Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Když chcete normální auto
14
/
74
Prohlédnout znovu
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Když chcete normální auto
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přístroje jsou přehledné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přístrojová deska ceedu sází na robustnost, v oblasti středového tunelu možná až moc. Zbytečně zužuje místo pro kolena, stejně jako vystupující madlo dveří.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Multimediální systém s poctivými tlačítky hlavních funkcí k nezaplacení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Páka chodí po delších drahách a při každém přechodu neutrálu lacině zacvaká. Pomůže něžný plynulý přístup.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední sedadla jsou velká a komfortní, nenastavitelné opěrky ale tlačí hlavu dopředu, což není každému příjemné. Hodně záleží na konkrétním nastavení opěradla.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu v ceedu se sedí výš než v mnoha konkurentech, což je cestujícím příjemné. Sice se tím sníží výška ke stropu, naštěstí to ale v praxi nepředstavuje problém. Redaktor vysoký 178 cm má před koleny rezervu 10 cm, což stačí k pohodové atmosféře.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia vsadila na komfortní notu, naklání se, pohupuje a při ležérním tempu celkovou pohodu nadchne. Ostřejší styl jí moc nesedí, to se pak kolébá až moc, při přejezdu nerovností nervozně poskakuje a gumové řízení na jistotě nepřidá.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia má nižší, zato širší vstup a už od pohledu je vidět, že na škodovku ztrácí mělčím prostorem pro zavazadla.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Platí to, i když přesunete standardně dodávanou mezipodlahu do spodní pozice.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za samozřejmost považuje ceed dojezdovou rezervu, což jenom chválíme. Na rozdíl od scaly nenajdete v kufru 12V zásuvku třeba pro cestovní lednici.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tříválec kie na volnoběh dost vibruje, hlásí se typickým zvukem a rozjezd s ním není tak vyžehlený jako u konkurence.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Po aplikaci filtru pevných částic působí trochu ospale, navíc má dlouhé převody, takže musíte často řadit a držet motor nad 1700 otáčkami. Výsledkem je téměř o litr vyšší spotřeba než ve scale – při testu 6,8 litru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Hankook Kinergy Eco2 205/55 R16
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Abyste si v kie mohli posvítiit diodami LED, museli byste sáhnout minimálně po třetím stupni výbavy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístroje lze přikoupit, k navigaci je dostanete automaticky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala razí útlejší styl, čímž dohání šířkový deficit proti kie. Moderně strohý interiér působí chladněji, ale z hlediska přehlednosti a funkčnosti mu nelze nic vytknout.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kratší, přesnější a tišší řazení než v ceedu přispívá k lepšímu pocitu z jízdy, což platí i pro sportovnější svezení
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ryze dotykové ovládání nám moc nevoní.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední křesla se inspirovala u karoqu, působí nesmírně robustně, mají vysoká opěradla a nabízejí komfort o třídu většího vozu. Hlavové opěrky jsou zde plošší a vyhoví tak většímu rozptylu postav.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Také scala vyznává vyšší posez, než známe třeba z octavie, a je to jen ku prospěchu – stehna jsou lépe podepřená. Nad hlavou je o dvě čísla víc místa než v kie a před koleny dokonce o devět. Celkem tedy rekordních 19 cm!
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala má velmi poddajný podvozek, takže se stejně jako ceed staví na tři, přes táhlé vlny pluje jako parník, ale nabízí lepší kompromis mezi komfortem a jistotou při svižném tempu. Sedmnáctipalcová kola bychom oželeli, na ostrých nerovnostech už dost kopou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zavazadelník scaly trhá v hlavním proudu rekordy. Mezipodlaha se dodává na přání za 3400 Kč. Bez ní vynikne velká výška kufru pod plato, která není jen reklamním tahákem, ale parádně ji využijete.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala má z výroby sadu na opravu defektu, za rezervu si připlatíte 2100 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
K vyšší výbavě Style lze za 9000 Kč dokoupit i elektrické ovládání víka kufru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala představuje motor 1.0 TSI v novém světle. Je výtečně utlumený, rozjíždí se s ním sametově a ani po vytočení nezní rušivě.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Bez dunění a kuckání snese výrazně nižší otáčky než kia, nechá se s ním korzovat lehce nad hranicí tisícovky a výsledkem je skvělá spotřeba. Průměr v testu dosáhl 5,9 l/100 km, ale umí jezdit i pod pět litrů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 205/50 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
U škodovky máte základní LED světla v ceně a Bi-LED za příplatek 19 000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid