Ojetý Renault Espace V: Poslední zhasne
1
/
24
Prohlédnout znovu
Ojetý Renault Espace V: Poslední zhasne
Renault Espace
|
Svět motorů
Verze před faceliftem se u Renaultu tradičně označují jako fáze 1. Prodávaly se až do konce loňského roku, na jiné zatím v bazarech ani nenarazíte.
|
Svět motorů
Interiér působí hodnotněji než u talismanu. S kůží i masážními sedadly se setkáte často, bohužel bez odvětrávání – to má jen verze Initiale Paris od modelového roku 2018. V nabídce byl i průhledový displej, aktivní parkovací asistent či multimediální centrum pro zadní cestující.
|
Svět motorů
konvečními filtry FAP (zde u verze 1.6 DCi biturbo alias 160 EDC) nemá Renault problémy už léta, spolehlivě regenerují a v praxi vydrží přes 300 000 km. Mladší 2.0 BlueDCi ale potřebují navíc močovinu, o životnosti přidaných složitostí se víc dozvíme až za pár let.
|
Svět motorů
Renault EspaceModely před faceliftem měly výhradně infotainment R-Link2, který je zároveň branou do hlubších nastavení vozu. Průběžným záplatováním se jej podařilo vychytat, přibližně od léta 2017 podporuje Android Auto, Apple CarPlay, funkci zrcadlení a snáze se aktualizují mapy.
|
Svět motorů
Kolem 120 000 km se už objevují vůle v předních ramenech, nejčastěji v zadním silentbloku. Samostatně ho výrobce nedodává, mění se s ramenem za 4939 Kč.
|
Svět motorů
Převodovku si tu nešlo k motoru vybrat, ta byla přidělena. Jedinou možnou variantou s manuálem byl diesel s 96 kW (verze DCi 130). Díky skvělému zpřevodování jede lépe, než byste čekali.
|
Svět motorů
Elektronický volič automatu připomínající golfovou hůl má nezvyklé ovládání přes vyklánění páky doleva. Před ním je dnes čím dál vzácnější „prodloužená ruka“ infotainmentu – kruhový ovladač s tlačítky. Tím s květinkou rovnou vstupujete do individualizačního menu Multi-Sense, v němž si můžete vybrat z několika přednastavených, či vámi dotvořených přizpůsobení vozidla – od reakce motoru až třeba po světelnou atmosféru.
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Zadní sedadla jsou menší a už si u nich nenastavíte sklon jako u předchůdce, zato je ve vteřině srovnáte do roviny stiskem tlačítka – jednotlivě, i všechna zaráz.
|
Svět motorů
S paketem Winter máte i vyhřívaná zadní sedadla, samozřejmě jen krajní.
|
Svět motorů
Zadní náprava varianty s 4Control. Řídicí systém vypadá jednoduše, ale levné jsou na něm jen páky. Pozáruční výměna ovládacího motoru by vyšla na 92 000 Kč, naštěstí není moc pravděpodobná. Systém 4Control ale znamená i adaptivní tlumiče – přední stojí proti běžným dvojnásobek, zadní trojnásobek.
|
Svět motorů
Genialita 7° skříně Getrag 7DCT300: pětice vyměnitelných elektromotorků – dva přesouvají vidlicemi rychlostní stupně, dva pohánějí zubové olejové čerpadlo ovládající spojku (každý v opačném směru) a poslední pro čerpadlo chladicí kapaliny (je-li potřeba).
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Hluboký šuplík před spolujezdcem po vzoru capturu je fajn, jen by nemusel mít elektrické odjišťování, které se odmlčí s každým přechodem do spícího módu. Zbytečně pak musíte znovu „blikat“ celým autem.
|
Svět motorů
LED světlomety Pure Vision jsou překvapivě jednoduchého statického provedení, ale svítí hezky naširoko, a navíc jsou spolehlivé. Na dálkových trasách za špatného počasí ale proklejete chybějící ostřikovače. Ty může mít spolu s chytřejšími Matrix LED až současná fáze 2.
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid