Škoda Rapid 1.0 TSI vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Je nové vždy lepší?
30
/
82
Prohlédnout znovu
Škoda Rapid 1.0 TSI vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Je nové vždy lepší?
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pohled z boku jasně prozradí, že jsou škodovky příbuzné. Spojuje je protažená silueta navozující dojem jakéhosi polokombi.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nápad s protaženým zadním sklem scala převzala, jen jej servíruje v mnohem atraktivnějším podání. Má jej standardně výbava Style, ambitionu je zapovězeno.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přístroje tradiční koncepce jsou přehledné a dobře čitelné, být po našem, klidně u nich zůstaneme.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Plasty působily lacině, už když přišel rapid na trh, dnešní konkurence mu hodně ujela. Sedí se výš než ve scale a řadicí páka je nepřirozeně nízko. Masívní tunel řadě řidičům překáží.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Klimatizace má samostatná tlačítka pro směrování i intenzitu ventilátoru, což je nejlepší možné řešení. Navigace má svá léta, ale v jednoduchosti tkví i snadnější obsluha.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Klimatizace má samostatná tlačítka pro směrování i intenzitu ventilátoru, což je nejlepší možné řešení. Navigace má svá léta, ale v jednoduchosti tkví i snadnější obsluha.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Na délku měl rapid vždycky co nabídnout, problém nebyl ani s výškou, proti scale vás ale dveře a kolmé boky karoserie víc utiskují. Sedí se nízko s méně komfortní pozicí nohou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
V rapidu se přední opěradla seřizují pohodlněji pákou, ale musíte si vybrat z přednastavených poloh
|
Svět motorů/Petr Homolka
S ovladatelností neměl rapid nikdy problém. Snese i hodně drsné zacházení. Nerovná silnice ale karoserií natřásá, na dírách kola mlátí a jízdě chybí plavnost.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ani spaceback se nemá za co stydět. Jeho přepravní kapacita potěšila řadu rodin. V praxi odveze víc než leckteré méně vydařené kombi. Na scalu ztrácí v podstatě jen výškou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lyže velkým otvorem protáhnete jen v rapidu. Scala tento praktický prvek bohužel nenabízí. Proč takový krok zpět?
|
Svět motorů/Petr Homolka
V přímém srovnání vynikne tvrdý tříválcový zvuk rapidu při rozjezdu a v nízkých otáčkách. Dynamikou jsme byli vždy potěšeni, stejně jako dlouhodobou spotřebou mezi 5,5 a 6,5 litru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Starší model má kola o průměru 14 až 17 palců, větší na výmolech hodně kopou
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza ER300 215/45 R16
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala je první škodovkou s novým konceptem interiéru, z něhož budou vycházet všechny další modely. Materiály jsou kvalitní, obrazovka dobře na očích. Středový tunel tolik neomezuje.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
U samočinné klimatizace chválíme otočné ovladače teploty, ale vadí nám, že pro nastavení intenzity ventilátoru a směru foukání musíme do menu displeje, přičemž hledat ikonky v nahuštěném obrázku za jízdy není zrovna snadné a bezpečné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Obrazovkami hlavního menu lze přepínat mávnutím ruky – funguje to jak kdy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přepínač jízdních režimů přijde na 2200 Kč. Dostanete jej také automaticky při objednání sportovního podvozku za 12 00 Kč, což ale lze jen pro vyšší výbavu Style.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Běžně rozšířené USB nepřipojíte. Musíte mít kabel nebo redukci s novým standardem USB-C. Přikoupit lze i bezdrátové dobíjení mobilu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu je pro nohy o centimetr víc místa než v rapidu, v rámci třídy to představuje špičku. Sedí se sympaticky výš, prostor zbývá i nad hlavou, nastupování je pohodlné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedačky scaly přešly na sklápění opěradla růžicí. Není to tak komfortní, ale pozici si nastavíte mnohem přesněji.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Testované auto mělo sportovní podvozek. I s ním scala zaklekává víc než rapid, ale jistotu neztrácí. Cestovní komfort se dramaticky zlepšil, takový Ford Focus je ale ještě dál.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Více objemu, více čalounění, pravidelnější tvar. Výškově stavitelnou mezipodlahu pořídíte za 3400 Kč, koberec s gumovou spodní stranou přijde na tisícovku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední část plata se žlábkem na drobnosti je zasunutá v kolejnicích, což je bytelnější než obvyklé čepy, které rády vyskakují, když kufr pořádně nacpete.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala už má samozřejmě novou verzi 1.0 TSI s fi ltrem pevných částic. Ten ji mírně brzdí v rozletu na poslední stupeň, ale za volantem to nepoznáte. Spíš si všimnete skvělé kultury chodu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Novinkou mezi chytrými nápady se značkou Simply Clever je víčko nádobky kapaliny ostřikovačů, které po otevření vytvoří praktický trychtýř
|
Svět motorů/Petr Homolka
Novinka dostala větší disky od 15 do 18 palců s celkově větším obvodem pneumatik
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 205/50 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Víko lze zavírat elektricky. Impulz dáte buď tlačítkem, nebo lehkým zatáhnutím za páté dveře.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším