Výměna brzdového obložení je jednou z nejjednodušších prací na autě. Žádný jiný systém auta však v případě selhání neohrožuje posádku víc než brzdy - proto bychom k nim měli vždy přistupovat maximálně zodpovědně.
1) Při zatlačování pístků je obvykle třeba mít otevřené víčko brzdové nádržky a připravenou stříkačku na odsátí. Když to přeteče, je "veselo".
2) Sikovky ani podomácku vyrobenej přípravek taky nepomůžou, když má auto pístky, co se musí při zatlačování šroubovat - to už chce kumšt :-)
Jinak dobrý.
ad 2) na zadní šroubovací pístky není potřeba ani přípravek ani kumšt, stačí klíč co se používá k utahování kotoučů na rozbrusce (jeho dva trny přesně zapadají na většinu písků) a truhlářská svěrka. :-)
Jo jo tatík byl taky takový "nebrzdič" Brzdový destičky mu vydržely pomalu po celou životnost auta akorát oni když se ty brzdy moc nepoužívají, tak zatuhnou třmeny a je to pak na komplet výměnu všeho nejen destiček. Mě teda tolik nevydrží. Jestli 50 tis tak je to hodně. Spíš ale míň. Nicméně při ceně destiček pár stovek to není zase taková tragédie. Zase jsem nikdy neřešil zatuhlý brzdy.
Ale opotrebované doštičky = spálený benzín .... zákon zachovania energie funguje.
Ale je faktom, že brzdy treba sem tam "prevetrať" ... hlavne v zime.
Ja tiež niekedy brzdím prudšie "len tak" - hlavne pri križovatkých - lebo mi je jasné, že brzdy treba používať, ale je to i o kvalite. V Ceede sa mi stalo len raz v zime, že brzdy nezabrali hneď ako mali .... síce len na krátky čas .. ale nebolo to príjemné.
Ale isto sú ľudia čo majú iné priority a ak majú radi dynamickú jazdu, asi majú iné spotreby paliva i opotrebenie bŕzd.
Ale my "rodinné typy" si vystačíme i s tým "soft" brzdením
Tohle je značkovej servis Škoda ve kterém se vymění desítky destiček denně. Tloušťku kotoučů tam mají mechanici v oku, utahovací moment v paži a brzdovou kapalinu v močovém měchýři.
1) viset třmen na hidici může nechat jen úplnej manták
2) zdaleka ne všechny nové nebo zánovní auta maj nějaký čidlo opotřebení destiček a kde ho maj tak sand umím rozpojit svorkovnici, v autě je jich asi tak milion
3) sikovkama zatlačuje píst tak jenom jelito, připravek není třeba, stačí správný kus dřívka nebo tvrdé destičky a stáhnout to truhlářskou svorkou a nic se nepoškodí
4) čistící sprej na brzdy jde taky koupit všude, já ten svůj dostal zadarmo k destičkám kdysi
5) když už se to mění je fajn udělat odvzdušnění a vyměnit i brzdovku
6) ne všude to jde tak krásně povolit ten třmen, takže je dobré mit po ruce trubkou kterou si nastavím golu a kde to nejde ani trubkou tak jedině velkou palici
1. Měděná pasta by se neměla vůbec používat. Na brzdy jedině keramická a je jedno jestli ve spreji nebo v tubě (mimochodem nechápu narážku na venkov, ač jsem z města)
2. Třmen nikdy!! nenecháváme viset na brzdové hadičce, ale vždy ho zavěsíme pomocí drátu nebo stahovací pásky
P.S. A to jsem přečetl pár řádek a kouknul na prvních pár vteřin videa. Nevím co dalšího by mě čekalo, takže raději dál nečtu ani nekoukám
Beru zpět - v polední pauze jsem se teda dokoukal a sypu si popel na hlavu :-!
P.S.: No byl bych ale raději, kdyby to točili tak, jako například ChrisFix. Chyby by samozřejmě mohli ukázat, to jo, ale když dělají takovouhle show hned na začátku, hodně lidí dopadne jako já - viz diskuze :-)
Mimochodem - pokud jim na okruhu zahořely destičky, tak bych automaticky měnil i kotouče. I když se zdají OK. Ale je to jen zkušenost moje osobní, kterou nikomu nevnucuju.
1. Všechny brzdy jsou zinkované z výroby, buď pouze zinek nebo zinek/nikl.
2. Ta pasta mezi destičku a píst se opravdu dává, u BMW třeba standardně, i když má destička antivibrační fólii. Lapač prachu to opravdu není.
třmen 5 tisíc. to je sranda né. oprava brzd mě vyšla v materiálu celkem na 6tisíc. brzdové kotouče,destičky, go třmenů, krycí plechy, měd spray, silikon vazelina, brzd. kapalina. v servisech účtují od 9 do 25 tisíc.
Do prcic!!!! v minute 1:00 sa mi zasekol internet, tak so to tak spravil.. teraz som auto pozical susedovi.. koho mam zazalovat ked ho najdu na strome?