Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia RS a Fabia Combi RS s motorem 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm) a převodovkou DSG

7 let od představení první Fabie RS s naftovým motorem 1,9 TDI se v Ženevě představila 2. generace s benzinovým motorem 1,4 TSI. Novinkou pro Fabii je sedmistupňová převodovka DSG. Novinkou pro segment „rychlých malých“ je karosářská verze kombi.
Zpět na článek
7. 3. 2010 14:18
neregistrovaný "Ferrari F430"
7. 3. 2010 14:43
neregistrovaný "Allexx"
24. 4. 2010 22:01
neregistrovaný "Dufinos"
24. 4. 2010 22:58
neregistrovaný "Dufinos"
7. 3. 2010 12:09
7. 3. 2010 12:12
7. 3. 2010 14:55
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 16:06
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 16:59
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 17:17
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 17:40
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 18:25
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 18:32
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 22:04
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 12:18
neregistrovaný "Apikkk"
7. 3. 2010 12:42
7. 3. 2010 12:58
7. 3. 2010 13:05
7. 3. 2010 13:12
7. 3. 2010 14:35
7. 3. 2010 14:48
7. 3. 2010 15:36
7. 3. 2010 15:52
7. 3. 2010 21:44
7. 3. 2010 15:53
7. 3. 2010 15:57
7. 3. 2010 21:41
7. 3. 2010 22:42
7. 3. 2010 22:54
8. 3. 2010 00:43
8. 3. 2010 08:30
8. 3. 2010 22:23
7. 3. 2010 19:45
7. 3. 2010 21:49
7. 3. 2010 23:38
7. 3. 2010 23:55
8. 3. 2010 15:41
8. 3. 2010 22:27
8. 3. 2010 22:31
7. 3. 2010 23:42
8. 3. 2010 00:09
8. 3. 2010 08:59
8. 3. 2010 11:11
8. 3. 2010 10:57
8. 3. 2010 22:29
7. 3. 2010 22:16
7. 3. 2010 14:51
7. 3. 2010 19:46
7. 3. 2010 13:14
7. 3. 2010 13:19
7. 3. 2010 13:22
7. 3. 2010 13:46
7. 3. 2010 16:39
7. 3. 2010 20:10
7. 3. 2010 21:10
8. 3. 2010 11:47
7. 3. 2010 14:04
7. 3. 2010 14:55
7. 3. 2010 15:44
7. 3. 2010 15:56
7. 3. 2010 18:32
7. 3. 2010 21:32
7. 3. 2010 21:14
7. 3. 2010 21:38
7. 3. 2010 13:35
7. 3. 2010 13:56
neregistrovaný "507--"
7. 3. 2010 14:06
7. 3. 2010 17:24
7. 3. 2010 14:16
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 3. 2010 14:22
7. 3. 2010 16:57
8. 3. 2010 09:55
7. 3. 2010 14:48
7. 3. 2010 16:58
7. 3. 2010 15:01
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 16:51
7. 3. 2010 17:07
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 17:16
7. 3. 2010 17:28
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 17:38
7. 3. 2010 17:47
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 17:52
7. 3. 2010 18:01
neregistrovaný "ZibiK2"
8. 3. 2010 14:17
8. 3. 2010 14:36
8. 3. 2010 14:42
8. 3. 2010 14:46
8. 3. 2010 15:26
neregistrovaný "ZibiK2"
8. 3. 2010 15:43
neregistrovaný "ZibiK2"
8. 3. 2010 15:47
8. 3. 2010 15:57
neregistrovaný "ZibiK2"
8. 3. 2010 16:31
neregistrovaný "ZibiK2"
8. 3. 2010 16:45
7. 3. 2010 21:30
7. 3. 2010 22:08
neregistrovaný "ZibiK2"
8. 3. 2010 07:15
8. 3. 2010 15:31
neregistrovaný "ZibiK2"
9. 3. 2010 12:11
7. 3. 2010 17:42
7. 3. 2010 14:15
7. 3. 2010 14:50
neregistrovaný "Allexx"
7. 3. 2010 14:47
neregistrovaný "MINI"
7. 3. 2010 15:10
7. 3. 2010 16:24
neregistrovaný "MINI"
7. 3. 2010 14:59
7. 3. 2010 15:06
8. 3. 2010 08:21
7. 3. 2010 15:08
7. 3. 2010 18:20
7. 3. 2010 15:11
7. 3. 2010 18:11
7. 3. 2010 15:13
7. 3. 2010 15:20
7. 3. 2010 15:47
7. 3. 2010 16:14
7. 3. 2010 17:45
7. 3. 2010 19:02
neregistrovaný "Mangusta"
8. 3. 2010 12:21
neregistrovaný "Mangusta"
8. 3. 2010 11:56
neregistrovaný "FR34K"
8. 3. 2010 14:57
8. 3. 2010 15:12
8. 3. 2010 15:18
8. 3. 2010 15:27
8. 3. 2010 20:05
8. 3. 2010 22:15
8. 3. 2010 22:24
8. 3. 2010 22:59
8. 3. 2010 23:04
8. 3. 2010 23:07
8. 3. 2010 23:13
8. 3. 2010 23:16
8. 3. 2010 23:22
8. 3. 2010 23:25
8. 3. 2010 23:28
8. 3. 2010 20:35
8. 3. 2010 22:15
8. 3. 2010 15:51
8. 3. 2010 15:58
8. 3. 2010 16:05
8. 3. 2010 20:33
14. 3. 2010 18:00
neregistrovaný "Mangusta"
7. 3. 2010 11:47
Manuální převodovka?
Nechci samozřejmě zpochybňovat kvality DSG, ale már rád manuální řazení, resp. "plnou kontrolu" nad zařazenou rychlostí. Zatím jsem se nedočetl, jestli pro RS Škoda počítá i s klasickou převodovkou...
Rozbalit vlákno
28
Avatar - ryman
7. 3. 2010 12:08
Re: Manuální převodovka?
proc by ses to taky mel docitat.. polo gti ma dsg, fabia rs ma dsg, ze vseho je jasne patrne ze manual nebude. pouze automaty :-!
Avatar - T613
7. 3. 2010 12:12
Re: Manuální převodovka?
není DSG poloautomat?
Avatar - ryman
7. 3. 2010 12:14
Re: Manuální převodovka?
o tom nic nevim.. je?

upd:
wiki rika tohle: "...is an electronically controlled dual clutch multiple-shaft manual gearbox, in a transaxle design - without a conventional clutch pedal and with full automatic or semi-manual control."

takze poloautomat mas recht :-)
7. 3. 2010 22:50
Re: Manuální převodovka?
Takže FII RS, nebo POLO GTi budou mít pod volantem manuální řazení stejně jako CUPRA?
7. 3. 2010 14:13
Re: Manuální převodovka?
Údajně se tam manuál nevejde, protože je prý větší(?!) než DSG. Fabia doplatila na to že je postavená na platformě Fabie I.
neregistrovaný "Ferrari F430"
7. 3. 2010 14:18
Re: Manuální převodovka?
Přesně tak....je to zdůvodu zástavby, kdy se tam nevejde...dokonce tu byl článek přímo na Auto CZ....osobně po zkušenosti s DSG by mi to ani nevadilo :-) ale chápu, že někdo ten pocit manuálku nevymění ;-)
neregistrovaný "Allexx"
7. 3. 2010 14:43
Re: Manuální převodovka?
Kdo chce manuál musí počkat jestli bude verze s naftou ... viz Ibiza FR s naftou, ve která manuál je :-) Nicméně v benzínu má stejně jako škoda opět automat :-( Jeenom jsem ještě zvědav jestli seat, po vzoru škodovka udělá FR i pro tu novou delší ibizu IBZ ;-)
Avatar - www.skodaoctavia.cz
8. 3. 2010 19:14
Re: Manuální převodovka?
Každopádně je to škoda. Já bych "sportovní" auto s automatem nechtěl. Vlastně bych automat nechtěl vůbec. Ale chápu, že když má někdo manželku co neumí řadit je pro něj automat záchrana.
8. 3. 2010 22:10
Re: Manuální převodovka?
A který opravdu sportovní auto ještě dneska dělá kvedlačku? Co by si ty s kvedlačkou dělal u Fabie? Mačkal brzdu s plynem a spojkou dohromady a lítal po okreskách smykem? Dneska je to spíš tak, že kdo u těhle šotků dělá jenom kvedlačku, tak proto, že nic jinýho neumí, nebo nemá. A ty o tom víš naprostý prd.
9. 3. 2010 07:39
Re: Manuální převodovka?
Reakcia zhýčkaného aristokrata lenivého spraviť pár pohybov rukou navyše a nohou mačkať spojku, poprípade sa vôbec naučiť radiť rýchlosti... >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - white label
9. 3. 2010 11:04
Re: Manuální převodovka?
Zatím neznám nikoho, kdo by se po delší zkušenosti s moderním! "automatem" vrátil k manuálu, aspoň pokud to není vyloženě auto na víkendové "mimozimní" ježdění, něco jako "motorka na čtyřech kolech"... ;-) :-)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
9. 3. 2010 23:30
Re: Manuální převodovka?
já sem se jako mladý řidič po 3/4 roce za volantem pouhých automatů o5 rád posadil do manuálu ;-)
Avatar - white label
9. 3. 2010 23:46
Re: Manuální převodovka?
Čus, tak ty jsi ještě mladý-nevybouřený, to beru... :-)
Ale pokud vím, i u tebe to byly klasické "komfortní" automaty s hydrodynamickým měničem, tedy žádná dvouspojka, sekvence a jiné "robotizované manuály"... ;-)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
9. 3. 2010 23:57
Re: Manuální převodovka?
jojo, nebyla to dvouspojka, ale X6 s pádly pod volantem už má taky pekelně rychlé reakce. Ale i tak, když se člověk chce vyřádit a udělá chybu, tak to bude z převodovky...nebo spojky, prostě něco kolem řazení.

Ja vím že jsem mlavý a nevybouřený, ovšem se obávám, že zrovna Fábie RS, by měla oslovit mladé lidi.
Můj názor je, už jsem ho psal níž, že pokud to šlo tak tu manualni možnost udělat měli, pokud ne tak prostě ne >:D Ale v tom případě se nad sebou měli zamyslet co to postavili >:D
Avatar - white label
10. 3. 2010 00:05
Re: Manuální převodovka?
To už jsem psal na začátku, že nejlepší by byla možnost volby ze dvou převodovek o tom nemá cenu polemizovat, ale stejně tak nesouhlasím, že by dnes mnohem raději a bohatě stačil jen klasický manuál... ;-)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
9. 3. 2010 23:28
Re: Manuální převodovka?
s radostí budu oponovat moji srdeční záležitostí, BMW M3 ;-)
Avatar - white label
9. 3. 2010 23:59
Re: Manuální převodovka?
Nic proti manuálu, rozhodně netvrdím, že se ke sportovnímu autu nehodí. Tady jde o to, že tu někteří "chytráci" tvrdí, že bez klasického manuálu nemůže být žádné auto nikdy opravdu "sportovní".
Ty oponuješ M3, ale i k té se přece dnes nabízí také dvouspojka, podobně jako k druhému nejsilnějšímu benzinu u 335ci... ;-)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
10. 3. 2010 00:07
Re: Manuální převodovka?
Tak samozřejmě že nabízí, zákazníci mají každý jiné chutě a musíme pokrýt většínu, proto si myslím, že ten manuál byt měl. Já oponoval s M3 hlavně na to, že je to pro mně sportovní auto kam se dá zvolit ještě manuální převodovka. Já nemam nic proti automatum a pro lidi kteří chtějí rychlé auto, ale neděla jím řízení takovou radost jako mně a je jich asi dost, je automat, dvojspojka ideální řešení.

Některé reakce těch chytráku jsem četl, jsou to prostě chytráci, musí uznat že automaty nejsou PRND 234 jako kdysi a neřadí v časech okolo půl sekundy, ale zase z druhé strany musí ostatní uznat že sebelepši mnohospojkovější robotizovaná převodovka není a nebude manuál :-)
Avatar - white label
10. 3. 2010 00:22
Re: Manuální převodovka?
Vemu tě za slovo, píšeš: "nedělá jim řízení! takovou radost..."
Ano, řízení vozu, to je oč tu běží především. Ovšem řízení sportovního (viz motosport) vozu dnes neznamená automaticky i kasické řazení (s manuálně ovládaným spojkovým pedálem a "2H" kulisou řadící páky), to je proti samotnému "řízení" auta až "podružná" činnost, která může! naopak od řízení někoho zdržovat, rušit a podobně. Navíc si můžeš sám řadit (ještě rychleji a pod plynem) i u té dvouspojky...
Věř mi, že i jako hodně dobrý řidič, budeš mít při jízdě na hraně (na techničtější pasáži cesty/trati) plně vytížené "končetiny" i s tím rychlým řazením pod volantem a taková jízda ti rozhodně nespotrovní připadat nebude... ;-)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
10. 3. 2010 00:35
Re: Manuální převodovka?
Ale ja to beru. V tom máš určitě pravdu a beru že sportovní je určitě možná i s DSG a podobnými převodovkami, ale to vzrušení, um ovládnou to auto a dokonale to synchronizovat. Já neříkám že DSG není rychlé a není sportovní, i když možná jsem to řekl >:D Ale je to komunikativnější a pracnější. O to větší radost z toho mám. Určitě věřím, že řidič s 2 neustále uchycenými body na volantu se bude lépe koncentrovat a lépe soustředit na projížděnou zatáčku. Ale už za něj počítač, i když řízený pokyny řidiče, bude ovládat část vozu a zjednodušovat mu tu jízdu. Určitě je to v pořádku, je to i sportovní a je to i rychlejší. Ale nemá to své osobní kouzlo a pro mně je spojka něco co mně z části spojuje s autem. Každopádně DSG na okruhu příjde vhod, ale na okresce kde ráno prosvítá slunce, nikdo nikde a ja před zatáčkou sešlápnu spojku a podřadím na tu trojku, cítím jak prochází páká neutrálem až dosedá na své místo....prostě to je pro mně zatím souhra okolností, které mně čini štastným. Jsou ale auta, rychlá auta ve kterých bych vždycky volil automat DSG, PDK nebo SMG...nebo se tam ani jiné převodovky nemontují

edit: Prostě si myslím, že Fábie bude vozidlo pro mladé řidiče a pokud si mám představit že bych ji měl řídit, což si představit umím tak bych byl za manuál rád. Nic víc nic míň, bavím se zejména o tomhle voze. Jinak je DSG vs Manuál subjektivní.
Avatar - white label
10. 3. 2010 01:00
Re: Manuální převodovka?
Tohle taky nikomu neberu, jen si je třeba přiznat jednu věc. A tou je neustálý a nezadržitelný technický pokrok.
Jel si někdy (nebo dokonce řídíl) hooodně starým autem-veteránem?
Víš co ten "pan řidič" kdysi dávno všechno musel znát, vědět, dělat a "umět" za jízdy?!? Ten by ti mohl argumnetovat podobně jako ty, ale nejen jednou s "manuálem", ale "stokrát". Jemu by mohlo "chybět" řízení a brždění bez posilovače a ABS, jen pár stupňová "nesynchronizovaná" převodovka, manuální - sytič, volnoběh, předstih, blinkry stěrače, neklimatizace atd. atd. atd.
Vše co se postupně stalo na autě "uživatelsky přívětivější" mohlo někomu ve "své" době "nostalgicky" chybět... a v principu to postupně nebude jiné ani u manuální převodovky u které není už dlouhodobějí moc co vylepšovat. Jakým vývojem prošel v poslední době manuál a jakým moderní "automaty", které ho mají z velké části ještě stále před sebou? Budoucnost je jasná už dnes, nostalgie manuálu bude ještě dlouho "krásná", ale nakonec to dopadne podobně jako se vším "technicky překonaným"...
Avatar - Vampix(Diesel Power)
10. 3. 2010 01:10
Re: Manuální převodovka?
no určitě na tom něco pravdy bude. ;-) Ale s těmi veterány už je to trošku extrém. Já se těm automatům nevyhýbám, ale jsem rád, že jsem schopný řídit i manuál a zatím mně to i baví a mám z toho pohybu rukou dobrý pocit. Ovšem rád si taky pocvakám pod volantem pádly. Automaty mají hodně dlouhou budoucnost oproti manuálním převodovkám, ale já žiji teď, v téhle době a bavím se o dnešní Fábii RS, respektive už moc ne, že mně jako mladého a pro škodovku teoreticky potenciálního řidiče, by mně přítomnost manuálu potěšila... Nebudu ti oponovat v tom že manuál ještě má nějaké výhody technické. Je to pouze o pocitu a osobní volbě.

Každopádně jak jsi psal na začátku, pokrok tady je, byl a bude. My se mu nemůžeme bránit a ani to nemá smysl. :-) Stejně jednou bude auto číst myšlenky, mačkat spojku a ja si tam tu rychlost pravou rukou cvaknu a pak ho třebas přepnu >:D
Avatar - white label
10. 3. 2010 01:19
Re: Manuální převodovka?
Extrém je to halvně z pohledu dnešní doby, ale podobně se může jednou někdo dívat i na ten dnešní manuál, ostatně třeba v USA už se na něj podobně dívají docela dlouho...
V éře někdejších pomalých 4st. automatů, by mě ani ve snu nenapadlo, že už za nějakých 20-25 let budu zrovna já (jako jejich docela zásadní a dlouhodbý odpůrce, podobně jako u dieselů) jezdit s "automatem", který bude ve zrychlení (řazení "pod plynem"), rychlosti řazení, počtem přev. stupňů, spotřebou stejně dobrý (natož lepší), jako manuál.
Ale vývoj/rozvoj moderních "automatů" ještě není zdaleka u konce a už tu máme osmistupňové automaty v sériové výrobě a další vychytávky...
10. 3. 2010 16:24
Re: Manuální převodovka?
Je to zvláštní, ale motor 1.4 TSI je tak velkej, že se tam manuál nevejde. Že je benzínová 1.4, byť s turbem, kompresorem a mezichladičem, větší, nežli turbodiesel 1.9, to je záhada. Ale, že je robotizovaná dvouspojka MENŠÍ nežli jednospojkový manuál, to už mi hlava vůbec nebere. Dyť je tam, sakra, o hřídel, spojku a toho robota víc, né? Nemáte někdo nějaké detailnější info? Asi to ale nebude nějakou VW politikou, když je stejně osazené i Polo GTI a Ibiza Cupra
Avatar - white label
10. 3. 2010 16:40
Re: Manuální převodovka?
Ještě žes to opravil, ta 1.2 mi k tomu kompresoru vůbec neseděla...
;-)
neregistrovaný "Dufinos"
24. 4. 2010 22:01
Re: Manuální převodovka?
Tak můžu zamachrovat, jelikož mám za sebou cca. 30km (docela ostrých ;-) ) s novým RSem... Převodovka je naprosto super, i když jsem neměl možnost se svézt s modelem s pádly pod volantem. Jediná věc, která mě štvala... Při dosažení omezovače (v 7000 ot/min) totiž i v manuálním režimu sama odřadí nahoru. Jinak svezení naprosto super. XDS funguje také dobře, pružnost je naprosto úchvatná, podvozek super (ale v jedničce RSku se mi zdál vyváženější)... Co je každopádně nejlepší ze všeho... ZVUK MOTORU... Bože.... Od 5000 - 7000 ot/min. je to skoro nirvána.... Tohleto bych od "rodinného kombíku" opravdu nečekal. S tímhle autem bude těžké jezdit pod 15l/100km, když právě v nejvyšších otáčkách je taková sluchová nirvána ;)
Avatar - white label
24. 4. 2010 22:51
Re: Manuální převodovka?
A k čemu teda potřebuješ držet déle motor zrovna v těch 7 tis. otáčkách, když max. výkon se odehrává o celých 800 ot./min níž?
Motoru tohle logické odřazení jedině pomůže a pokud máš dojem, že by na průjezdy zatáček bylo zrovna těch 7tis. otáček ideálních, není to problém převodovky...
Omezovač otáček zasahuje i u manuálu, rozdíl je v tom, že ve sportovním režimu DSG zasahuje omezovač tak, že odřadí...
neregistrovaný "Dufinos"
24. 4. 2010 22:58
Re: Manuální převodovka?
Jsou situace, kdy prostě i na tom omezovači potřebuješ auto pro lepší průjezd pár vteřinek podržet. Max. výkon může být níže. Ale i bez páru koníků ve výkonu "toho máš na kolech více" na trojce než v max. výkonu na čtverce ;) . Jenže když ti auto automaticky např. v zatáčce, projížděné na limitu, přeřadí, tak ztratíš rychlost
7. 3. 2010 12:09
fobia
ja si nemozem pomoct______to auto vyzera vazne zle :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ryman
7. 3. 2010 12:12
to pojede!
pekelne rychle.. jen mi pripada, ze ty siroka kola nejak moc vystupuji z karoserie.. [odkaz] to dostanou prahy asi pekne nazrat... ;-\
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2010 12:16
Fábii RS chýba manuál a dizajn ...
Od športového auta sa vyžaduje dobrý vzhľad, dobrá technika, silný motor a manuálna prevodovka ...

Fábii RS chýba ten vzhľad a tá manuálna prevodovka ...

Oproti takej športovo vyzerajúcej Ibize bude Fábia vždy len nezvhľadným rodinným autíčkom bez ohľadu na to čím ju "nadupú" konštruktéri z vnútra ...
Rozbalit vlákno
44
7. 3. 2010 12:18
Re: Fábii RS chýba manuál a dizajn ...
:yes:
Avatar - white label
7. 3. 2010 13:14
Re: Fábii RS chýba manuál a dizajn ...
Subkompaktní HH přece není žádný ryzí sporťák, a že si takové auto přímo vyžaduje manuál je dnes už trochu "zastaralý předsudek" (samozřejmě možnost volby ze dvou variant převodovky je ideální).
Navíc DSG je "robotizovaný manuál", ne klasický automat s hydrodynamickým měničem.
Stačí se podívat třeba k Porsche (ale vlastně i k Ferrari) jak se podobná řešení ve stále větší míře prosazují i u opravdu "sportovních" aut...
7. 3. 2010 13:31
Re: Fábii RS chýba manuál a dizajn ...
Od sportoveho auta vyzaduji manual jen kecalci na netu (a klidne si to vem osobne). Snad krome BMW - a i to koketuje s automatem v podobe SMG - nabizeji jiz vsichni vyrobci SPORTOVNICH aut (a Fabia RS sportovni spis nebude nez bude, o tom dale) automaticke prevodovky, ktere umoznuji rucni razeni. Chapu, ze ty si jiste koupis P911turbo jedine s manualem, ale vetsina kupujicich chce automat s moznosti razeni padly pod volantem a vysledkem jsou F1 (Ferrari), PDK (Porsche), SMG (BMW), DSG (VW, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini, Bugatti...). Samozrejme si muzes objednat jiny stejne velky kombik se stejnym vykonem a manualem....tedy...nebo ze by ne? ;-) A srovnani Fabie, ktera ma byt silnejsim autem pro vsedni den a motokaroveho Clia RS? No to je snad vtip, ze? Kdo s tim vubec prisel :-O Jen cekam, kdo vytahne do srovnani Imprezu... Design je jaky je, kdo cekal auto rozplacle jako S2000, byl od zacatku mimo - Skoda ma vyrabet auta pro kazdy den, ne lezaky do garaze. Takze ve vysledku: Motor roku, vynikajici DSG, vybava na urovni, moznost kombi a ktomu tradicne skvele zpracovani = jasna volba. :yes:
7. 3. 2010 14:46
Re: Fábii RS chýba manuál a dizajn ...
Prodejce ???
7. 3. 2010 14:55
Re: Však si ju kúp ...
Hlavne tá možnosť kombi je neuveriteľná ...

To sa už nechytá ani Ferrari >:D
7. 3. 2010 20:22
Re: Však si ju kúp ...
Poznamka o Ferrari je stupidni.
Moznost kombi je bezkonkurencni.
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 14:55
Re: Však si ju kúp ...
Tak frajere, asertivita Ti teda nechybí, jen co je pravda. Dám Ti hádanku: Je to málé, má to téměř 200 koní a je to relativně levné. Co je to? HOT HATCH! A tam automat či poloautomat prostě nemá co dělat. Kecy o Porsche a spol. jsou legrační. A že se tam nevejde? Tak to raději nic.
A k té jasné volbě, zuří nám tu krize a přesto se daleko víc prodává větší a dražší Octavia.
Pořád píšeš s čím neporovnávat, tak napiš s čím porovnávat.
Avatar - MeSiL
7. 3. 2010 15:45
Re: Však si ju kúp ...
Dost možná je zbytečné reagovat na tvůj příspěvek, ale učiním tak.
Fabie RS není HH. To je velmi důležité. Škodovka to tak nejen neprezentuje, ale ani tak Fabii nepostavila. Je to rychlé auto pro každý den s chutí tu a tam si zasportovat. To tady padlo několikrát a pokud toto stále budeš ignorovat, není ti pomoci.
K tvému dotazu ohledně (ne)porovnávání – opravu musí mít každé auto přímou konkurenci? Dle mého názoru ne a to nám nabízí možnost volit mezi opravdovými HH jako je Clio RS, přes kultivovanější Pola GTI a Ibizu Cupra až po Fabii.
A na tvůj názoru, teď cituji „A že se tam nevejde? Tak to raději nic.“ doopravdy nemá cenu reagovat. Kdo chce psa bíti, ten si klacek vždycky najde.

Pro mě je nová Fabia RS milé překvapení. Krásné barvy, kola, klasicky černý interiér(kéž by byl všude!) , 132kW, combi,... Pokud by bylo auto o pár cm širší, neměl bych co dodat. Jsem zvědavý na nastavení podvozku a především cenu. 9/10b (bez hodnocení jízdních vlastností, samozřejmě)
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 16:06
Re: Však si ju kúp ...
Neber to prosím útočně, ale co tedy je auto velikosti Fábie které má 180 koní? Po mém soudu všechny ty řeči, že to není hot hatch jsou jen alibismus. Jaká může být cílová skupina obdobného auta? Rodiče s dětmi? Starší lidé bez dětí? Mladí? Osobně si myslím, že platí třetí varianta. A na to, aby Fábii RS kupovali mladí by musela být buď cool a nebo silná s dobrým podvozkem. A tady je problém. Můžem se hádat jestli je hezká či škaredá, ale (i GTI snad uzná) cool není. A nejsportovnější malé auto to zřejmě taky asi nebude.
P.S.: Aby nedošlo k mýlce, mé auto je Swift Sport takže cool věci mě nezájímají jak je doufám zřejmé.
Avatar - MeSiL
7. 3. 2010 16:44
Re: Však si ju kúp ...
Předem díky za konstruktivní reakci :-)

Při úvaze jak správně pojmenovat Fabii RS je velmi podstatné zamyslet se, co že to vlastně HH je. Dle mého názoru HH je zmiňované Clio RS či Fiesta ST. O kategorii výše je to Focus RS, Megane RS. Ostatní auta bych tak nenazýval.

Jak jsem řekl - Fabii beru jako sportovnější auto pro každý den. Je pro lidi, co nepotřebují přesnost (tvrdost) Clia RS apod. Fabia RS bude mít určitě komfortnější (spíše méně sportovní) podvozek, nabídne větší kufr (o variantě combi ani nemluvě) a bude cenově přijatelnější.

Jinak pro mě je ve vyobrazené zelené metle, s 17" ráfky a černou střechou vcelku cool. (Ale opět co je Cool? Cool je jen mini nebo?) :-)
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 16:59
Re: Však si ju kúp ...
OK. Proti gustu žádný dišputát.
Podle mě jsou hlahvní chyby fabie RS tyto:
1.) Je hnusná, ne nehezká či nepěkná ale hnusná
2.) Absence manuálu - u auta toho to typu je to dle mého soudu neomluvitelné.
3.) Motor - ale za to Škoda nemůže, všeobecně nemám rád ten systém malý motor + turbo a k tomu nefér údaje o spotřebě.
4.) Značka - nemám Škodovku rád za její alibismus, za její přístup k zákazníkovi.
Tož tak, nemusíš souhlasit, ale já to tak vidím. Mimochodem (nelžu) neznám ani jednoho člověka mimo internetová fóra kterému by se nová Fábie líbila. Může to být náhoda nicméně prodeje mluví obdobně.
Avatar - MeSiL
7. 3. 2010 17:04
Re: Však si ju kúp ...
1) je to subjektivní. Mě se upřímně krom své hubené stavby líbí. Z RSa jsem nadšen!
2) souhlas, ale DSG je velmi dobrý systém
3)opět subjektivní. Já jsem překvapen, že FAbie dostala stejný motor, který má Polo GTI a Cupra
4)opět sujektivní

Jinak si myslím, že prodeje nejsou vůbec špatné (myslím si, neznám čísla)
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 17:17
Re: Však si ju kúp ...
Tak jsme se shodli, že se neshodnem, ale nemusíme se nutně nenávidět. Super.
Beru Tvůj názor, ale ... Zkus si se mnou zahrát hru. Předpokládejme, že Fabie RS bude stát kolem 500.000,- kč jak se spekuluje. Kolik bude stát doopravdy nevím ani já ani Ty. Ale kdyby.
Otázka zní jaké auto by jsi si koupil za 0,5 milionu? Byla by to Fabia RS.
A pravdu! :-)
Avatar - MeSiL
7. 3. 2010 17:33
Re: Však si ju kúp ...
Nebyla (ačkoliv se mi líbí), ale nedokážu ti v tuto chvíli říct, po čem bych šáhnul.

Dost možná by to byla za tuto cenu slušně vybavená Octavie, u které bych využil větší prostor. Nepotřebuji 180koní na vyblbnutí. Na to mám motorku :-)

Ale jsou lidé, kteří nepotřebují větší auto. Ale chtějí právě něco ve stylu Fabie RS. Věřím, že si své majitele najde :yes:
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 17:40
Re: Však si ju kúp ...
Dík za upřímnost.
Souhlasím, že jsou lidé co nepotřebují větší auto, sám jsem toho důkazem. Jenže lidí co dá půl milionu za malé auto není moc. A jsme zase na začátku, buď chci zábavu a nebo image. A věř že většina se rozhodne jako Ty. Větší auto.
Na léto a na motorku se už moc těším.
7. 3. 2010 20:55
Re: Však si ju kúp ...
Fabia RS kombi ;-)

Vazne, ja proste nepozaduju motokaru s 3 dvermi a jecivym dvoulitrem.

Mimochodem mne prave kombinace maleho motoru a turba vyhovuje. Ted mam vetsi motor a ten zere porad kolem 10 litru. Maly s turbem by mohl pri susne jizde brat podstatne mene a pri plnem plynu by daval podobny vykon (v tu chvili uz na spotrebe nesejde).

Ja to proste vidim takto.
7. 3. 2010 17:26
Re: Však si ju kúp ...
Amen :yes:
7. 3. 2010 18:17
Re: Však si ju kúp ...
Jak je to myšleno s tím nefér údajem o spotřebě?
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 18:25
Re: Však si ju kúp ...
Tak že obecně tyto malé motory s turbem a velkým výkonem mají tabulkově lepší spotřebu než auto o podobném výkonu ale větším objemu motoru a lepší emise. OK. To platí pokud jede taťka s mamkou či defensivní řidič. Jenže problém je že takový řidiči si RS nebudou kupovat. Ti budou šlapat na plyn a spotřeba bude astronomicky stoupat. Prostě tento systém je velmi závislý na způsobu jízdy.
7. 3. 2010 18:28
Re: Však si ju kúp ...
Ale systém je přece pro všechny stejný. Jak by to teda mělo být fér?
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 18:32
Re: Však si ju kúp ...
Ano, níže jsem zkopíroval co jsem napsal. Ano mám obecně problém s tímto typem motorů. Nic víc, nic míň.
Motor - ale za to Škoda nemůže, všeobecně nemám rád ten systém malý motor + turbo a k tomu nefér údaje o spotřebě
7. 3. 2010 20:59
Re: Však si ju kúp ...
Muzu taky?

1) Mne se libi. (hahaha...ja vim >:D )
2) Nesouhlasim, viz vyse. Ja DSG beru :yes:
3) Mne se libi, viz nize ;-) Navic s motorem 2,0 treba by to nikdo nekoupil, velky objem to je v EU problem...
4) No tak to je tema - ja taky nemam rad sponzorovani hokejistu a pristup autorizovanych servisu a prodejcu k zakaznikovi je opravdu dost mizerny.
7. 3. 2010 20:29
Re: Však si ju kúp ...
Podivej, pokud si pod terminem HH predstavujes Clio RS, tak Fabia RS HH neni. A ani vyrobce ji tam necpe. Je to auto pro lidi, kterym vyhovuje Fabia, ale chteji vic vykonu. A vykonu je prizpusoben i podvozek a trochu vzhled.
Tot vse, nic vic a nic min.
Takze co to je: Ma to skoro 200 koni, je to male a docela levne?
ZZR 1400 ;-)
7. 3. 2010 15:21
Re: Však si ju kúp ...
Krasna pruprava do potreb sportovneji zalozenych ridicu, je videt ze tomu opravdu rozumis ;-) >:D

Ohanis se automaty v supersportech, tam maji jasny smysl v tom ze jsou za a) rychlejsi b) bezpecnejsi pro ridice majetne, ale bez dovednosti c) snazsi na ovladani (stejny duvod jako b) ). Proto i velka cast dobrych ridicu kteri by pred par lety jasne brali maual koupi fantasticky automaty ktery dnes existuji, proste vice komfortu a relativne maly zazitkovy ustupek.

A ted k malym HH. Ty si kupuji mladi bejcci kterym jde predevsim o rychlost na okresce, v zatackach, pripadne jednou mesicne na okruhu typu Sosnova a lehce vetsi. Proto kupuji prave Clio RS/Cup nebo Fiestu ST, protoze to auto nejen vypada, ale taky skutecne na pomery beznych lidi rychle je. A hlavne je zabavne. A k zabave u takto "slabych" auta jednoznacne patri maual ty troubko :-)

Prvni Fabie RS byla pro tyto lidi k smichu, co se vyklube z nove jeste nevim. Benzinova motorizace napovi ze by to snad nemuselo byt tak tragicky, ovsem fabiovej zaklad je tak "spatnej" ze by cena RS nezacinala kolem pul milionu jak se spekuluje, ale nekde kolem 700 tis., coz si proste nemyslim.

Takze shrnuto, nova Fabia RS bude podobne rychla, podobne vybavena, podstatne mensi a o neco exkluzivnejsi nez auto o tridu vetsi, to vse za cca stejny prachy. Z toho ti vyjde ze si ji koupi jen nekdo kdo moc jezdit neumi, zato slysi na znacky na kapote a je mu jedno ze ma maly auto. Takovych lidi je u nas urcite mnohem vic nez tech co jezdit umi, ty jsi toho dukazem.
Avatar - MeSiL
7. 3. 2010 15:55
Re: Však si ju kúp ...
Rád bych viděl tebou popsané "auto o tridu vetsi", které toto splňuje.

Jinak myslet si, že Fabii RS si koupí pouze "neumělové" je směšné. Ne každý potřebuje tuhý podvozek (pro okresky a Sosnovou) nebo "auto o tridu vetsi". Fabia RS je rychlejší auto pro každodenní potřeby ;-)
7. 3. 2010 21:29
Re: Však si ju kúp ...
Tak urcite mi das za pravdu ze RS fabia diky ne zcela rychlymu podvozku a rizeni neni na okresce realne o moc rychlejsi nez treba vetsi sestra oktavka 1.8 TSI 118kW (at se drzim podobnych cenovych hladin). Zacina na 530 tis se slusnou vybavou.

A tim si zaroven odpovidas na druhou otazku - kdyz nechci sportovnejsi (nerovna se 100% tuzsi) podvozek kvuli rychlosti na okreskach, proc kupovat fabii kdyz realne podobne rychly auto koupim o tridu vetsi (a pohodlnejsi).

Proto smysl v koupi Fabie RS moc nevidim, aspon pokud bude stat tolik kolik tipuju ;-)
neregistrovaný "ZibiK2"
7. 3. 2010 22:04
Re: Však si ju kúp ...
Konečně někdo, kdo to vidí stejně. 100% souhlas.
Pro sportovce to není, pro rodiče taky ne a pro imageboys už vůbec ne.
Cílová skupina je .... ?
7. 3. 2010 22:49
Re: Však si ju kúp ...
Pro ty co daji vic na pekny plasty (z venku) nez dobry rizeni a z nejakyho duvodu se jim libi Fabie. Popravde, moc jich asi u nas nebude :-)
7. 3. 2010 20:49
Re: Však si ju kúp ...
Jak umim ridit nevis.
Automat DSG je pri razeni rychlejsi nez clovek, pripadne - pokud jde o supermana ze Sosnove - aspon stejne tak rychly. Pritom nedela chyby, nepocita zuby, nepretaci ani nepodtaci motor, spolupracuje s elektronikou ESP, ABS... A pritom vsem muze mit ridic ruce stale na volantu. Ja taky rad radim a automaty mi pripadaji mdle i pri normalni jizde, ale DSG je jiny pripad. Je to TA prevodovka, ktera pohled na automaty zmeni.
HH si kupuji ti, co jim jde o rychlost na okresce a sem tam na okruhu, F RS si koupi ti, co jim jde pri beznem jezdeni o nejaky vykon navic. Misto hlidani casu na oblibene ceste se radeji dostanou proste driv z prace domu a chteji mensi auto.
Co se tyka ceny - no pokud bude stat 700 (coz si nemyslim) tak si asi moc zakazniku nenajde, to je fakt.
7. 3. 2010 21:32
Re: Však si ju kúp ...
tak rychlosti řazení DSG se nedá ani přiblížit to je jasný. Akorát to co píšeš, že řidič dělá chyby, počítá zuby, přetáčí motor, podtáčí motor - to je právě proč tam všichni jsou. To přináší tu zábavu. Každý umí jet třeba s GT-Rkem, ale jenom se vezeš, kurevsky rychle, ale jenom se vezeš.
Druhý aspekt je, že při "střelbě" všechno trpí - tzn. chceš všechno co nejjednodušší ale nesmrtelný, potom se to dá nějak zaplatit. Podle mě většina lidí vylepí šede za DSG, a pak si koupí Matadory gumy, olej Mogul a destičky Ferodo.
7. 3. 2010 21:39
Re: Však si ju kúp ...
psali jsme to zaroven, evidentne stejna krevni skupina ;-)
7. 3. 2010 21:46
Re: Však si ju kúp ...
:-) to jsem rád!
7. 3. 2010 21:37
Re: Však si ju kúp ...
"Pritom nedela chyby, nepocita zuby, nepretaci ani nepodtaci motor, spolupracuje s elektronikou ESP, ABS..." - promin ale prave kdyz tohle vsechno budu moct delat já, tak to znamena ze ridim, coz je to proc to delam, co me bavi a v cem se chci zlepsovat.

Mimochodem DSG znam, vyborna prevodovka, v 90% pripadu uzitecna vec.
8. 3. 2010 07:00
Re: Však si ju kúp ...
Hezky jsi to napsal - ja totiz chci auto pro tech 90% pripadu, majitel Clia RS jen pro tech 10% i kdyz mozna intenzivneji prozitych. Proc bych mel riskovat v raftu na divoke vode, kdyz mam za barakem aquapark? ;-)
Avatar - www.skodaoctavia.cz
8. 3. 2010 19:18
Re: Však si ju kúp ...
Od sportovního auta vyžadují manuál opravdový sportovní řidiči. Bohužel sportovní auta jsou na nedostupná, že si je kupují staří pánové, kterým už bohužel tolik hlava nesloží a také jsou pohodlní a tudíž chtějí automat.

Jinak pokud má auto automat není to sporťák :no:
Avatar - white label
8. 3. 2010 20:50
Re: Však si ju kúp ...
To jsou především (pomalu ale jistě) přežité předsudky...
Není automat jako automat, DSG jsou vlastně 2 robotizované manuály v jedné "skříni"...
Tuším, kolik si toho s nějakou "dvouspojkou" najezdil...
8. 3. 2010 21:57
Re: Však si ju kúp ...
Nevíš, co je to radost z kvedlání, když nic jinýho neznáš! >:D

PS: pamatuješ snad dobu, když si nikdo nekupoval klimu s blábolama, že jí nepotřebuje, protože je u nás vedro jen 3 dny v roce? Však taky stála, jako DSG a v momentě, když byla "zadarmo", tak si všichni čvachtali. ;-)
8. 3. 2010 22:14
Re: Však si ju kúp ...
Čvachtali. :-) :yes:
Avatar - white label
8. 3. 2010 22:32
Re: Však si ju kúp ...
Jj, na tom něco bude..., vše na co nemáme je vlastně zbytečné a pokud se nám navíc podaří tomu "uvěřit", můžem být "šťastní" i jako bezdomovci... :-O 8-s ;-) >:-[]
8. 3. 2010 22:35
Re: Však si ju kúp ...
O tom se nejlíp kecá s Emelem >:-[] >:D :yes:
8. 3. 2010 22:39
Re: Však si ju kúp ...
Krom toho... v 92 si ty zloději v Mitsubishi v Praze u Kotvy účtovali za manuální klimu do Pajera 160 litrů. Jo, to by se dneska někomu v 7letym světě záruk zježily i chlupy na zádech, ale bylo to tak.
Avatar - white label
8. 3. 2010 22:43
Re: Však si ju kúp ...
V r. 92 byla manuální klima ještě na točení klikou, ne...? :-O 8-s
>:-[]
8. 3. 2010 22:56
Re: Však si ju kúp ...
To ne, třeba, jako v minulý fábii, co si pamatuju. Ale tu fakturu ti klidně naskenuju. Neuvěřitelný, za co se tenkrát platilo. Taky BMW mělo třeba zastoupení v Opletalce v činžáku a pro káru sis musel jet do Mnichova. Hele to byl tenkrát chaos neuvěřitelnej. Helbig, na to nezapomenu... ten ti tu prodal akorát žárovku a jak si potřeboval vyměnit destičky, tak tě naložil na odtahovku a frčel si do Waidenu. Ještě si k účtu naložil tak 30%, protože mu bylo jasný, že si zrestituoval Hradčany, jinak si nemohl mít MB.
9. 3. 2010 17:04
Re: Však si ju kúp ...
Takze Ferari neni podle tebe sportak. A taky Porsche 911 turbo neni sportak. Tedy pokud ma PDK, pokud ma klacek, je to sportak jak malovany. A Mercedes SLR? To uz vuuuuubec neni sportak!
Hovadina...
Mimochodem takto detinsky napsany blabol, jaky jsi napsal jsem opravdu uz dlouho necetl :yes:
neregistrovaný "Apikkk"
7. 3. 2010 12:18
převodovka
Už kdysi jsem četl, že manuální převodovka nebude, prý se tam nevejde, proto jen DSG. Vzhled mi připadne skoro beze změn! Zlátá předchozí verze Fabie RS.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - da_b0mb
7. 3. 2010 12:32