Nahradit větší motor menším je dnes zcela běžnou praxí. V roce 2009 dorazila na trh náhrada za skvělou devatenáctistovku TDI. Měla o 0,3 litru menší objem, vstřikování common-rail a podobné výkony. Jak je na tom ale se spolehlivostí?
tak já to shrnu: kupte si v bazaru ojetý předražený (kvůli značce VW) 1.6 TDI se 150 tkm (který má ve skutečnosti 300tkm) a pak si připravte dalších cca 100tKč jako rezervu na další opravy:
1. odejde vám EGR ventil (po přehrání super SW po dieselgate o to častěji)
2. odejdou vám vstřikovače
3. odejde DPF filtr
4. rozvody uděláte preventivně
Tomu říkám motor století >:D
VW zkrátka motory nikdy neuměl a umět nebude.
VW uměl motory...jazdil som na Golfe 3 VR6. Mal ju kamos. Sluzila dobre, ale chcela starostlisvost. Potom raz veeeeeelmi prsalo, presiel cez par kaluzi a skapala prevodovka...inak super auto. 1,9 D bol tiez nezmar. A aj 1,4 59kW je skvely motor, ale pri zatazi zerie ako V8 :-(
Víš proč 1.9 D a 1.4 byly nezmaři? Protože to byly historicky a technicky dávno překonané motory (1.9 spálila i fritovací olej). Jenže VW je používal v době, kdy ostatní již produkovali u naft Common raily a u benzínů přímý vstřik >:D .
P.S. Kdo chce něco k dieselgate a přehrání SW, tak tady je taky zajímavé počtení včetně diskuze. Takového článku se tady nedočkáme >:-[]
[odkaz]
Re: Motor VW 1.6 TotálněDízlováSračka je vážně NAODPIS ;)
jj
S PŘIHLÉDNUTÍM K VÝSTAVBĚ ČÍNSKÉ MEGABATERKÁRNY KTERÁ SPOLKNE SPOUSTU DRAHÝCH KOVŮ UŽ NEZBYDE NA DÍZLOVÉ FILTRY DPF [odkaz] A TUDÍŽ BUDOU PŘÍLIŠ DRAHÝ pro ČECHÁČKA. Popravdě řečeno i v Germániji už se DÍZL téměř neprodává, takže pro ČESKÝ DÍZLKOLENOVRT póvl je k dispozici pouze DOVOZ BAZAR germánských DÍZL-SRAŠEK ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
Re: Motor VW 1.6 TotálněDízlováSračka je vážně NAODPIS ;)
Ty jsi v ů l jak kráva
1 ze 100 prodaných vozidle v Germánii je EV
42 ze 100 prodaných jsou diesely
jsi komik hochu
a nebo blázen
v každém případě mega p o š u k
Re: Motor VW 1.6 TotálněDízlováSračka je vážně NAODPIS ;)
anebo jsem najatý agent na likvidaci konzervy [odkaz] [odkaz] a ještě sem za tu srandu dostal zaplaceno ;-) >:D
PS: Hele jaký je rozdíl mezi ZÁPADEM [odkaz] a VÝCHODEM [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
Re: Motor VW 1.6 TotálněDízlováSračka je vážně NAODPIS ;)
Ostatní produkovali první CR, kterým pak odcházely vstrikovače za desítky tisíc jak na běžícím pásu. Fakt výhra. Obdobně přímý vstřik, ten nicméně VW používal už mnoho let před TSI.
Re: Motor VW 1.6 TotálněDízlováSračka je vážně NAODPIS ;)
O přímém vstřikování by se měl rozepsat. Když pomineme nějaké prvotní pokusy jako 300 SL, VW byl z evropských automobilek snad druhý, o cca. rok ho předběhl Renault. A před nimi to zvládli snad jen japonské automobilky, první cca. čtyři roky před VW. I když nemohu říct, že bych na malé FSI jednotky slyšel chválu. Tenkrát to pořád byla výjimka, nikoli pravidlo (a dodnes existují motory bez přímého vstřikování). To se změnilo až s "downsizingem" a tam bych řekl, že VW spíš vedl. I Porsche, které se jinak drží celkem vpředu, přešlo na přímé vstřikování myslím až o osm let později, Ferrari podobně.
Re: Motor VW 1.6 TotálněDízlováSračka je vážně NAODPIS ;)
I za předpokladu, že se ti vysype všechno najednou, což je velice nepravděpodobný, ti to na těch 100 tis nějak nevychází. Skutečnost bude o poznání míň dramatická a řekl bych že daleko příznivější než u jiných značek, takže nevím proč z toho děláš takovou tragédii.
Re: Motor VW 1.6 TotálněDízlováSračka je vážně NAODPIS ;)
Tak počítej se mnou (opravdu orientačně!!!!)
Materiál: DPF 40tKč, EGR 10tKč, vstřikovače (jeden za 10tKč), rozvody 3,5 tKč
Práce 400 za hodinu.
Kolik ti vychází???? :-)
Co znamená na špici? Že mu vstřikovače a EGR neodchází? To asi těžko. Mechanicky asi jde o poměrně robustní motor (jako i 1.6 TDI), ale velmi bych se divil, kdyby se mu při nájezdech 200+ vyhýbaly běžné naftové závady z článku.
Žvásty. EGR, vstřikovače, DPF, rozvody - u kterého motoru vydrží navždy? S tím musí každý majitel ojetého modernějšího dieselu počítat, pokud nemá v hlavě piliny. Tyhle čtyři věci bys mohl vypsat u každého naftového motoru, někde něco z toho odejde o trochu dřív, někde o trochu později.
Celý problém je ten, že podľa výpočtov "neomylnej" výpočtovej techniky sa robia motory, ktoré sú dimenzované len tak tak. Keďže vstupné údaje sú odhady, tak aj dimenzia motorov je odhadovaná. Oni však namiesto toho, aby dimenzované parametre...vymýšľam si....vynásobili dvoma, aby to niečo vydržalo, nechajú to tak, však úspora materiálov. Tento problém však nemá len VW, ale všetky ostatné automobilky. Niektoré viac, niektoré menej. Vo VW GROUP je to však najviac badateľné, lebo sa áut od VW GROUP predá najviac. Takže to, čo píšeš, je iba subjektívny názor. Štatistiky však nepustia, a sú viac-menej priaznivé pre VW GROUP. To je obdobné, ako keď niekto nechce kúpiť škodovku, lebo sa najviac kradne. Štatisticky je však možno rovnaká pravdepodobnosť, že ti ukradnú škodovku, ako pravdepodobnosť, že ti ukradnú toyotu.
ked chcete, date kompletnu technicku analyzu motora. Uz sme tu mali obhajobu 1,0 TSI a teraz obhajoba 1,6 TDI...haraburdy, co ma s konkurecnymi dieslami 1,6 spolocny iba objem valcov. Navrhujem zrusit portal a zamestnat sa ako pravnici...s takymito argumentacnymi shopnostami by ste Kajinka dostali z basy za 2 tyzdne :-!
Hele, já nikdy "modernější" jeté auto nekupoval, ale stav vstřikovačů, resp. jejich hodnoty včetně kondice DPF a mnoho dalšího jde snad zjistit z diagnostiky ne? Podle toho asi půjde posoudit, kdy se to v následujících x km vysere nebo jsem naivní? :-)
Jen velmi teoreticky. Motory nejsou vybaveny senzory, které by měřily opotřebení či sledovaly projevy těch popisovaných závad. Maximálně tak zjistit skutečný nájezd kilometrů a zda jsou původní vstřikovače a DPF a s tím vědomím se připravit na výměnu.
6 rychlostí k tomuhle motoru bylo i bez čtyřkolky, ale jen ve větších a dražších autech, která by bez ní už byla na dálnici opravdu nepoužitelná a pak i neprodejná.
Je to tak v Passatu, Touranu a A3, co jsem si všiml.
V pasáži nazvané "tak šel čas" schází informace o výkonové verzi 81kW, která se objevila s normou Euro 6 a předcházela současně prodávané 85kW.
Sám za sebe pak musím doplnit, že "uznávaného specialistu na vozy VW z pražské Chuchle" jsem na základě opakované reklamy na auto.cz navštívil, ale s jeho službami jsem spokojen nebyl. Rozhodně už tam více nepojedu.
Ty bioložky co se lepí (nevím co nebo na koho), tak ty mě opravdu dostaly >:D >:D >:D Korektor opět spí... jeee já zapomněl že oni žádného nemají... takže Machala opět spí anebo se zahřívá někde v boxech, místo aby se věnoval webu. :no::no::no:
Už aby tu boli tie elektromobily. V pohonnej sústave sú v podstate len 2 prvky - elektromotory a batérie. Oboje sú z konštrukčného hľadiska tak jednoduché, že sa tam prakticky nemá čo pokaziť - viď Prius, ktorý patrí medzi najspoľahlivejšie autá.
Takže ojazdený elektromobil s dobrou batériou (Tesle sa podarilo zvýšiť životnosť batérií z 10 na 20 rokov) viď článok
[odkaz]
bude požehnaním pre majiteľov, ale nočnou morou pre servisy a predajcov náhradných dielov... Žiadne EGR ventily, žiadne vstrekovačne, žiadne DPF filtre, ojnice, olejové čerpadlá a kopa ďalších serepetičiek, ktoré sa skôr či neskôr môžu pokaziť. Ako hovorí jeden z Marphyho zákonov: Čo sa môže pokaziť,sa aj pokazí. A čo sa pokaziť nemôže, pokazí sa tiež. :-)
Dej pokoj s elektro-mobilitou :no: to už nebudou auta!
Elektro pohon + autonomní řízení jsou zřejmě skutečnosti nevyhnutelné, ale ještě se na to těšit...
Jel jsem v předchozí generaci RX 450h, jasně není to elektromobil, ale nenadchlo mě to. Zrychluje více než dostatečně, ale je to takové divné (samozřejmě pro mě). A určitě nic takového nechci.
Elektromobily nebudou o nic spolehlivejsi nez bezna auta. Spolehlivost auta totiz neni dana technologii pohonu (i ten diesel jde udelat neprustrelne), ale ekonomikou vyroby. A ta je stejna u dieselu i u elektroautomobily. O co jsou elektromobily jednodussi o to budou osizenejsi, takze vysledek bude stejny. V prumyslu, kde se snizi zivotnost vyrobku o desitky tisic kilometru jen proto, aby se nejaka soucast mohla udelat z plastu a usetrilo se 10 centu na aute to ani jinak nejde.
"Zbytek, včetně napínací klady, po 36.000 km" >:D ... jo to odpovida ;-) ted vazne, tak jak VW motory nijak zvlast neumi, tak zrovna tento na svoji kategorii celkem jde. Servisni ukoly by stalo zato popsat trosku vic, zvlast kdyz je studnici informaci pan Petrik, ktery je dobra znacka :-!
už jen po přečtení prvního odstavce, kde autor popisuje oblíbenost 1,9 TDI PD a že na hlučnost si všichni rádi zvykli. Bože cože, jaká spolehlivost? Jestli vidím na dálnici v odstavným nějaký auto, je to vždy buď Passat nebo oktávka. Tenhle server by se měl prostě přejmenovat na DasAuto.cz.
No počkej, určitě platí, že 1.9 TDI oblíbený byl - a to ať už byl důvod obliby jakýkoli (třeba že ho měli rádi firemní účetní) - protože obliba = počty prodaných kusů. Kdyby ta hlučnost tak vadila, asi by oblíbený nebyl.
No a z obliby, potažmo rozšířenosti, pak vyplývá, že u nás častěji uvidíš stát v odstavném pruhu vrak Octavie nebo Passatu TDI než Pontiacu V8.
Uz v roce 2006 jsem naprosto bezproblemove(cti bez jedineho servisniho zasahu) provozoval 1,7 od isuzu v civicu 7.g az do 260tkm. Jo, turbolag tam byl hroznej, ale od 1800rpm to jelo.
Vcelku me desi, ze je povazovano za normalni sahat na motor pred 250tkm.
A zcela uprime, projev 1,6 treba v okte je tragickej az obtezujici (ale neni to jen o motoru) a radeji jezdim starym malym benzinem, nez si nechat nadelit tento zazrak vedy a techniky jako sluzebak.
Jinak v clanku neni zmineno umirajici cerpadlo, uz par kolegacku zazilo, stejne tak spotreba oleje, ktera je zcasti dana tim, jak se lide je sluzebakum chovaji, ale rozhodne to nebude jen tim.
Nechápu z jakýho úhlu pohledu a kdo píše tyhle články,a místní diskutéry už vůbec ne. Protože to zásadní fakt nezaznělo:
- z hlediska spolehlivosti se jedná o výrazný skok kupředu v provnání s 1,9 TDI PD. Motory v podstatě bezproblémů, což je s ohledem na emisní normu kterou plní s podivem. Vyjmenovaný problémy se vyskytují ale ojediněle v duchu hesla "zničit lze každy motor, když se snažíš."
Např v octavii je 1,6 vždy lepší koupě než 1,9 tdi.
Dost možná je to nejspolehlivější "poddvoulitrová" nafta své doby. Viz problémy1,6HDI, či chování opel 1,7 CDTi.
Provozníma vlastnostma taky na špici, spotřeba 5,5 l na 100 v podstatě v každým autě. Víc žere jen pří speedingu.
Ten motor má jediný problém - převodku s pěti stupni, což je pro něj prostě málo.
Jinak jednoznačné doporučení při koupi. Jen si člověk musí ohlídat že probíhala pravidlená údržba a k autu se někdo nechoval jako blb.
To proto že 5° u 1.6 TDI zhruba odpovídá 6° u 2.0 TDI. Důvod je jednoduchý, cena. 6° převodovka u VW je tříhřídelová, mnohem bytelnější, a musí se pojit s dvouhmotou a větší spojkou, také má silnější poloosy, brzdy. Tak to je už od platformy GIV rotačky - 96KW TDI.
Ani jedno 5° mít nemusí, takže soudruzi z NDR prostě dali 5° dlouhé převody aby to na autobahnech netočilo nesmysl. Ono by to i fungovalo, ale chtělo by to tak 150PS a 350N.m. Mimochodem prodloužené 5° se s relativní oblibou montují do OI rotaček, ale jak říkám, chce to větší výkon a krouťák aby to moc nezlenivělo.
řídil jsem půjčený Golf 1,6 TDI 5 kvalt v Irsku, najeli jsme 2000 km a bylo to hrozné
převody jsou moc dlouhé
opravdu by mohly být kratší a všech 6 převodů by se klidně mohlo vejít do oněch 5 převodů
nebo to tak mohly mít alespoň některé verze
Přesně tak. Nechal jsem octu naočkovat a teď je to i pěkné svezení. Před chipem to bylo celkem utrpení. :-) Pětikvalt teď zcela vyhovuje...když už má auto sílu. ;-) Šestka není potřeba.
Ten převod spíše chybí v celkovém počtu, ne nahoře. Dostat se do situace, že 3 už je moc a 4 ještě netáhne je stav věci. To je ten problém. Ten motor má příliš tvrdou charakteristiku.
Jezdil jsem 2 roky C4 1,6HDI 92 koní, auto mělo sice strašný podvozek, ale ten motor (už nová verze 8V) byl poklad. Svižně se jezdilo v průměru za 5L, byl tichý, zahříval se rychle (hliníkový blok) a hlavně měl měkkou charakteristiku s rozumně zvoleným stálým převodem tam opravdu 6 rychlostí nechybělo.
No předně 1,6 TDI není v oktavii motorizace na dálnice ani žádnej závodník a podle toho je i odstupňovaná. I když u ní řadit za 5 až ve 130kmh je pěkná prasárna. Vždyť je to diesel a pomíjím že při takovém řazení už je i za špičkou točivého momentu a vlastmě to ani nedává smysl.
Myslím, že 1.6 Multijet na tom bude o něco lépe (minimálně výrazně lépe jede, o problémech není od uvedení slyšet). Že to nebyli schopni nabídnout v žádném rozumném modelu je věc druhá...
Najezdil jsem s 1.6 TDI (EA189 77 kW) 150.000 km a nebyl s ním jediný problém. Když jsem přemýšlel o odkupu z firmy, v servisu jsem dostal informaci, že jediný slabší článek by mohla být vodní pumpa (výměna cca 6000kč), jinak žádné systematické problémy tenhle motor neměl. Olej jsem doléval tak 0.5l / 15.000 km. I z mého okolí jsem na 1.6 TDI ohledně spolehlivosti žádné nářky neslyšel. S novou generací 1.6 TDI (EA288) ale žádnou zkušenost nemám (a ani nebudu, nyní jsem vyznavačem Toptenova náboženství >:-[] ).
Mohu se také přidat - 150.000 km bez závady na motoru (nevydržely jiný věci). 1.6 TDI nenabízí vrchol momentu od 1900 do 2500, ale 1500-2500 ot/min, ze začátku jsem si na to nemohl zvyknout proti 1,9 TDI - hlavně k vůli dlouhým převodů, pak se s tím naučíte jezdit a je to několika násobně lepší motor - otázka pouze životnosti, starý TDI držely i 300.000 km, u 1,6 TDI si netroufám říci, ten motor jezdí v daleko nižších otáčkách, tak by to snad mohl vydržet. Článek je zase psaný z pohledu výrobce - co mají vyměnit preventivně, to nevymění a pak se diví, že ty motory občas kleknou, když se k nim někteří chovají řidiči prasácky. Celkově to není špatný motor, ale Fiat má lepší.
se nedával s 6M jen u 4x4, třeba Passat B7 měl vždy 6kvalt. Ale přišlo mi to strašně škoda od VW, který do Golfa 3 dávál 6st manuál už v polovině 90. let a od roku 2000 u 1,9 PD 85Kw byl také standard pro vše a v době 1,6 TDI skoro všude 5kvalt.
Osobně mi auta s tímto motorem moc z druhé ruky smysl nedává. Z 90% aut se jedná o ex firemní a mají toho za sebou dost a většinou jsou z firmy vyřazeny právě před Těmi většími náklady. Při ceně koncernových aut s tímto motorem mi dnes víc dává smysl ty peníze použít jako akontaci a jít do nového.
Sám jsem to tak po letech udělal, kdy jsme měl dvě poslední ojetiny s moderním dieselem a filtrem pevných částic a ve výsledku mě roční servis stál víc, než splátky na nové.
Tak pan redaktor neviem, ale akosi ste pozabudli na 1.6TDi s vykonom 81kW. Osadeny ho mam v Octavii r.v. 2014.
A pokial ma pamet neklame, tak rovnaky model s rovnakym motorom ste na auto.cz aj testovali. :-!
Redaktor řeší motory se vstřikováním Siemens (nyní Continental - VDO).
Ty se nevyráběly do roku 2015 ale jen do roku 2014
Rok 2015 - ve výrobě je 1,6 TDI se vstřikováním Bosch
Ke konci roku 2015 nastupuje vstřikování Delphi - velice robustní a nerozbitné
S tím souvisí i změny výkonů
EA189 - se Siemensem
EA289 - s Boschem (Euro 5b/6a) a potom s Delphi (Euro 6b)
Predával som teraz 5 ročnú Octaviu, a chcel som dať v škodovke skontrolovať rozvody, aby som si bol istý, že kupujúci kúpi bezproblémové auto so 117.000km. Vždy som servisoval v autorizovanom servise, tak som si myslel, že majú skúsenosti, že rozvody nevydržia deklarovaných 180.000km. Po dlhom presviedčaní rozvody skontrolovali a zistili, že rozvodový remeň je popraskaný a je teda tesne pred smrťou....takže toľko k mojim problémom s TDI CR...mal som 2.0 TDI CR 125kw (Inak 3x som ich požiadal, aby skontrolovali rozvody a 3x povedali, že netreba, že vraj kontroluje sa to pri 150.000km a mení sa to pri 180.000km)
Beru to, pokud si to nevyzkouším sám taky tomu nevěřím. První TD jsem měl cca 1995 a ten žral cca 7,5 a s každou generací (bez ohledy na značky ta spotřeba klesá).
Autosalon na Primě měl jednou test kde byla Octavia (4,4l/100km) a Toyota Auris hybrid (4,5l/100km) a závodili ve spotřebě, každý řidič mohl vybírat trať a celé se to sečetlo - hybrid prohrál - věřím, že jednou vyhraje, ale ještě to bude pár let trvat.
Ta průměrná rychlost nebyla nic moc cca 130-140 (každý kamion v levém pruhu to zbrzdí na 90 a chvíli to trvá než jsem zase rozjel). Když si vezmu průměrný měsíc, kde najedu cca 5000km, při spotřebě cca 4,7-5,0, tak mám průměrnou rychlost 65 km/h - je v tom samozřejmě jízda po městě (každý řidič má pocit, že průměr za měsíc bude cca 100, ale není tomu tak). Nejsem žádná brzda provozu a na spotřebu nekoukám - pokud bych jel na spotřebu tak mimo dálnici při dodržování 90 a bez zbytečné akcelerace to umí i pod 4,0. Za posledních 500 000km jsem odjezdil i několik benzínových verzí podobného výkonu, kde byla průměrná spotřeba cca 6,5, ale jelikož to vyžadovalo někdy i 2x denně tankovat tak to je opruz. Nehledě, že bez turba jsem v kopcích šnek.
A sakra, to je fakt špatný... No ještěže má tu svoji KIU 1.6 CVVT už přes 6 let a kromě oleje a filtrů jsem měnil jen baterku + 2 drobné opravy v rámci záruky. Ale ve 180ti mi to teda bere víc jak zázračných 6 l/100, to uznávám.
Přesně s tímto jsem najel 223.000 bezproblémových km. Motor šel a jde jako hodinky a olej není třeba mezi výměnami dolévat. To jen pro Tvou informaci. Nyní jsem přesednul na 1,6TDI a s nostalgií na TSI vzpomínám.
Mám třetím rokem služební Škoda Octavia 1,6 TDI 66 KW. Vozidlo jsem přebíral jako nové v Mladé Boleslavi. Rok výroby je květen 2015. V současné době mám najeto 110 tis. km, tankuji jenom kvalitní naftu na Benzině s aditivy. Jezdím denně minimální vzdálenost 200 km. Pravidelný servis v Mladé Boleslavi.
Mé zkušenosti : od začátku po ujetí 50 kilometrů se spouští ventilátor (bezva diskotéka, když zastavíte) chodci si ťukají na čelo, co je to za krám.
Odborníci doumali, vyměňovali a nakonec ve 30 tis. km výměna filtru pevných částic, krerý odešel. Od 7O tis. km pískání řemenice, nebyl to suchý řemen alternátoru. V 8O tis. km nové rozvody, vodní pumpa a ostatní.
Ale to nebyl konec. Pískání přestalo a začaly strašné rány na přední nápravě. Ve 100 tis. km výměna předních tlumičů, tyček stabilizátorů ( jsou plastové).
Pro provoz je vozidlo samo o sobě nebezpečné. Vyhovuje tak někomu, kdo jezdí kolem komína. Na delší cesty ve dvou je to na hraně. Plně naložené při předjíždění nebezpečné. Motor nemá zátah odspodu jako staré 1,9 TDI, dlouhé převody.
Pokud chci s vozidlem svižně jezdit a poředjíždět, tak musím s ním jet jako s benzinem a pořád podřazovat.
Když jsem se na servisu technika ptal, co je to za motor, tak mi bokem sdělil, že je to 1,6 TDI ECO a životnost je kolem 150 tis. km.
Jezdím 36 let, měl jsem benzinové i dieselové motory škodovky, VW, Audi, ale toto je jebka.
To Ti pískala vodná pumpa. Mne tiež začala občas pískať vodná pumpa pri cca 82.000 km(2.0TDI CR). Našťastie iba pri studenom štarte, a pískala vždy asi minútu. Ale aj tak to bolo otravné. Mala by sa meniť pri 180.000 km spolu s rozvodmi. Rozvody však vydržali ani nie 120.000 km. Náprava - 100.000km, to je úspech na naše-vaše cesty. Ak sa veľmi nevyhýbaš výtlkom, tak 100.000km je ok. Takže, čo tak počúvam, ako aj na základe vlastných skúsenosti, ak chcete mať istotu, robte a meňte všetko v intervaloch,ako hovorí ŠKODA-AUTO, ale vydeľte to dvoma. Ak hovoria, že treba ísť na servis po 30.000km, treba chodiť po 15.000 km. Ak sa niečo má meniť po 180.000 km, skúsenosti hovoria, že to treba vymeniť už pri 90.000km.
Magor si leda ty:
1. O tom tvém motor ten článek vůbec není. Týká se minulé generace jiné konstrukce (konec v OII)
2.Ventilátor se spouští aby se uchladilo turbo. Buď za to rád.
3. Máš základní motor v octavii, tak se nediv že to moc nejede. Na druhou stranu myslícímu řidiči to problém nedělá.
A tak by se dalo pokračovat.
však nevíš, jakou měl výbavu. Cena auta se výhradně staví dle dovybavení při objednávce.
Jinak ten Janův popis je jak od pitomce, přece vidíš, že se snaží to auto jen pomluvit. Viz fráze, ž auto je samo o sobě nebezpečné >:D podle jeho popisu se skoro divím, že všcihni ty Octavie mají a ještě jsou naživu a přetrpí to hrozný auto...
Ještě by jste tu mohli hodit nějaké zkušenosti s převodovkou DSG. Kámoš ji tam měl a při nájezdu cca 140 000 km začala poškubávat. Šel tedy do Škodovky, tam mu auto prohlídli a s radostí oznámili, že jsou zde dvě možnosti. Buďto se bude jednat o závadu, která půjde ještě opravit a bude stát cca 40 000 Kč nebo se bude muset měnit celá převodovka za 120 000Kč...........A závěr, auto jim nechal protiúčtem / prý to opraví z dílů z nějaké totálky a prodají / a vzal si YETI 2,0Tdi se 100 000km......kde se mu po ujetí 500 km vysral EGR ventil s opravou za 12 000........naštěstí to vzal dealer Škodovky na sebe. A pak si kupte znovu stejnou značku >:D >:D >:D
Divim se neni nikde zminovan motor 1.6 tdi cr 75 kw, coz mam v caddy a nechapu jak to muze nekdo rovnat s 1.9 tdi na to mit nikdy nebude
A proc to zere 9l to my nebyl nikdo schopen vysvetlit proste za litr 350km a vic ani tuk u 1.9 tdi 500-600 km dle jizdy...