Ekonomika
Mikesus
13
@rohYpnol tak to je jasné, proto fandíš Číně a Rusku. Protože je ti jedno, kdo stojí v čele. Normální inteligentní člověk odmítá nevhodné chování a od takových lidí dává ruce pryč. Vykořisťování, znásilňování, vraždění, to vše normální člověk odmítá a výrobek takového jedince nebude kupovat.
Přejít do diskuze
@Andrej Gregorovic smartphone je také dražší, má menší výdrž. BEV je univarzální stejně jako ICE. Nežijeme někde v rozvojové zemi, kde by elektriku znali jen z knížek. Jak člověk slouží BEV? s ICE nemusíš zajíždět na benzínku, nemusíš prohřívat motor, není potřeba brát zimní naftu, není potřeba dobíjet 12V baterku, nemusíš jezdit delší trasy na vypálení filtru pevných částic, nevadí mu neustálé krátké studené starty. JJ, ICE není třeba se přizpůsobovat. Tohle BEV neřeší, jen stejně jako s ICE, zajedeš nabít, když nemáš možnost doma. Jen narozdíl od ICE, nabiješ když jsi na obědě, nabiješ když nakupuješ, nabiješ když spíš, nabiješ když jsi v práci. Jak ICE natankuješ, když spíš nebo jsi na nákupech?
@Othello přesně tak.... pokud jeho velký kamarád Donald chce Dánsku ukrást Grónskko a pokud nás další Donaldův kamarád JD Vance poučuje, jak jsme v Evropě v úpadku, nemám absolutně důvod cokoliv od Muska kupovat.
Sám Musk se chová úplně imbecilně, ať táhnou celé USA s takovým přístupem k Evropě k čertu.
Když k tomu přidám pochybnou ergonomii Tesly a technologický náskok, který Evropské automobilky mezitím Tesle vlastně odmazaly, tak PROČ bych měl s Teslou chtít mít cokoliv společného?
Jejich pohádka o technologickém průkopníkovi skončila. Dnes jsou to běžná EV (za dobrou cenu) od firmy, které šéfuje úplný KKT.
Sám Musk se chová úplně imbecilně, ať táhnou celé USA s takovým přístupem k Evropě k čertu.
Když k tomu přidám pochybnou ergonomii Tesly a technologický náskok, který Evropské automobilky mezitím Tesle vlastně odmazaly, tak PROČ bych měl s Teslou chtít mít cokoliv společného?
Jejich pohádka o technologickém průkopníkovi skončila. Dnes jsou to běžná EV (za dobrou cenu) od firmy, které šéfuje úplný KKT.
Představte si, že jste výrobce nejlepších telefonních budek na světě. Už více než sto let je neustále vylepšujete a jste v tom opravdu dobří. Jenže pak se objeví nejprve klasické mobilní telefony a později smartphony. Založíte vlastní telefonní divizi, s určitým zpožděním, první na světě sice nejste, ale výroba běží solidně.
S nástupem mobilních telefonů je však zřejmé, že telefonním budkám odzvonilo. Co uděláte? Budete se dál držet budek, nebo vložíte veškeré úsilí do vývoje telefonů, abyste se i v této oblasti dostali na špičku?
Úplně stejná situace dnes nastává v automobilovém průmyslu. Prodeje elektromobilů dosáhly na největším světovém trhu už 50 % a během několika let tam spalovací motory zmizí úplně. Je naprosto zřejmé, že technologie, která přemění dvě třetiny energie na ztrátové teplo, nemá proti elektromobilu dlouhodobě žádnou šanci.
Argumentovat „ochranou“ před Čínou nedává žádný smysl. Pokud jí chceme alespoň trochu konkurovat, nemá logiku vkládat úsilí do zastaralé technologie, stejně jako nedávalo smysl dál investovat do telefonních budek. Je až smutné, kolik lidí tuto jednoduchou logiku stále nechápe.
S nástupem mobilních telefonů je však zřejmé, že telefonním budkám odzvonilo. Co uděláte? Budete se dál držet budek, nebo vložíte veškeré úsilí do vývoje telefonů, abyste se i v této oblasti dostali na špičku?
Úplně stejná situace dnes nastává v automobilovém průmyslu. Prodeje elektromobilů dosáhly na největším světovém trhu už 50 % a během několika let tam spalovací motory zmizí úplně. Je naprosto zřejmé, že technologie, která přemění dvě třetiny energie na ztrátové teplo, nemá proti elektromobilu dlouhodobě žádnou šanci.
Argumentovat „ochranou“ před Čínou nedává žádný smysl. Pokud jí chceme alespoň trochu konkurovat, nemá logiku vkládat úsilí do zastaralé technologie, stejně jako nedávalo smysl dál investovat do telefonních budek. Je až smutné, kolik lidí tuto jednoduchou logiku stále nechápe.
@rohYpnol až na to, že 100 let ho nikdo prakticky nevyvíjel, narozdíl od ICE. Nebyly materiály, které teď jsou. Prostě, když chybí technologie, musí se člověk spoléhat na tu horší, tedy ICE, i díky ropné lobby. 90 let jsme si ničili zdraví, teď už se to zlepšuje. Už jenom pár arogantních primitivů pořád odsuzuje lepší technologii, jen aby dál pro své pohodlí mohli ostatním ničit zdraví a ovzduší
@ptr078 ano, ale je to zanedbatelné procento. Nedělám si iluze, že pár lidí se bude chtít pořád držet horší a starší technologie. Já jich znám taky několik, všichni nejsou schopni se naučit jedinou novou věc. To bude stejné i u aut. Kdo není ochoten dělat něco nového, ten zkrachuje.
@rohYpnol Ale v Berline se vyrabely uz i tehdy. Berlin se Y zacala vyrabet v breznu 2022. Trojky porad jezdi z Ciny.
Nevim jak moc je to slozite, ale ja tedy diky vasim radam chytrejsi nejsem
Nevim jak moc je to slozite, ale ja tedy diky vasim radam chytrejsi nejsem
@eLzyx souhlas a ze jich tam v ten moment bylo hodne. Ale ted nic... takze bych to videl ze Tesla nestiha z nejakeho duvodu uspokojat poptavku. Kazdopadne vsechny ty clanky a tragedie jak jsou prezentovany se nepropisuji do ceny akcii 😄 Takze tvrdit ze trpi bych videl jako velmi nadnesene tvrzeni
@RiMa ty předkonfigurované jsou velmi oblíbené. Zejména u firem, které potřebují to auto teď a je jim jedno, že je modré a ne černé. Nejlepší je kupovat ty skladovky a předváděčky ve chvíli, kdy dochází k nějakému většímu internímu update. Nedávno se zvětšovaly baterie, takže skladovka s o 7kWh menší baterií se slevou 200k Kč? Imho dobrý deal.
@KANKUNEN nekvalita? Co to plácáš? Naopak jsou teď Tesly chváleny za kvalitní zpracování i lidmi, co Tesly nemusely. Problém je i v tom, že lidi posuzují jen očima. Vůbec nechápou, co se děje uvnitř auta. Že tam ten vývoj je. Ono je hezký, že ti Škodivka udělá nový xicht, ale když je technika vlastně pořád stejná?
@jiras_ já jezdím po celé Evropě a tak nemám moc možností než Teslu. Na Ionity se nedá 100% spolehnout a navíc není ve východní Evropě.
Další věcí je nepotřeba preventivního servisu. Veřejně dostupné servisní manuály, rozkresy technických celků a ceníky. Nelze zapomínat ani na korektní přístup k nakládání s daty zákazníka - lepší to může být už jen u aut s Carplay Ultra. To je pro mě zásadní věc.
Další věcí je nepotřeba preventivního servisu. Veřejně dostupné servisní manuály, rozkresy technických celků a ceníky. Nelze zapomínat ani na korektní přístup k nakládání s daty zákazníka - lepší to může být už jen u aut s Carplay Ultra. To je pro mě zásadní věc.
@ryccardo
Mel si někdy elektromobil na delsi pouzivani?
Prijde mi, ze o nevýhodách elektromobilu nejvice pisi ti, kdo s tim nemaji zkusenosti.
Mel si někdy elektromobil na delsi pouzivani?
Prijde mi, ze o nevýhodách elektromobilu nejvice pisi ti, kdo s tim nemaji zkusenosti.
@rohYpnol nikdo BEV nenařizuje, můžeš si koupit so chceš. Nikdo spalováky nezakazuje, můžeš si je stále koupit. Jen podle ničení svého okolí budeš víc platit. Když chceš ostatním ničit zdraví a ozvduší, je v pořádku že víc přispíváš na jejich léčení.
@Tycoon
Tak narážel jsem hlavně nato, že argument se zastoupením EV pres 100 lety je scestný.
Nekdy proste potrebuju technologie dozrat.
Tak narážel jsem hlavně nato, že argument se zastoupením EV pres 100 lety je scestný.
Nekdy proste potrebuju technologie dozrat.
Dokud EV kupovali jenom technologičtí nadšenci, tak Tesla válcovala, protože v tu dobu reálně neměla žádnou konkurenci. Situace se však změnila. EV kupují už i "normální" zákazníci a především firmy. A tam přístup těch zákazníků je přece jiný, jsou mnohem konzervativnější. To, že Tesla je efektivní a má perfektní svůj ekosystém je sice fajn, ale co naplat, když má v Evropě nepoužitelný tempomat a tragické asistenty. Navíc zákaznici koukají na další věci, jako je servisní zázemí a taky nechtějí vše mít přes displej, chtěj spoustu věci jako u tradičního evropského auta. A především, po prvních dost tragických modelech, evropští výrobci konečně začali vyrábět funkční EVčka a technologicky o ne moc horší než má Tesla, navíc taky uzpůsobili cenovou politiku, kdy jsou v základu podobně drahý jak Tesla. Ale za mastný příplatek umožňují všechna ty cinkrlátka, na co byli zákaznici zvyklí u tradičních Audin/BMW/Mercedesů. Takže vlastně, proč kupovat Teslu?
@Tycoon
Presne..
U dvojkové soustavy pro prenos zprav jsme uz byli s telegrafem a jasne to prekonal telefon s analogovým prenosem zvuku. Vracet se zpatky je hloupost…
Presne..
U dvojkové soustavy pro prenos zprav jsme uz byli s telegrafem a jasne to prekonal telefon s analogovým prenosem zvuku. Vracet se zpatky je hloupost…
@rohYpnol
Je to prirovnani, alw i tak kdo ty budky asi udrzoval, dodaval dily atd.
Furt je to o tom samem.
Cina poskytuje ohromné legislativni a finacni podpory. Ty chces aby evropsky automotiv konkuroval bez podpory.
Je to prirovnani, alw i tak kdo ty budky asi udrzoval, dodaval dily atd.
Furt je to o tom samem.
Cina poskytuje ohromné legislativni a finacni podpory. Ty chces aby evropsky automotiv konkuroval bez podpory.
@rohYpnol
Negativní externality jsou u fosilních paliv vědecky podložené.
Neveris vedcum.
Ok. Pak se ale jedna o viru.
Negativní externality jsou u fosilních paliv vědecky podložené.
Neveris vedcum.
Ok. Pak se ale jedna o viru.
@Tycoon
Nokia mela taky nejvetsi zisk z tlačítkového telefonu.
Trh ok.
Jak ma tedy evropska znacka konkurovat bez legislativní a finanční podpory znackam z ciny s ohromnou legislativní a financni podporou?
Nokia mela taky nejvetsi zisk z tlačítkového telefonu.
Trh ok.
Jak ma tedy evropska znacka konkurovat bez legislativní a finanční podpory znackam z ciny s ohromnou legislativní a financni podporou?
@kruskar
ekonomickydenik.cz/…cinovci-nemeck👋
Region Altmark na severu dnešního Saska-Anhaltska zajímá těžaře už 55 let. Jejich pozornost se dosud zaměřovala na produkci zemního plynu. Nyní se ukázalo, že je zde i spousta lithia. Lze jej získávat ze solanky – tedy vody s vysokým podílem solí.
„Společnost se zavázala k ekologicky šetrnému procesu známému jako přímá extrakce lithia ze solanky. Tedy žádná povrchová těžba, žádné odpařovací nádrže a minimální nároky na zábor pozemků,“ uvádí firma Neptune Energy.
ekonomickydenik.cz/…cinovci-nemeck👋
Region Altmark na severu dnešního Saska-Anhaltska zajímá těžaře už 55 let. Jejich pozornost se dosud zaměřovala na produkci zemního plynu. Nyní se ukázalo, že je zde i spousta lithia. Lze jej získávat ze solanky – tedy vody s vysokým podílem solí.
„Společnost se zavázala k ekologicky šetrnému procesu známému jako přímá extrakce lithia ze solanky. Tedy žádná povrchová těžba, žádné odpařovací nádrže a minimální nároky na zábor pozemků,“ uvádí firma Neptune Energy.
@ryccardo
Ale kritice elektromobilu se tu věnuješ takrka na 100%.
Proc?
Kdyz EV mas, tak pochopíš, že ty vsechny teorie jak s tim nejde jezdit jsou hloupý
Ale kritice elektromobilu se tu věnuješ takrka na 100%.
Proc?
Kdyz EV mas, tak pochopíš, že ty vsechny teorie jak s tim nejde jezdit jsou hloupý
@Lucky85 a teď důležitá informace. Většina lidí je ochotna akceptovat kratší výdrž baterie výměnou za funkce navíc, které má chytrý telefon. Tedy, jsou ochotni takové příkoří snášet, protože jim to něco přinese.
Stejní lidé nejsou ochotni takové příkoří snášet kvůli planetě, životnímu prostředí, svému okolí. To už vidí všechny možné nevýhody, které jim to přinese.
Je to v pořádku?
Stejní lidé nejsou ochotni takové příkoří snášet kvůli planetě, životnímu prostředí, svému okolí. To už vidí všechny možné nevýhody, které jim to přinese.
Je to v pořádku?
@johny555 proč kupovat Teslu? Při stejné ceně nižší TCO. Reálně ta auta fungují dlouho bez servisu, reálně mají nižší spotřebu, zejména v neoptimálních podmínkách, jako je rychlá jízda na dálnici. Tam ostatní žerou jako prokopnutí. Další věcí je ochrana osobních údajů. Ostatní automobilky vydají data i jen na žádost policie. Tesla až po soudním rozhodnutí. A to tě o tom ještě informují, že ta data vydávají. Ostatní na tebe kašlou. Reálně je těch aut tolik, že jsou velmi oblíbené na sekundárním trhu ojetin. Drží si docela cenu. Jsou i ověřené vysokými nájezdy, kdy tato auta neselhávají a dál bezproblémově fungují.
@Jon Bon Novy dodej nějaké podklady o tom, že jsou to cituji " bezkonkurencne najhorsie a najporuchovejse kraksne". Fakt by mě zajímalo, co vytáhneš.
A s těmi generacemi? Jen u modelu S jsme na 4, možná 4,5 generaci. To samé model 3.
A s těmi generacemi? Jen u modelu S jsme na 4, možná 4,5 generaci. To samé model 3.
@Tycoon
To tak nejak vystihuje co ns bude cekat.
Nakonec stat zadotuje vyrobce spalovaku stejne jako vyrobce budek.
Proto regulace aby se to nestalo.
Jinak budka neměla negativní externality.
To tak nejak vystihuje co ns bude cekat.
Nakonec stat zadotuje vyrobce spalovaku stejne jako vyrobce budek.
Proto regulace aby se to nestalo.
Jinak budka neměla negativní externality.
@ericn
A lithium snad je jen do elektromobilu?
Tezba a zpracovani ropy je o rady jinde.
Znecisteni pri tezbe, doprava, kyseliny pri zpracovani atd.
A rozmer? 100 milionu barelu kazdy den.
A lithium snad je jen do elektromobilu?
Tezba a zpracovani ropy je o rady jinde.
Znecisteni pri tezbe, doprava, kyseliny pri zpracovani atd.
A rozmer? 100 milionu barelu kazdy den.
@ptr078
Jasně, a já znám spoustu lidí, co stále nosí ponožky v sandálech, pořád věří horoskopům, věří, že Země je plochá… a přesto si myslí, že jsou „in“ 🙃
Jasně, a já znám spoustu lidí, co stále nosí ponožky v sandálech, pořád věří horoskopům, věří, že Země je plochá… a přesto si myslí, že jsou „in“ 🙃
@rohYpnol
Na zpracování ropy potrebujes taky energii a ne malo. Skoro tolik co na samotny pohon elektromobilu.
A OZE a elektromobil k sobe uzasne pasuje.
Na zpracování ropy potrebujes taky energii a ne malo. Skoro tolik co na samotny pohon elektromobilu.
A OZE a elektromobil k sobe uzasne pasuje.
@Tycoon opakuješ to pořád, pořád, pořád dokola. díky fosilním palivům jsou schopny USA napadnout Venezuelu a jako záminku mít drogy. napadnuly by je kvůli elektřině?
nene, je to čiré zlo
nene, je to čiré zlo
@RiMa ono hodně záleží i na tom, kdy připlují lodě se zásobami. Nějaké by měly dorazit na konci ledna a začátkem února, plus bych počítal tak týden na přeskladnění a naskladnění v DE/CZ.
Funguje to tak, že Tesla dopředu predikuje objednávky a podle toho vyrobí auta. Během toho, co to sem pluje, tak se postupně vyprodávají. Co se neprodá, tak jde na "předkonfigurované vozy".
Funguje to tak, že Tesla dopředu predikuje objednávky a podle toho vyrobí auta. Během toho, co to sem pluje, tak se postupně vyprodávají. Co se neprodá, tak jde na "předkonfigurované vozy".
@Andrej Gregorovic
Prave. Pujceny na vikend. Udělal speciální výlet co nejdal a sledoval co ej spatne.
Kdyz s nim jezdis dele tak pochis, ze je to normalni auto. Taky nejsi nervózní kdyz mas u spalovaku dojezd 100km.
Prave. Pujceny na vikend. Udělal speciální výlet co nejdal a sledoval co ej spatne.
Kdyz s nim jezdis dele tak pochis, ze je to normalni auto. Taky nejsi nervózní kdyz mas u spalovaku dojezd 100km.
koncem roku 2024 a zacatkem 2025 jsem intenzivne sledoval vse kolem Tesly, nabidku vozu, overoval kolik by stala na operak (chtel jsem vymenit VW za Teslu, ale neslo to).
A kdyz vidim clanky o tom jak malo prodala aut, tak bych mel jednu pripominku.
Tesla nabizi sladova a ojeta auta (predvadeci). Byla doba, kdy bylo mozne vybirat z desitek aut. V lete tam byly predvadecky i o 200 tisic levnejsi. Viditelne meli aut dost a tlacili na to aby je prodali.
Dnes je tam jedna Y predvadecka s 13tkm a 56kKc zvyhodnenim. Jinak zadna skladovka. Taky model 3 nema zadnou skladovku.
Jak to je mozne? Muzeme spekulovat, jestli je velky zajem a Tesla nestiha, nebo proc najednou nevidime mnoho vozu co jsou na ceste a nebo na sklade?
A kdyz vidim clanky o tom jak malo prodala aut, tak bych mel jednu pripominku.
Tesla nabizi sladova a ojeta auta (predvadeci). Byla doba, kdy bylo mozne vybirat z desitek aut. V lete tam byly predvadecky i o 200 tisic levnejsi. Viditelne meli aut dost a tlacili na to aby je prodali.
Dnes je tam jedna Y predvadecka s 13tkm a 56kKc zvyhodnenim. Jinak zadna skladovka. Taky model 3 nema zadnou skladovku.
Jak to je mozne? Muzeme spekulovat, jestli je velky zajem a Tesla nestiha, nebo proc najednou nevidime mnoho vozu co jsou na ceste a nebo na sklade?
@johny555 Koncil mi operak a firma proste nedovolila Teslu jako sluzebak, je tam zahackovany koncern! Otazka je teda i jak moc Tesla o takovou spolupraci stoji, kdyz kazdy kdo ty operaky domlouva ceka mega slevy od cenikovych cen? Nabidka operaku co jsem si vyzadal byla nelogicka. Proste nekdo nechce.
@Tycoon
Iphone prisel v roce 2007. Nokia to ignorovala a stale si delala svuj sw tlacitkacu a tvdila jak telwfon bez klávesnice nikdo nebude chtit. V roce 2011 byl konec. Konkurence rostla p stovky procent, Nokia padala. Ale jsite v te dobe umela vydelat penize na tlačítkových mobilech.
Iphone prisel v roce 2007. Nokia to ignorovala a stale si delala svuj sw tlacitkacu a tvdila jak telwfon bez klávesnice nikdo nebude chtit. V roce 2011 byl konec. Konkurence rostla p stovky procent, Nokia padala. Ale jsite v te dobe umela vydelat penize na tlačítkových mobilech.
Celou dobu to k tomu směřovalo, protože ta nekvalita bije do očí. Start byl podobný s Apple, Apple šel dál a dál, Tesla zůstala stát. Kdo má oči musí raději koupit Škodovku. Za mě je furt nejlepší BEV i4 M50.
V článku je to zmíněné spíš okrajově ale podle mě právě politická angažovanost Muska odradila hodně zákazníků
Geniální vizionář, a v té stejné osobě zároveň i neskutečný debil
Geniální vizionář, a v té stejné osobě zároveň i neskutečný debil
@Tycoon
Ne.
Napriklad tebou uvedeny rok 2008 presne pasuje na tvuj vyrok s Kodiaq.
V roce 2008 prodala Nokia pres 400 milionu telefonu. 99% z nich melo tlacitka.
Prvni telefon s Win prisel v roce 2011. Beznadejne pozde…
Ne.
Napriklad tebou uvedeny rok 2008 presne pasuje na tvuj vyrok s Kodiaq.
V roce 2008 prodala Nokia pres 400 milionu telefonu. 99% z nich melo tlacitka.
Prvni telefon s Win prisel v roce 2011. Beznadejne pozde…
@Andrej Gregorovic
Jenže BEV je právě o té baterce, že... 😁 😁 😁
O tom to celé je!!! Elektromotor je lepší od počátku věků. Jenže pohon není motor, ale pohon je motor + baterka, nebo elektrické vedení, nebo... Benzinový nebo spalovací pohon 😁
Benzin/diesel se prosadil právě proto, že baterka byla a nadále je problém. A problémem vždy bude.
Jenže BEV je právě o té baterce, že... 😁 😁 😁
O tom to celé je!!! Elektromotor je lepší od počátku věků. Jenže pohon není motor, ale pohon je motor + baterka, nebo elektrické vedení, nebo... Benzinový nebo spalovací pohon 😁
Benzin/diesel se prosadil právě proto, že baterka byla a nadále je problém. A problémem vždy bude.
@Hendly
Dějí se podivuhodné věci. Objevil se nový anonym, a to doslova teprve před čtyřmi dny: auto.cz/diskuse/99266/1#…
Dějí se podivuhodné věci. Objevil se nový anonym, a to doslova teprve před čtyřmi dny: auto.cz/diskuse/99266/1#…
@Mikesus abych to vzal postupně😒br />
- zajíždět pro palivo musíš, ale strávíš tím naprostý minimum času oproti dobíjení
- prohřívat motor nemusíš. Prostě nastartuješ a jedeš. ostatní si zařídí auto samo
- zimní naftu řešit nemusíš. Prostě tankuješ a neřešíš co. Navíc u benzínu je to irelevantní.
- baterku není potřeba dobíjet. Nepamatuju si kdy jsem naposledy dobíjel v autě baterku. Za posledních 5 let asi nikdy. Dobíjí se to samo.
- nemám žádný filtr pevných částic, takže nevím co bych měl vypalovat. Prostě jen jezdím.
- studené a krátké trasy motoru neprospívají, ale je na to konstruovaný a zjevně dokáže najezdit statisíce km i se studenýma startama.
Takže já se svému autu nijak nepřizpůsobuju. Jen sednu a jedu. Nemusím plánovat trasu s ohledem na nabíjení a nemusím počítat se ztrátou času na dobíjení.
- zajíždět pro palivo musíš, ale strávíš tím naprostý minimum času oproti dobíjení
- prohřívat motor nemusíš. Prostě nastartuješ a jedeš. ostatní si zařídí auto samo
- zimní naftu řešit nemusíš. Prostě tankuješ a neřešíš co. Navíc u benzínu je to irelevantní.
- baterku není potřeba dobíjet. Nepamatuju si kdy jsem naposledy dobíjel v autě baterku. Za posledních 5 let asi nikdy. Dobíjí se to samo.
- nemám žádný filtr pevných částic, takže nevím co bych měl vypalovat. Prostě jen jezdím.
- studené a krátké trasy motoru neprospívají, ale je na to konstruovaný a zjevně dokáže najezdit statisíce km i se studenýma startama.
Takže já se svému autu nijak nepřizpůsobuju. Jen sednu a jedu. Nemusím plánovat trasu s ohledem na nabíjení a nemusím počítat se ztrátou času na dobíjení.
@RiMa to je dobrá otázka a platí asi globálně. Známý v USA má objednanou TMY a je tam snad 4 měsíce čekací lhůta, pochybuju že kdyby měli problém s poptávkou že by to chtěli protahovat (obzvlášť v US neni zvykem na auto čekat).
@ptr078 ještě bych dodal to, že pro zákazníky to není srovnatelně použitelný produkt. Jeho používání je vždy o kompromisu a vyšších vstupních nákladech, nervech na delších cestách a to většinová společnost nemá důvod řešit. Btw a co nařizují v Číně nám může být celkem jedno...
Safra pobočky jsou otevírány a prodeje s každou novou pobočkou klesají? Kde udělal soudruh Elon chybu?
@Tycoon a to nejlíp vyhodnotíš ty, co je správně a co špatně😊 z titulu funkce ředitel zeměkoule toho času detašovaný na auto.cz😒/a>)
psi štěkají, karavana jede dál...
psi štěkají, karavana jede dál...
@Hendly
...a opět odpověď hujeříčka hendlíčka nikde, že? To je prostě jistota, že hendlíček na žádnou otázku nedokáže neodpovědět!!! 😁
...a opět odpověď hujeříčka hendlíčka nikde, že? To je prostě jistota, že hendlíček na žádnou otázku nedokáže neodpovědět!!! 😁
Záhada za zlatého bludišťáka.
Parita podle hujeříčků nastala.
Spalovák je pára, spalovák je Nokia.
BEV je ve všem lepší.
Ale i přes masivní dotace, i přes masivní restrikce vůči spalovákům lidi kupují spalováky, Diesel má 40%, zatímco BEV 5%... Proč? Proč, hujeříčci??? 😁 😁 😁
Parita podle hujeříčků nastala.
Spalovák je pára, spalovák je Nokia.
BEV je ve všem lepší.
Ale i přes masivní dotace, i přes masivní restrikce vůči spalovákům lidi kupují spalováky, Diesel má 40%, zatímco BEV 5%... Proč? Proč, hujeříčci??? 😁 😁 😁
@ryccardo já bych to tvrzení poopravil spíš na to, že Čína nemá ropné zdroje na rozdíl od elektroniky a baterií, takže pro ně je v tom silná motivace a příležitost, protože to co byla výsada ropných velmocí by mohla být jejich. Určitě do toho tak nešlapou jen aby "zachránili planetu".
@Othello To sice ano, ale spíš v USA a s EV se prostě snažíš dobíjet doma, to je úplně jiný cenový svět.
@Hendly
Přesně. Jestě 100 let vývoje a BEV bude konkurence schopný pro spalováky, že 😁 😁 😁
Přesně. Jestě 100 let vývoje a BEV bude konkurence schopný pro spalováky, že 😁 😁 😁
@Man Ký To má, ale nemá takú využiteľnosť a praktičnosť ako smartphone. Preto väčšina chce ten smartphone napriek tej nízkej vydrži.
U EV je to zaitaľ opačne. Je to menej univerzálne auto, s viac kompromismi na strane užívania a v princípe drahšie. Áno v čase sa to zlepšuje, ale stále sa to nevyrovná tomu, čo väčšinový zákazník chce. Ale najmä najväčší problém je to, že EV núti zákazníka používať produkt inak, často na hranici toho, že zákazník slúži EV a nie naopak. Toto keď sa zmení (jedno, či zákazník alebo produkt - i keď skôr na produkt to tipujem) EV budú v pohode. Zatiaľ nie sú EV pre každého, kdežto spaľováky sú. Proste pred kúpou ti stačí vyriešiť, kde budeš parkovať a koniec.
Za mňa zatiaľ najväčšou slabinou EV sú batérie. Inak je EV skvelý výrobok (všeobecne, nie každý). A tiež paradoxne príliš rýchly vývoj. Proste dnes si kúpiš EV a dajmä tomu za 5-7r keď príde čas výmeny, tak ti ostane doma len šrot. Morálny šrot, nie tehcnický. Lebo vývoj bude (snáď) tak ďaleko, že terajšie vlastnosti EV budú o ten čas úplne mimo a nikto tvoje auto nebude chcieť kúpiť napriek tomu, že bude fungovať perfektne. Možno ak ho daruješ, alebo dáš symbolickú cenu. Čo zase väčšina ľudí nechce finančne tratiť.
U EV je to zaitaľ opačne. Je to menej univerzálne auto, s viac kompromismi na strane užívania a v princípe drahšie. Áno v čase sa to zlepšuje, ale stále sa to nevyrovná tomu, čo väčšinový zákazník chce. Ale najmä najväčší problém je to, že EV núti zákazníka používať produkt inak, často na hranici toho, že zákazník slúži EV a nie naopak. Toto keď sa zmení (jedno, či zákazník alebo produkt - i keď skôr na produkt to tipujem) EV budú v pohode. Zatiaľ nie sú EV pre každého, kdežto spaľováky sú. Proste pred kúpou ti stačí vyriešiť, kde budeš parkovať a koniec.
Za mňa zatiaľ najväčšou slabinou EV sú batérie. Inak je EV skvelý výrobok (všeobecne, nie každý). A tiež paradoxne príliš rýchly vývoj. Proste dnes si kúpiš EV a dajmä tomu za 5-7r keď príde čas výmeny, tak ti ostane doma len šrot. Morálny šrot, nie tehcnický. Lebo vývoj bude (snáď) tak ďaleko, že terajšie vlastnosti EV budú o ten čas úplne mimo a nikto tvoje auto nebude chcieť kúpiť napriek tomu, že bude fungovať perfektne. Možno ak ho daruješ, alebo dáš symbolickú cenu. Čo zase väčšina ľudí nechce finančne tratiť.
@Jean Reno
On někdo zakázal telefonní budky? On někdo lidem nařizoval mobilní telefony??? Nevšimnul jsem si... 😁 😁 😁
Mimochodem, také se zdálo, že velkoobjemovým motorům odzvonilo, a soudruzi v NDR tady v Evropě bastlili tvoutakty s objemem tupláku... jenže jinde vyráběli vesele 3-5l objemy... a po těch dvoutaktech stejně přišly objemy 2-3l 😁 😁 😁
Takže žádnému spalováu nic neodzvonilo, a adekvátní náhradu nemá. Kdyby ji měl, tak lidi asi kupují elektromobily, nejsou zapotřebí zákazy spalováků, dotace na elektromobily, že 😁 😁 😁
On někdo zakázal telefonní budky? On někdo lidem nařizoval mobilní telefony??? Nevšimnul jsem si... 😁 😁 😁
Mimochodem, také se zdálo, že velkoobjemovým motorům odzvonilo, a soudruzi v NDR tady v Evropě bastlili tvoutakty s objemem tupláku... jenže jinde vyráběli vesele 3-5l objemy... a po těch dvoutaktech stejně přišly objemy 2-3l 😁 😁 😁
Takže žádnému spalováu nic neodzvonilo, a adekvátní náhradu nemá. Kdyby ji měl, tak lidi asi kupují elektromobily, nejsou zapotřebí zákazy spalováků, dotace na elektromobily, že 😁 😁 😁
@Mr.Murphy
Pokud je to tak, tak jsi vlastně potvrdil, že jsi typický "sektař" a auto si kupuješ podle toho, kdo stojí včele spolku.
Za mě zcela absurdní. Já si kupuji produkt podle toho, jaký produkt to je a jestli mi vyhovuje. A ne jestli ideologicky souzním s vůdcem.
Pokud je to tak, tak jsi vlastně potvrdil, že jsi typický "sektař" a auto si kupuješ podle toho, kdo stojí včele spolku.
Za mě zcela absurdní. Já si kupuji produkt podle toho, jaký produkt to je a jestli mi vyhovuje. A ne jestli ideologicky souzním s vůdcem.
@Mr.Murphy
tak Tesla má pořád náskok v uceleném systému EV + síť vlastních Superchargerů. To byl od Muska výborný tah
tak Tesla má pořád náskok v uceleném systému EV + síť vlastních Superchargerů. To byl od Muska výborný tah
@Jean Reno Ta analogie není moc dobrá, protože narozdíl od třeba těch telefonů, což je technologická věc, tak auta ovlivňuje i dostupnost paliva (ropa, lithium) a to je často věc velice politická. Pokud bych si mohl vybrat, jestli za úplně stejných provozních a cenových podmínek budu pořizovat vozidlo tak, aby mě zajímala účinnost pohonu, asi bych si elektromobil koupil, ale podmínky prostě stejné nejsou.
@Jean Reno Tak treba zacatat tym, ze cinanom nic ine neostava ako sa orientovat na ev, kedze ice auto nevedia vyrobit ani po desatrociach kradnutia a kupovania licencii.. a zvysok ukaze buducnost
@Hendly
Proč opět lžeš? Nejsou žádné teorie že s tím nejde jezdit.
Je ale praxe, že jezdit BEV znamená že se řidič musí přizpůsobovat autu a je značně omezován. To, že existují skupiny lidí a vyjímky, kterým to z nějakého důvodu nevadí, to je pak úplně jiná otázka. Paušálně je provoz BEV pro majitele výrazně více omezující.
Proč opět lžeš? Nejsou žádné teorie že s tím nejde jezdit.
Je ale praxe, že jezdit BEV znamená že se řidič musí přizpůsobovat autu a je značně omezován. To, že existují skupiny lidí a vyjímky, kterým to z nějakého důvodu nevadí, to je pak úplně jiná otázka. Paušálně je provoz BEV pro majitele výrazně více omezující.
@Hendly
Já zapomněl, že ty jezdíš jen když svítí nebo fouká... 😁
Stále jsi neodpověděl - vlastníš elektromobil?
Od koho budeme 2027 dovážet elektřinu???
...
Proč neustále lžeš?
Já zapomněl, že ty jezdíš jen když svítí nebo fouká... 😁
Stále jsi neodpověděl - vlastníš elektromobil?
Od koho budeme 2027 dovážet elektřinu???
...
Proč neustále lžeš?
@Hendly
Žil si v nějaké jiné realitě.
Rok 2008. Nokia 5800 XpressMusic. Smartphone od Nokie bez klávesnice. Jeden z nejúspěšnějších smartphonů té doby. Nokia v té době byla jednička ve smartphonech a rostla.
V roce Stephen Elop, který přišel do Nokie z Microsoftu, oznámil, že Nokia vsadí celou budoucnost na systém Windows Phone od Microsoftu. A to byl konec.
Žil si v nějaké jiné realitě.
Rok 2008. Nokia 5800 XpressMusic. Smartphone od Nokie bez klávesnice. Jeden z nejúspěšnějších smartphonů té doby. Nokia v té době byla jednička ve smartphonech a rostla.
V roce Stephen Elop, který přišel do Nokie z Microsoftu, oznámil, že Nokia vsadí celou budoucnost na systém Windows Phone od Microsoftu. A to byl konec.
@Man Ký
USA od roku 1900 vojensky napadly a/nebo organizovaly převraty v Bolívii, Brazílii, Chile, na Kubě, v Dominikánské republice, Ekvádoru, Granadě, Guatemale, Haiti, Mexiku, Nikaragui a Panamě. A teď ve Venezuele. Většina z těch zemí nebyly ropné země. Ale většina z těch zemí měla diktátory a/nebo rudé. Ano, v několika případech šlo opravdu jen o byznys a zlo přišlo až po napadení a/nebo převratu.
USA od roku 1900 vojensky napadly a/nebo organizovaly převraty v Bolívii, Brazílii, Chile, na Kubě, v Dominikánské republice, Ekvádoru, Granadě, Guatemale, Haiti, Mexiku, Nikaragui a Panamě. A teď ve Venezuele. Většina z těch zemí nebyly ropné země. Ale většina z těch zemí měla diktátory a/nebo rudé. Ano, v několika případech šlo opravdu jen o byznys a zlo přišlo až po napadení a/nebo převratu.
@Hendly
To se pleteš. Nokia byla až do roku 2010 největším výrobcem smartphonů, které dělala ve třech provedeních (tlačítkové, dotykové a dotykovo-tlačítkové) a patřila mezi nejvýdělečnější.
Ale na začátku roku vsadila vše na Windows Phone, což byla velmi špatná sázka a za pouhé dva roky prodala divizi telefonů Microsoftu. Ano, tlačítkové Nokie výdělečné a dotykové Lumie s Windows Phone prodělečné. Ale to už vyráběl a prodával Microsoft, který si používání značky Nokia na těch výrobcích licencoval (zaplatil).
To samé riziko hrozí automobilkám. Když vše vsadí na jednu kartu a ta sázka nevyjde, přijde krach. Proto je potřebné, aby vyvíjely více druhů pohonu. Navíc u aut je světový trh mnohem více diferenciovaný. V Číně je oblíbené BEV/PHEV/E-REV, v USA mají rádi osmiválcové trucky, v Evropě menší downsizované nebo hybridní motory a v Brazílii mají rádi motory FlexFuel s možností spalovat vše od benzínu až po E100.
To se pleteš. Nokia byla až do roku 2010 největším výrobcem smartphonů, které dělala ve třech provedeních (tlačítkové, dotykové a dotykovo-tlačítkové) a patřila mezi nejvýdělečnější.
Ale na začátku roku vsadila vše na Windows Phone, což byla velmi špatná sázka a za pouhé dva roky prodala divizi telefonů Microsoftu. Ano, tlačítkové Nokie výdělečné a dotykové Lumie s Windows Phone prodělečné. Ale to už vyráběl a prodával Microsoft, který si používání značky Nokia na těch výrobcích licencoval (zaplatil).
To samé riziko hrozí automobilkám. Když vše vsadí na jednu kartu a ta sázka nevyjde, přijde krach. Proto je potřebné, aby vyvíjely více druhů pohonu. Navíc u aut je světový trh mnohem více diferenciovaný. V Číně je oblíbené BEV/PHEV/E-REV, v USA mají rádi osmiválcové trucky, v Evropě menší downsizované nebo hybridní motory a v Brazílii mají rádi motory FlexFuel s možností spalovat vše od benzínu až po E100.
@Man Ký
Alkohol patří mezi drogy a ve větším množství mezi zdraví škodlivé látky. Regulace je na místě.
Cigareta patří mezi drogy prokazetelně způsobující rakovinu pliv. Regulace je na místě.
Auta jsou také regulována. Musí plnit emisní a bezpečnostní a technické standardy. Abys je mohl řídit, musíš splnit přísné podmínky (věk, zdraví, zkouška), musíš ho mít pojištěné atd. To je správně. Ale přílišné dotování a regulace je špatně.
Alkohol patří mezi drogy a ve větším množství mezi zdraví škodlivé látky. Regulace je na místě.
Cigareta patří mezi drogy prokazetelně způsobující rakovinu pliv. Regulace je na místě.
Auta jsou také regulována. Musí plnit emisní a bezpečnostní a technické standardy. Abys je mohl řídit, musíš splnit přísné podmínky (věk, zdraví, zkouška), musíš ho mít pojištěné atd. To je správně. Ale přílišné dotování a regulace je špatně.
@Horký Rom
Neboj, nebudeme tě nutit vyjmenovávat členy tvé rodiny. Stačí že ses pochlubil, jaké máš ve svém okolí známé.
Neboj, nebudeme tě nutit vyjmenovávat členy tvé rodiny. Stačí že ses pochlubil, jaké máš ve svém okolí známé.
@Hendly
"stát majiteli (O2) ztrátový provoz dotoval" ... MAJITELI
Hendly
9. ledna 2026 • 14:16
"Nakonec stat zadotuje vyrobce spalovaku stejne jako vyrobce budek." ... VÝROBCE
Ano, takže jako obvykle. Hrušky, jabka, třesky, plesky... Hujeříček hendlíček ničemu nerozumí a opět jen lže 😁 😁 😁
"stát majiteli (O2) ztrátový provoz dotoval" ... MAJITELI
Hendly
9. ledna 2026 • 14:16
"Nakonec stat zadotuje vyrobce spalovaku stejne jako vyrobce budek." ... VÝROBCE
Ano, takže jako obvykle. Hrušky, jabka, třesky, plesky... Hujeříček hendlíček ničemu nerozumí a opět jen lže 😁 😁 😁
@Hendly
Opět lžeš. Emisní povolenky nejsou žádnou daní, tudíž jejich cena není nějak spočítána, ale je určována trhem a spekulacemi s povolenkami.
Takže opět jsi se usvědčil ze lži, hujere 😁
Opět lžeš. Emisní povolenky nejsou žádnou daní, tudíž jejich cena není nějak spočítána, ale je určována trhem a spekulacemi s povolenkami.
Takže opět jsi se usvědčil ze lži, hujere 😁
@Hendly
Chápu že ty jsi to stále nepochopil. Takže znovu - elektromobil jezdí na elektřinu. A tu musíš vyrobit 😁 😁 😁
A EU stabilní výrobu elektřiny omezuje a zakazuje 😁 😁 😁
Chápu že ty jsi to stále nepochopil. Takže znovu - elektromobil jezdí na elektřinu. A tu musíš vyrobit 😁 😁 😁
A EU stabilní výrobu elektřiny omezuje a zakazuje 😁 😁 😁
@Hendly Ale my sa nebavíme o tom, či mne konkrétne vyhovuje alebo nie. Ani som sa k tomu nevyjadroval. Ale všeobecne,prečo to ľudia nechcú vo veľkom a treba ich nútiť. A že pravdepodobne je to tým, že to auto je zaitaľ ako produkt horšie (alebo iné ak chceš) na používanie ako spaľovák a ľudia nechcú meniť zaužívané používanie auta/produktu nevidia tam zásadnú pridanú hodnotu. Samozrjeme môj názor. A nemal som ho na dlhú cestu načo?
Mne síce zatiaľ nevyhovuje z veľa dôvodov a sú subjektívne ale neprekladám ich ako generálnu vec. Ak by si mál zájem, môžem Ti ich vymenovať - ale budú fakt subjektívne. A vôbec mi nevadí, že sa predávajú a ľudia ich kupujú. A okrem toho ja nervozny som pri dojazde 90km aj pri spaľováku. /záleží od situácie smozrejme - okolo komína nie som, ale obvykle tankujem u tejto hodnoty).
Mne síce zatiaľ nevyhovuje z veľa dôvodov a sú subjektívne ale neprekladám ich ako generálnu vec. Ak by si mál zájem, môžem Ti ich vymenovať - ale budú fakt subjektívne. A vôbec mi nevadí, že sa predávajú a ľudia ich kupujú. A okrem toho ja nervozny som pri dojazde 90km aj pri spaľováku. /záleží od situácie smozrejme - okolo komína nie som, ale obvykle tankujem u tejto hodnoty).
@eLzyx
Tak to zákazník ocení víc, než když se Tesla konečně trochu naučila jak se vyrábí auto ale vzhledově se za 10 let neposunula vůbec nikam.
Tak to zákazník ocení víc, než když se Tesla konečně trochu naučila jak se vyrábí auto ale vzhledově se za 10 let neposunula vůbec nikam.
@Othello
Přesně. Zákazník, který se rozhoduje podle svých potřeb a podle kvality produktu je kolaborant, že... 😄 😄 😄
Přesně. Zákazník, který se rozhoduje podle svých potřeb a podle kvality produktu je kolaborant, že... 😄 😄 😄
@Hendly
Ono existovaly nějaké dotace pro výrobce budek??? Jsem zvědavý na konkrétní odaz 😁 Nebo že by jen další hendlíčkova lež??? Co???
Ono existovaly nějaké dotace pro výrobce budek??? Jsem zvědavý na konkrétní odaz 😁 Nebo že by jen další hendlíčkova lež??? Co???
@Stejsn
Přesně tak. Proto je nesmysl zakazovat, nařizovat, omezovat z vůle EU. Je to absolutní nesmysl. Co pro Francii nebo Španělsko či Itálii může být ok, je pro střední nebo východní Evropu špatně.
Přesně tak. Proto je nesmysl zakazovat, nařizovat, omezovat z vůle EU. Je to absolutní nesmysl. Co pro Francii nebo Španělsko či Itálii může být ok, je pro střední nebo východní Evropu špatně.
@Hendly
Nejziskovějším autem Škodovky je spalovací Kodiaq. Nevidím důvod, proč by to stát měl dotovat. Bylo by to špatně i v případě, kdyby byl ztrátový. Spotřební zboží má řešit trh, ne stát. Vidíme, jak přílišné dotování a regulace pod vedením rudého Madura dopadly ve Venezuele. Bída a chaos.
Nejziskovějším autem Škodovky je spalovací Kodiaq. Nevidím důvod, proč by to stát měl dotovat. Bylo by to špatně i v případě, kdyby byl ztrátový. Spotřební zboží má řešit trh, ne stát. Vidíme, jak přílišné dotování a regulace pod vedením rudého Madura dopadly ve Venezuele. Bída a chaos.
@Hendly neměl a nemám ho kde nabíjet, takže nejsem vhodný adept na to si pořizovat EV. Zůstanu u spalováku.
@Hendly Nejazdím, lebo mi nevyhovuje. Mal so požičaný - ok. najdlhšie na víkend. Každopádne je irelevantné, či jazdím alebo nie, či mne vyhovuje EV alebo nie. Snažil som sa objektívne zhodnotiť situáciu na trhu, prečo sa aj napriek dotáciam EV zásadne nepresadzujú na trhu. To je celé 😊.
@Mikesus Nesúhlasím s Tebou. Keby to tak bolo, už prevládajú na trhu. To všetko, čo si písal ako výhody EV je priamo to prispôsobovanie sa (zatiaľ) viac ako pri spaľováku. Ale samozrejme ak Ti to nevadí, tak je všetko v najlepšom poriadku 😁
@ptr078 Aha tak proč se ty čínské spalováky v Evropě tak dobře prodávají? Asi sis nevšiml jak dobrá auta se už v Číně naučili vyrábět viď?
@rohYpnol
Trefné. Telefonní budky a mobilní telefony byl přirozený proces na základě vývoje a trhu. Nikdo telefonní budky nezakazoval. Dokonce to bylo přesně naopak ... přestože je prakticky nikdo nepoužíval, tak až do roku 2020 stály v ulicích, protože ČTÚ nařídil je zachovat a stát majiteli (O2) ztrátový provoz dotoval.
Trefné. Telefonní budky a mobilní telefony byl přirozený proces na základě vývoje a trhu. Nikdo telefonní budky nezakazoval. Dokonce to bylo přesně naopak ... přestože je prakticky nikdo nepoužíval, tak až do roku 2020 stály v ulicích, protože ČTÚ nařídil je zachovat a stát majiteli (O2) ztrátový provoz dotoval.
@Mikesus
Když si jezdil dieselem místo ekologičtějšího benzínu/LPG/CNG, tak jaký byl tvůj důvod ničit ostatním zdraví? Ptám se pro tvé kamarády, příbuzné, sousedy i náhodné kolemjdoucí.
BTW Neodsuzuju technologii, ale vnucování jedné technologie všem. Každá technologie má své plusy a minusy a ať si zákazník rozhodne, co lépe vyhovuje jeho individuálním podmínkám a prioritám.
Když si jezdil dieselem místo ekologičtějšího benzínu/LPG/CNG, tak jaký byl tvůj důvod ničit ostatním zdraví? Ptám se pro tvé kamarády, příbuzné, sousedy i náhodné kolemjdoucí.
BTW Neodsuzuju technologii, ale vnucování jedné technologie všem. Každá technologie má své plusy a minusy a ať si zákazník rozhodne, co lépe vyhovuje jeho individuálním podmínkám a prioritám.
@Mikesus Ty myslíš, že těžba lithiových rud a její prasácké zpracování nám to zdraví vrátí?
@Othello ne, právěže je tu konečně článek, který to popisuje objektivně. Nějaký vliv to mít mohlo, ale sktutečné příčiny poklesu jsou jinde.
@Man Ký a je aj drahši, straca viac na hodnote, v zime a v lete straca na pouzitelnosti...?
@Mikesus O tom je volny trh, kazdy nech podnika ako vie, niekto zarobi, niekto zkrachuje a zivot ide dalej.
@RiMa
Proč asi... Protože dřív se dovážely z USA nebo později i Číny. Dovezly tisíce vozů, a ty potřebovaly prodat. takže vozili "na sklad". Když dnes je výroba v Berlíně, tak vyrábí dle poptávky. Je to tak složité?
Proč asi... Protože dřív se dovážely z USA nebo později i Číny. Dovezly tisíce vozů, a ty potřebovaly prodat. takže vozili "na sklad". Když dnes je výroba v Berlíně, tak vyrábí dle poptávky. Je to tak složité?
No ne, opět se potvrzjí slova rohYpnola? Jakto, že rohYpnol měl opět pravdu? Jak je to možné?? 😁 😁 😁
@Hendly
Nemyslím, že vracet se bylo marné. Určitý podíl na trhu si elektromobily s pátou generací baterií (Li-Ion) získaly. Přínosné je i to, že to výrazně urychlilo vývoj těch baterií, což přineslo lepší BEV s segmentech mimo elektromobily, např. elektrokola, elektroskútry, vysokozdvižné vozíky, manipulační vozíky atd.
Nemyslím, že vracet se bylo marné. Určitý podíl na trhu si elektromobily s pátou generací baterií (Li-Ion) získaly. Přínosné je i to, že to výrazně urychlilo vývoj těch baterií, což přineslo lepší BEV s segmentech mimo elektromobily, např. elektrokola, elektroskútry, vysokozdvižné vozíky, manipulační vozíky atd.
Pri Tesle by som neveril žiadnym číslam. Tesla manipuluje s výsledkami o stošesť. Oni sú horší ako číňania. Skutočný pokles môže byť aj vyšší. Muskovi neverím ani nos medzi očami. Je to jeden z najväčších akciových manipulátorov na svete. Vždy keď majú prísť nejké kvartálne zhoršené výsledky, akoby zázrakom predstaví novinku, ktorá má ďaleko do úspešnej realizácie. Ale keďže Teslaholderi sú statočný užívatelia kokainu a alibizmu tak mu to žerú. Ale komu česť tomu česť. Je to geniálny manilpulátor a nie vizionár. Aj tak obdivujem, že tak primitívne poskladané autá mali a majú taký úspech.
@Jean Reno
Ano, v principu souhlas.
Ale jeden podstatný detail je, že v automobilovém průmyslu to nastalo už před cca 100 lety.
Elektromobily (starší technologie, konstrukčně jednoduchá, ale příliš fixované na nabíjecí místa = telefonní budky) byly nahrazeny automobily se spalovacím motorem (novější technologie, konstrukčně složitější, ale s velkým akčním rádiem = mobilní telefony).
Ještě kolem roku 1910 tvořily elektromobily cca 40 % vozového parku na největším trhu světa (USA). Dnes tam tvoří 2 % vozového parku.
Ano, v principu souhlas.
Ale jeden podstatný detail je, že v automobilovém průmyslu to nastalo už před cca 100 lety.
Elektromobily (starší technologie, konstrukčně jednoduchá, ale příliš fixované na nabíjecí místa = telefonní budky) byly nahrazeny automobily se spalovacím motorem (novější technologie, konstrukčně složitější, ale s velkým akčním rádiem = mobilní telefony).
Ještě kolem roku 1910 tvořily elektromobily cca 40 % vozového parku na největším trhu světa (USA). Dnes tam tvoří 2 % vozového parku.
Ludia kupuju kvalitu.
Zacinajuci StartUp bez predchadzajuceho vyvoja a teda aj nemoznosti overenia spolahlivosti, sa moze spociatku javit pekny a zaujimavy, ale ked sa casom ukaze, ze jeho polotovary su bezkonkurencne najhorsie a najporuchovejse kraksne, kto by to kupoval?
Treba si pockat na nejaku 4. alebo 5. generaciu odladenych aut. Zatial sme stale pri prvej (max. 1,5-tej), a tu nebrat. Az po roku 2060.
Za par rokov , ked ich na poslednom mieste rebricka vystriedaju vsetky ojazdene cinske kraksne, bude na tom tato radobyautomobilka v povedomi trochu lepsie.
Zacinajuci StartUp bez predchadzajuceho vyvoja a teda aj nemoznosti overenia spolahlivosti, sa moze spociatku javit pekny a zaujimavy, ale ked sa casom ukaze, ze jeho polotovary su bezkonkurencne najhorsie a najporuchovejse kraksne, kto by to kupoval?
Treba si pockat na nejaku 4. alebo 5. generaciu odladenych aut. Zatial sme stale pri prvej (max. 1,5-tej), a tu nebrat. Az po roku 2060.
Za par rokov , ked ich na poslednom mieste rebricka vystriedaju vsetky ojazdene cinske kraksne, bude na tom tato radobyautomobilka v povedomi trochu lepsie.