Může MPV z Číny nahradit milovaný VW Sharan? Zkusili jsme Dongfeng U-Tour!
1
/
78
Prohlédnout znovu
Může MPV z Číny nahradit milovaný VW Sharan? Zkusili jsme Dongfeng U-Tour!
Video se připravuje ...
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Interiér není nikterak originální, vrchní část se inspirovala u Mercedesu. Působí však hodnotně na pohled a i na dotyk je na tom lépe než u starších dongfengů. Příjemně se drží volant s klasickými tlačítky, ovládajícími audio a tempomat.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ani dvouspojková převodovka nemá původ v Číně, ale u firmy Magna. Naladění už má obstojné a zůstala jí i možnost manuální změny stupňů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Před voličem převodovky je malá odkládací přihrádka a také USB-A k připojení telefonu
|
Svět motorů/Michal Kollert
Klimatizace má vlastní panel a dá se přes ni nastavovat i teplota pro zadní pasažéry (ti mají svůj panel ve druhé řadě), část nastavení je však i na displeji multimédií. 16 Svět
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Multimediální systém nevypadá špatně a na dotyk reaguje docela spolehlivě, moc toho však neumí. Zrcadlení mobilu je zatím možné pouze přes čínskou aplikaci.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Malá otvírací přihrádka uprostřed palubní desky slouží k uchycení držáku na mobilní telefon
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pro čtyři cestující je u-tour komfortním korábem, s velkými sedačkami a také opěrkami – jejich okraje lze ohnout dopředu, ať lépe drží hlavu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Horší to mají pasažéři úplně vzadu. I zde se však pro dva najde dostatek místa, zejména pokud se druhá řada posune více dopředu. V autě je navíc spousta světla, protože má vždy velké panoramatické okno, jehož přední část lze otevřít.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Všechny čtyři velké sedačky mají elektrické ovládání, ty ve druhé řadě mohou zapínat výhřev a ventilaci tlačítky. Sedačka předního spolujezdce má ovládání polohy zdvojené – druhé je na levé straně opěrky, ať ji může ovládat i řidič.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Oba pasažéři v druhé řadě mají své USB i s odkládací přihrádkou na mobil a totéž platí i pro dva boční cestující úplně vzadu. Ti mají navíc k dispozici hned tři kapsy na opěrce před sebou a také držáky na nápoje v loketní opěrce.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ve středovém tunelu se ukrývá rozměrná přihrádka s jedním USB, druhé je nahoře v menší otvírací skříňce
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Oba stolky pro druhou řadu sedaček mají držák nápojů a působí velmi bytelně.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ambientní osvětlení k dongfengu patří a dokáže měnit barvy či pulzovat. V noci se ale odráží od oken, stejně jako displeje.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ačkoliv rozhodně nemá sportovní ambice, v losím testu si auto vede obstojně. Náklon karoserie není nijak velký, vůz reaguje rychle a elektronická stabilizace zasahuje spíše decentně, ani sklon k nedotáčivosti není velký.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Na veliké karoserii možná působí 18“ kola jako malá, spolu s vysokým profi lem ale pomáhají k lepšímu komfortu jízdy. Výhrady nemáme ani k fungování brzd.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Kufr je v sedmimístné konfiguraci vskutku maličký, v pětimístné je už mnohem použitelnější. Přesný objem bohužel neznáme.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Je však škoda, že auto nenabídne lepší variabilitu interiéru, nemožnost sklopit či snadno vymontovat sedačky ve druhé řadě jistě mnohé zájemce nepotěší.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pod podlážkou je místo na základní příslušenství, na podvozku si ale auto vozí i 17“ náhradní kolo.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng stále sází na motory s původem u Mitsubishi, jak to dříve měla ve zvyku většina čínských značek. Přeplňovaná čtyřválcová patnáctistovka 4A95TD patří do rodiny motorů uváděných od roku 2004 a setkali jsme se s nimi i v japonských vozech určených pro Evropu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: LingLong GreenMax 4x4 HP 215/55 R18
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vozy Dongfeng mají standardně vestavěnou kameru, která nahrává dění před autem a dokáže také pořídit fotky – k tomu se dá nastavit tlačítko s hvězdičkou na volantu. Do kamery stačí strčit kartu SD k ukládání záznamu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Velkou boční plochu designéři vylepšují kromě chromovaných linek také zvláštním sloupkem D
|
Svět motorů/Michal Kollert
DFM znamená Dongfeng Motor a pod touto zkratkou značka vystupuje ve státech západní Evropy. Všechny čtyři blinkry na světlech jsou dynamické.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ve standardní výbavě jsou světlomety LED, která svítí velmi solidně, a také denní svícení LED, naopak přední mlhovky zde chybějí
|
Svět motorů/Michal Kollert
Při otevření dveří se na zem promítnou loga značky Forthing.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Na přídi vozu je pod logem Dongfengu také jakýsi svítící emblém modelu, který po zastavení nebo rozjezdu pulzuje.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Crespi F90: Argentinský monopost vzpomíná na sezónu 1990
Zákaz předjíždění náklaďákům na téměř celé D1. Začala druhá etapa osazování značek
Omlazený Volkswagen Crafter je chytřejší. Díky umělé inteligenci
Cupra Leon prošla faceliftem plným trojúhelníků a čtverců. Má 333 koní
Facelift Cupry Formentor: Nový design a technika VZ5 pro čtyřválec
Lexus LBX poprvé na českých silnicích: Proč nevzít rovnou UX?