Vaculík vs. 100oktanové benziny: Za více peněz více výkonu? A co ta biosložka?
21
/
22
Prohlédnout znovu
Vaculík vs. 100oktanové benziny: Za více peněz více výkonu? A co ta biosložka?
Video se připravuje ...
Velký test stooktanových benzinů
|
Marek Pirner
Oktanové číslo se stanovuje na jednoválcovém zkušebním motoru věhlasné americké firmy Waukesha. Má měnitelný kompresní poměr snímač klepání. Při měření se používá porovnání zkoušeného paliva s etalonem.
|
Svět motorů
Oktanové číslo se stanovuje na jednoválcovém zkušebním motoru věhlasné americké firmy Waukesha. Má měnitelný kompresní poměr snímač klepání. Při měření se používá porovnání zkoušeného paliva s etalonem.
|
Svět motorů
Velký test stooktanových benzinů
|
Marek Pirner
Velký test stooktanových benzinů
|
Marek Pirner
Souběh informace „oktanové číslo 100“ a označení BA Super Plus 98 budí v mnoha motoristech nedůvěru
|
Svět motorů
Ing. Josef Farták, Ph.D. z Ústavu energetiky na VŠCHT Praha, vysvětluje, jak funguje měření spalného tepla a výhřevnosti
|
Svět motorů
Velký test stooktanových benzinů
|
Marek Pirner
Spotřeba paliva na tuto zásadní zkoušku byla ze všech nejmenší – ze vzorkovnice ubylo jen pár milimetrů
|
Svět motorů
Velký test stooktanových benzinů
|
Marek Pirner
Médii proběhly různé pokusy hodnotit vliv paliva na výkon motoru, všechny však dynamicky na válcových zkušebnách. Takové měření nemá pro daný účel potřebnou přesnost ani opakovatelnost. My jsme zvolili technicky správný postup statického měření na zkušebním stavu.
|
Svět motorů
Médii proběhly různé pokusy hodnotit vliv paliva na výkon motoru, všechny však dynamicky na válcových zkušebnách. Takové měření nemá pro daný účel potřebnou přesnost ani opakovatelnost. My jsme zvolili technicky správný postup statického měření na zkušebním stavu.
|
Svět motorů
Ing. Ivan Bortel, Ph.D., vysvětluje metodiku měření. Vizuálně zajímavé grafy kreslí obslužný software zcela automaticky. Jde tedy o strojové vyhodnocení naměřených hodnot.
|
Svět motorů
Na naše měření ve VTP Roztoky se přišel podívat i Vladimír Matějovský coby žijící česká legenda oblasti motorových paliv a maziv
|
Svět motorů
Velký test stooktanových benzinů
|
Marek Pirner
Velký test stooktanových benzinů
|
Svět motorů
Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Na horním grafu jsou naměřené účinnosti motoru 1.4 TSI na palivo Orlen Benzina Verva 100 E10. Na prostředním na palivo MOL Evo Plus 100. Zcela dole pak strojové srovnání obou grafů, kdy největší zaznamenané rozdíly jsou 0,8 procenta ve vysokých otáčkách. V nejpoužívanějších nižších pak vůbec žádné.
|
Svět motorů
Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Zde vidíte měrnou spotřebu paliva v g/kWh. Nahoře opět Verva 100, uprostřed MOL Evo Plus 100, dole srovnání. Byť ve výhřevnosti na hmotnostní jednotku má palivo s E10 nevýhodu, v nejpoužívanějších režimech nejsou žádné zaznamenatelné rozdíly.
|
Svět motorů
Orlen Benzina Verva 100 vs. MOL Evo Plus 100: Opět měrná spotřeba, ale tentokráte přepočtená na jednotku objemu, tedy litry. V nich přeci paliva platíme. Podle srovnávacího grafu dole je jasně vidět, že není žádný měřitelný a zaznamenatelný rozdíl mezi palivem E10 (Orlen Benzina Verva 100) a E5 (například MOL Evo Plus 100).
|
Svět motorů
Na tomto grafu vidíte pozici bodů, v nichž byly měřeny točivý moment, spotřeba paliva a surové emise.
|
Svět motorů
Verva 100 E10 vs. Efecta 95 E5: Srovnání účinnosti motoru na paliva Verva 100 (vzorek 1) a Efecta 95 (vzorek 5) od Orlenu Benziny ukazuje na lehkou výhodu stooktanového benzinu. Všimněte si širšího pásma, v němž je dosahováno účinnosti přes 36 procent. Spodní srovnávací graf však opět ukazuje na maximální rozdíly 0,8 procenta.
|
Svět motorů
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1