Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Emisní normy pro elektromobily? První stát zavádí maximální povolenou spotřebu

249 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A jaj, opět se naplňuje to, před čím varoval rohYpnol? 😁
Ano, je to tak. Elektromobilita neznamená žádný konec zákazů, příkazů, nařízení a omezování. Naopak. A až s tímhle přijdou zelnoroudé pomazané hlavy z EK do EP, tak se opět jen naplní slova rohYpnola o tom, že nikomu nejde o žádnou ekologii. Ale jen o to nařizovat, zakazovat, omezovat a ovládat ostatní.

A místní hujeříčci budou opět jen stát a ještě tomu budou hyperaktivně mávat zelenorudými vlaječkami na podporu s nadšením a ideologickou nálepkou záchrany světa před klimatickým armagedonem... 😁
Avatar - Zetti
Zetti
@rohYpnol
Male šedé buňky, tobě neuteče nic. Baba Vanga v kalhotách
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@rohYpnol elektrické energie bude v ČR nedostatek.
Hendly
@Pepa_007
A to jako proč?
gil54
@Hendly

Kde žiješ?

Zadej si třeba jen "nedostatek el. energie v čr" a budeš mít co číst dva dny.
Hendly
@gil54
Ne.
Nehrozí nedostatek. Jedine co se stane je, že se prilezitostne staneme dovozci elektřiny.
Zajimave je, ze s par hodin dovozu elektřiny se dela tragedie. 100% zavislost na dovozu ropy nevadi?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Hendly když bude u sousedů, tak jedině dobře. A co když ani tam nebude?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007
Ale ono tam není již dnes... 😉

V celkovém součtu Rakousko a Slovensko má v průměru vesměs vyrovnanou bilanci. Německo je dlouhodobě dovozcem elektřiny, Polsko je dovozcem elektřiny.

Takže není odkud dovážet již dnnes. Ale pro hujery to prostě není k pochopení. Ono na to nemají, protože jejich víru nelze vyvrátit žádným věcným argumentem. 😄 😄 😄

Prostě budeme elektřinu dovážet. A odkud? No prostě ji budeme dovážet! A odkud?? No budeme ji přece dovážet od dovozce!!! A od jakého dovozce? No budeme ji přece dovážet... 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Problem je tva zakladni neznalost.
Podivej se na instalovany vykon v plynu, uhli připadne vode a jadru v jednotlivých zemích. Ten vykon je dostatečný pro pokrytí spotřeby. Nema to nic společného s dovozem atd. Proc by ted nekdo v rakousku pálil plyn, kdyz nakupuje z Nemecka za par eur OZE, To je cele.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Problém je, že ty vůbec netušíš, co znamená instalovaný výkon. Tobě prostě nedochází význam těch pojmů. To je celé. Opět prokazuješ, že ničemu nerozumíš!!!

Takže znovu - můžeš mít klidně 1000 TW instalovaného výkonu větrníků, ale když nefouká, tak nevyrobíš ani watt!!!

Můžeš mít klidně bilion TW v paroplynkách, ale když nebudeš mít plyn, tak nevyrobíš ani watt!!!

Opět jsi prokázal, že ničemu nerozumíš, hujer 😁 😁 😁
Hendly
@Pepa_007
Tak se odpojí spotrebytel ktery je za tuto moznost placen.
traveldrive
@Hendly Áno. Za lacné peniaze predáte vašu elektrinu Únii, apotom ju za nadhodnotenú trhovú cenu nakúpite nazad. Aké ekologické, a hlavne demokratické.
Hendly
@traveldrive
Ano, je to demokraticke. Vyrobce na vurze nabidne vyrobeka zakaznik ho koupi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ty kráso... prý demokratické... 😁 😁 😁 😁 😁 vždyť ty vůbec netušíš jaké pojmy používáš!!!

Ty neznáš ani základní významy slov 😁 😁 😁
Demokratické ... tržní ... hrušky, jabka, třesky, plesky... 😁 😁 😁
traveldrive
@Hendly Nemáš ani šajn, o čom hovoríš. Napríklad Dukovany musia predať 70% produkcie, bez ohľadu na potreby štátu. To je tá tvoja demokracia. A že to nie je málo, Dukovany zastávajú 20% podiel v celkovej výrobe elektriny, v ČR. 30% pokrýva uhlie, do roku 33 sa to vraj musí zrušiť. Plus ďalšie nezmyselné tlaky zo strany EÚ - to všetko zdvíha ceny elektriny pre domáce spotrebiteľa do nebeských výšin. Spravodlivosť a demokracia, áno...? A preto máte jednu z najvyšších maloobchodných cien elektriny v EÚ, skoro dvojnásobnú voči Slovensku a trojnásobnú voči Maďarsku...
Hendly
@traveldrive
Proc mame nejvyšší cen? I kdyz i to neni uplne pravda
Protože se zde dlouhodobe bojuje proti OZE viz naprosty nesmysl mereni po fázích.
No a jeden uhelny baron ma svou politickou stranu - Motoristy. A druhy sva media CNC = auto.cz
ryccardo
@Hendly mohl by si tu přestat šířit tyhle svoje chlácholivé dezinformace?
Hendly
@ryccardo
Myslis to, ze auto.cz patri Kretinskemu?
Stejnemu kretinskemu ktery je vlastnik EPH ktery je nejvetsi producent uhli v evrope?
traveldrive
@Hendly Napísal som jednu z najvyšších cien, nie najvyššiu. Čítaj poriadne a nezavádzaj. Cena energie naozaj nezávisí od jedného "uhoľného baróna". Tvoja naivita je niekedy fakt až úsmevná.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Hujere, opakovaně se tě ptám a stále jsi nedokázal odpovědět, A OD KOHO TU ELEKTŘINU BUDEME DOVÁŽET??? 😄 😄 😄

PŘIPOMÍNÁM, ŽE TVOJE ODPOVĚĎ ŽE BUDEME DOVÁŽET OD DODAVATELE OPRAVDU NENÍ ODPOVĚDÍ!!! 😁 😁 😁

ČR se stane dovozcem elektřiny již v roce 2027!!!
oenergetice.cz/…em-vyvoji-za-rok

Německo je dovozcem elektřiny již dnes!!!
Za rok 2024: Německo dovezlo 67,0 TWh a vyvezlo 35,1 TWh, takže bylo čistým dovozcem ~31,9 TWh
www.bundesnetzagentur.de/…50103_SMARD.html

Takže se znovu ptám, odkud budeme tu elektřinu dovážet??? Co, hujere???
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Nedostatek samozřejmě hrozí a zcela jasně nastane!!!

Znovu se ptám, od koho budeme tu elektřinu dovážet??? Od koho??? Co, hujer??? Když Němci mají nedostatek již dnes, tak ji určitě prodají nám, že... 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Podivej se na instalovaný vykon plynovych a uhelných elektráren v Nemecku a jinde v Evropě. Kapacity jsou.
Nemci rozhodne nedostatek nemaji. Jen jenpro ne levnejsi dovoz nez vlastni vyroba.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ty kráso!!! 😁 😁 😁 😁 😁

Ale ty absolutně nechápeš co to je instalovaná kapacita!!! Instalovaná kapacita může být klidne 1000 TWh větrníků, ale když nefouká vítr, tak nevyrobíš ani watt ty hujere!!!

A z čeho budou vyrábět ty paroplynky, když dovoz plynu z Ruska hujeři jako ty zakazují??? A když uhelné zakazuje EU a Němci zavírají??? 😁 😁 😁 Co???

Takže znovu - od koho budeme dovážet tu elektřinu??? Co???
Hendly
@rohYpnol
“ když dovoz plynu z Ruska hujeři jako ty zakazují”
No a jsme doma. Tady prameni zpravy o tom jak zmrzneme a umreme bez elektřiny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Takže znovu po sté - od koho budeme dovážet tu elektřinu??? Co???
traveldrive
@Hendly Tam nič nepramení. To je proste fakt - EÚ si serie do vlastného hniezda. Devastuje vlastnú ekonomiku a decimuje svoje vlastné obyvateľstvo, samú seba.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

In both Scenarios, it is assumed that the Dukovany NPP will no longer be in operation in 2040.
Gradual shift away from the use of Czech coal-fired power plants, with the majority of power plants
being phased-out in the second half of this decade, as described in Scenarios above, is also assumed.
Due to this impact a significant change in balance, when comparing current state is indicated, when
CZ will need an import up to 30 TWh in Scenario B.

Jinými slovy, v roce 2040 je předpoklad ČEPSu, že bude v ČR chybět 27 až 30 TWh. To nevymyslel rohYpnol, hujere 😁 😁 😁
ACE.
@Hendly Odkud ji budeme vozit?
Hendly
@ACE.
Asi z volneho trhu.
Stale stejne nepochopeni o co jde. Instalovany vykon je dostatečný, jde jen o cenu.
Kdyz neveris mé argumentaci tak si přečti ty odkazy od Rohypnola😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Asi z volného trhu??? 😁 😁😁😁😁
Ty kráso... ty vůbec netušíš... Hloupý hujeříček hendlíček. Navíc podlý lhář a demagog.

Takže znovu, instalovaný výkon může být klidně 1000 TW větrníků, ale když nefouká tak nevyrobíš ani watt!!! A uhleky lidi jako ty ukunčují a paroplynky není čím krmit, protože lidi jako ty zakazují ruský plyn. A jádra nejsou, protože lidi jako ty ukončili jejich provoz!!!

Takže se stále ptám, ODKUD BUDEME TU ELEKTŘINU DOVÁŽET??? CO, HUJERE??? ODKUD???
ryccardo
@Hendly není ale odkud dovážet. Kolem nás není neomezený zdroj elektřiny, aby sis mohl lusknutím prstu dovézt kolik potřebuješ.

Ano pár měsíců dovozu elektřiny je skutečně tragédie, protože není odkud. Zdroje odkud nakoupit ropu jsou dostatečně dimenzované a logistické trasy vyřešené tj. není problém.
Hendly
@ryccardo
A to ze neni odkud dovazet si vzal kde?
traveldrive
@Hendly Tak sa už konečne vykokci, ODKIAĽ môže ČR dovážať elektrinu? Slovensko ju dodá ťažko, 8-10% produkcie musí ísť na Ukrajinu (fasa, že?), zbytok nadvýroby je rezerva cca 1,5-2%. Ďalšie možnosti? Maďarsko je 20% v mínuse, bez dovozu od všetkých naokolo sa nezaobíde, Rakúsko v zimných mesiacoch tiež niekedy nakupuje. Poľsko to tak-tak, síce importuje, ale minimálne množstvá. Západná Európa nič moc nemá, nadvýrobu má leda Francúzsko, ktoré pridája okolité krajiny.
Tak ešte raz - kde by si nakúpil?
Hendly
@traveldrive
A vsimas si, že zadny stat co si vyjmenoval i ostatni nevyuzivaji plne sve zdroje?
Cele je to o cene a trhu. Kdyz je nedostatek pripojuji se i drazsi zdroje a nebo se pripadne odpojuji predem nasmlouvane spotreby. Vse krasne funguje a regulacni prvek je cena ktera i motivuje k investicím do plynových atd.
ryccardo
@Hendly jsou to zavery odborniku ty slaboduchy osle. Zkus trochu poslouchat nekoho jinyho nez zeleny politiky

youtu.be/lbmC2poNmFI?si=pvGB0XYkjUVWxcc2
Avatar - Zetti
Zetti
@Pepa_007
A co bude pepo, vypnou mi topeni, bojler, lednici?

Bude nekdo měřit projety kilometry? Nebo jeste lepší budou kilowathodiny na příděl ?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Zetti Zadej si třeba jen "nedostatek el. energie v čr" a budeš mít co číst dva dny.
Prostě bude na pár hodin vypnuto
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007
Přesně podle přání EU. Přesně podle představ PirSTANu a jim pdobných. Energožebračenky, energie na přídělové lístky. Přesně jako v každém komoušském režimu. Jak pravila Ursula, lidi je třeba převychovat!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Zetti
Přesně tak, hujer. Dokonce na to jsou i plány, koho a v jakém pořadí odpojovat!!! Blbý, co??? 😁
Hendly
@rohYpnol
Tak to bylo vzdy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Jen se to nikdy nemuselo využít, že... Ten nedosatek nám zařídí až senzační zelenorudá EU v čele s hujery jako jsou za PirSTAN 😁 😁 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol vystudovaný patolízal používá slovo hujer třistakrát do minuty. to je panečku paradox.
pane redaktore, von vás teď chválí a před týdnem vás napadal!!! já jenom abyste věděl, že já jsem ten nejhodnější😊
Hendly
@rohYpnol
Pouziva se to naprosto bezne kazdy den.
České firmy ktere toto organizují jsou v tom jedny z nejlepsich.
Dezo svet tohle ale nezna, ten musi byt neustale vystraseny k smrti a nenavidet…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
NE, NEPOUŽÍVÁ. OPĚT JEN LŽEŠ!!!
Hendly
@rohYpnol
Hmm tak kdyz to rikas😂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Jsi zkrátka jen lhář a demagog, to jsem tady opakovaně, opakovaně, opkakovaně, prokázal. A i tady opět jen lžeš až se ti od huby práší. Zkrátka jen další tvoje demagogie, kdy překrucuješ realitu v něco, co není.
Hendly
@rohYpnol
Jasne, kdyz rikas tak to neni. 😁
Prece jen se ale podivej co je DSR.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ano, DSR není nic z toho, co jsi napsal. Jsi prostě jen lhář a demagog.
Hendly
@rohYpnol
A co to tedy podle tebe je?😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět úplně nesmyslný dotaz. Je úplně jedno o co podle mě jde. Podstatné je, co to je. A DSR není žádným odpojováním zákzníků od elektřiny, jak jsi tady lhal
viz "Pouziva se to naprosto bezne kazdy den." jako tvoje reakce na " Dokonce na to jsou i plány, koho a v jakém pořadí odpojovat". Ne, DSR není žádným odpojováním zákazníků od elektřiny, to jen ty tady zkrátka lžeš.
Hendly
@rohYpnol
Samozřejmě,ze je.
Je to normalni sluzba na zaklade smluv.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Samozřejmě že NENÍ A OPĚT JEN LŽEŠ.

Je to řízení spotřeby na základě oboustranně výhodných smluv. Není to žádné odpojování zákazníka od elektřiny!!! Jsi opět jen usvědčený lhář!!!
Hendly
@rohYpnol
A tu spotrebu ridis necim jinym nez odpojenim?😁
Jsite, muzes slovickarit, ze to jde i snizenim vykonu, ale vysledek je stejny=zmenseni naroku na zdroje elektriny.
Naprosto bezna vec a ja s tim stravim pul dne😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ano tu spotřebu řídíš ÚPLNĚ NĚČÍM JINÝM NEŽ ODPOJENÍM!!! Blbý, co, hujer? 😁 😁 😁 😁 Prostě se opět jen potvrdilo, jak lžeš.
Hendly
@rohYpnol
Ne. Spotrebu ridis odpojenim.
Muzeme se bavit o PVM, ale to neni typicke reseni prontuto aplikci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

jde o metodu, kdy je za změnu spotřeby zákazník odměňován (není to ovšem ve formě nižší ceny elektřiny) a primárně MÁ ŘÍZENÍ NA STAROSTI ZÁKAZNÍK SÁM, kdežto HDO je řízeno dle časových nastavení automatiky provozovatele distribuční sítě.


Takže jsi jen lhář jak jsem uvedl. Nikdo nikoho od elektřiny neodpojuje. Zákazník si sám řídí spotřebu. Gameover hujere, lháři.
Hendly
@rohYpnol
Takze to rychle hledas co to je a nasel si 10 let sttary clanek😁
Rizeni je samozrejme vnejsi a automatické.
traveldrive
@Hendly Čo to pletieš za nezmysly? Vyzerá to, ako keby si si za každým príspevkom niekde niečo prečítal, a načerpané "info" hneď hodil do ďalšieho príspevku. Nerobí sa to ani odpojením, ani znížením výkonu. Kam na tie "múdrosti" chodíš? Je to určitá forma riadenia spotreby, t.j. že vodu v bojleri ohrievaš v noci mimo špičku, alebo že energeticky náročné operácie, u ktorých je to možné, v priemysle presúvaš na nočný čas alebo víkendy a podobne. Ešte raz - nejde o odpájanie, nejde o znižovanie výkonu. Celková spotreba sa neznižuje - znižuje sa spotreba v špičke a presúva sa na vhodnejší čas.
ryccardo
@Pepa_007 hele já doufám že ne. Že se ty uhelky nakonec nepozavírají a jejich používání se protáhne do doby než bude nějaký nový zdroj v jádře nebo plynu.
Niemand
@rohYpnol
Opäť si raz dokázal, že nerozumieš ani písanému textu. Nejde o žiadny zákaz, len o to že na neefektívne auto sa už nedajú využiť dotácie.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Niemand obávám se, že se mýlíš ty, elektrické nedostanou ani homologaci /neúsporné/, na neúsporné hybridy se nebudou vztahovat dotace, ale homologaci dostanou. alespoň tak se to píše v článku.
I tak se ale podle čínských orgánů očekává snížení průměrné spotřeby vozů až o 7 %. Vozy, které novou normu nesplní, nedostanou homologaci. (řeč je o elektrických)

Vozy, které tuto podmínku nesplní, mohou být i nadále homologovány, jen už se na ně nebudou vztahovat dotace, daňové úlevy a další výhody určené pro vozy kategorie NEV (New Energy Vehicle). (řeč je o hybridech)
traveldrive
@Niemand V Číne nám to ešte môže byť jedno. Horšie bude, keď s niečím takým príde euroúradník, dá sa čakať, že vymyslí niečo ešte oveľa retardovanejšie.
Sevca1
Hendly: v tom jses úplně vedle, ropy je dostatek u energie pokud jse něco nezmění jsi tak jistý nejsem. Od koho ji chceš kupovat, dekuji za odpověď. Prosím konkrétní stát
Hendly
@Sevca1
Na rope jsme 100% zavisli na dovozu.
U elektřiny se bavime o par hodinach rocne.
A od jakého statu kupovat? Takto to nefunguje. Kupujes na trhu od dodavatele/vyrobce a ten muze byt vsude na kontinentu. Dokonce nakupujes i to kdo se odpoji, kdyz by vykon nebyl a je to zcela bezne uz dnes.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Zkus se poptat někoho,, kdo se inkluzivně dovzdělal na ZŠ, jak funguje fyzikální přenos elektrické energie 😁 😁 😁
Ty ani netušíš, co je to fyzika!!!
Tycoon
@Hendly

Je zde ale jeden podstatný faktor. Ropa se narozdíl od elektřiny dá snadno skladovat.

Stát má zásobu ropy a ropných paliv na 90 dní. Zásoba elektřiny je víceméně nulová. Jakmile poklesne frekvence, nastane black out.

Těch "pár hodin" bude v zimě, kdy je největší spotřeba, zatímco výroba FVE a větrných elektáren je nízká. Dá se očekávat, že i okolní státy budou mít svou elektrickou síť velmi zatíženou a může nastat situace, kdy dovoz ze vzdálenějších částí kontinentu nebude možný kvůli maximálnímu zatížení přeshraničních vedení.

Jestli to dobře chápu, tak dle tebe je řešení odpojovat v zimě spotřebitele. Prostě zavádět něco jako uhelné prázdniny za komunistů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Nejenom, že se dá skladovat. Ona se dá klidně dovézt přes půl zeměkoule a na cestě může být klidně 5 let a nezkazí se 😁 😁 😁 Ale jak říkám, věřící hujer tohle nikdy nepochopí.
Hendly
@rohYpnol
100% zavislost.
Elektřina - cela evropska síť funguje da se rict s naprostou dokonalosti a ty tady strasis.
Tycoon
@Hendly

Nemáme 100 % závislost. Část ropných paliv je nahrazena biopalivy z domácích zdrojů.

A je zde potenciál pro navýšení nezávislosti. Třeba HVO (kterému si před rokem predikoval, že ho kvůli vysoké ceně nebude nikdo kupovat, a teď varuješ, že je moc levné a kvůli vysoké poptávce ho nebude z čeho vyrábět), dovážíme, ačkoliv máme zdroje pro jeho výrobu a mohli bychom ho vyrábět sami.
Hendly
@Tycoon
Ok, takze takrka 100% zavislost, protoze i min mnozstvi ropy tezime.
Ale to nehraje roli stejne jako HVO (ktere by bez podpory EU nemelo potencial, ale to ti najednou neva).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Obohacený uran dovážíme z Ruska.
OZE zařízení dovážíme z Číny!!!

Tak o čem tady zase chceš lhát??? Že nejsme závislí na někom jiném??? Lhářa demagog, hujeříček hendlíček!!!
traveldrive
@Hendly Blackout raz tu, raz tam, to je tá dokonalosť?
Hendly
@traveldrive
Ty si nekdy zazil blackout?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Blackout zažila vloni celá Praha a kus středočeského kraje, hujere 😁 😁 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol

V srpnu 2025 (přesněji 4. července 2025) došlo v Česku k rozsáhlému blackoutu, který postihl hlavně Prahu, severní a východní Čechy a část Moravy; primární příčinou byl pádu fázového vodiče na starém vysokonapěťovém vedení V411, což vyvolalo kaskádové selhání v přenosové soustavě ČEPS, a nikoli obnovitelné zdroje nebo kybernetický útok, i když se diskutovalo o souběhu více faktorů a nutnosti posílení sítě a úložišť.
Hlavní příčina😒br /> Mechanické selhání: Pád fázového vodiče (lanového) na 400kV vedení V411 v oblasti u Žatce, které bylo původní a staré (z roku 1961).
Kaskádové selhání: Tento výpadek způsobil přetížení a následné odpojení dalších částí sítě (vedení V208, rozvodna Krasíkov), což vedlo k destabilizaci a rozsáhlému výpadku.
Hendly
@rohYpnol
Slo o technickou poruchu a trvala jednotky hodin.
Zadny Blackout.
PS: pravdepodobne za to mohl jedna z uhelných elektraren😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Česko zasáhl masivní blackout
www.info.cz/…t-vypadek-proudu

No nic, lži tady klidně dál, jen ať to aspoň každý vidí 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Jasne. Podle info.cz je vypadek trvajici 4 hodiny blackout. No kozna to ej tim, že info.cz vlastni Tykac.
Tycoon
@rohYpnol

On to nechce pochopit. Znamenalo by to popření veršů zeleného koránu.

Určité technické limity pro dovoz ropy jsou. Konkrétně jsme závislí na funkčnosti ropovodů a naše rafinerie neumí zpracovat jakoukoliv ropu.
traveldrive
@Tycoon Však o tom to je. Budeš nakupovať ruskú ropu - ale nie od toho zlého Ruska, to si musí odtrpieť niekto iný. Dostaneš presne takú ropu, akú potrebuješ, priplatíš si akurát za posvätenie a ďalšie služby toho korektného dodávateľa, ktorý ťa zbaví tých špinavých a dehonestujúcich obchodov s nepriateľským Ruskom.
hrtlik1
@Tycoon v zimě víc fouká, než v létě svítí. Energie bude dostatek, nebojte.

app.electricitymaps.com/…/fifteen_minutes
Tycoon
@hrtlik1

V zimě sice v průměru více fouká, ale dosti nerovnoměrně.

Vezměme si třeba data rok 2024 v Německu. Průměrná denní výroba větrných elekráren byla 364 GWh. V prosinci 2024 byla průměrná denní výroba 503 GWh, což je nadpůrměr. Avšak na začátku prosince foukalo málo a třeba 3. prosince vyrobily větrné eletrárny elektráren jen 113 GWh, což je výrazný podprůměr. Slunce samozřejmě nedávalo skoro nic, přečerávačky prázdné, takže najely uhelky, plynovky a dovoz z Francie a Nizozemska.

U nás jely naplno uhelky, ale ty budeme odstavovat. Odkud pak budeme dovážet, až nastanou dny jako 3. prosinec 2024? Jen připomínám pro ty, kterým to nedocvaklo, že když nefoukalo v Německu, tak ani u nás, v Polsku, Rakousku atd.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Tycoon
Naštěstí nejste první, kdo si tuhle otázku položil. To se už stalo a dokonce existuje celkem uspokojivá odpověď.
Ta zní, že když nefouká v německu, a okolí, tak velmi často fouká ve Španělsku a okolí, to znamená, že když se posílí a propojí přenosová soustava v rámci evropy, pak nefoukání v německu se bude dát kompenzovat z jiných částí evropy. Čím větší propojenost přenosových soustav, tím nižší vliv lokální situace.
Tohle v kombinaci s dalším rozvojem OZE (aby bylo co importovat), akumulace a flexibity (aby se mohla výroba z OZE použít, kdy je potřeba a ne jen v okamžiku výroby) by mělo zajistit dostatek el. energie v jakékoli situaci.
Říkám mělo, protože je to plán, ještě tam nejsme. Na druhou stranu, black out není v ničím zájmu, takže nemám potřebu nevěřit, že situace nejde zvládnout, když víme jak to udělat.
Tycoon
@Dzinus

Propojenost soustav je otázka desítek let a vysokých investic.

Kupříklad Německo v roce 2002 začalo budovat svou zelenou energetiku Energiewende. Avšak ani za 23 let nemá dobudovanou dostatečnou přenosovou kapacirtu sever-jih pro přenos elektřiny ze Severního moře na průmyslový jih.

Vybudovat přenosovou soustavu schopnou zásobovat Střední Evropu elektřinou ze Španělska přes několi států, to bude ještě větší oříšek.

BTW Poznámka na větu "Čím větší propojenost přenosových soustav, tím nižší vliv lokální situace." Doufám, že si všichni uvědomují, že celá EU je víceméně lokalita.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Tycoon

Ono to asi bude zaležet na mnoha faktorech a faktor naléhavosti bude hrát důležitou roli. Jakmile jako společnost budeme vědět, že to moc potřebujeme, uděláme daleko víc, než doposud. Možná to ještě nepálí dost lidí.

Jinak EU je docela velká lokalita. 😊
Tycoon
@Dzinus

Velikost lokality je relativní. Třeba z pohledu cestování je je to velká lokalita. Dostat se autem do Španělska zabere den. Ale můžeme se na to podívat trochu více z dálky a uvidíme, že je to lokalilata na severní polokouli v poměrně úzkém reálném časovém pásmu. Z toho vyplývá, že FVE elektrárny v lokalitě zvané EU mají prakticky přímý souběh činnosti a nečinnosti, takže ani španělská FVE nemůže kompenzovat nečinnost české FVE během zimní noci, případně nízký výkon během zimního dne. Přesto se tlačí na vysoký podíl FVE.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Tycoon

Tady mi chybí odbornost na to, abych to dostatečně věrohodně rozporoval. Jen vím, že je to v rozporu s tím co tvrdí třeba Fakta o klimatu a nejen oni. Domnívám se, že je to tím, že OZE není jen FVE, ale i v jejich případě když prší nad Německem, tak určitě nemusí pršet ve Španělsku. Pak je tu vítr, kde klidně v německu nemusí foukat, ale o 200km kterýmkoliv směrem může. Neviděl bych to tak černě.
Tycoon
@Dzinus

Rychle jsem proletěl ten Atlas dekarbonizace. Ano, je to posun oproti ideologický nesmyslům Zelených nebo Greenpeace.

Ale reálnost tomu stále chybí a to hlavně proto, že tam do toho nebylo vloženi odborníci z praxe. Kapitoly průmyslu tam psal někdo z Asociace pro mezinárodní otázky a BloombergNEF. Výroba železa vodíkem? To je v nynejších středoevropských podmínkách sci-fi. Vždyť Třinecké železárny letos odložily na neurčito projekt daleko reálnější obloukové pece na zpracování šrotu, protože se to finančně nevyplatí.

Co se týče energetiky. Přestože Atlas správně popisuje dlohodobou, střednědobou a krátkodobou proměnlivost OZE, tak scénáře pracují jen s měsíčními bázemi. V preferovaném scénáři je 20 % prosincové a lednové spotřeby import. Není řečeno odkud, jak, kdo to bude platit atd. Další kouzelné slovíčko je akumulace, kde kromě zavedených (ale drahých a/nebo jen krátkodobých jako jsou baterie a přečerpávačky) způsobů se tam objevuje vodík ( a dokonce i absolutní nesmysly jako je akumulace elektřiny do sezónní akumulace tepla (ohřev vody elektřinou v létě a vytápění touto teplou vodou v zimě). Jen pro info, Hendly ve vedlejším vlákně vyslovil tezi, že akumulace elektřiny do teplé vody v režimu noc-den je špatná, což si nemyslím, ale léto-zima to je fakt nesmysl.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon když jde o HVO a paliva z kukuřice, není žádný problém, dokážeme to s biomasou, z aktuálních pěti procent na sto bez velkých obtíží, jde to, spočítal jsem to😊
když jde o elektřinu, je najednou všechno obrovský problém😊
Tycoon
@Man Ký

Protože tu kukuřici a další plodiny či rostliny tady dávno pěstujeme. A postavit bioplynovou stanici nebo továrnu na hydrogenaci oleje není moc investičně náročné. Limitací jsou spíše provozní náklady a suroviny.

Ale na zimní import elektřiny ze Španělska potřebuješ, aby kromě nás ještě minimálně 4 další státy mohutně investovaly do rozvodné sítě a rezervovaly nám část kapacity té sítě. Jak už jsem psal výše, Němci to ve své vlastní zemi (posílení vedení sever-jih) nedokázali udělat za 23 let. Akumulace elektřiny ano, ale tím jdou vykrývat jen denní špičky, nikoliv půroční období léto-zima.

Elektřina střídávého vícefázového typu je výborný zdroj energie. Má jen dvě nevýhody. Obtížně se skladuje a je nutno nepřetržitě zajišťovať přesnou rovnováhu mezi výrobou a spotřebou, aby se nevychýlila frekvence a fázový posun.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon když se strašilo peak oilem, bylo to strašení. když se straší black-outama, je to velice reálné. vždycky záleží na tom, kdo se dívá a co chce vidět.
ano, musíme vyřešit spoustu věcí, ano, zaspali jsme s jádrem, ano, všechno se dá řešit. kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.
Hendly
@Tycoon
Proto se taky udrzuji zalohy.
Opravdu chces debatovat na urovni materske skolky?
traveldrive
@Hendly To už robíš ty. Zatiaľ si nič viac nepredviedol.
hrtlik1
@Tycoon jestli se elektrárna skutečně odpojí rozhoduje ČEPS, aby právě k průseru nedošlo.
Hendly
@Tycoon
Ne, žádné uhelné prázdniny.
Je naprosto normální, ze odběratele nabizeji svou spotřebu pro moznost odpojení.
Tycoon
@Hendly

Takže lidi budou nabízet, že se během prosince či ledna na několik dní odbrovolně odpojí? Nebudou svítit, topit, nabíjet telefony? Lidi jako ty nebudou několik dní nabíjet své elektromobily a přispívat do diskuzí? Průmyslové podniky na několik dní odstaví provozy?

Opravdu tohle chceš ve 21. století? Já ne.

Pozn.: Několik dní jako třeba 1. až 3. prosince 2024, kdy v Evropě málo foukalo (a samozřejmě málo svítilo) a všechno zachraňovaly uhelky (ty budeme brzy odstavovat) a plynkovky (které nemáme).
Hendly
@Tycoon
Ty tedy opet netusis, ze odpojování nasmlouvaných spotřebitelů funguje kazdy den a je z ela normalni a je to odvetvi v radu desitek az stovek miliard eur.
O cem pak chce debatovat?
Tycoon
@Hendly

Krátkodobou flexibilitu poskytuju taky. Bojler na teplou vodu je spínaný přes HDO. K tomu máme Dlouhé Stráně, staví se bateriová úložiště atd. Toho je a bude dost.

Já chci debatovat o situaci, kdy budeme odpojovat uhelné elektrárny bez náhrady. A kdy v zimním období nebudou zdroje v ČR schopny řekněme 3 dny dodat běžné množství elektřiny do sítě, jelikož bude slabý vítr (ačkoliv je jinak zima nadprůměrně větrná).

Navrhuješ, aby se flexibilita spínání HDO mého bojleru prodloužila z hodin na dny?
Hendly
@Tycoon
Znova. Nebavime se o HDO.
Ale HDO je dobry priklad jak nesmyslne je dnes nastavena energetika z duvodu uhelných elektráren.
Teplo vodu spotrebuju vecer a v noci ji nahrivam, aby se vytizila uhelka pres noc. No a pak ta voda dalsich 16 hodin chladne.
I ty nemci maji v uhelkach, plynu a biomase instalovany vykon ktery je pokryje. Ale proc by to Nemecko vyuzivalo, kdyz je levnejsi do dovez?
Tycoon
@Hendly

Ale bavíme. HDO je významným prvkem flexibility.

No a mně 16 hodin nechladne, protože narozdíl od minulosti, kdy to bylo vždy jen v noci (a říkalo se tomu "noční proud"), jsou teď dva časy spínání a maximální prodlevu mám 8,5 hodiny. Nejbližší sepnutí bude 14 : 30

Nabíjení elektromobilů přes HDO se sazbou D27d taky kritizuješ?
Hendly
@Tycoon
Ne. Nebavime se o HDO. To jen ty nic jineho neznas.
A tepla voda. Tak to je super. Takze si vodu nahral v noci a ted budes dotapet co stacilo vychladnout aby to do vecera dale chladlo… takhle to funguje a proc? Protoze uhelky nelze regulovat a proto se orezava vyroba z OZE.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Tycoon

Tohle v 21. století také nechci a myslím, že to ani není nutné, uspokojivá řešení totiž existují.

V poznámce jste ale narazil na podle mého skutečné jádro pudla, jak se říká. Na paroplynky, které nemáme. Možná se mýlím, ale žiji v domnění, že je velkou chybou, že žádná naše Vláda doposud neposkytla garance pro výstavbu a na léta zajištěný provoz právě paroplynovým, a tedy flexibilním zdrojům energie, jejichž výstavba by umožnila nalít do sítě více energie z OZE a tím dál snižovat cenu silové elektřiny a vykrýt výpadek výroby z odstavených uhelných elektráren. A protože se to nestalo, nebudeme mít paroplynky, naše přenosová soustava nedokáže absorbovat více energie z OZE, než nějaký objem vyšší než dnes, ale pořád málo, který ale bude podstatně nižší, než u okolních zemí, kde se nějak daří stavět flexibilní zdroje a naše energetika začně zaostávat a být nekonkurenceschopná. A to nám nijak nepomůže, lapidárně řečeno.

V tomto smyslu bohužel naše Vlády dlouhodobě selhávají, bez ohledu na to, z jaké strany názorového spektra jsou. A nečekám, že by ta nová si v tomto chtěla pálit prsty. Raději nám zadotují energii na dluh, který oni splácet nebudou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Na papíře fungoval a existoval i komunismus!!!
Tycoon
@rohYpnol

A fungoval na něm dokonale. Dědovi v mládí říkali, že on patří do nejštastnější generace lidstva, protože jeho generace se jako první dožije vybudování komunismu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Až děsivě připomínající dnešní dobu a slova hujerů jako je hendlíček nebo nutela...
Hendly
@Tycoon
Krasna “argumentace” na technicky popsanou odpoved od Dzinus…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Asi ti opět nedošlo co napsal dzinus 😁 😁 😁

Takže pro intelektuálně slabné vysvětlím a přeložím.

Více paroplynek.
To znamená více plynu.
To znamená v myšlení hujeříčků větší závislost na fosilu.
To znamená větší závislost na Rusku!!! 😁 😁 😁

Až zas nebudeš něco schopný pochopit, řekni. Vysvětlím 😁
Hendly
@rohYpnol
Paroplyn je jako zaloha OZE v pripade nepriznivych podminek.
Jejich rychlost nabehu naopak umožňuje další rozšiřování OZE a tim redukci fosilních zdrojů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Asi ti STÁLE nedošlo co napsal dzinus 😁 😁 😁
Takže pro intelektuálně opravdu slabné vysvětlím a přeložím ZNOVU.

Více paroplynek.
To znamená více plynu.
To znamená v myšlení hujeříčků větší závislost na fosilu.
To znamená větší závislost na Rusku!!! 😁 😁 😁

Až zas nebudeš něco schopný pochopit, řekni. Vysvětlím 😁
Hendly
@rohYpnol
Znovu. Paroplyn je idealni zaloha OZE = cim vic paroplynel tim mene fosilu protoze muzes pouzit vice OZE.
Vysledek- presne opacny nez pises.
Krasne to ilustruje treba aktuální stav. Britanie - aktualne vyuziva 9% instalovaneho vykonu paroplynu….Nemecko 28%
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Stále jsi nic nepochopil... 😁 😁 😁 Více parpolynek = více plynu = více závislosti na plynu = více závislosti na Rusku... A že nechápeš kumulativní čísla vs. reálnou potřebu v čase, tak to je jen tvůj problém.

Dvakrát stačilo, kdo nepochopil ani napodruhé, je natolik hloupý, že prostě nepochopí nikdy.

Prostě až ti někdo, kdo se alespoň inkluzivně dovzdělal na ZŠ vysvětlí, že elektřinu potřebuješ 24/7/365, a ne jen když zrovna svítí nebo fouká, tak možná pochopíš, o čem je řeč. Ale to by jsi musel pochopit aspoň elementární základy fyziky, počasí a elektřiny.
Tycoon
@Dzinus

Vláda nemůže poskytnout podporu plynovkám, protože by šlo o veřejnou podporu na trhu EU. A to nelze udělat bez Evropskou komisí schválené notifikace, kterou nemáme. A jak se ukázalo u notifikace pro dostavbu Dukovan, které byly schváleny podle německých not, je dnes v podstatě nemožné získat notifikaci výhodnou pro ČR.

Navíc ještě neskončily obrovské dotace pro solární barony, bude se muset zadovovat dostavba Dukovan, je potřeba zvýšit investice do přenosových a distribučních sítí a ještě k tomu se mají dotovat stavba a provoz plynových elektáren pro vykrytí OZE? Kdo to všechno bude platit? Předlužený stát? Nebo se to hodí na spotřebitele a z elektřiny se udělá luxusní zboží?
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Tycoon

Ano, posvěcení EK nemáme, protože jsme zaspali, Poláci si ji vyjednali před lety, kdy ještě podmínky nebyli tak přísné. Což je jen naše chyba.

Nezbývá než doufat, že se v jednáních o Lex Plyn podaří přesvědčit EK, že "špinavý" plynový zdroj je potřeba hlavně jako záložní, stabilizační a tím užitečný prvek sítě i pro Německo a ne jako vidle hozené do dekarbonizačních snah. Držme si palce, že naši vyjednavači udělají dobrou práci, protože jinak jsme od cca poloviny 2027 závislí na dovozu z Německa a Francie. A vinit z toho můžeme jen sami sebe.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však je to v pořádku. Efektivita je potřeba. Proc by se mel prodávat neefektivni odpad? Stejně jako je tlak na nizkou spotrebu prakticky u všeho, je potřeba řešit i spotrebu bev. Proc by měly mit spotrebu 30, kdyz můžou mit 15?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mikesus to jsem zvědavý, jestli zakážou elektrické géčko😊
psel
@Man Ký no nevim, 15kWh v CLTC je docela dost na dvoutunové auto ne? To dá většina evropských aut s prstem v nose, je otázka co ty čínské…
Avatar - Man Ký
Man Ký
@psel selským rozumem, elektrické géčko je kolem tří tun a spotřebu má asi dvojnásobnou, tak bych řekl, že až se ty normy rozšíří, bude mít problém
Avatar - Man Ký
Man Ký
no, to je hezký nařízení, nehospodárnost není vítána, nicméně, dynamickou jízdou se bude stále dát jezdit velmi neekonomicky.
například v dálničním režimu.
psel
@Man Ký v Číně ale nemají neomezenou rychlost jako v Německu, takže to tam nebude tak hrozný. A i když někdo jezdí v režimu brzda plyn tak alespoň část toho zase zrekuperuje ne?
Avatar - Dzinus
Dzinus
@psel
To jistě ano, ale myslím, že Man Ký to myslel asi spíše tak, že rychlá jízda znamená vyšší jízdní odpory a tudíž vyšší nehospodárnost a to je typicky dálniční provoz.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@psel u nás už je někde i 150 a tam to nepochybně bude víc, než norma... ale budiž, to už vymýšlím extra komplikace😊
Tycoon
@Man Ký

To máš v principu pravdu. Co navrhuješ?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon nemám, napsal jsem úplnou hovadinu. ale chytl ses dobře...😊
Tycoon
@Man Ký

To si napsal chybně? A já jsem myslel, že si letos dostal rozum. Tak třeba příští rok.
traveldrive
@Tycoon U o***ek je hranica medzi inštinktom a údajnou inteligenciou tenká.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon ano, argumentovat tím, že normovaná spotřeba spalovacího auta je k ničemu, když dokážu jezdit se spotřebou o 30-50% větší, to je skutečně hloupé. extrémy jsou vždycky, není třeba se tím zabývat.
a ty řeči o rozumu, zrovna od autora mnoha převratných výroků... ale to už bych se opakoval😊
Sevca1
@Hendly Takže jinak ktere státy maji, budou mít nadbytek elektřiny. Víš chlapce to rušení elektráren atom, uhli nsestabilni vetrniky nenahradi pokud se něco nezmění a nezačnou investice třeba u nás do atomu. Takže platí zatím co jsem psal ropy je dostatek to je jediná jistota pokud se nezmění přístup k energetice
Hendly
@Sevca1
Na rope jsem prakticky 100% zavisli na dovozu.
U elektřiny se bavime o dovozu v radech hodin rocne a je to problem😂
Znova. Zdroju je dost. Vzdy jde jen o cenu.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Sevca1

Opravdu vřele doporučuji Atlas dekarbonizace ČR. Je to vynikající publikace, založená na reálných datech, jejíž účel je poskytnout relevantní vstupy pro seriózní debatu, co udělat s naší energetikou, abychom zvládli výzvy blízké budoucnosti.

Myslím, že z ní docela jasně plyne, že uhlí lze bezezbytku nahradit obnovitelnými zdroji. Ne stylem, zavřu uhelku a postavím tři větrníky, ale jde to a víme dost dobře jak.

Ropy je sice dost, ale tu nechceme. Nepotřebujeme další emise a nepotřebujeme závislost na diktaturách.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Jde to, jen za splnění 1000 a 1 podmínky. A ty reálně nikdo nesplní... Teorie je hezká věc, ale realita je úplně jinde.
Teoreticky byl Wermacht neporazitelný. Reláně je umlátila Sovětská armáda na primitivní technice.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol

S tímhle přístupem bychom nikdy neslezli ani ze stromů. Zároveň je pozoruhodné, že i dnes se najdou tací, kdo tvrdí, že slézt ze stromů byla chyba. Co nám v korunách chybělo?

No nic. Zkusme se na to podívat jinak. Svět se mění a my musíme s ním, jinak budeme stát opodál. A v energetice to platí obzvlášť, vzhledem k možným dopadům.

Ještě jinými slovy. My v této změně musíme uspět, protože je to v našem bytostném zájmu. Jen k tomu přistupujeme přinejlepším vlažně a to nám taky nepomáhá.
Hendly
@Dzinus
Pripominam, ze se najdou i tací co rikaji, že byla uz chyba na ty stromy vylezt.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Hendly

Jo, měli jsme zůstat v oceánech. 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Ne. Jsi úplně mimo. Já to říkám ze zcela jiných důvodů než mi podsouváš.
A ten zásadní důvod je - EU nebyla, není a nikdy nebude jeden stát. Takže nikdy nenastane 100% shoda, a velké státy vždy budou hájit své zájmy.

Jeden příklad za všechny? 1% HDP na armádu ve Španělsku. Logicky. Proč by Španělé utráceli za naši bezpečnost??? A úplně stejné to je se vším. A o tom to je. Francie ani Španělsko nebudou utrácet tisíce miliard pro to, aby jsme my měli elektřinu. Tak to zkrátka je. To je realita. To je ten rozdíl od teorie.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol všichni členové NATO budou přispívat stejně. protože NATO, ne EU. takže tvůj příklad je zcela mimo mísu. Francie nechce vyvážet elektřinu, země s nejvíce jadernými elektrárnami nechce prodávat?
traveldrive
@Dzinus Tá takzvaná dekarbonizácia je vymyslený sebadeštrukčný nezmysel.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@traveldrive
Aha. A protože mají všichni nezměrnou touhu ubližovat hlavně sobě a svému okolí, tak se pouští do takhle velkých akcí? Včetně Číny a Indie. Zrovna Indie, která nedávno zavedla svou verzi Euro 6d emisní normy a která má plán dekarbonizace v podstatě odpovídající evropskému Green dealu, akorát laděné na indickou realitu, s harmonogramem do 2070, protože jejich vstupní podmínky jsou přeci jen jinde, než jaké jsou v EU. Čína je na tom podobně, ale oni míří k 2060.
Opravdu myslíte, že se celý svět mýlí? Nebo je to tak, že jste v úvahách něco podcenil?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Studie: Britové zateplují, ale spotřeba energií v domech neklesá

www.estav.cz/…v-domech-neklesa

Ano, teorie a realita je něco úplně jiného, hujere... 😁
Hendly
@rohYpnol
Zkus si ten odkaz precist.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol

😁DD To je vážně výborný článek. Děkuju za jeho postnutí. Opravdu. Ukazuje krásně lidsky spackaný příběh zateplení britských domácností.

Na druhou stranu je myslím také důležité, co si z tohoto příkladu odnést za poučení. Pokud bychom zůstali u pouhého tvrzení, že teorie a realita se vždy rozchází, tak bychom z mého pohledu jen klouzali po povrchu a nic zajímavého bychom si z toho neodnesli.

Pro UK je škoda, že výzkumníci z Cambridge neudělali svou studii stavu britských domácností před celou akcí s návrhem řešení, které by bylo daleko komplexnější, než pouhé zateplení a třeba by počítalo i se změnou "spotřebitelského chování".

Po tomhle článku, je pro mě význam tak komplexní publikace jako je Atlas dekarbonizace ČR ještě mnohem větší. Potřeba chápat věci s souvislostech je dnes úplně stěžejní a je evidentně nutnou, ale nikoli postačující podmínkou úspěchu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Ano, dekarbonizace je možná. Ale jen na papíře. O tom to celé je. Je to teorie. Relaita je úplně jinde. Úplně stejně jako elektromobilita... 😁

A příběh se zateplením je krásnou ukázkou. Hujerská společnost vynakládá obrovské peníze na snižování emisí na základě teorie. A praxe přináší úplně něco jiného. Reálně nikdo emise podstatně nesnížil... 😁 😁 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol kdyby sis to přečetl... protože popírat, že zateplení způsobí úsporu nákladů... to opravdu nebude popírat snad vůbec nikdo.
...ne, emise nikdo reálně nesnížil, nejde to

faktaoklimatu.cz/…r-vyvoj_1920.png
traveldrive
@Dzinus To nie je celý svet, len malá šialená "elita".
topten
kdyby StBak andrej babis v 2014 nezariz tendr na dostavbu temelina pripravenej necasem, protoze jako ministr financi neposkyt garance, tak jsme za 2-3 roky strihali pasky a meli novych cca 15TWh elektriky rocne v temeline.
.
za celejch tech 8 roku neudelal krome nadbihani chinanum a rusakum StBak andrej nic kladnyho pro nasi energetiku
- babis zariz prodlouzeni dodavky plynu z norska v objemu 1/4 spotreby
- babis zariz plynovod z polskych terminalu
- babis zariz tendr na dostavbu temelina a novej nebyl schopnej zaridit
- babis neudelal nic pro zbaveni se nasi zavislosti na ruske rope.
.
tyhle vsechny resty za StBaka babise, kterej na to mel 8 roku, udelal Fialka za pouhy 4 roky svy vlady.
- za Fialky jsme se zbavili zavislosti na rope z ruska,
- za Fialky jsme se zbavili zavislosti na plynu z ruska,
- Fialka rozjel se dostavbu dukovan.
bohuzel dalsich 15+ jadernych TWh rocne bude o 10 roku pozdeji, nez kdyby StBak nezariz dostavbu temelina
.
narky na to, jestli nebude elektrika, adresujte na StBaka andreje babise.
jediny co ted StBak v energetice udelal, tak na dluh zlevnil elektriku, takze zadluzil nase deti a vnuky, kteri to jednou budou muset i s urokama zaplatit
.
osobne jsem presvedcenej, ze elektriky nedostatek nebude
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Naštěstí je opět velmi snadné prokázat, jak odporně tady opět lžeš a šíříš dezino zprávy.

Premiér označil za "velkou chybu" vlády Bohuslava Sobotky, že nedokončila tendr na dostavbu Temelína. "Byl zorganizovaný, utratili jsme na tom miliardu. Musíme se k tomu vrátit," řekl Babiš.

www.patria.cz/…-dukovanech.html

Bába žádnou dostavbu Temelína nezařízl, jsi jen lhář!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
A další nechutné dezinfo a lži, které jsi uvedl.

Vláda podle Babiše připraví "půdu pro ty, kteří přijdou po nás". Snahou je, aby se na dostavbě Dukovan významně podílely tuzemské firmy. "Historicky jsme byli jedinou zemí, která byla schopna postavit na klíč atomovou elektrárnu," podotkl Babiš.

www.patria.cz/…risti-vlada.html

Babišova vláda vyřadila z tendru na nový blok Dukovan ruský Rosatom

ekonomickydenik.cz/…n-rusky-rosatom/

Vláda báby připravila tendr, dojednala podmínky v EU, vyřadila rosatom!!! A naprosto zodpovědně nechala uzavřít tendr budoucí vládu. Přesně takhle se dělá zodpovědná politika!!! A ne že po nutele tady zůstane spálená země s vylhanými rozpočty!!!

Jsi jen odporný lhář a šiřitel dezinfo zpráv!!!
topten
@topten
Prouza: Tendr na Temelín zastavil Babiš. Na jednáních vykřikoval, že je to tunel a že to nedovolí
radiozurnal.rozhlas.cz/…nel-a-ze-8650194
.
Rána pro ČEZ i Temelín. Nemůžeme garantovat cenu elektřiny, řekl Babiš
"Pro společnost ČEZ je to zpráva, která téměř jistě povede k ukončení tendru na dostavbu jaderné elektrárny Temelín. ..."
www.idnes.cz/…28_ekonomika_kop
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

"Vláda vyjádřila zájem pokračovat v rozvoji jaderné energetiky v České republice, v současné době však bez zapojení jakéhokoli typu státní záruky,"

Ano, naprosto správný postoj báby. Co tam máš dál??? Čemu zase nerozumíš???
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol

Nejsem si jist, zda tomu vyjádření rozumíte Vy?

"Vláda vyjádřila zájem pokračovat v rozvoji jaderné energetiky v České republice, v současné době však bez zapojení jakéhokoli typu státní záruky," Tohle je jednoduché souvětí.

Zkusím ho přeložit.

Samozřejmě podporujeme jádro, protože slibem nezarmoutíš, ale taky nic nebudeme garantovat, čímž to zcela torpedujeme, protože pro ČEZ se z toho díky tomu stane tak riziková investice, že je lepší se do ní nepouštět.

To je podobné jako v jistě pane Ministře. "Poskytneme Vám veškerou podporu, kromě pomoci."
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Opět demagogie a ukázka, jak tomu absolutně nerozumíš. Kdo vlastí ČEZ??? Co??? Takže jak riziková? pro koho??? Co??? Píšeš nesmysly.

Bába měl naprosto racionální postoj, který byl zcela namístě. OZE barony tady doplácíme dodnes, právě proto, že se stát choval naprosto hloupě. A i to je jeden z důvodů, proč máme tak drahé energie.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol
ČEZ je akciovka, která se zodpovídá hlavně svým akcionářům a vůči nim se musí chovat s péčí řádného hospodáře. Riziková investice by asi akcionáře v nadšení nepřiváděla, a vzhledem k vyjádření Vlády, dokonce není žádná jistota, že by majoritní akcionář, stát (což není výhradní vlastník), by případný neúspěch sanoval z vlastního. Tím spíše vedení ČEZu nepůjde do rizika proti zájmu akcionářů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Ty jsi zjevně doteď nepochopil vůbec nic z toho co bylo.

"dokonce není žádná jistota, že by majoritní akcionář, stát (což není výhradní vlastník), by případný neúspěch sanoval z vlastního" ... no, to je ten naprostý nesmysl co jsi napsal. 😁 😁 Zjevně tomu vůbec nerozumíš.

Tehdejší vláda jen reálně řekla, že nebude dávat garanci jako celek, tzn. prostě odmítla ručit za soukromé investory. Což je nejen zcela správně, ale dokonce jiný přístup by nejspíš byl i v rozporu s unijním právem!!! 😁 😁 😁
Neuromancer2
@rohYpnol ty jsi neskutečně ex portní vemeno, Bába prý všechno dobře pro naši lidi😂😂😂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Neuromancer2
Ne, opět lžeš a podsouváš mi něco co jsem nikdy neřekl a vůbec netvrdím.
Bába vždy dělá věci dobře pro bábu.

Ale z těch věcí dobře pro bábu stále získává i společnost jako celek. Na rozdíl od nutely, který za celé 4 roky byl jen služebníčkem Ursuly a dobrým premiérem Ukrajiny a pro české lidi neudělal prakticky nic. A jak bylo vidět, voliči mu to hezky sečetli.
Neuromancer2
@rohYpnol Voliči mu nesečetli vůbec nic, volby dopadly prakticky stejně jako před 4 lety, akorát nepropadlo tolik hlasů levice.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Neuromancer2
Samozřejmě že sečetli. Opět jen lžeš.

Rozdíl v počtu hlasů: 1 313 346 − 1 493 905 = −180 559 hlasů (v roce 2025 méně).
Relativně: −12,1 % oproti roku 2021.

Navíc, platných hlasů bylo o 246 627 víc než 2021.

Takže ten rozdíl v absolutním počtu je ještě vyšší, že 😁

Tak jsme si ověřili opět, jak tady někteří hujeříčci jako ty lžou, že.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol volby dopadly jak dopadly protože socky mají volební právo taky...
Sevca1
@Dzinus četl jsi co jsem psal ? Zatím se nic neděje! Takže zatím je jistota ropa, Jo v Čechách větrníky uhelky nenahradí
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Sevca1

Ano četl, a právě proto jsem zmínil kvalitní zdroj informací, který ukazuje, že i v čechách lze uhlí nahradit z obnovitelných zdrojů. Zkuste se do Atlasu dekarbonizace podívat, třeba při pohledu na data uvidíte, že to možné je. Což samozřejmě neznamená, že se to i stane, ale to je jiná písnička.
topten
@Sevca1
zatim je jistota, ze dojidame zbytky po vanocicch a silvestru
ale co bude po 3 kralich nevim
vypada to, ze se k nam rohlik nevyskrabe a odmitne nam privezt neco na zub
a bud mu manzelka ponizene pojede naproti nebo budeme bez jidla, jak se to uz nekolikrat stalo ...
sice mame NZ na 3 mesice, ale co kdyz nas rohlik vyskrtne ze seznamu odberatelu ?
.
asi bude lepsi mit do budoucna zeleninu a obili z vlastni zahradky a vajicka z vlastniho chovu, abychom nezemreli hlady
Sevca1
@Hendly: znovu se ptám který stát má elektřiny na zbyt? Kdo ma velké přebytky celoročně. Hlavne mi nepis prosím čísla nainstalovaných větrníků a solaru. Stabilni zdroje. Dekuji
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Sevca1

Velký e😜ortér je Francie, její vývoz by v roce 2024 stačil pro spotřebu celé české republiky. Zdroj přebytku je hlavně jádro a voda.

A s přebytky cca 27% objemu výroby ještě Švédsko a Norsko. Zdroje přebytků jsou jádro, voda a vítr.

Nováček v e😜ortu je díky rozvoji OZE taky Španělsko.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Zato v roce 2023 by eksport nestačil ano pro ČR, viď, hujer... Takže to je ta krásná stabilita, že... zřejmě chceš, aby to s elektřinou bylo jako se zemědělstvím, co... Letos byl špatný rok, nevyrostlo... Letos byl špatný rok, elektřina nebyla... 😁 😁 😁
traveldrive
@Dzinus Francúzsko ti nepredá nič, tak-tak stíha plniť zazmluvnené záväzky susedným krajinám. V Škandinávii sa treba spýtať, koľko elektriny naviac sú ešte ochotní predať, pri ich masívnej elektrifikácii dopravy sa rezervy tenčia.
Hendly
@Sevca1
Znova. Podivej se treba na aktualni vytizeni plynovych zdroju v evrope.
Tady se hraje o neco jineho.
Tykac chce dotace na provoz jeho uhelných elektráren a proto tu troll armada jede agendu o nutnosti pokračovat v uhli.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
😁 😁 😁

Ty kráso, opět PirSTAN, opět alobal na hlavně, opět jen paranoia, konspirace, spekulace... Opět jen lži a demagogie hujeříčka hendlíčka 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Konspirace o diktatu EU tu jedes 24/7.
To ze auto.cz patri Kretinskemu ktery v uhelnem prumyslu v evrope hraje nejvyšši ligu je snadno dohledatelna informace.

Znova- zdroje elektřiny nejsou problem - co se resi je cena.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Zdroje elektřiny nejsou problém??? Tak proč řešíme cenu elektřiny??? 😁 😁😁 😁 😁 Ty kráso.... ty jsi hlava...

Takhle to funguje podle hujeříčkla, že. Když je něčeho dost, tak je to drahé,, viď... 😁 😁 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Proc teda resis cenu ropy?….
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Já řeším cenu ropy??? Opět lžeš, proč? Odpovím, protože opět zbaběle utíkáš z debaty a odmítáš odpovědět 😁

Ale jo, když jsi dal tohle přirovnání, ,tak proč ne. KAPACITY RAFINEREK JSOU DOSTATEČNÉ. Takže nedostatek ropy na trhu podle tebe nehrozí, viď že... 😁 😁 😁

KAPACITY RAFINEREK JE CCA TOTÉŽ CO TEN TVŮJ INSTALOVANÝ VÝKON, hujer 😁 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Za to že nezvládneš pochopit, co znamená "diktát EU", za to fakt nemůžu... 😁 😁 😁

A ano, EU nám zhoršuje životy a nehájí naše zájmy. Proto potřbujeme nutně V4 a spolupráci s Polskem, Slovenskem a Maďarskem. Protože máme ty nejvíc společné zájmy v EU. Proto potřebujeme lidi jako Babiš, Tusk, Fico, Orbán. Proto jsou nebezpečím pro naše zájmy lidi jako Fiala, Nerudová, Rakušan, Kolaja, Pexa. Gregorová, Niederamier...
Hendly
@rohYpnol
Jakože Polsko bude spolupracovat s proruskym Madarskem?
Haha
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět jen lžeš. Žádné Maďarsko není proruské. To, že odmítá slepě podporovat Ukrajinu, neznamená, že je proruské ani náznakem.

To je asi stejné, jako napsat, že Rakousko nebo Španělsko je proruské, protože odmítají 5% na obranu... 😁 😁 😁
Hendly
@rohYpnol
Je uplne jedno co si myslim ja. Dulezity je co si mysli Polsko a to s proruskem nechce mit nic spolecneho. Takze je z toho ted takova proruska V3. Madarsko, Slovensko a bohuzel uz i my.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět jen lžeš. Kde jsou ty ruské tanky, o kterých mluvil nutela? Co??? No nikde!!! Prostě to byly jen lži, které tady opakovaně předvádíš i ty. Čsko není proruské. Slovensko není proruské. Maďarsko není proruské.

Nejvíc proruská je podle tebe nejspíš Ukrajina, viď...

Celkem 69 % Ukrajinců nyní podporuje ukončení války s Ruskem prostřednictvím jednání, což je dramatický posun oproti roku 2022, kdy chtělo vyjednávat pouze 22 %, zatímco 73 % podporovalo boj až do vítězství, ukazuje průzkum Gallupova ústavu. Informoval o tom dnes ukrajinský anglicky psaný list Kyivpost. Přitom důvěra v prezidenta Volodymyra Zelenského mezi Ukrajinci klesla z 65 % v červnu na 58 % v červenci.

www.echo24.cz/…tvim-jednani-mir

Blbý, co, hujer? Ano, Více než 2/3 Ukrajinců chtějí dojednat mír, ne válku...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ruské tanky tady nejsou, protože se Ukrajina s naší pomocí statečně brání ruské špíně, kterou ty adoruješ. a tak to bude i nadále!
Hendly
@rohYpnol
99,9% Ukrajincu chce mir celou dobu.
Jediny kdo tomu stale brani je rusko.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět demagogie hendlíčka. Opět to překrucuješ úplně jinam a snažíš se manipulovat a utíkat z debaty, co?
Takže znovu - více než 2/3 Ukrajinců chtějí dojednat mír a ví, jaké jsou reálné podmínky. O tomhle to je. Tak tady zase nelži a nepřekrucuj fakta.
Hendly
@rohYpnol
Ukrajina dala sve podminky na co je ochotna pristoupit.
Ukrajina se hrdine brani 4 roky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
No a co? Opravdu nechápeš že karty jsou rozdány od počátku úplně jinak??? Ukrajina nebude ta, která bude diktovat nějaké podmínky. Ale naopak Ukrajina bude ta, která především bude na něco přistupovat!!! Nebo opět jen lžeš, když tohle víš ale jedeš tady tvoji prolhanou demagogii?

Takže znovu - více než 2/3 Ukrajinců chtějí dojednat mír a ví, jaké jsou reálné podmínky.
Takže podle tebe je pravděpodobně Ukrajina nejvíc proruská, že... 😁 😁 😁 Já se tě znovu ptám, kde jsou ty ruské tanky, které tady lidem podsouval nutela???
Hendly
@rohYpnol
Karty jsou uplne jine nez na zacatku.
Ukrajina vsechny prekvapila svou statecnosti.
Kez by mel nas narod tolik statečnosti take.

A tanky? Svým způsobem uz v Praze jsou. Jak jinak chapat silne proruské politiky ve vlade CR.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ty kráso... 😁 Ty máš v hlavě opravdu solidní průšvih 😁

Karty jsou úplně stejné jak na začátku, nezměnilo se vůbec nic. Ukrajina neustále vítězí, jen fronta postupuje špatným měrem směr Kyjev, že... Rusko které mělo už asi 1000x zbankrotovat, tak světe div se, stále nic. Ruský lid se nebouří, stále má plné obchody zboží, sankce se naprosto minuly účinkem... Moskva postupuje stále vpřed.

Jediné, co se opravdu změnilo, je, že už ani Ukrajinci o válku nestojí a chtějí její konec. I když to bude znamenat značné ústupky Rusku. To je opravdu to jediné, co se změnilo. Tedy jinak řečeno, jen se potvrzuje to, co tady rohYpnol říká po celou dobu. Jen před rokem mě tady hujeříčci napadali že jsem proruský šváb. A dnes úplně to stejné říká 2/3 Ukrajinců i mnozí (ti chytřejší) evropští politici... Zřejmě to jsou taky proruští švábové 😁
Čím později bude mír dojednán a uzavřen, tím slabší pozici Ukrajina bude mít a tím víc životů bude tahle zbytečná a od počátku marná válka stát.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ty jsi pořád proruský šváb. jestli mají Ukrajinci války plné zuby, dá se to pochopit. ale je to úplně jedno, když se měla podepsat nějaká dohoda, Putin si vymyslel útok na jeho osobu a celá dohoda šla do kytek.
moje osobní přání je, aby se evropské země vydaly na pomoc Ukrajině a vypráskali ten šmejd až někam k Volze...
Orbán je stejně proruský jako Fico a stejně jako ty. nevím, proč se za to stydíš? na tom není nic špatného. holý zadek, neschopnost cokoliv vybudovat, odevzdanost sociálnímu systému a svádění svého neúspěchu na kohokoliv jiného, třeba Ukrajinu😊
Hendly
@rohYpnol
Karty jsou uplne jine. Ukrajina ziskala velkou cast uzemi kterou puvodne ztratila i kdyz ted ustupuje.
Ukrajina se stale dokaze branit rusku ktere jede naplno válečnou ekonomiku. A dokaze to jeste dlouho. Co potrebujete je podpora zapadu. Bohuzel staty jako Madarsko, Slovensko a uz i CR pracuji pro rusko a narusuji pomoc Ukrajine.
A rusky lid se nebouri…ono v totalitním režimu to moc nejde.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ty jsi tak naivní. No, nevadí. Za rok ti nezbude než napsat, že rohYpnol měl naprostou pravdu 😁 😁 😁

A svojí neznalostí (nejen) ruských dějin jsi opravdu jen k smíchu. Naopak, málokdo umí revoluce a převraty tak jako Rusové. Právě proto Putin nikam nespěchá. Ví, že Ukrajina mu z lopaty neuteče, a hlavní je nenaštvat si vlastní lid. Jestli válka potrvá další rok nebo 10 let, mu je jedno. Výsledek bude vždy stejný. Jen s rozdílným počtem přeživších Ukrajinců. A o ty mu samozřejmě jde až v posledí řadě.
Hendly
@rohYpnol
Rusko je totalitní stat.
Ukrajina se hrdine brani.
Soucasna vlada CR je po neschopnosti postavit se proti vcerejsimu projevu Okamura jen banda prorusaku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Fajn, to je jen tvůj zcestný a bezcenný názor o naší vládě. Co tam máš dál? 😁 😁 😁
Ukrajina prohrává, ztrácí území, umírají nevinní, promrhávají se peníze, ničí se území Ukrajiny. Výsledek jak to dopadne je od počátku zřejmý, zjevný a neměnný. Karty byly rozdány. Kdy ti to dojde? Opravdu kvůli tvojí hlouposti musí padnout i ten poslední Ukrajinec? 2/3 Ukrajinců chtějí konec války. Chápeš to vůbec???
Hendly
@rohYpnol
A co Ukrajincum navrhujes ty? Vzdat se a zivot a smrt otroka.
Obdivuji jejich statečnost a odvahu bojovat o svobodu.
A vysledek jasny neni. Rusko tato válka velice a hluboko boli a jeste dlouho bolet bude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Navrhuji stále to samé. Konzistentně. Uzavřít příměří a jednat o míru a dohodnout se s Ruskem. Každá nedohoda znamená pro Ukrajinu jen horší a horší pozici.
A dohodnout se s Ruskem prostě z principu znamená, že to bude pro Rusko nějak výhodné. Protože jinak se s Ruskem nikdo nedohodne. To jsou ty rozdané karty. To je ta realita. 2/3 Ukrajinců už to nejspíš pochopilo. Na rozdíl od hujerů jako jsi ty. Jenže ty si tady v teple můžeš za klávesnicí chciválkovat, zatímco umírají ukrajinci, ne tvoji blízcí.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol

O míru není s kým jednat.

Ruská představa mírové dohody je kapitulace Ukrajiny. A ta rozhodně není v našem zájmu. Jistě, všichni si přejeme mír, ale je zcela zásadní, za jakých bude podmínek. To si uvědomují i ony Vámi zmíněné 2/3. Mír ano, ale nikoli za ruských podmínek.

A výsledek rozhodně není jasný, ani znám od počátku. Jen ukrajinské hrdinství, nám draze kupuje čas se znovu materiálně, personálně i mentálně připravit na válečný stav.

Vaše postoje v této věci jsou mimořádně hloupé a pobuřující.
traveldrive
@Dzinus To sú zase žvásty... Mierové podmienky nedohodne ani Ukrajina, ani EÚ. Jediní dvaja, ktorí sa môžu dohodnúť, sú USA a Rusko. Ukrajina prehrala už dávno, len podaktorí asi máte vlčiu hmlu a nevidíte to (alebo nechcete vidieť). Výsledok je jasný od roku 22, len úplne naivný hlupák si môže myslieť, že Ukrajina môže položiť Rusov. Ak niekto nechce mier a robí všetko pre pokračovanie vojny, tak je to Zelenský a celá jeho garnitúra, spolu s jeho "spojencami", vojnovými štváčmi z EÚ. Samozrejme, že Rusko neustúpi zo svojich nárokov, to vážne niekto čaká, že Rus sa stiahne a odíde?
Hendly
@traveldrive
Dezonsvet =Ukrajina je napadena, ale je spatna, ze se nechce vzdat a znásilnit…
Co te primelo mit tak zvraceny nazor?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Hendly Slovák no. diagnóza. mám kamaráda Slováka a zakázal jsem si na tohle téma s ním mluvit /a v mezičase se mu vyhýbám, protože se mi dost zhnusil/. do nich to snad hustí už na základní škole. sympatizovat s agresorem... nejsou tam všichni stejní, ale obávám se že většina takhle smýšlí. fandí mužíkům... opakujou bláboly o neporazitelné armádě apod. objímají se s Orbánem a Babišem a zdůrazňujou, jak se musíme semknout. to radši obejmu kozí zadek...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
dezosvet = jen tvoje demagogie.
Jinak Ukrajina má jednoznačný a nesporný podíl na současném stavu a nese svůj díl odpovědnosti. Je to jasný důsledek její zahraniční politiky a ignorace Ruska a jeho zájmů. To je fakt, který se hujeři snaží popírat, vymlčovat, a dostávají z něj pupínky. Ale je to nesporný fakt. A to, že Rusko je agresorem, na tom nemění naprosto nic. Rusko je agresorem, ale Ukrajina si svojí zahraniční politikou o tu agresi koledovalo. A znovu pro jistotu zdůrazním pro duchem slabé, že Rusko to samozřejmě absolutně neospravedlňuje k agresi.
Hendly
@rohYpnol
Dezosvet = Ukrajina musi poslouchat rusko jinak si za to muze sama.
Takze jen pro vysvetleni. Kdyz Ukrajina teoreticky padne, bude to znamenat, že bude muset zacit poslouchat Slovensko jinak si somo koleduje o napadeni.
Presne takhle funguje tva uvaha.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Dzinus ale copak, já jsem si myslel, že jste pro demokracii a každý si může psát co chce? chcete něco slyšet? Rohypnol má velké štěstí, že se úzkostlivě skrývá, protože kdybych věděl, kdo to píše, rozkopal bych ho po poli... drtivá většina lidí, kteří tyhle výroky prezentují na FB apod. má evidentně fejkové profily, ale Rohypnol je skutečný troll a provokatér... a bude tady psát ty nesmysly o tom, jak je třeba vyjednat mír, přičemž to je situace, kterou Putin nikdy nedopustí, to jenom slibuje takovým slaboduchým existencím jako je Traveldrive a ROhypnol...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Moje postoje jsou stejné jako postoje Trumpa, Mertze a dalších státníků. Jsou tak poobuřující, že to samé tvrdí 2/3 Ukrajinců... Takže jestli tě pobuřují, chybu hledej jen v sobě, hujere 😁 😁 😁

Jo, a za rok se mi stejně budeš muset omlouvat, protože já budu psát pořád to stejné jen s tím rozdílem, že to nejspíš bude už naprostou realitou.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ostatních státníků s výjimkou Putina, který žádný mír nechce.
takže: ještě nějaký chytrý postoj?
Hendly
@rohYpnol
Rus podminuje primeri kapitulaci.
Takze Ukrajine navrhujes otroctví.
PS: pro nas to znamená opravdu velký problém. Přijdou miliony lidi u Ukrajiny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
2/3 Ukrajinců chtějí konec války. Chápeš? Já navrhuji jen poslechnout, co chtějí samotní Ukrajinci! 😁 Blbý, co, hujere? 😁 😁 😁

2/3 Ukrajinců chtějí konec války, zatímco ty je budeš pořád posílat do války, protože Rusko je zlé a Rusko nesmí vyhrát a se zlým Putinem se přece nejedná... 😁 😁 😁

Hendlíček = chciválek. To je celé.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ano, Ukrajina se chce dohodnout, Rusák ne. pořád ti to nedošlo? a můžeš to překrucovat jak chceš😊
Hendly
@rohYpnol
Ne. 99,9 Ukrajincu chce konec valky.
Rusko nechce konec valky. Rusko chce kapitulaci Ukrajiny.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ty máš v hlavě asi tolik intelektu jako Donald Trump. všichni ostatní už pochopili, že Rusko žádnou mírovou dohodu nechce a jen to zdržuje a vymýšlí záminky, proč to nejde.
já doufám, že EU dojde trpělivost a pošle tam společně s UK svoje vojáky a vypráskají je. když si tam může Putin tahat Korejce, my můžeme taky, ne?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol to jsou mi panečku logické úvahy. Ukrajinci umírají, takže je na čase přestat se bránit a musíme se vzdát! to je chlapečku válka, když tě napadnou, musíš bránit svoji vlast. celá staletí to všichni naši předkové chápali, až teď přišla generace lidí, kteří jsou tak pokakaní, že pokládají vzdávání se za logický krok. naštěstí, Ukrajinci to tak necítí a bojují s mužikem už tři roky a my, s naší holubičí povahou, máme možnost alespoň jim pomáhat jinak. a klanět se jim za jejich odvahu.
protože, jestli jsou tři roky na stejným fleku neznamená nic jinýho, než že to dělají dobře. to jenom slaboduchý jedinec může tvrdit, že takto postupuje vítězná armáda.
a zde už nastupují konspirační teorie, kterými mě oblažuje jeden můj slovenský kamará😜 "Putin to tak chce! jemu to vyhovuje, čím delší válka, tím lepší pro něho"😊
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol málokdo umí revoluce jako Rusové. třeba ta velká říjnová. a potom už mě žádná nenapadá, jak je to možné? Rusové jsou neporazitelní. Třeba v Afghánistánu prohráli s vousáčema na koních. Ukrajinu měli dostat za týden a jsou za tři roky na stejným fleku, a to tahají Korejce, černochy z Afriky a všechno, co má ruce a nohy. sakra sakra, nějak ta neporazitelná armáda nefunguje😊 Putinovi je jedno, jestli válka potrvá deset let, asi proto od nového roku zvýšil DPH a daně na dovozová auta. A jasně, umírají jenom Ukrajinci, Rusové nikdy.
na jedné straně jsou peníze celé Evropy plus Ameriky, na druhé straně Ruska. jak dlouho to asi ti Rusové takhle potáhnou? jo aha, klidně deset let😊
Avatar - Man Ký
Man Ký
Vážená redakce, viselo tady oznámení jako prase asi 14 dnů, jak bude dohlíženo na osobní útoky v novém roce.
Zběžným prohlédnutím této diskuse vidím, že redakční mazlíček Rohypnolek byl od tohoto nařízení osvobozen a dál může ostatní titulovat jako hlupáky, lháře, hujery apod.
Tato vymoženost se váže k titulu nejaktivnějšího diskutéra?
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Man Ký

Sám nevím co je vlastně užitečnější. Zbavit se ortodoxního monologisty, který nevykazuje ani špetku soudnosti či dokonce názorového vývoje, nebo ho tu ponechat jako kuriozitu a s nezměrnou trpělivostí se snažit argumentovat, neuchylovat se k osobním invektivům a využít ho k vyvracení nepravdivých výroků třeba pro ty, kteří ještě jsou schopni osobního vývoje v rámci diskuse.

Asi se ale kloním spíše ke druhé možnosti. Je více masochistická, ale obejde se bez represí a to je mi asi milejší.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Dzinus pročpak to? stačí nejdřív upozornit na zásady slušného chování, pár příspěvků smazat, když to k ničemu nepovede, teprve potom dělat další kroky.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Man Ký Jasně, tomu rozumím. Asi jsem myslel trochu víc dopředu v tom, že si neumím moc dobře představit, že by tyto postupné kroky mohli vést k úspěchu a dříve či později by na nějaké trvalejší řešení muselo dojít. Ale třeba to vidím černěji, než to může být.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Problém je, že lidi jako hendlíček tady můžou jen tak lhát neustále dokola až se jim od huby práší. Tohle je nutné moderovat a pokukazovat na jejich lži. Což ale naštěstí zvládám uvádět na pravou míru i já sám, protože ty jeho lži jsou zcela zjevné a rychle vyvratitelné.

A opička, král lhářů, toho ani nekomentuji. Je na HL a je mi lhostejný. Člověk, který nerozezná ani divokého kačera od reality... 😁 😁 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol takže rohypnol je moderátor? potom už všemu rozumím a od redakce odpověď není třeba😊
Michal Chmelař
@Dzinus
Vážím si Vaší trpělivosti, zjevně jste orientovaný v problematice a umíte diskutovat.

Chápu i Váš názor a přiklonění se ke zmíněné druhé možnosti. Také jsem se přikláněl dlouho spíše k tomu, že je třeba diskutovat, ale pochybuji o tom a v poslední době už si to spíše nemyslím. Podívejte se, k čemu ta diskuse vede. Objektivně daleko hloupější, ale o to útočnější diskutující, kterému každý jeho blud vyvrátíte, Vám nakonec stejně napíše, že ničemu nerozumíte a jste jen hujer. Hrát šachy s holubem je prostě nesmysl. Při takové diskusi vzniknou desítky a stovky nesmyslných příspěvků plných osobních útoků a napadání, tedy zbytečnou snahou diskutovat se jen zvýší množství vzniklého toxického odpadu.

Prostě mám obavy, že zbytečnou snahou diskutovat s takovými lidmi je pouze zvyšován jejich dosah a podporován mylný pocit vlastní domnělé důležitosti.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Michal Chmelař a čím víc takových příspěvků vznikne, tím je troll rohypnoll spokojenější. jeho virtuální svět mu umožňuje dávat tituly těm, kterým v reálném životě nesahá ani po kotníky.
jen to my všichni kolem musíme trpět.
ne, HL nic neřeší, protože se na to nabalují další diskutující a plné stránky červených příspěvků...
Michal Chmelař
@Man Ký
Ano, přesně tak
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Michal Chmelař
Já mám věci vesměs odzdrojované. Smolík.
Zato ty tady hájíš člověka, který konspiraci vytlouká lží, neumí odpovědět na jednoduhé otázky a zoufale se vyhýbá odpovědím. Stále nevíme, od koho budeme tu elektřinu nakupovat??? 😁 😁 😁

Protože odpověď "od dodavatele" nebo "z burzy" je asi stejná, jako když 3-leté dítě řekne, že mléko se bere v kauflandu 😁 😁 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol není potřeba stokrát opakovat stejnou otázku, navíc ve vlákně, kam tě nikdo nezval. tady se řeší tvoje hulvátské anonymní způsoby. ty, které provozuješ schovaný za obrazovku /a s lachtánkem v ruce/.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Chmelař

Obecně se snažím být na straně větší trpělivosti, ale taky nekrmím trola za každou cenu. Typicky vynechávám ty příspěvky, kde nevidím "potenciál ke konstruktivnímu komentáři" a těch je pohříchu většina.

V mém ideálním světě by příspěvky obsahující osobní útoky stály zcela osamoceně a bez reakce na ony útoky, takže by plevelení třeba nebylo tak zlé.

Ale chápu Váš postoj, respektuji ho a samozřejmě mě také často napadá, zda by nebyl právě teď vhodný čas k jeho nasazení.

Niméně, nemluvím za redakci, takže ta ať se k tomu postaví jak uzná za vhodné.
Michal Chmelař
@Dzinus
Také respektuji Váš názor a přístup, jak jsem už napsal, diskutovat zjevně umíte. Selektovat příspěvky k reakci je dobrá úvaha.

Redakce se k tomu patrně staví tak, že čím víc komentářů, tím líp a každé kliknutí je dobré, vůbec jim nevadí, že se tu nediskutuje o autech a diskuse jsou plné osobních útoků.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Chmelař

Nevím, jestli jim to nevadí, ale oni to taky nemají jednoduché, jako žádná média. 😊

Každopádně je osvěžující bavit se, zcela normálně a lidsky, za to děkuji Vám i dalším nemnoha, kteří to zde umějí. Už mě ale prosím nechvalte, nebo se budu červenat. 😊
Michal Chmelař
@Dzinus
Děkuji 😊 Ano, normální diskuse s rozumným člověkem skutečně je v dnešní době vzácnost.
Jistě, redakce taky není ve snadné pozici, ale na auto.cz převažuje spíše arogantní přístup a neúcta ke slušným čtenářům, takže mít pro ně pochopení mi moc nejde.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Michal Chmelař
Osobní útoky tady předvádějí jedině opička a sevca. Tedy předpokládám, že se nic nezměnilo... Jsou na mém HL, takže pro mě neexistují. Nikdo jiný tady na nikoho neútočí. Opět jen lžeš.To je podle tebe určitě taky osobní útok, viď... 😁 😁 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol zavedly se podle toho baneru co tu visel nová pravidla. v tomto konkrétním příspěvku je padesát lhářů, třicet hujerů, dvacet hlupáků, a všechny z tvého účtu. to nejsou osobní útoky? to, že tvrzení, které není správné /tedy může být mylné?/ nazýváš za lživé /tedy úmyslnou lež/, to není osobní útok?
psel
@Man Ký jo souhlas s vámi, aby mě jeho příspěvky nenutily k reakci tak jsem ho zabanoval a pak nevidím jeho reakce, nenutí mě to pak krmit trolla a zvyšovat mu důležitost.
Snahu o komunikaci s ním jsem vzdal a když ty vaše reakce vidím, tak s vámi soucítím a rozhodně mu nehodlám ten ban zrušit, protože odpovídat na něj vede jen k ohromně dlouhým diskuzím, který vždy končí stejně.
Bavme se věcně a důstojně, to s nim ale fakt nejde.
traveldrive
@psel Ale to nejde ani s opičkou... Tiež len do všetkého strká zadok a rozumnú vetu od nej aby človek tiež pohľadal.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@psel protože to je strategie, záměr, můj život nestojí za nic tak s tím něco udělám, budu se snažit tu negativní energii přelít ještě na tebe😊
Sevca1
@Dzinus: ano to je právě ten problém, že teorie je pěkná ale jak to dopadne v praxi uvidime.Snad se rozhoupou, na atomu už měli zapracovat dávno.
Sevca1
@topten vlastní zahrádku, no tu už nás stát nemá,a elektrickou zahrádku už za chvíli budeme muset rozšířit, nebo spíše už měla být rozšířena o atom. Což u nás nějak nejde, co? Takže se nediv me skepsi,. Až to půjde hladce jako s ropou bude to dobrý
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Sevca1

Možná si o jádra slibujete více, než je reálně schopno nabídnout a zároveň to s ropou přeci vůbec hladce nejde.

Vím, že se budu opakovat, ale zkuste dát šanci Atlasu dekarbonizace ČR. Mohl by se klidně jmenovat i Energetická tranformace ČR. Je to založené na datech s pěknými a přehlednými infografikami, které ukazují jak na tom jsme teď a jak bychom na tom třeba mohli být.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Atlas dekarbonizace je krásný příklad teorie. Prostě učebnice pro děti v ZŠ vhodná na teoretické plkání o ničem.

Realita je úplně jinde. Stačí se podívat na konkrétní příklady. V tom atlasu každý, kdo jen trochu zabrousil do reality, tak se jen pobaví nad tím, jací teoretici tohle psali.

Vyberu jeden příklad

"U bytových domů mohou být k budování zásuvek
využity nové silné vodiče z kabelových
tras veřejného osvětlení (tzv. „nabíjení z lamp“).
Zásuvky bude ovšem nutné vybavit softwarem,
který umožní řízené nabíjení podle aktuálního
stavu spotřeby elektřiny v okolí."

Opravdu se jen směji tomu, kdo tohle dokázal napsat. Ano, teoreticky samozřejmě ano. Reálně to ale je nerealizovatelné. Vezměme to jen tak letmo...
1) Lampy nevlastní majitelé bytových domů
2) Dodavatelem elektřiny do lamp nejsou dodavatelé elektřiny domácnostem
3) Hustota lamp a umístění rozhodně neodpovídá parkovacím místům
4) Pozemky nejsou ve vlastnictví ani majitelů lamp, ani ve vlastnictví majitelů bytů a bytových domů
5) Bytové domy nemají v naprosté většině konkrétní parkovací plochy, ty jsou povětšinou "veřejné"... a hlavně
6) KABELOVÉ ROZVODY VO NIKDY NEBYLY DIMENZOVANÉ NA NABÍJENÍ OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ!!! 😁 😁 😁

Takže teoreticky lze samozřejmě realizovat ledecos. Prakticky to ale je absolutní utopie a naprostý nesmysl... 😁 😁 😁
A takhle je to v tom atlasu se vším... Ale pro pobavení dobré.
Avatar - Man Ký
Man Ký
Hendly
@rohYpnol
Proc by obec nemohla pronajmout sloup jinému provozovateli stejne jako treba umisteni reklam?
Kabeleve rozvody lamp jsou dimenzovane celkem dobre a pomale nabijeni v menším rozsahu neni problém. A kdyz na to koukám, tak se pise o kabelovych trasach, ne kabelech.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ty vůbec netušíš... 😁 😁 😁
"A kdyz na to koukám, tak se pise o kabelovych trasach, ne kabelech." ... ty kráso, já se bavím... 😁 😁 😁 😁 😁

No, asi na to koukáš jak kráva na natřený vrata 😁
Hendly
@rohYpnol
Klidne se rozepis.
Protoze ten puvodni text ktery kritizujes ma rozhodne vice smyslu nez tve vykriky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Máš přinejmenším 6 bodů, proč to je nereálné. Nereálně je to už od počátku, protože vedení VO není na žádné nabíjení dimenzované. Takže už na začátku jsme skončili, hujere 😁
Hendly
@rohYpnol
Pise se tmno kabelovych trasach, ne kabelech.
A druha vec. Kabely VO jsou na pomale nabijeni dimenzi podle meho odhadu na mhoha mistech ok.
Kabel pro VO se totiz nedimenzuje na vykon. Ale to ty jistě vis😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ty kráso... 😁 Tvoje hloupost je opravdu bezedná!!!
Pise se tmno kabelovych trasach, ne kabelech.

Fakt? A jaký je ZDE rozdíl mezi kabelem a kabelovou trasou ("mohou být k budování zásuvek
využity nové silné vodiče z kabelových
tras veřejného osvětlení")???
Píše se nové silné vodiče Z KABELOVÝCH TRAS 😁 😁 😁 😁😁
Hendly
@rohYpnol
Vis proc se tam pise o kabelovych trasach?
Protoze kabelove trasy jsou ve mestech veliky problem. Vyuzit kabelove trasy VO je zcela logicky krok.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Takže to znamená podle tebe co? Reálně, konkrétně. Fakt mě zajímá co "vymyslíš"? 😁
Hendly
@rohYpnol
?
Nechapu. Ty pises: “ KABELOVÉ ROZVODY VO NIKDY NEBYLY DIMENZOVANÉ NA NABÍJENÍ OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ!”
Ale v te puvodni citaci se mluví o “kabelovych trasach “
Kabelova trasa je uplne neco jineho nez kabel. Je to misto pro ulozeni kabelu.
Druha vec je, o tom psies, je dimenze dnesnich kabelu VO. Ta by IMHO na pomale nabijeni mohla stacit. VO kabel se nedimenzuje na vykon.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ano, přesně. Nechápeš! To vím už od počátku že nechápeš.

1) Samozřejmě, že dimenze stávajícího vedení je dimenzovaná na nějaký výkon.
2) Samozřejmě, že ten výkon nestači na žádné dobíjení. Proto jsem psal co jsem psal.
3) Takže stávající kabelové vedení a VO a rozvody jsou k ničemu.
4) I kdyby ta nesmyslná formulace z atlasu byla myšlena tedy tak, že je stávajícímu vedení VO se nově připoloží zcela nové vedení a rozvody na dobíjení, tak to neznamená nic jiného, než že prostě děláš nové vedení a není to žádné vedení Z kabelových tras, ale je to nové vedení V kabelových trasách 😁
5) I kdyby jsi udělal zcela nové vedení ve stávajících kabelových trasách (a opět pominu zda je to vůbec technicky proveditelné vzhledem ke stavu, technickému řešení), tak stále máš lampy na často zcela nevhodných místech vzhledem k nabíjení.
6) A máš nedostatečný počet lamp, protože máš jednu lampu na X desítek metrů...
7) A i kdyby ses rozhodl udělat zcela nové vedení VO, tak ty sloupy na místa kam chceš nedáš, protože už tam jsou prostě jiné sítě 😁
😄 Nelze mít sloup až za chodníkem, protože připojeným kabelem nemůžeš křížit chodník (chodci, zimní údržba...)

Takže je to celé absolutní nesmysl vzhledem k realitě. Ano, je to realizovatelné u OD POČÁTKU ZCELA NOVÉ výstavby. Ale to je vzhledem k celku naprosté NIC. Takže je to jen totální amatérská teorie do základní školy ten celý atlas 😁 😁 😁 Ale jestli tohle zvládneš pochopit? pochybuji 😁
Hendly
@rohYpnol
No prave ten prvni bod te usvědčuje, že o tom pouze teoretizujes bez znalosti.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ty kráso... Takže jsi opravdu, naprosto bez urážky, hloupý člověk. O Elektřině, fyzice, nevíš absolutně NIC. Naprosto každé silové vedení je dimenzováno na nějaký výkon. A to vedení VO je dimenzováno na zdroje světla, které do něj máš zapojené.

Dimenzování, jištění elektrické přípojky VO a její provedení (z místa ukončení elektrické přípojky k hlavnímu jističi rozváděče) musí splňovat podmínky ČSN 33 2000-4-41 v platném znění, ČSN 33 2000-4-43 v platném znění, ČSN 33 2000-4-473 v platném znění a ČSN 33 2000-5-52 v platném znění.

Opravdu nerozumíš ničemu.
Hendly
@rohYpnol
Ne.
Dimenze vodicu VO ma jiny duvod.
Na pozaodovany vykon by stacil o hodne mensi prurez.
Zkus hledat dal Pytlíku…😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Dimenze vodičů má přesně ten důvod, ty hujere. Ničemu nerozumíš.
Hendly
@rohYpnol
Proc debatujes timhle stylem o vecech o kterych naprosto zrejme nevis o co jde?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ty popíráš fyziku. Ty popíráš elektřinu. Ty popíráš normy. Smolík, hujere. Vůbec nic netušíš. Jsi hujer, lhář a demagog.
Hendly
@rohYpnol
Nemusim nic popírat.
Staci jen dat prostor tvým příspěvkům ze kterých je videt neznalost toho o cem tak plamenně pises.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

A abych ti odpověděl, protože to vůbec není o tom sloupu, hujer. To je o tom vedení a rozvaděčích!!! 😁 😁 😁 Takže to není jako když si někdo pověsí cedulku na sloup VO, chápeš? 😁 😁 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol


Ano, tak to je, z každé trafostanice na sídlišti se dají nabíjet bez úprav desítky aut. PRE distribuce má Prahu velmi dobře pokrytou, kapacita sítě je historicky napočítána tak, aby zbývaly velké rezervy a při změnách se nemuselo hned zasahovat do podzemního vedení a rozkopávat pozemní komunikace. Záleží samozřejmě na hustotě a dokončenosti zástavby. Zde na Chodově už není prostor pro nějaké nové velké developerské projekty. Pokud to někde je ale jinak, distributor s tím předem počítá a při nové výstavbě stávající trafostanici posílí. A při té příležitosti se samozřejmě počítá i s kapacitami pro elektromobilitu.

fdrive.cz/…es-rozhovor-8720