Legendární DeLorean DMC-12: Zpátky z budoucnosti už na elektřinu?
1
/
23
Prohlédnout znovu
Legendární DeLorean DMC-12: Zpátky z budoucnosti už na elektřinu?
DeLorean DMC-12, elorean a
|
Auto Bild Klassik
Podle Michaela Wagnera dělá historické auto historickým autem právě především jeho pohonná technika. Na elektrické vozy tak má jednoznačný názor: „Když už budu chtít jezdit elektromobilem, raději si rovnou pořídím novou teslu!“
|
Auto Bild Klassik
Díky masivnímu zátahu a vzorné kultuře běhu si motory PRV-V6 (zkratka vyjadřuje spojení značek Peugeot- -Renault-Volvo) zajistily v letech 1975 až 1998 značný úspěch
|
Auto Bild Klassik
DeLorean DMC-12
|
Auto Bild Klassik
Olejový chladič a vana sice v tomto případě nepatří mezi originální tovární prvky, ale ničemu to nevadí. „Jde i tak o dobové příslušenství, autu to navíc pomůže k lepším výkonům,“ usmívá se Michael Wagner.
|
Auto Bild Klassik
Na elektromobil velmi netradičně působí ponechání klasické manuální převodovky, v tomto případě pětistupňové. Trojice pedálů přiznává i nožní ovládání spojky. Zato centrální displej působí futuristicky, přední sedačky pocházejí z Porsche 911.
|
Auto Bild Klassik
Na centrální obrazovce můžete sledovat veškeré důležité údaje o pohonu vozu: provozní otáčky, teplotu elektromotorů nebo napětí palubní sítě
|
Auto Bild Klassik
elorean
|
Auto Bild Klassik
Plnou elektrifikaci deloreanu prozrazuje v zadní části kabiny další dvojice zásuvek pro odběr energie a také přídavná pojistková skříňka
|
Auto Bild Klassik
Pohon elektrického deloreanu mají na starosti dva samostatné elektromotory, uložené v zadní části vozu a skrývající se v podélných černých boxech. Oba jsou přitom pro správnou funkci chlazené vodou.
|
Auto Bild Klassik
Zavazadelník se ani po instalaci elektrického pohonu nezměnil. Černá skříňka obsahuje nabíjecí techniku. Žlutý kufřík, známý z legendárního amerického filmu, slouží kupodivu pouze jako skříňka k uložení nářadí.
|
Auto Bild Klassik
Elektrická zásuvka se skrývá mezi čelními světlomety.
|
Auto Bild Klassik
elorean
|
Auto Bild Klassik
Analogový přístrojový štít nemá v pokrokovém deloreanu místo, před řidičem se rozprostírá digitální obrazovka. Ovládat se dá dotykem i gesty.
|
Auto Bild Klassik
Mezi kuželkami se pohybují obstojně všechna DMC. Ve zrychlení, elasticitě motoru ani brzdné dráze si navzájem nemají co vyčítat.
|
Auto Bild Klassik
Propracovaná elektrická přestavba kupé působí natolik decentně, že by i znalec modelu tipoval standardní šestiválcové kupé. Na počátku myšlenky stál Marcus Müller z fi rmy Wunderkindinvest (vlevo), za přestavbu je zodpovědný Uwe Hanow (vpravo)
|
Auto Bild Klassik
DeLorean DMC-12, soukromá elektronická přestavba
|
Auto Bild Klassik
V zádi se usadilo šestero akumulátorových článků Samsung, které trůní naplocho pod společným krytem. Příčně nad zadní nápravou je uložený moderní elektromotor z americké tesly.
|
Auto Bild Klassik
Zavazadelníku dominuje černý akumulátorový box a stříbrné dobíjecí zařízení. Přední akumulátory o hmotnosti 55 kg přispívají k ideálnímu rozložení váhy.
|
Auto Bild Klassik
Hrdlo tankovací nádrže se do srpna 1981 skrývalo decentně na konci kapoty, v tomto případě zde najdete elektrickou přípojku
|
Auto Bild Klassik
Vtipně a nenásilně působí nápis DMC mezi zadními koly. Škoda že má málokdo šanci si jej všimnout. Díky instalaci mezinápravového diferenciálu se jízdní schopnosti vozu posunuly do zcela neznámých dimenzí.
|
Auto Bild Klassik
Sériový DeLorean DMC-12 můžete dodnes potkat nejen v inzerci, ale i v automobilových muzeích. V tomto případě jsme navštívili soukromou expozici amerických automobilů v Nové Bystřici u Jindřichova Hradce.
|
Auto Bild Klassik
Slavné filmové auto se na veteránských akcích stává častým výstavním trhákem, v této podobě s fi gurami obou hlavních postav a veškerou výbavou jsme je obdivovali před dvěma měsíci v bavorském Norimberku
|
Auto Bild Klassik
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid