Martin Vaculík a ojetá Škoda Fabia III: Tohle si nemůžeme nechat pro sebe!
1
/
68
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetá Škoda Fabia III: Tohle si nemůžeme nechat pro sebe!
Ilustrační foto
|
auto.cz
Fabia Combi zcela posledního provedení – tedy již model Tour ve verzi Black s černými vnějšími doplňky.
|
Svět motorů
Vínové auto je varianta Style z prvního roku výroby.
|
Svět motorů
Na snímku palubní deska posledních dvou ročníků se sportovní verzí inovovaného volantu, která zůstala tříramenná. Obyčejné varianty dostaly v roce 2020 volant dvouramenný.
|
Svět motorů
Fabia popírá letitou logiku VW, že s automatickou aktivací světel se vždy pojí i dešťový senzor stěračů. Pokud někdo za automatické stěrače nepřiplatil, je Fabia III přesně ten vůz, co umí jezdit v dešti na denní světla. Na diagnostice se dá nastavit aspoň trvalá aktivace koncových světel.
|
Svět motorů
Známou chybou mnoha vozů je koroze střižných hran pátých dveří kolem lampiček osvětlení registrační značky. V případě fabie hodně pomáhá jejich nahrazení typem LED (ve výrobě od roku 2017).
|
Svět motorů
Pokud už existuje pár případů zrezlé přední části prahu, nemůže za to žádné pochybení výrobce. Na vině je uživatel, který nikdy z tohoto prostoru nevymyl bláto (lze to i zvenku bez demontáže nadkolí).
|
Svět motorů
Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.
|
Svět motorů
Hlavní atrakcí modelu Combi je skutečně neuvěřitelný zavazadelník. Základní objem má celých 530 l. K tomu je i velmi prakticky tvarovaný, skvělé jsou zejména kapsy na bocích. Máte kam dát kanystr, aby uvnitř nelítal.
|
Svět motorů
Škoda Fabia
|
Svět motorů
Atraktivní varianta Monte Carlo existovala v prvním roce výroby dokonce i s dieselem pod kapotou.
|
Svět motorů
Za výbavu se připlácelo, v prvních letech byla v základu jen manuální klimatizace.
|
Svět motorů
Standardem jsou zde takzvané sportovní sedačky, snížený podvozek však už nikoliv.
|
Svět motorů
Modrý vůz před modernizací má tehdejší lepší projektorové světlomety, které však neměly dobrou účinnost ani jako nové, natož když se trochu vyhřejí a zapráší.
|
Svět motorů
Naopak na typ LED po faceliftu zatím nejsou žádné stížnosti.
|
Svět motorů
Slabinou vozu jsou měkké sedačky bez stavitelné bederní opěrky. Tu přinesla až fabia čtvrté generace.
|
Svět motorů
Dvouspojková sedmistupňová převodovka DSG není tak komfortní ani odolná jako planetové automaty s hydrodynamickým měničem. Dobře funguje při sportovní jízdě, fabia však nikdy nenabídla pádla manuálního řazení pod volantem.
|
Svět motorů
Takto upadnout může záporná elektroda svíčky, pokud ji mechanik příliš dotáhne nebo použije neoriginální typ. Co to napáchá v motoru, je hodně o štěstí.
|
Svět motorů
1.0 MPI
|
Svět motorů
1.2 TSI
|
Svět motorů
1.0 TSI
|
Svět motorů
1.4 TDI
|
Svět motorů
U motorů 1.0 TSI při koupi sundejte horní kryt rozvodů a podívejte se, zda zde není olej. Pokud ano, povolily se šrouby přestavovače vačkové hřídele.
|
Svět motorů
Pokud radar hlásí chybu, nejčastěji za to může nějaká drobná kolize. Zde se ještě jeho směr seřizuje fyzicky.
|
Svět motorů
Limitovaný model Fabia R5, odkazující na úspěchy v motorsportu, byl pro nadšence zklamáním. Měl totiž jen slabší variantu agregátu 1.4 TSI (92, nikoliv 110 kW) kombinovanou výhradně s automatem.
|
Svět motorů
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Verze Style obsahuje standardně automatickou klimatizaci a světlomety LED. Za další věci by se muselo připlatit – třeba i za zrcadlení telefonu SmartLink k systému Swing.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pětistupňová převodovka slabší varianty má dlouhé přeskoky a motor pak často duní v nízkých otáčkách
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zde by mělo být tlačítko vypínání parkovacích senzorů. Pokud však někdo nepřiplatil za čidla i vpředu, prostě tu není.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tato zvláštní plechová kola s loukoťovým designem nepocházejí z nabídky automobilky, ale na vozy si je jako zimní opatřila přímo leasingová společnost. Na léto jsou k vozu litá, co byla u výbavy Style standardem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Slabší verze motoru 1.0 TSI mohla mít vzadu bubnové brzdy, o nichž jsme vícekrát napsali, že pro příměstský provoz jsou lepším řešením. Výbava Style však přinášela kotouče vždy, po faceliftu pak bubny zůstaly jen zcela základní verzi Active a atmosférickým motorům MPI.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Testovaný vůz neměl spáru mezi blatníkem a prahem ucpanou blátem, takže zde samozřejmě nebujela žádná rez
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sundat horní kryt rozvodů pro kontrolu těsnosti zvládnete i na ploše bazaru. Když víte, jak na to, je to práce na pět minut.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s restomodem XJS V12. Přes 600 koní v karbonu!