Měření emisí v roce 2017: Co všechno se změní? A kdo už neprojde?
1
/
16
Prohlédnout znovu
Měření emisí v roce 2017: Co všechno se změní? A kdo už neprojde?
Měření emisí v roce 2017: Co všechno se změní? A kdo už neprojde?
|
acz
U vozidel se systémem EOBD (od Eura 3 výše) platí povinnost připojit je při měření na diagnostiku. Program následně určuje jednotlivé kroky a jejich limity, technik má minimální možnost něco ovlivnit. Na staré octavii nám to předvedl Jaroslav Kajfl z Trut
|
acz
Vyčtení softwarové verze je sice povinné, ale nemá vliv na výsledek. Zamíchat kartou by mohli výrobci aut – třeba kdyby označili staré verze softwaru před emisními úpravami za emisně nevyhovující. Nevíme, že by se na to chystali, ale metodika to umožňuje.
|
acz
U vozidel se systémem EOBD (od Eura 3 výše) platí povinnost připojit je při měření na diagnostiku. Program následně určuje jednotlivé kroky a jejich limity, technik má minimální možnost něco ovlivnit. Na staré octavii nám to předvedl Jaroslav Kajfl z Trut
|
acz
Vyčtení softwarové verze je sice povinné, ale nemá vliv na výsledek. Zamíchat kartou by mohli výrobci aut – třeba kdyby označili staré verze softwaru před emisními úpravami za emisně nevyhovující. Nevíme, že by se na to chystali, ale metodika to umožňuje.
|
acz
Vytvořené kódy readiness znamenají jistotu, že auto si všechny potřebné pravidelně kontroluje a jsou zaručeně bezvadné. Stav u mnohých aut však bývá tristní a i zkušení diagnostici tápou, co se zase vozu nezdá.
|
acz
|
acz
Jestliže má staré auto emise v pořádku, bez problémů projde. Splnit musí limity platné v době svého vzniku, nikdo po něm nebude chtít čistotu moderních aut.
|
acz
Pracovník SME musí umět poznat, která závada může mít vliv na emise. Pokud vám v chybové paměti svítí třeba nízký tlak média v klimatizaci, měli byste měřením emisí bez problémů projít.
|
acz
Vytáčení starých dieselů do přeběhových otáček jejich majitele hodně štve. Někdy dokonce říkají, že jim auta schválně týrají.
|
acz
Skutečnost je jiná – technik musí pokračovat, dokud rozptyl jednotlivých měření neklesne pod 0,25. Když máte ve výfuku naskládané saze, může to místo nutných tří být i šest a více pokusů.
|
acz
Technik musí zkontrolovat, zda je pod kapotou vše v pořádku. Ovšem potřebná data nemají často ani automobilky, takže jde spíš o to, aby jej nic nepraštilo do očí.
|
acz
Zdeněk Janda nám pro reportáž vytvořil software, který bez jakékoliv chyby v paměti závad zvýšil emise na úroveň Škody Favorit bez katalyzátoru
|
acz
Stanice měření emisí při STK v Berouně citigo opravdu změřila a odhalila, že nemá čisté spaliny
|
acz
|
acz
|
acz
Řídili jsme Lynk & Co 01: Jak jezdí čínské volvo na českých silnicích?
Rady před koupí Mazdy MX-6: Vzácnost, na které nevyděláte
Jarní servisní péče pro vozy z koncernu Volkswagen za zvýhodněné ceny
BYD Dolphin byl v Česku a my ho vyzkoušeli. Levný není, ale překvapil
Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany