velkou těžkou drahou baterii 70kWh+ ….
Řadě uživatelů to může dávat smysl a reálně využití bude asi větší než 0-100
@Dzakobo Ako sa hovorí v ČR, zajíc v pytli?
Šanca být méně poruchový, ale
- s neistotou na našom trhu novej značky,
- s malým servisným zastúpením (4 x servis v ČR?)
- nevýhodou 2 pohonov,
- malou kapacitou batérie,
- nie veľmi zaujímavom PHEV segmente s cca 4% podielom v ČR,
- istotou veľkého prepadu ceny, alebo nepredajnosti ...
Šanca být méně poruchový, ale
- s neistotou na našom trhu novej značky,
- s malým servisným zastúpením (4 x servis v ČR?)
- nevýhodou 2 pohonov,
- malou kapacitou batérie,
- nie veľmi zaujímavom PHEV segmente s cca 4% podielom v ČR,
- istotou veľkého prepadu ceny, alebo nepredajnosti ...
EU uvalila na elektromobily vyrobené v Číne ďalšie clá navyše nad desaťpercentné clo, ktoré už na dovoz automobilov do EÚ platilo. Spoločnosti BYD vymerala 17-percentné clo, Geely 18,8 percenta a SAIC 35,3 percenta. Takže napr BYD ba bol - 27...
@Lubo Pohon u BYD má šanci být méně poruchový - atmosférický motor a lithium-železofosfátová baterie...
K tým čínskym autám by som to zhrnul nasledovne. Určite sú 3-4 značky, ktoré majú potenciál presadiť sa celosvetovo, kým nepríde náhodou nejaká kauza typu Huawei spygate. Uvidíme, ale u číny je to dosť pravdepodobné. Čínske štátne dotácie nebudú fungovať večne a kľudne sa môže stať, že niekoľko značiek zavrie krám zo dňa na deň a nepošle už ani skrutku náhradného dielu do európy. Takže by som bol určite obozretný pri výbere samotnej značky. Ďalej si treba uvedomiť, že o Čínskych zvyklostiach a správaní zákazníkov pri používaní a servise automobilov, nevieme ani ***. Ale doslova ani ***. V číne je youtube, facebook, instagram zakázaný a reálne spoľahlivostné, záručné a iné recenzie nikto nikdy v Europe nevidel a ani inde na svete okrem Číny a jej spriaznených komunistických štátov. V Číne sa cenzúruje všetko, takže realitu čínskych servisov a iných servisných zásahov tiež nevieme. A darmo sa číňania snažia prispôsobiť európskemu zákazníkovi, číňanov je cez miliardu a nebudú sa nakomplet prispôsobovať európskym rozmaznaným zákazníkom. Taktiež si treba uvedomiť, že mehanický inžiniering Číny nie je a nikdy nebude na takej úrovni ako sme zvyknutý pri európskych značkách. Čina vždy všetko len okopírovala, alebo ukradla priemyselnou špionážou. Tie ich autá nie su žiadnym zázrakom. Pri neobmedzených rozpočtoch, bez ohľadu na zisk a vykorisťovania vlastného národa by to ani Čína za takéto ceny nezvládla vyrábať. Ak by takéto " možnosti " mali výrobcovia v akejkoľvek inej krajine, tiež by produkovali takéto autá za nízke ceny. Ale takýto prístup číne nevydrží do nekonečna, je to nezodpovedné a neudržateľné. Čina je svet vo svete. Iný svet na aký sme zvyknutý. Je to svet, ktorý chce za akúkoľvek cenu a obete predbehnúť ostatný svet, v ktorom žijeme. Je to svet kde neexistuju limity, neexistujú kontrolné ekonomické mechanizmy, je to svet kde jediným cieľom je imperiálny rozvoj. Pokorná a " slušná " Čína už dávno neexistuje.
@Miorolo
Presne, za rok bude nova kopirka a na tuto generaciu a jej osud sa cely BYD vykasle, radost vlastnit take auto.
Presne, za rok bude nova kopirka a na tuto generaciu a jej osud sa cely BYD vykasle, radost vlastnit take auto.
Musím uznat, že tohle je prostě fakt dobrý. Dokonce tak dorý, že co se vzhledu, zpracování a materiálů týká, tak jsme na tom lépe jak EU modely. Ba dokonce, zatímco Čína střední kombík vyrábí, tak Peugeot, Citroen, Opel, Renault dávno v téhle třídě neumí nabídnout nic.
Jinými slovy, BYD je ve střednětřídním kombi TOP3 modelem pro EU, přitom Passat/Superb je de facto jedním jediným modelem.
Takže skvělá nabídka. Otázka, jak moc budou chtít BYDi tohle prodávat, a jak zatlačí na dumpingovou cenu aby se dostali do fleetů. Produkt už pro to mají. Teď je to o tom zbytku jako financování, operativní leasing, zázemí, servisní síť, atp.
Jinými slovy, BYD je ve střednětřídním kombi TOP3 modelem pro EU, přitom Passat/Superb je de facto jedním jediným modelem.
Takže skvělá nabídka. Otázka, jak moc budou chtít BYDi tohle prodávat, a jak zatlačí na dumpingovou cenu aby se dostali do fleetů. Produkt už pro to mají. Teď je to o tom zbytku jako financování, operativní leasing, zázemí, servisní síť, atp.
@Jan Průcha Lenže ono stojí nezmysel. Čo je tam za ten milión, keď to nemá ani poriadnu baterku?
Konečne test bez bombastických vyhlásení ako to prevalcuje európsku konkurenciu.
Budem veľmi zvedavý na dôvody prečo by si to niekto kúpil.
Budem veľmi zvedavý na dôvody prečo by si to niekto kúpil.