Ojetý Ford Ka: Auto, které facelift nepotřebovalo!
1
/
44
Prohlédnout znovu
Ojetý Ford Ka: Auto, které facelift nepotřebovalo!
Ford Ka 1.3 Duratec
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ford Ka
|
Ford
Tvary palubní desky káčka se nesly ve stejném duchu jako karoserie, laciné materiály se zde ale zamaskovaly jen těžce
|
Ford
V roce 2002 vystřídal letitý agregát s rozvody OHV modernější motor OHC s osmi ventily. Dával 44, nebo 51 kW.
|
Ford
Prototyp Ka ukázal základní proporční rysy vozu ještě dva roky před uvedením sériového modelu, v roce 1994. Ostřejší kontury designu New Edge dostal vůz až poté.
|
Ford
Na mnoha místech se dočtete, že ka sdílela platformu se soudobou fiestou. Inspirovala se spíše u fi esty předchozí, stejně však byla jiná.
|
Ford
Dynamická verze Ka dostala důvtipné označení SportKa, 70 kW se 135 newtonmetry z šestnáctistovky a velmi krátkou převodovku
|
Ford
Nechyběla ani tehdy moderní, polootevřená verze Sun Collection
|
Ford
Originální verze bez střechy se jménem StreetKa přišla až v roce 2003 a vznikala výhradně v italské karosárně Ghia. Za tři roky produkce se vyrobilo bezmála 38 000 kusů.
|
Ford
Ford StreetKa
|
Ford
Ford StreetKa
|
Ford
Ford Saetta
|
Ford
Ford Saetta
|
Ford
Nejrychlejší ka je bez posilovače či klimatizace
|
Ford
Ford Ka Turing
|
Ford
Ford Ka Turing
|
Ford
Ford Ka Turing
|
Ford
Ford Ka (Jižní Amerika)
|
Ford
Ford Ka (Jižní Amerika)
|
Ford
Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion
|
Ford
Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion
|
Ford
Přístrojový panel je veskrze jednoduchý, otáčkoměr byl pro standardní ka jen za příplatek
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ford Ka 1.3 Duratec
|
Svět motorů/Michal Kollert
Interiér testovaného auta byl v naprosto dobrém stavu, stejně ale dal jasně najevo důraz automobilky na šetření
|
Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný kus měl i klimatizaci, navíc plně funkční
|
Svět motorů/Michal Kollert
Mechanismus převodovky je přesný, ale jeho páka příliš dlouhá. Výsledkem jsou pak smíšené pocity
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vpředu je místa dost. Dokonce ani poloha za volantem není tragická, absenci nastavení sloupku řízení navzdory.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zadní lavice moc místa nenabídne, cestující ale mají k dispozici alespoň výklopné zadní okno. Praktické jsou držáky na bezpečnostní pásy.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Analogové hodiny jsou ve standardu. Mají striktně dobový design a vypadají, jako by je nakreslil architekt Patrik Kotas.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Otočný kryt schránky před spolujezdcem je rozbitý, jako u většiny dalších káček
|
Svět motorů/Michal Kollert
Elektrické stahování předních oken bylo v testovaném voze nebývale rychlé
|
Svět motorů/Michal Kollert
Táhla a tlačítka otevření zadních dveří jako by do starších třídveřových vozů ani automobilky nemusely dávat. Stejně po chvíli přestanou fungovat, jako to naše.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zpětná zrcátka jsou na dnešní poměry malá. Elektrické ovládání s výhřevem přišlo do výbavy až těsně po datu výroby testovaného vozu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Odkládacích prostor zde mnoho není, ale když už, jsou vesměs divné: například tato extrémně hluboká kapsa v pravém zadním boku vozu
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ford Ka 1.3 Duratec
|
Svět motorů/Michal Kollert
Silueta vajíčka si získala srdce nejednoho majitele. Takovému autu člověk odpustí i nefunkční zadní stěrač s ostřikovačem.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Kufr ka má v základním uspořádání 186 litrů, alespoň že zadní lavice je dělená v poměru 50:50
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pod kapotou se nacházela novější jednotka Duratec v silnější verzi s 51 kW. Autu s hmotností 962 kg propůjčuje adekvátní dynamiku.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ford Ka 1.3 Duratec
|
Svět motorů/Michal Kollert
Jedna z nejznámějších achillovek ka – koroze v okolí víčka nádrže. Dle zápachu benzinu v interiéru si již troufl a i na náš kus.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.
|
Svět motorů/Michal Kollert
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s bláznivým restomodem XJS V12. Přes 600 koní zabalí do karoserie z karbonu
Šestikolka Toyota Land Cruiser odolá puškám a ujede až 2000 km na nádrž
Čekáte na nové levné Tesly? Možná budete zklamáni, o co půjde