Hispano-Suiza J12 (1931–1938): Vozil se v něm diktátor Franco, íránsky šáh i Rothschild
1
/
22
Prohlédnout znovu
Hispano-Suiza J12 (1931–1938): Vozil se v něm diktátor Franco, íránsky šáh i Rothschild
Když Mohammad Rezá Pahlaví, pozdější iránský šáh, dovršil v roce 1931 věk 12 let dostal od svého otce tento dárek.
|
Chantilly Arts & Elegance
Hispano-Suiza J12
|
WheelsAge.org
Model Hispano-Suiza J12 měl tuhý rámový podvozek z obdélníkových profilů. Vpředu i vzadu měl tuhou nápravu odpruženou podélnými listovými pery.
|
WheelsAge.org
Vpředu podélně uložený vidlicový dvanáctiválec s rozvodem OHV a objemem 9,3 litru dával nejvyšší výkon 220 k (162 kW).
|
Classic car catalogue
Pařížská karosárna Binder postavila v roce 1932 na podvozku J12 několik vozů nazvaných Dual Cowl Phaeton.
|
Artebellum
Čtyřdveřový otevřený vůz s plátěnou stahovací střechou měl samostatná čelní okna před předními i zadními sedadly.
|
Artebellum
Exkluzivní Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Binder z roku 1933.
|
WheelsAge.org
Tento kabriolet Hispano-Suiza J12 s karoserií Fernandez and Darrin je vystaven v muzeu automobilů Collection Schlumpf v Mulhouse.
|
Karel Haas
Vůz si koupil Henri Garat, francouzský zpěvák a herec. Když bratři Schlumpfové tento vůz získali, opatřili jej nezvyklým bílo-červeno-černým nátěrem.
|
All Andora
Sedan Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Vanvooren z roku 1934.
|
WheelsAge.org
Sedan byl v roce 2014 prodán v aukci za částku přesahující 1,5 milionu amerických dolarů. Byl ve velmi zachovalém stavu, neboť za celou dobu měl jen dva majitele.
|
WheelsAge.org
Vůz neměl sloupky B, což usnadňovalo nastupování a vystupování. Zadní dveře se otevíraly proti směru jízdy.
|
WheelsAge.org
Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Fernandez and Darrin z roku 1934.
|
Supercars.net
Kupé mělo odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a splývavou záď s malým zadním oknem.
|
Supercars.net
Čtyřdveřová šestimístná limuzína Hispano-Suiza J12 Coupé Chauffeur s karoserií Kellner, ročník 1934.
|
Wikipedia
Limuzína Coupé Chauffeur s pevnou přepážkou mezi předními a zadními sedadly je součástí sbírek automobilového muzea v Mulhouse.
|
Karel Haas
Všechny vozy Hispano-Suiza měly na chladiči sošku čápa, symbol štěstí, věrnosti a plodnosti a také symbol francouzského regionu Alsasko.
|
Karel Haas
Roadster Hispano-Suiza J12 je dílem proslulé karosárny Saoutchik. Historiky bývá považován za krále mezi automobily.
|
Karel Haas
Dvoumístný roadster s třetím nouzovým sedadlem vzadu měl pod kapotou vidlicový dvanáctiválec s objemem 11,3 litru a výkonem 250 koní.
|
WheelsAge.org
Čtyřdveřový Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Fernandez and Darrin z Boulogne-sur-Seine.
|
Ultimatecarpage
Sedan Hispano-Suiza J12 s karoserií Gurney Nutting z roku 1937 měl zakrytá zadní kola.
|
Classic Car Weekly
S kabrioletem Hispano-Suiza J12 se španělský diktátor generál Franco objevil v květnu 1939 na přehlídce v Madridu, konané na počest vítězství v občanské válce.
|
ABC.es
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid