Ducati otevírá novou kapitolu ve své historii. Superbiky italské značky již nebudou využívat služeb dvouválců, ale vsadí na čtyřválce, které vycházejí z techniky používané v MotoGP.
Akorát.. asi mám nějak dlouhý vedení - můžete mi někdo přiblížit - okomentovat ten odstavec o odsazení ojničních čepů o 70 stupňů, čímž je dosaženo zapalovací sekvence Twin Pulse, kdy krátce po sobě zapalují levé válce, a po půl otáčce následuje zapalování směsi u válců na pravé straně.
Vedle specifického zvukového projevu má díky tomu motor disponovat plynulým nástupem výkonu.
Nějak si to neumím představit.. ani řešení, ani přínos. :-(
Edit: tak už jsem to našel jinde... a není to po půl otáčce, právě.
Kombinací úhlu sevření válců 90 st, ale předsazení ojničních čepů o 70 st dosáhli zapalování v rytmu 0-90-290-380... proto ta blízkost zapálení na jedné... a pak na druhé straně.
Věřím jim... praktický užitek nedokážu odhadnout, ale ten zvuk musí být teda brutál.
Lancia dělal V4 motory už od roku 1920, ale je fakt, že to byla jiná škola, byly to hodně sevřený V4...
A pro srovnání - jejich V4 dávaly v provedení pro sport s Rallye HF výkon až 75kW! To byla léta sedmdesátá... no, teď se jim to podařilo o trochu líp. :-)
Úplně poslední verze Lancií V4 byla 1.6, byla extrémě sevřená... asi 11 stupňů... ale myslím, že ta už se nikde jinde než v té HF neobjevila. Ta dávala i 100kW... labutí píseň.