Fiat 508 Balilla (1932–1937): Jak malé italské auto zapustilo kořeny po celé Evropě
18
/
20
Prohlédnout znovu
Fiat 508 Balilla (1932–1937): Jak malé italské auto zapustilo kořeny po celé Evropě
Fiat 508 S Balilla ročníku 1936 je vystavený v Národním muzeu automobilů v Mulhouse.
|
Karel Haas
Předchůdcem Fiatu 508 balilla byl Fiat 509, vyráběný v letech 1924 až 1929.
|
Fiat
Fiat 508 Balilla první série se vyráběl v letech 1932 až 1934. Zadní kola poháněl řadový čtyřválec s rozvodem SV, objemem 995 cm3 a nejvyšším výkonem 20 k (15 kW).
|
Fiat
Okna ve dveřích se dala stahovat kličkou a přední okno bylo zavěšeno shora a dalo se otevírat.
|
Fiat
U čtyřdveřového provedení měly přední dveře závěsy vpředu a zadní vzadu, což spolu s chybějícím sloupkem B usnadňovalo přístup k sedadlům.
|
Fiat
Dvoumístný otevřený Fiat 508 Spider s motorem SV a třístupňovou převodovkou debutoval v roce 1933.
|
Fiat
Závodní Fiat 508 S Balilla Spider Corsa měl motocyklové blatníky a ráfky s drátovým výpletem.
|
Fiat
V licenci vyráběný dvoudveřový Walter Junior Limousine z roku 1933 v dvoubarevném provedení.
|
Fiat
Malý nákladní vůz Cammioncino s otevřeným nákladním prostorem vzadu povolující vozit náklad do hmotnosti 350 kg.
|
Fiat
Balilla Spider byl navržen od začátku jako malý sportovní automobil a pro své vlastnosti, pěkný vzhled a rozumnou cenu se stal velmi oblíbeným.
|
Fiat
Obzvláště ceněná je verze Fiat 508 Coppa d’Oro. Název znamená česky „zlatý pohár“ a naznačuje, že tento model dosáhl řady sportovních úspěchů.
|
Fiat
Balillla v řezu odhaluje umístění motoru, tuhé nápravy a pérování podélnými listovými péry.
|
Quattroruotte
Aerodynamické kupé se splývající zádí Fiat 508 CS Balilla z roku 1935.
|
Fiat
Od roku 1934 se začala vyrábět druhá série 508B s výkonem motoru zvýšeným na 24 koní. Modernější karoserie měla novou masku chladiče ve tvaru srdce.
|
Fiat
Fiat 508 Balilla ve verzi kupé z roku 1935 sdílel mechaniku Spideru Sport, včetně výkonnějšího motoru 108 CS. Jako odezva na úspěchy v závodu Mille Miglia se mu říkalo Berlinetta Mille Miglia.
|
Fiat
Walter Junior Roadster ročníku 1935 se vyráběl v pražských Jinonicích.
|
Walter
Vzorně restaurovaný veterán Walter Junior SS měl plynule propojené přední a zadní blatníky.
|
Fiat
Dvoudveřový kabriolet Fiat 508 Balilla Torpedo z roku 1936 měl rezervu vzadu za kufrem.
|
Flickr
Kupé Walter Junior SS z roku 1936 na kresbě Václava Zapadlíka.
|
Václav Zapadlík
V roce 1937 prošla Balilla důkladnou modernizací a začala se prodávat pod názvem Fiat 508C Nuova Balilla 1100, který byl o dva roky později změněn na Fiat 1100.
|
Fiat
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava