Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT – Souboj kombíků do 350.000 Kč!
35
/
89
Prohlédnout znovu
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT – Souboj kombíků do 350.000 Kč!
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT – Souboj kombíků do 350.000 Kč!
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Dojem z velmi přehledných přístrojů kazí zastaralá grafi ka základního palubního počítače.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Palubní desce fordu dominuje mohutný středový panel, se kterým je posádka v těsném kontaktu. Ovládání je intuitivní.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Podobně je na tom i pouze třířádkový displej rádia, který prozrazuje základní verzi focusu nejvíce, lepší aparatura stojí 12 000 Kč.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Otočný ovladač zapínání světlometů je umístěn nešikovně nízko vlevo od volantu a řidič si o něj při vystupování snadno narazí koleno. Samočinné rozsvěcení se dodává spolu s mlhovkami za 9400 Kč.
|
acz
Pozice za volantem fordu je velmi příjemná a oceňujeme široký rozsah nastavení. Řadicí páka na vyvýšeném tunelu je dobře po ruce, někomu však může vadit dotírající středový panel.
|
acz
Vzadu je méně místa, vybrání v opěradle končí nízko a před koleny zbývá jen pár centimetrů. Potěší však lépe podepřená stehna.
|
acz
Univerzální sedadla focusu uspokojí každého, potěší dlouhé opěradlo, více tvarovaný by ale mohl být sedák. Potahová látka na okrajích působí lacině, sedací část uprostřed je však z kvalitnějšího materiálu.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Výplně dveří jsou u fordu mohutnější a posádce dávají větší pocit bezpečí, velká láhev se sem vejde bez problémů
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Focus si v zatáčkách počíná jistě a obratně, podvozek dokáže velmi dobře kombinovat sportovní pocit z jízdy a skvělý komfort. S lehkým motorem je podvozek na limitu lehce přetáčivý.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Důkladně čalouněný kufr focusu má pravidelný tvar, chlubí se velkou šířkou mezi podběhy i slušnou délkou. Sympaticky nízko leží nakládací hrana.
|
acz
Pod podlahou lze mít ve focusu dojezdovou rezervu (1600 Kč), plnohodnotná se dodává jen pro hatchback (3000 Kč).
|
acz
Háčky na bocích jsou malé háčky a svůj účel moc neplní.
|
acz
Na bocích najdete praktické uzavíratelné schránky.
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Objemnější šestnáctistovka sice nabízí větší výkon i točivý moment než kia, kvůli pouze pětistupňové převodovce však na Korejce nestačí.
|
acz
Spotřeba v testu byla u focusu ale vyšší jen o nepatrné dvě desetiny (6,9 vs. 6,7 l/100 km).
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT
|
acz
Bytelná madla ve fordu umožňují nadhmat i podhmat. Chválíme, že jsou na obou stranách.
|
acz
Také čitelnost ukazatelů je bez výhrad, otáčkoměr je však menší a chybí ukazatel teploty motoru.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia má subtilnější palubní desku, na pohled působí chudším a lacinějším dojmem. K ergonomii však připomínky nemáme a lépe je řešený prostor před řadicí pákou.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ovládání rádia v kie i displej jsou výrazně modernější.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Ovládání hlavních světlometů i mlhovek se u kie nachází na levé páčce. Světelný senzor s automatickým přepínáním je součástí jen vyšší výbavy (+20 000 Kč).
|
acz
Také v cee´du se usadíte pohodlně a s nalezením vhodné pozice není problém, palubní deska je mělčí a řidiče neobklopuje. To může být výhoda, ale i nevýhoda, záleží na osobním vkusu.
|
acz
Větší prostor pro nohy vzadu je velkou výhodou kie, o něco více než ve focusu je ho i nad hlavou. Sedáky jsou ukotveny níže.
|
acz
Kratší a širší sedadla kie vyhoví spíše korpulentním postavám, záda z nich ale nebolí nikoho. Potahy levnějších výbav nejsou na dotyk moc příjemné.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Subtilnější pojetí dveří u kie ničemu nevadí, nevhodně tvarovaná schránka však způsobuje, že láhev může překážet
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Podvozek cee´du nezklame, v zatáčkách se však při ostřejší jízdě focusu nevyrovná. Projevuje se nedotáčivost a přeposilované řízení nenabízí patřičnou zpětnou vazbu. Tlumení na 15“ kolech funguje dobře.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Vyjma vybrání za podběhy je v ostatních rozměrech kufr cee´du menší, udávaný objem vylepšují kapsy pod podlahou. Také zde je prostor kvalitně čalouněný, osvětlení je pouze na jedné straně.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Pod podlahou se nachází několik schránek, prostřední díl lze vyjmout, výška kufru tím zde naroste na 54 cm, ale odkryjete přímo standardně dodávané dojezdové kolo.
|
acz
Háčky na bocích jsou větší, ale stejně na nich tašky nedrží.
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Čtrnáctistovka odvádí na poměry základního motoru výbornou práci, díky šestistupňové převodovce dokáže naplno využít svůj potenciál a nezklame dynamikou, pružností ani spotřebou
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
|
acz
Také páté dveře v kie můžete zavírat na obou stranách, ve výplni je klasické vybrání.
|
acz
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid