Znáte Saaby 9-4X a 9-5 NG SportCombi? Jsou vzácnější než supersport
1
/
52
Prohlédnout znovu
Znáte Saaby 9-4X a 9-5 NG SportCombi? Jsou vzácnější než supersport
Produkce SUV 9-4X se před krachem Saabu stačila sotva rozběhnout, kombi 9-5 NG se stalo za kariérou slavné automobilky poslední tečkou
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Příď druhé generace modelu 9-5 fascinuje dodnes. O to více oceňujeme, jak se designérské oddělení Saabu dokázalo popasovat se zachováním reprezentativních tvarů u rodinně orientovaného kombi.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Pod elektricky otevíratelnými pátými dveřmi se skrývá zavazadelník o objemu 527 litrů. Vzhledem k sedanu s hodnotou 515 litrů bychom však očekávali více.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Tenhle pohled je unikátní nejen v Česku, ale i celosvětově. Dva z 27 existujících Saabů 9-5 NG SportCombi jsme koncem jara prohnali po vrcholech Orlických hor.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Stylisticky se podařilo designérům styl kombi i SUV elegantně sjednotit, což nejlépe vynikne při pohledu zezadu
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Palubní deska SUV vychází z modelu 9-5, v detailech se však odlišuje. Stejný celek se měl později objevit i v sedanu a kombi.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Šedý kožený potah předních sedadel SUV sází na nevyzývavou decentnost, pohodlí je na nejvyšší možné úrovni
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Prostor na druhé řadě sedadel modelu 9-4X odpovídá standardu soudobých luxusních limuzín
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vyznačená hrana horního rohu předních dveří navazující na rovný rám čelního skla představuje typický prvek vozů Saab. SUV se liší výrazně vyšší stavbou.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Před deseti lety byly ještě diodové světlomety v plenkách, za vrchol vnějšího osvětlení platily bixenonové refl ektory
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vysoká chladičová maska dává vzdáleně vzpomenout na legendární Saab 96, v šedesátých letech populární i v ČSSR
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Jízdní vlastnosti 1710 mm vysokého SUV připomínají spíše nízký osobní model, což u téměř pětimetrového mastodonta mile překvapí
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Model 9-4 si zakládal na univerzalitě, a tak zavazadelník poskytuje posádce velkorysý objem 485 litrů
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Pro pohon 9-4 byly určeny dva zážehové šestiválce, pro Evropu byl kupodivu určen méně objemný agregát než pro Ameriku
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přestože působí univerzálně, skupinové zadní svítilny SUV 9-4X nejsou kompatibilní s žádným jiným saabem
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Na palubě kombi nechybělo nic podstatného, před deseti lety se umělo pochlubit dokonce i velkým displejem multimediálního systému s dotykovým ovládáním
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vrcholná verze předních sedadel modelu 9-5 nabízela možnost elektrického seřizování, vyhřívání i odvětrávání
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Více než pětimetrová délka kombi se promítá také uvnitř, na zadních sedadlech proto najdete prostoru na rozdávání
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dvojitě přeplňovaný vznětový čtyřválec vychází z Fiatova multijetu a rozložitému kombi sedne dokonale
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Litá kola o průměru 19 palců byla samozřejmostí, zástěrky za předními koly působí na tak výjimečném voze chatařským dojmem
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
V někdejší příplatkové nabídce nechyběly ani ventilované brzdové kotouče, jež s pětipaprskovými litými koly vypadají sportovně
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zadní svítilny s rozdělenými diodovými segmenty a propojené osvětlenou lištou vypadaly před deseti lety jako z říše sci-fi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid