Rozhovor s Vladimírem Bergerem: Legendární ladič škodováckých podvozků
1
/
15
Prohlédnout znovu
Rozhovor s Vladimírem Bergerem: Legendární ladič škodováckých podvozků
Na rozhovor jsme se sešli kus od Nepomuku, kde má penzion a soukromé muzeum Stanislav Šelmát, dlouholetý kamarád Vladimíra Bergera. Právě v této expozici stojí Škoda Favorit, s níž byl v letech 1993 až 1995 vicemistrem republiky.
|
Svět motorů
Vladimír Berger
|
Svět motorů
První podpisová karta posádky Vladimír Berger a Zdeněk Patera z poloviny osmdesátých let. V roce 1984 vyhráli oblastní přebor, v roce 1985 mistrovství Česka a v roce 1986 už jeli mistrovství ČSSR. Byl to rekordně rychlý postup.
|
Svět motorů
Závodit nikdy nepřestal. V letech 2007, 2008 a 2009 byl mistrem republiky v Rallye Super Sérii. Dodnes je za podporu vděčný sponzorovi Auto Jarov. Na snímku situace, kdy na trati rychlostní zkoušky dohnal auto startující minutu před ním.
|
Svět motorů
několika titulům z rallye má pan Berger také okruhové prvenství – v roce 2002 zvítězil v kategorii cestovních vozů do dvou litrů.
|
Svět motorů
Nádherný snímek z počátku 80. let, kdy se zúčastnil různých jízd zručnosti například se Škodou 120 LS.
|
Svět motorů
Fotka z roku 1990, kdy závodil se Škodou Favorit
|
Svět motorů
Vladimír Berger
|
Svět motorů
S tímto vozem mu v roce 1995 o fous unikl titul mistra republiky. Mohlo za to nešťastné startovní číslo 13.
|
Svět motorů
Na fotce z konce osmdesátých let Vladimír Berger na okruhu Colmar Berg u firmy Goodyear vybírá pneumatiky pro exportní varianty Škody Favorit
|
Svět motorů
Dnes závodí se Škodou 130 LR skupiny B, která však pro mistrovství historických automobilů musí mít klasickou převodovku se synchronizací
|
Petr Fotiev
Ze čtyřiceti let soustavného testování automobilů a závodění s nimi existují stovky fotek. S Vladimírem Bergerem a Stanislavem Šelmátem jsme si nad nimi vydrželi povídat několik hodin.
|
Svět motorů
Tatínek Josef Berger také vždy miloval auta. Na snímku důkaz, že i při šéfování obchodnímu zastoupení ve Finsku (Suomen Koneliike) se s chutí dal opravu hlavy válců.
|
Svět motorů
Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.
|
Svět motorů
Jedinou nehodu v běžném provozu měl s prototypovou Škodou 120 vyrobenou z tenčích plechů, což se nakonec do série nedostalo. Na mazlavém blátě jej nezachránily ani kultovní zimní pneumatiky Barum OR32.
|
Svět motorů
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu