Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let
67
/
87
Prohlédnout znovu
Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let
Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Vedle obrovského rychloměru najdeme klíček zapalování
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Vypadá to sice jako dřevo, ve skutečnosti však jde jen o nátěr. Pozor! Nic výjimečného ani u luxusních amerických značek! Dřevo totiž chutnalo termitům.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Originální rádio Mende AE 35/6V Autosuper dodnes hraje!
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Převodovka je pouze třístupňová, synchronizaci dostala jen dvojka a trojka
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Schéma pedálů je již samozřejmě klasické, úplně vlevo se nachází startér
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Kdysi bylo možné vzít si za volant i buřinku. Dnes by ji mimo jiné omezovala zhůvěřilost v podobě nejrůznějších panoramatických střech.
|
acz
Opěrky hlavy i bezpečnostní pásy sice chybějí, pohodlí sedaček je však díky poctivým pérům gaučovské
|
acz
Zde bychom láhev o objemu 1,5 litru neuložili
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
První rapid by zvládl jednoznačně vyšší nájezdovou rychlost, řízení ale bylo proti
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Konkrétní objem vám neřekneme, zavazadlový prostor prvního rapidu je však v provedení proudnicový tudor vysloveně gigantický! Všimněte si též vzorně využitelného tvaru!
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Chválíme rovněž vzorně nízkou nakládací hranu. Pod poctivou dřevěnou podlahou navíc zbylo ještě dost místa na rezervní kolo a nezbytné nářadí.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Obrovský černý válec jest benzinovou nádrží. Její umístění není z bezpečnostního pohledu úplně štastné. Samotná šestnáctistovka poskytuje 46 koní.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Žárovka ve směrovkách opravdu bliká, je to však způsobeno kolísáním proudu.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Zpětná zrcátka pocházejí ze sanitky, proudnicový tudor se standardně musel obejít bez nich.
|
acz
Stěrače na rapidu z roku 1940 sice opravdu jsou, o jejich funkčnosti však lze vést spory. Asi lepší než nic, dnes ale jejich pomaloučké kmitání a titěrné rozměry vyvolávají spíš úsměv.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Bílý pruh na pneumatikách je nezbytným dobovým doplňkem.
|
acz
Mlhovky dodávala francouzská fi rma Marchal.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Palubní deska nepostrádá dokonce ani otáčkoměr! Po každém vyřazení na neutrál se však jeho ručička rozletí do všech směrů, než se poté znovu uklidní.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Tohle byl na konci osmdesátých let nedostižný luxus mladoboleslavské (pardon, kvasinské) produkce!
|
acz
Kanadské autorádio Prosonic bylo v Československu k mání za 1885 Kčs – za půl platu!
|
acz
Nepodsvícené ovládací prvky mají perfektní rozmístění. Vše najdete napoprvé i v noci!
|
acz
V 80. letech znamenala pětistupňová převodovka luxus. Platí to i pro manžetu.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Uvnitř kupé Rapid si člověk hned připadá jako v pravém sporťáku. Proti běžným stodvacítkám má vůz nižší střechu, více položené sloupky a atraktivní palubní desku zjemněnou měkčeným povrchem. Odsud se člověku vážně nechce pryč...
|
acz
Na rozdíl od nového rapidu měl ten z 80. let sportovní sedačky standardně. A dokonce se dají (pomocí nářadí) výškově nastavovat!
|
acz
Bezrámové dveře odešly už se Škodou 110 R. Tvar celoplošných výplní se nám líbí i dnes.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Na konci osmdesátých let jsme si mohli užívat jeden přetáčivý smyk za druhým
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Kde u dnešních aut sídlí motor, tam se u klasických škodovek nakládala zavazadla. Už tak hodně nepravidelnému tvaru kufru ještě ubírá prostor hlavní brzdový válec.
|
acz
Třináctistovka OHV za zadní nápravou pro pohon kupé bohatě stačí, největším problémem motoru byl chladič nelogicky umístěný vpředu
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Výklopné střešní okno vypadá skvěle, ale chabé těsnění lidé občas za deště proklínali
|
acz
Litá kola byla určena pouze na export, naši řidiči měli na výběr z několika druhů „poklic“
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Na dokonalé přístroje jsme si u novodobých škodovek zvykli, vždy vzorně přehledné je i menu palubního počítače
|
acz
Velice strohý styl musela v rámci modelové péče rozrazit dekorativní lišta. Zákazníkům přišla přístrojová deska nevýrazná až příliš.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Pětistupňová převodovka řadí přesně, šestka nijak zvlášť nechybí
|
acz
Poloha za volantem je tradičně velice příjemná, integrovaná opěrka hlavy vyhovuje. Nad hlavou je místa dost, na šířku bychom pár centimetrů navíc přivítali.
|
acz
I zde si však můžete dopřát sportovní posezení! Přijde na necelých šest tisíc.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Funkčnost výplní je dokonalá, proti jejich vzhledu bychom něco málo možná namítli. Zde se projevuje orientace rapidu na nižší cenu.
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Jízdní vlastnosti jsou v dnešní době hlavně bezpečné
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
K původnímu provedení liftback přibyl hatchback s označením Spaceback, jehož objem kufru začíná na 415 litrech. Oboustranný koberec přijde na třináct stovek.
|
acz
Tříválcová dvanáctistovka MPI zatahuje velmi slušně z nízkých otáček, spotřeba již kolísá méně než u prvních motorů s označením HTP
|
acz
Litá kola v šestnáctipalcovém rozměru se k rapidu opticky hodí, vhodná jsou i z pohledu komfortu
|
acz
Škoda Rapid
|
acz
Řídili jsme Lynk & Co 01: Jak jezdí čínské volvo na českých silnicích?
Rady před koupí Mazdy MX-6: Vzácnost, na které nevyděláte
Jarní servisní péče pro vozy z koncernu Volkswagen za zvýhodněné ceny
BYD Dolphin byl v Česku a my ho vyzkoušeli. Levný není, ale překvapil
Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany