Martin Vaculík otestoval odolnost motorové nafty proti mrazu!
1
/
6
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík otestoval odolnost motorové nafty proti mrazu!
Zimní vlastnosti motorové nafty
|
Svět motorů
V obou vzorkovnicích je stejná nafta. Nalevo čistá, napravo se zimní přísadou v dávkování 1000 ppm (1 ml na litr). Když ji přidáte před příchodem mrazů, vzniknou menší částečky parafínů, které nesedají ke dnu nádrže. Proto se funkční zimní přísady odborně nazývají modifi kátory struktury parafínů.
|
Svět motorů
Pozorně jsme si přečetli návody k použití aditiv a podle nich zvolili dávkování. Tam, kde výrobce uváděl vhodnost vyššího dávkování pro tuhé mrazy, jsme zvolili právě tuto variantu.
|
Svět motorů
Aditiva do nafty
|
Svět motorů
11.2.2012: Deset vzorků z deseti různých čerpacích stanic. Arktické vzorky 5, 7 a 8 mluví za vše. Čirá nafta, která se ani nezakalila, natož že by mohla ucpat fi ltr. Taková by snesla i minus třicet. Má však nižší hustotu i cetanové číslo, takže nemusí být smyslupné jezdit na ni celou zimu.
|
Svět motorů
11.2.2012: Na vzorku starší motorové nafty vidíte, jak je to špatně. Ještě lépe než hned brzy ráno to bylo znát po lehkém prohřátí na slunci. Na dno usedla hustá vrstva parafínů, s níž si vaše vozidlo jen těžko poradí.
|
Svět motorů
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s bláznivým restomodem XJS V12. Přes 600 koní zabalí do karoserie z karbonu
Šestikolka Toyota Land Cruiser odolá puškám a ujede až 2000 km na nádrž
Čekáte na nové levné Tesly? Možná budete zklamáni, o co půjde