Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Studená sprcha pro Stellantis. Akcie klesly, blýská se však na lepší časy

75 komentářů

Arese
Tak do dopadá, když někdo propadne šílené zelenoelektrické chyméře - miliardovými ztrátami a znechucenými zákazníky!
Mimořádně odporné je ovšem to, že ten, který za tuto katastrofu ve Stellantisu nese odpovědnost, ještě dostal zlatý padák ve formě stamilionových příjmů....
P.S. Musím se smát, že automobilky pořád připo-raně přiznávají jen to, že "přecenili tempo přechodu" na elektrodebilitu. Přitom představa, že tento trh někdy v dohledné době dejme tomu 25 let přejde na nepratický, drahý a zoufale nudný elektratový pohon ze 100 %, je naprostá fantasmagorie a nereálná chiméra. Elektrozkraty mohou kvůli brutálnímu politicko-ekonomickému tlaku zločinné EU na trzích EU získat maximálně tak třetinu prodejů, a to ještě zdaleka ne ve všech zemích! A v případě nákladních vozidel samozřejmě ani to ne!
Petr Janek
@Arese
Tohle není analýza, ale slovní průjem člověka, který zaměňuje emoce za fakta a řev za myšlení. Elektromobily tu nejsou problém, problém je vaše neschopnost smířit se s realitou.
Othello
@Petr Janek
realita jsou ty výsledky Stellantisu
Petr Janek
@Othello
Stellantis ukazuje čísla, a pan, na kterého reaguji, se topí ve vlastní frustraci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Janek
Stellantis ukazje čísla. A čísla ukazují pravdivost tvrzení Arese.
ericn
@rohYpnol To pan Janek asi není schopný strávit 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Bodejť. Je z toho celý janek...
Petr Janek
@rohYpnol
Čísla ukazují výsledky. Pravdivost Arese je spíš otázka vaší osobní víry než rozumu.
vencelín
@Petr Janek
Cisla ukazuji ze Lvice je v loji. Aby taky ne, kdyz vyber motorizaci je prazadny.
Petr Janek
@vencelín
Když realita nesedí, nastupuje novotvar a záložní jednotka takzvaných kamarádů.
ericn
@Petr Janek Hele Pug aktuálně vyrábí nezajímavá auta a to ti říkám jako bývalý majitel několika Pugů a Citroenů.

Byly doby kdy jsme dome nic jiného než auta od PSA neměli (nové i ojeté). Jak já, tak táta i brácha a postupně jsme všichni šli jinam 😉
vencelín
@ericn
To chápu. Ač mám starší Lvíče, tak z té současné nabídky bych si nevybral, právě z důvodu omezené palety motorizací na kterou jsem narážel. A dle situace na evropských silnicích je těch lidí více. Dříve bylo Lvíče dosti prodávaná značka a dnes těch nových zas tolik k vidění není.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@vencelín
Peugeot 806/7 2.0 HDi?
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@ericn
Kam že jste šli jinam tentokrát? 😀
moje.auto.cz/…er/ericn-5340495
ericn
@Horký Rom normálně na tebe nereaguju, ale tady klidně odpovím. Jednak na moje.auto.cz nejsou všechna auta od PSA, co jsem měl, ale doma už jen 2x VW a Škoda 😉
vencelín
@Petr Janek
Prosím? Jaký novotvar? Jaká záložní jednotka?
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@vencelín
1. Slovo “prazadny” není součástí spisovné češtiny a lze jej považovat za neologismus (novotvar).

2. Když argumenty dojdou, vždy přichází záložní jednotka rollů, připravená převzít diskusi.

3. Není zač, Vašku.
Arese
@Horký Rom Je nesmírně zábavné sledovat, jak zdejší elektrohujeři, tváří tvář postupujícímu krachu evropsko-bruselského elektrofašismu, propadají depresím, zoufalství a teď už i panice... 😊 A toto je teprve začátek velmi bolestného ozdravného procesu, kterým bude muset evropský automotive chtě nechtě projít. Jinak prostě zanikne.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Arese
Fascinující je sledovat, jak se lidé, kteří nerozeznají regulaci od diktatury, pasují do role proroků krachu. Panika tu není, jen vaše potěšení z vlastní neinformovanosti. Ozdravný proces obvykle bolí hlavně ty, kteří odmítají přemýšlet.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom
‘Emissions must have a price that changes our behaviour’
Ursula von der Leyen, 2019

Ve vedení EU máme šíléné aktivisty, kteří chtějí převychovávat lidi. KLDR opravdu není můj vzor a každý režim, který mě bude chtít převychovávat, budu odmítat.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol
Přirovnáváš klimatickou politiku Evropské unie ke KLDR. Tím však neodhaluješ autoritářské sklony Bruselu, ale vlastní neschopnost rozlišovat mezi diktaturou a demokratickým systémem. KLDR je stát bez voleb, bez opozice a bez svobody slova. Evropská unie je politický prostor, v němž se pravidla vytvářejí a mění procesem, který můžeš kritizovat právě proto, že existuje. Tento rozdíl přehlížet znamená popírat základní realitu.

Výrok o tom, že emise musí mít cenu, nepředstavuje žádnou převýchovu, ale popis elementárního ekonomického faktu. Náklady, které nejsou zahrnuty do ceny, nezmizí. Pouze se přesunou na někoho jiného. Tento princip není ideologií ani aktivismem, ale součástí fungování moderních ekonomik po celá desetiletí. Označovat jej za šílenství znamená zaměňovat neochotu přijmout důsledek za argument.

Používání slov jako režim a převýchova nepůsobí statečně, ale povrchně. Nejde o obranu svobody, nýbrž o odmítnutí reality společnosti, která bez pravidel nefunguje. Demokracie není chaos. Je to systém odpovědnosti.

A to podstatné nakonec. Pokud v tom všem vidíš totalitu a převýchovu, pak nejde o selhání Evropské unie. Jde o to, že sis spletl emotivní přirovnání s porozuměním skutečnosti. To není postoj. To je omyl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom
Opět důkaz jak nerozumíš základům.

Ne, jestliže se povolenka OBCHODUJE, tak opravdu neobsahuje žádné NÁKLADY!!! 😁

Takže ano, převýchova ze strany EU je v principu to stejné, jako totalitní režim v KLDR. A je třeba před tím varovat. Je třeba proti tomu bojovat.

Včera a dnes to jsou emise. Zítra to bude svoboda projevu na internetu a jeho "kontrola". Pozítří to budou politické názory... Protože lid je třeba převychovat. Ideologicky...
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol
Tvrdíš, že obchodovatelná povolenka nemá náklady a tím jsi právě ukázal, že nerozumíš ani základům trhu, ani samotnému pojmu cena. Právě mechanismus obchodování ty náklady vytváří, nikoli fantazie o tom, že by zmizely. Přirovnávat to ke KLDR není jen nepřesné, je to ukázka hysterické fabulace člověka, který si vlastní neznalost plete s hrdinstvím. To není obrana svobody, to je panika zakamuflovaná za velká slova a teatrální rétoriku. Pokud chceš mluvit o svobodě a nákladech, drž se faktů a principů ekonomiky, protože ty jsou ověřitelné a kontrolovatelné.

Tvá nemocná fantazie je jediná věc, která tu skutečně připomíná totalitu, ale jen v tvém vlastním vymýšleném woke světě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom
Hezčí důkaz o tom, že nechápeš základní a jednoduché věci, jsem si ani nemohl přát.

Ne, já opravdu netvrdím, že obchodovatelná povolenka nemá náklady (značně zavádějící, ale není podstatné). Já tvrdím, že CENA POVOLENKY není dána náklady!!! Cena povolenky je dána POPTÁVKOU TRHU!!! A ta, jak se ukazuje, je spekulativně zcela vychýlena 😁

A další příklad jsou futures ETS2. No ty ani žádné náklady mít nemohou, protože ještě ani samotné povolenky nevznikly 😁 😁😁 A přesto už jako futures mají spekulativní hodnotu úplně mimo nějaké predikce EU 😁 Prostě ta ideologie EU vůbec nefunguje 😁 😁 😁
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol
Teď už je úplně jasné, že nepletl jsi si náklady s cenou jen z neznalosti, ale celý svůj argument stavíš na selektivním výběru faktů a spekulativních domněnkách. Spekulace a tvá nemocná fantazie nejsou realita trhu, ani doklad selhání EU. Kdybys alespoň na okamžik přestal přetvářet fakta podle toho, co se ti hodí, možná bys pochopil, o čem mluvíme. Ale místo tebe mluví už jen tvá vlastní panika a všechny tvé argumenty zůstávají ležet na zemi, beze slova a bez naděje, že by se někdy zvedly.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom
Došly ti argumenty, tak opět přicházejí ideologické žvásty, že... 😁 Klasika, romíček jak jsme zvyklí 😁
Petr Janek
@Horký Rom
Prošel jsem celou tuto diskusi a došel k jedinému závěru. Před sebou mám něco, co samo sobě nepatří. Jeho myšlenky nejsou výsledkem samostatného uvažování a jeho reakce působí jako mechanické opakování naučených vzorců. To není dialog ani stanovisko, ale sled automatických odpovědí, zbavených smyslu, vnitřní odpovědnosti a osobní volby. A teď už je jasné, že před námi stojí Rohypnol, spíše něco, co připomíná chatovacího bota než myslící entitu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Janek
Tak pokud jsi dospěl k tomuto závěru, tak tím bych se na tvém místě opravdu moc nechlubil. Ale ber to jen jako přátelskou radu 😉
Petr Janek
@rohYpnol
Na vaše rádoby přátelské rady kašlu. Schovejte se, než ještě více ztrapníte sebe i své rady.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Petr Janek
Myslím, že jsi trefil do černého. Před námi je spíš mechanizmus než myslící bytost, a rohypnol se hodí jako pojmenování víc než dokonale 👍
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Horký Rom a k tomu Arese, který v jednom příspěvku napíše "Chyméra" i "Chiméra". Pokud by se někdo ozval, logicky namítne, že to byl překlep, protože je zcela zjevné, že to umí napsat správně, ne?
A v tom druhém případě se uklepnul. Neví jistě, ve kterém😊
Arese
@Man Ký Trapák Man Ký promluvil...
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Man Ký
Bingo 👍 A ten dib lík nade mnou se zase ozval.
traveldrive
@Petr Janek Elektromobilita je žiaľ skôr otázka nerozumu, nie rozumu...
Lord Owl
@Petr Janek A proč mu nedopřejete být frustrován z tohoto odporně páchnoucího tahu na branku (zde je brankou neudržitelný vývoj) ? Přesně takový tah na branku předvádí ideologicky zmítaný korporát ruku v ruce se svými loutkami v evropské politice....
Avatar - Ham.
Ham.
No on spíš bude problém (minimálně u evropských značek Stellantisu) v celkovém technologickém zaostávání jak u ICE tak u EV. Prodeje v Evropě jim klesly jak u EV, tak u ICE modelů a to i přes skutečnost, že trh rostl prostě proto, že jsou nekonkurenceschopní v obou segmentech.
Rosta Jež
@Ham. Není se čemu divit. Nejenom že jim nevyšly investice do BEV, kterých se obecně prodává stále málo, ale taky jim málo lidí kupuje ty malorážky (1.2 3V), které dávají i do větších modelů ne moc živých na dálnici. Nechtěli platit CO2 pokuty, což chápu, ale podcenili zákaznické preference.
Arese
@Rosta Jež "Podcenili zákaznické preference"? Hele, ty bys s tímto talentem na dipomatické vyjadřování mohl jít do politiky! Ve skutečnosti se totiž na své zákazníky prostě zvysoka vysr-li!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese

Nene, to by byla ta lepší varianta. Oni přistoupili na stejnou hru jako EK. A mysleli si, že zákazníka převychovají.

No a světe div se, zákazník jim na jejich převýchovu hodil bobek...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Strategie založená na ideologii místo trhu vždy skončí stejně. Katastrofou.

No, musím to napsat. Potvrzují se moje slova. RohYpnol měl zkrátka opět pravdu. Kdo že tady psal v diskusích něco o tom, jak automobiky přece vědí, co dělají? 😁 Přizná se sám? 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ten Rohypnol co předpovídal, že do deseti let Tesla zničí kompletně konkurenci?

To je samozřejmě velký prognostik!
pjotr
Toto je jen první vlaštovka. Rád bych byl špatným prorokem, ale takovéto dramatické propady budou pokračovat a na lepší časy se rozhodně neblýská.
Automobilky za to vlastně nemůžou, prostě si nastavily objemy výroby pro BEV, HEV, ICE tak aby nezkrachovali kvůli placení emisních povolenek a když to zákazníci nechtějí kupovat tak krachují kvůli slabým prodejům. Trochu začarovaný kruh.
Jak z toho ven ? Bojím se že EU průmysle (ano nejen auta) jsou zcela ztracena. Možná by pomohl extrémní přístup - zcela uzavřít EU trh, nechat průmysl aby se nadechl, stal konkurenceschopný a pak za např. 10 let možná zas budeme součástí rozvinutého světa. Ale tento přístup zase nedovolí EU vůdci kteří nás do tohoto stavu dovedli, takže to je jen teoretické cvičení.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@pjotr
Nesmysl. Celý problém je EU a jeji ideologie a mentalita vedení (nejen) průmyslu, které přistoupilo na to, že vše stojí na dotacích.

Mimochodem, tady se o tom nepíše, ale finanční podmínky jsou například v Německu nastaveny tak, že elektromobil a plugin hybrid je prostě výrazně zvýhodňován proti spalovákům. Takže logicky, pak tady čteme, že podíl spalováků klesá. Ale není to tím, že by o ně klesal zájem. Je to přesně o tom, co zmiňuji. A to, že zákazník JE DONUCEN.

Přesto, ani to zjevně nestačí. A platí, že zákazník prostě předražené elektroplechovky nekoupí.
Niemand
@rohYpnol
Píšeš sprostosti ako obvykle. Stelantis ma veľký trh v USA a nedarí sa mu tam o nič lepšie ako v EU. A napríklad Toyota nemá problém presadiť sa ani na US ani na EU trhu.
Arese
@Niemand Ano, Stellantis začal mohutně ztrácet i na trhu USA, protože si svůj tamní výrobní program nastavil na násilné vnucování elektropleček, prosazované Bidenovou vládou. To ale Trump naštěstí rázně ukončil.
psel
@Arese LOL. Trump v tomhle dramatu hraje jen okrajovou roli, a hlavně nevim o tom, že by Stelantis měl v USA nějaký BEV trhák. Všechno to byly takové ehm spalovacke pokusy o BEV, proste nic, co by stálo za řeč.
A jestli Trump něco naštěstí ukončil, tak tím danajským darem dal místním automobilkám pár let, které jen způsobí další zaostání za globálními firmami, které ví že spalovak je mrtvola. Ať Rivian, scout, slate tohle bude míchat prodeji aut v USA zřetelně, a jakmile třeba Ford přijde o své f150 tak prostě skončí. Jo pokud nechá oranžáda odmontovat všechny nabíječky co v USA mají, tak to možná posunou o 10 let ale o to budou pak pro konkurenci lacinější sousto, i když kdo by vlastně kupoval nějakou fabriku na spalováky, že.
Arese
@psel Ach jo. Kolik já už takovýchto elektrohujerských predikcí tady musel vyslechnout. Takže bez komentáře...
Helle
Tak nesourodé spojení firem jako je Stellantis nečeká podle mého názoru nic jiného než zánik
traveldrive
@Helle Práveže súrodé - koncern združujúci značky s takmer rovnakým portfóliom, ktoré si predtým mnoho desaťročí konkurovali, nemôže zabrániť ich vzájomnému kanibalizmu. Najmä nie, ak do všetkých áut montuje jednu a tú istú techniku. Proste všetko zle, naviac značky, ktoré sú najviac osobité, odstavil na vedľajšiu koľaj.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Rohypnol to říkal......
Není se čemu divit. Tušili to asi všichni.
Arese
@Pepa_007 Jasně, ovšem kromě místních fanatických elektrohujerů! 😊
Meky
Stellantis😒br /> 1. Nemá žiadne normálne spaľovacie motory.
2. Nemá žiadne normálne hybridy
3. Nema žiadne použiteľné ev


Nemajú čo predávať.

1,2 trojvalec je ohavnosť.
Hybrid? Žiadny.

Ev ? Drahé a s mizernymi parametrami.

K tomu pridáme katastrofickú spoľahlivosť a hotovo
Arese
@Meky Ještě jsi zapomněl zmínit šílený i-Cocpit v Peugeotech! Pokud bych se stal šéfem této značky, jeho postupné nahrazení normálním, plně funkčním cocpitem u všech modelových řad by bylo mým prvním nařízením! Množina potenciálních zákazníků této značky by se okamžitě výrazně zvětšila.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Vykopané zákopy a nekompromisní vmetání pravd do tváří ... well, protivníků (?!!). S tímhle přístupem by nejen Stellantis, ani kdokoliv jiný v současné těžké době neuspěl.
Přitom situace je poněkud komplikovanější, než aby ji stačilo charakterizovat jako "tupá EU vs. spalovací motory". 1) Že je elektřina pohonem budoucnosti nelze popřít; 2) že jsou EV drahá a vyžadují novou infrastrukturu, je taky pravda. Ale dočasná. 3) že se technologie elektrických pohonů bude opírat o řešení jiná, než dnes používaná, je také všem jasné; 4) že ICE přežijí déle, než demagogové očekávali, to také nelze vyvrátit; 5) že tento mix tržních vlivů představuje investičně nesmírně zatěžující prostředí pro všechny automobilky, to je zcela jasné; 6) a že toto vše potkalo Stellantis právě v době, kdy se snažil spojit myriádu značek a profilů do funkčního celku, a že to rozhodování vedení koncernu nepříliš zvládlo, to lze také celkem snadno pozorovat; 7) že bychom všichni my Evropané měli přežití průmyslu individuální , nákladní i hromadné dopravy v Evropě brát jako prioritu z hlediska konkurenceschopnosti v globálním světě, z hlediska udržení znalostí a kompetencí, z hlediska zachování stávající životní úrovně všech Evropanů, ani to by nemělo uniknout pozornosti nás, voličů.
Jen to holt není úkol pro jednoduché duše. K čemu vedou jednoduché recepty, to lze velmi dobře vidět všude tam, kam směřujeme naší kritiku a nezřídka i posměšné reakce.
Já jsem se svým EQS naprosto spokojený. Ale MUSÍM ho mít spárovaný s benzínovým GLC. A nejde o rozdvojení osobnosti, jde o výsledek důkladné rozvahy. Bez zákaznické (nikoliv nad-státní či státní) podpory se rozvoj technologie budoucnosti prostě neobejde. Jak by vypadal svět dnes, kdyby ve 20. a 30. letech minulého století bohatí a skoro bohatí lidé uvažovali jako Arese?? Koně a koňská spřežení by nám pořád káleli na ulicích a naše botky by byly denně špinavé a smrdoucí...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ringhofer
A je to tu opět. Koněspřežka... 😁

To je právě ten kruciální rozdíl. Nikdo koně nezakazoval. Nikdo bohatým jejich Bugatky, Hispana, Mercedesy, Cadillacy, Packardy nedotoval.

Nikdo nedotoval ani Fordy T pro chudé bohaté. Nikdo nedotoval ani benzinky. Tohle vše se prosadilo prostě proto, že lidi to chtěli, protože výrobci nabídli to, po čem byla poptávka.

Stellnatis je naopak příkladem, kdy naskočil na hloupou ideologii. A to navíc tím nejhorším možným způsobem, kdy zařízl to, co uměl a co lidi chtěli (hdi, VTi...), vykašlal se na kvalitu výroby, a v elektromobilitě zůstal 10 let pozadu a nenabízí absolutně nic konkurenceschopného. K tomu tragický stav dostupnosti náhradních dílů, zaříznutí žádaných amerických modelů s Hemi a Pentastar v EU atp. Zkrátka vše úplně špatně.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@rohYpnol Nic z toho rozhodně nerozporuji. A naopak, se vším popsaným souhlasím. Stellantis rozhodně posledních 5 let nezvládl dobře.
ericn
@rohYpnol ještě bych dodal, ze v US už Stellantis volně dýchá a zase nabízí lidem V6 a V8, tedy to co chtějí a sklízí úspěch. V evropě tak nároční nejsme, nepotřebujeme velkoobjěmové motory 4-7l obsahu, ale bylo by fajn mít volbu alespoň ze slušných přeplňovaných 4válců 1,6l a 2.0l, klidně i s mildhybridní technikou 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Tady nejde o to, že v Evropě bysme potřebovali Hemi a Pentastar. Tady jde o to, že americké modely si zákazníci vybírali právě pro tyhle motory. Bez nich ty auta jsou prostě o ničem, zvláště když EU zakázala i diesel...
Grand Cherokee s 2,0 nesmyslem prostě nechceš.
ericn
@rohYpnol myslel jsem obecně evropská auta. Ta americká jsou tu minorita…
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn no ona je to analogie té americké cesty, v USA vrátili HEMI a Pentastar, a tady v Evropě by to chtělo vrátit motory co mají objem vyšší než 1,6l ...
Arese
@Ringhofer Škoda, tvůj příspěvek se zdál být docela rozumný, ovšem tím jeho absurdně demagogickým zakončením jsi ho úplně pohřbil.
P.S. Nebo oni nějací politici na počátku 20. století lidem zakazovali prodej dalších koní a povozů? A dávali na koupi nově nastupujících aut miliardové dotace? Pošli odkaz, dík!
traveldrive
@Ringhofer Nemáš tak úplne pravdu. Autá voči konským povozom ponúkali mnohonásobne väčší úžitok, takže tým, čo si takú investíciu mohli dovoliť, prinášali veľký profit. Situácia s BEV je dnes celkom iná, za drahé peniaze neponúkajú hodnotu navyše. Ponúkajú len zmenu, a zďaleka nie jednoznačne k lepšiemu.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@traveldrive Arese i Ty máte pravdu, ale zaměřujete se na to, co nerozporuji. Chyba je na straně vysílače, čili na mojí.
Tou chybou je to, že jsem nedostatečně zdůraznil to důležité, co chci říci, a tím je odpovědnost bohatých za rozjezd nových nákladných technologií. Tato odpovědnost vymizela spolu s tím, jak roste počet nových vynálezů, které ovšem nejsou z hlediska budoucnosti zdaleka svým významem srovnatelné. Jinými slovy: technologický pokrok je úžasně rychlý, ale (západní) civilizace jako celek úžasně rychle degeneruje. (Východní) civilizace a Afrika situaci nezachrání, neboť přeskakují dobu, kdy bohatí lidé sponzorovali rozjezd nových technologií.
Výjimkou je Čína, kde se nové technologie EV rodí úžasně rychlým tempem a kde se tyto technologie prosazují za pomoci státních dotací (do výzkumu i do prodeje). Je možné, že se tím Čína stává ukázkou toho, že "vedoucí síla společnosti" dokáže prosadit potřebné technologické změny dokonce i ve skoro-tržním prostředí.
Současná Rada Evropy a Parlament EU se v tomto přístupu zhlédli a chtěli (chtějí) zajistit srovnání kroku s Čínou jejími nástroji. Ovšem vůle lidu je jiná, lid nechce změny. A ti, co podporují změnu ze smrdutého - v jeho mnoha významech - pohonu na pohon čistší, efektivnější, už svojí dobrou vůli použili.
Přesto i v Evropě existují firmy, a není jich málo, co nadále e-mobilitu prosazují a pomáhají tak tomu, aby se vývoj technologie v Evropě úplně nezastavil. Avšak s ohledem na celkovou zaprděnost evropské "civilizace" budou muset předělání dopravního ekosystému na modernější opřít o produkty z Číny. Co se dá dělat, dnešní společnost si neustále pěstuje vlastní ublíženost (furt nejsme dost bohatí) a kašle na to, jak budou žít naše děti a jejich děti. Ostatně, těch dětí je už tak málo, a mají hlavy furt ponořené do mobilů a v uších furt muziku, že africká, blízkovýchodní a předo-asijská imigrace stejně zajistí celkový úpadek "našeho" kontinentu, a to v dohledné době.
Arese
@Ringhofer Sorry, ale touto sáhodlouhou litanií jsi na výše uvedenou výtku ohledně nedotování a nezakauzování koní a košnkých povozů vůbec neodpověděl. Prostě politicko-ekonomické znásilnější trhu je nakonec vždy cesta do záhuby!
ericn
@Arese souhlas, utopil se va vlastních myšlenkách. Btw odpovědnost bohatých je sponzorovat nové technologie? No tvl… to opravdu není 😋👌
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jednoduché, před dvaceti, pětadvaceti lety tady dnešní značky Stellantis sázely v Evropě jedno auto roku za druhým, po kterých jim lidi mohli ruce utrhnout.

A dnes? Modely, které nemají co nabídnout. Ani vzhledově, ani kvalitativně, ani cenově.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@rohYpnol Ano, je z toho velké smutno. Namísto udržení atraktivní nabídky Stellantis nabídku ořezal na samotnou hranu udržitelnosti a vsadil na EV. Byla to chyba. Zato v zázračně krátké době dosáhl koncern ziskovosti. A díky tomu snad přežije i tuhle z hlediska strategie nesmírně těžkou dobu. Možná jako součást nějakého ještě většího koncernu čínského. Musíme být mentálně připraveni na všechno.
Lord Owl
@Ringhofer Ta chyba v té EV strategii byla zejména v tom, že to prostě nasadili (stůj co stůj), ale zase tak, aby je to nákladově tolik nebolelo, takže technologie osazené do nových aut, které měly zazářit v prodeji, už kulhaly za konkurencí v době schválení jejich nasazení (a ty ceny přitom příšerné jako tak konkurence).... Ale na druhou stranu to rozhodování jim nezávidím, vývoj v EV lze označit za překotný a všechny vášně krotí výsledná prodejní cena, kde to prostě u masy lidí naráží....
Arese
@rohYpnol Ámen. Ještě bych dodal - s čestnou výjimkou Giulie a Stelvia!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese

1990 Citroën XM - Stellantis
1991 Renault Clio
1992 Volkswagen Golf (Mk3)
1993 Nissan Micra
1994 Ford Mondeo
1995 Fiat Punto - Stellantis
1996 Fiat Brav👋Brava - Stellantis
1997 Renault Mégane Scénic
1998 Alfa Romeo 156 - Stellantis
1999 Ford Focus
2000 Toyota Yaris / Yaris Verso
2001 Alfa Romeo 147 - Stellantis
2002 Peugeot 307 - Stellantis
2003 Renault Mégane
2004 Fiat Panda - Stellantis
2005 Toyota Prius
2006 Renault Clio
2007 Ford S-Max
2008 Fiat 500 - Stellantis
2009 Opel/Vauxhall Insignia - Stellantis
2010 Volkswagen Polo

Mezi roky 1990 - 2010 měl dnešní Stellantis 9x evropské auto roku... Opravdu smutné, kam to dnes dotáhli. K výrobě indických plechovek...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol Stellantis vzniknul v roce 2021 fúzí dvou výrobců a několika značek. sčítat jejich samotné úspěchy dvacet let dozadu dává stejný smysl jako sčítat skóre v hokeji😊
Arese
@Man Ký A jaké srovnatelné úspěchy tedy tyto značky sklidily v letech po sloučení do Stellantisu?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Historicky Peugeot vždy špatná rozhodnutí. Kdo viděl Claksona, tak to chápe.
Kasprik
Včera jsem se vožral a taky nic moc. Spíš nic. Dnes je lépe a blízká se na lepší časy.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Kasprik Blýská sedkání třetího vzpruhu.