To jsem tu psal já a ne jednou...
Macan vypadá dál o poznání lépe taky proto, že je celkově výrazně menší/nižší. Ale naživo a ve správné konfiguraci (tyhle rendery, to je hrůza!) bude nový Cayenne mnohem povedenější, než jeho předchůdce, o 1. g. nemluvě.
To "mnohem" tam nevidím... vlastně je tam sotva vůbec nějaký posun. Zadní světla fajn, možná zajímavější... ale zase ty výfuky hodně dole jsou opticky těžkopádné... profil a předek dejme tomu +- totéž. Jako takhle, mně se současný Cayenne líbí a proti G1 ano, tam to "mnohem" vidím.
Vnitřek je zvláštní, ty výdechy pod obrazovkou působí dost... nezvykle, řekněme.
Ano, G1 a G2 je propastný rozdíl, tady to "mnohem" platí hlavně pro zadní partii/zadní světla.
Každopádně už jen ta konfigurace mi přijde hrozná, především kola a kombinace barev exteriéru a interiéru, jak od důchodce bez vkusu...
Ta focená konfigurace jen ukazuje, jak bude vypadat cayenne, kterého budeme reálně potkávat v provozu. Jistě, že na velkých kolech a ve správné barvě bude vypadat líp, každopádně dát za něj svoje love a pak se někde na parkovišti vedle mně postavit někdo s velarem, asi bych litoval. ;-)
Bál jsem se o prodeje Levante (jedzí jich poměrně dost), ale Cayenne mě nijak do kolen nedostalo. Macan je překrásné SUV, tohle je jen o trochu lepší než předchozí gen.
Vzhled novýho Cayenne zatim minimálně rozpaky = navíc Porsche je i spolehlivostí už spíš koncernový auto [odkaz] = poruchovost motorů špatná, celkovej index spolehlivosti skoro katastrofa 8-s
No já myslím, že tahle obtloustlá vobluda
[odkaz]
se exteriérově vůbec nemůže Macanu rovnat
[odkaz]
nemluvě o interiéru, kde Velar vypadá vedle Macanu jak chudý příbuzný. Že je kůže nemoderní mohou u RR vykřikovat jak chtějí, ale ten jejich nový materiál vypadá vedle kůže v Porsche jak tesilky z NDR.
[odkaz]
[odkaz]
A pokud ti jde o spolehlivost, tak v té tvé tabulce je Rover daleko za Porsche.
Rozměrové parametry nového cayenne neznáme, ale nepředpokládám, že by byl nějak výrazně větší než stávající. Velar je rozměrově a hlavně uvnitř prostorově mnohem blíže cayennu než macanu, macan je uvnitř malý, tedy srovnával bych velar spíš s cayennem než s macanem.
Pokud je u tebe velar obtloustlá vobluda, tak jsi ho buď neviděl nebo máš problém se zrakem, ale spíš to první, protože co píšeš o interieru velaru musí nutně znamenat, že jsi v něm neseděl. ;-)
Jaké selektivní? Vzal jsem obrázky Sakry, lepší neměl. A na tom tvém obrázku je ten tesil také dobře vidět. Naživo je to kvalitní látka, nic víc, na kůži a dokonce ani na alcantaru se nechytá. Uvidíme, jak dlouho Indům uctívání kraviček vydrží a jak rychle je trh donutí je zase používat.
Tys to auto fakt viděl jen na obrázku. Velar má kůži v základu, nějakých pět odstínů, to co vidíš na odkazu webpaji (studiová fotka, stejně jako ta tvá macanu) je perforovaná kůže. Ta "premiová látka" z fotky špinavého interieru někde z veletrhu, je eko-hadra dokonce za příplatek, RR tím ukazuje jak je ekologický, ale nikdo tě nenutí, abys si za to připlácel, kravičko. ;-)
Dávnejšie si sem písal, že striedaš v práci Range Rover ešte s jedným autom, už neviem, či s BMW 5, ale to je jedno. A chcem sa ťa opýtať, že aký máš názor na Range Rover aj Range Rover Sport, novinári o nich píšu, že nemajú tak kvalitne spracovaný interiér ako nemecké autá, keď bol ešte Range Rover nový, písali, že mal pomalý dotykový displej. Ako hodnotíš napríklad to, že má len dotykový infotainment, zatiaľ čo nemecké autá majú aj ten otočný ovládač. Audi Q7 má zasa vraj spolu s GLE kratšie sedáky ako Range Rover, Q7 ani GLE majú zasa predsa len majú viac "plastový" interiér ako Range Rover. Tak sa ťa chcem opýtať, čo si myslíš o oboch autách, ak by si mal zoradiť X5, Q7, GLE, GLS a RR aj RRS, aké sú v porovnaní s konkurenciou, prípadne kúpil by si si ich alebo radšej nemecké SUV? Nejdem si to auto kupovať, ale zaujíma ma aj iná, než novinárske recenzia a ty zvyčajne autá hodnotíš dosť jasne.
Pravda je, že Sporta nemám jako daily car, je to manželčino auto, osobně kozlíkový posaz nepreferuji, ale používáme ho na rodinné pojížďky, takže s ním mám odjeto dost.
Tohle je z doby, kdy jsem vybíral nástupce tehdejší X5. [odkaz] [odkaz]
Po dvou a půl letech se Sportem, bych na hodnocení nic moc neměnil, ten zastaralý infotainment už teď do Sporta nedávají a jakkoliv mi ovládání typu idrive sedí více než dotyk displeje, tak musím říct, že aktuální infotainment v rangeích už je ok.
Ďakujem za odpoveď. A to, že sa Land Rover umiestňuje v JD Power v UK aj USA pravidelne na posledných priečkach nemalo nejaký vplyv na výber? Či všetky tieto SUV sú zhruba rovnako problémové?
A ako na teba pôsobí nové Q7? Novinári píšu akoby to bolo najlepšie SUV na trhu. Nie je síce pekné zvonka, zvnútra strohé a má vraj kratšie sedačky ako RR, ale myslím aká je jazda s tým autom, aký dojem máš z neho, je to technicky naozaj najlepšie auto?
A ešte k tomu blogu, píšeš tam, že o ML nechceš písať, v čom je tak odlišné a horšie od GL, ak už o GL si písal? Píšeš, že GL má tvrdší podvozok ako ML a veľký interiér, ale to asi nie je všetko, ak si o ML ani nehovoril. Pretože myslel som si, že GL je v podstate len akási kombi verzia ML.
ML, dnes GLE, je objektivně nejhorší auto ve třídě (proto Gle coupe u nás nahradí v zimě Sporta >:D ) u GLE je třeba počkat na novou generaci příští rok (já to staré, byť coupe, beru jen na rok, protože super operák), pak buď nové GLE nebo facelift X5 nebo fl Sporta. Uvidíme. Q7 jezdí fajn, ale vypadá jako krabice od bot, ani vnitřky akt audin mi nesedí, objektivně je to ale výborné auto. Sedačky v Rangi mají (option) prodlužovací sedák (celý se vysouvá dopředu), já s výškou 192 si nestěžuju, sedačky v Rangi jsou dimenzované i pro vysoké postavy.
A k poruchovosti, nějakých 25 let kupuju už jen nová auta, většinou to byla bmw, příp. něco od jiné prémiové značky. A moje zkušenost říká, že pokud jde o poruchy, mnohem větší roli, než renomé značky, hraje štěstí na kus. A držím se striktně jedné zásady, a to nebrat nikdy auto z prvního roku výroby.
Nové GLE by malo mať interiér skoro taký ako má Ečko. A RRS teda meníš za GLE Coupe len preto, že musíš vrátiť RRS a to GLE má výhodný leasing?
A ešte ma napadlo, ak teda RR sa ti páči, ako sa ti páčia nové Jaguary? Pamätám si, že o prvom XF si písal, že si sa v ňom nevedel dobre posadiť za volantom a neviem, čo si ešte kritizoval, tak aké sú nové Jaguary? XF, XE aj F-Pace, až si ich teda skúšal, v porovnaní s nemeckými autami.
A ak si mal nejakú skúsenosť s Giuliou alebo Stelviom môžeš opísať aj tie? Pretože na Giuliu som čítal pochvalu za vynikajúci podvozok, ale inak na nej boli kritizované plasty v interiéry, ktoré sú vraj ešte horšie, než v BMW 3, grafika aj ovládanie infotainmentu, zle prístupné zadné sedačky, riadenie vraj nemá celkom dobrú spätnú väzbu, takže nejak mi to nedáva dojem, že by to bolo konkurencieschopné auto, ale pritom na konci testu všetci novinári nakoniec vždy pochvália Giuliu aj Stelvio, že sú to vynikajúce autá. Tak čo si o nich myslíš ty?
Operák je pro mně relat nová věc, Sport na leasing není, ale bude mít 3 roky a tak půjde, měnit auta po třech letech je prostě rytmus. Jak to bude s auty na operák uvidíme, každopádně nabídka, kterou mám od MB min za vyzkoušení stojí, MB jsme doma ještě neměli.
Jaguary mám projety všechny, obecně výborně jezdící auta s horšími vnitřky, tam je prostě nutné brát nejvyšší specifikace, aby to nějak vypadalo.
Stelvio jsem nejel, v tom ti neporadím.
Nevím, jestli byly osmiválce Porsche nějak zvlášť spolehlivé. A šestiválec je od toho motoru odvozený (první generace Cayenne měla šestiválec od VW). Samozřejmě vidlicový, boxery s tím nemají nic společného. A v těchto autech je mnohem víc elektroniky než bývalo v 911.
Ano, ale v jakém množství? Průměrná 911 jí tolik mít nebude, obzvláště 15 let zpět. Bylo by třeba zajímavé se podívat, jak se vyvíjel Cayenne. Ale u něj byla spolupráce s VW. Panamera je příliš mladá (i když by se dala srovnat s Cayenne, jestli je tam vidět vyšší spolehlivost, když ji dělalo samo Porsche; dalo by se např. předpokládat, že jí podvozek vydrží déle, protože je lehčí a má nižší těžiště, to by nebylo neobvyklé). A ten zbytek jsou sportovní auta.
Od Audi zatím měli diesely a pak zážehový pro hybrid. Pokud se díváš na data třeba z USA, tam by to měla být minorita. Zbytek byl Porsche. První generace Cayenne měla šestiválec od VW, jak jsem napsal. VR6 (bez přímého vstřikování) snad nejsou známé jako problémové motory.
Jo souhlas = chtělo by to podrobnosti. To by bylo docela hodně zajímavý = kde je zakopanej pes = jestli je to celkově nebo jen něco výrazně kazí průměr
Nicméně celkovej propad ve spolehlivosti tu je = jak v případě jen pohonnejch jednotek tak celkově
No jo, když mě pobaví, jak stejné motory u LR a Jagu jsou tak rozdílně hodnoceny ve smyslu spolehlivosti. Proto tyto tabulky beru jako irelevantní a možná jen lehce napovídající ;-)
To tě baví ale špatně = stejnej motor nebo i jinej komponent je v tak rozdílnejch autech jako sou obecně Jagy a LR namáhanej úplně jinak. Často je i jinak naladěnej = nebo přes sladěnej s převodovkou atp.
K rozdílnejm výsledkum můžeš snadno dojít i u technicky téměř identickejch golfech a leonech apod. = v případě LR a Jagu de s výjímkou F-Pace a Velaru o naprosto odlišný auta. Líp nebo spíš mnohem líp ti to může vysvětlit Vaculík nebo asi třeba jen MT = ale takhle nějak to je ;-)
Za to "jen" MT se omlouvám MT = neni to vůbec myšlený zle! :-)
Asi si nerozumíme = o čem info? Že sou rozdíly v poruchovosti = u stejnejch motorů a dalšího? To potrvrzujou i všechny statistiky = tak to prostě je. Důvod viz já 10:16 = a ten MT by k tomu mohl asi něco dopsat a na vyšší technický to dovysvětlit :-)
No celkově je na tom výrazně líp Jaguar = i v tý Británii
1 servis v česku kde těch aut je třeba proti Británii setina = asi zas tak relevantní nebude. Řekli ti k tomu něco blíž? Nějaký zajímavosti? Po těhle detailech de většinou Vaculík = a u nás snad nikdo jinej. Ty rozdíly maj nějakej důvod = a nebejvá jednoduchý se jich dopídit
Zatim se můžeš se ponořit do teoretickýho zkoumání [odkaz] ;-)
Mě to upřímně moc nezajímá, jen rozdíl realita vs. tabulky. Neměl jsem nikdy žádný závažný problém. Rozdíly jsou stylem provozování, jinou převodovkou atd.
Jedno auto atd. neni podstatný = a stav auta a namáhanost dílů fakt může ovlivnit konkrétní provoz. Ale když je celkově třeba Bentley hodnocený jak fakt špatný až totální průser = něco na tom asi bude
A propad Porsche je velkej = otázka je jestli to udělalo pár fakt hodně průserovejch motorů modelů nebo je to fakt celkovej úpadek = celkový docela znatelný snížení spolehlivosti je smutná realita
Jag byl kdysi dávno docela v malérech ostatně LR taky = indové je pomalu ale jistě a podle mě moc dobře stavěj na nohy :yes:
Můžu posuzovat jen od lidí, které znám. Pár Porsche owners ano a na spolehlivost nežehrají. Což je až ku podivu, protože většina z nich své sporťáky používá tak, jak je dnes až sprosté, včetně okruhů. Majitele Bentley znám jen jednoho, ale už má třetí kousek a po představení nového Conti GT bude mít čtvrtý. Jediné, co mu vadí je to, že když opravdu šlápně na plyn, má dojezd mezi 200-300km. ;-)
Posuzovat milion kusů čehokoli podle = jednoho nebo 5 ks = má vpodstatě nulovou hodnotu.
S tim Conti GT to znám = už je to lepší úplná katastrofa byla první generace kde to za studena ukazovalo klidně 45-50 litrů na 100 >:-[]
Nicméně ta výrazně nadpůrměrná poruchovost bude asi spíš pravda = neni to žádná nová zpráva = spíš stále opakovaná
U Porsche by mě zajímalo co dělá ten zhoršující se průměr = můžou to bejt třeba hlavně na koncernovejch základech postavený SUV a jejich motory = koncern si obecně nestojí moc dobře = a 911 může dál patřit mezi nejspolehlivější ojetiny
Docela by mě to zajímalo = podrobnější čísla = odkud vítr poruchovosti vane :-)
Cayenne si svoje v klidu udrží, tenhle snížený bude jezdit ještě líp, a na levante vidíš, jak nepodstatné je, vyjma znáčku na kapotě, vlastně všechno ostatní. ;-)
Já ti nevím, mě to smrdí renderem. Ve skutečnosti to venku na světle bude vypadat trochu jinak. S konfigurací takový problém nemám. Ano, tu barvu bych si nejspíš nekoupil, ale Cayenne (2.g.) jsem měl i na 18". Odpovídá to tomu, že je to nějaké základní provedení.
Předek Turba se mi pořád líbí. Jen to nezkazit (předků měli víc a základ se mi ani u 2.g. tolik nelíbil). Zadek vypadá slibně, i když mě původně ani nenapadlo, že se budou snažit na Cayenne naroubovat Panameru. Čekal jsem něco přeci jen lepšího, ale počkám si na živo. Co mě opravdu zklamalo, je interiér. Palubní deska působí strašně ploše a zmizely snad veškeré ovladače spojené s pohonem a podvozkem. V Panameře lze nastavit palubní systém tak, že mám všechno na hlavní obrazovce. Ale nevím, jestli se to tam v Cayenne vejde. Je to tak přirozené. Sjíždíš z cesty, nahmátneš ovladač, zvedneš auto. Podobně volba uzávěrek. To by také mohli přesunout volič převodovky na matlačku. ;-\
V reálném provozu samo potkáš i takovou konfiguraci, ale na oficiální prezentaci novinky by zřejmě vypadala jinak (atraktivněji).
Velar je (designově) něco úplně jiného i v reálu vypadá hodně dobře, i když na fotkách se mi líbil ještě víc, v rámci RR je to aktuálně top design, i RRS vedle něj nějak rychleji "zestárl".
Podle mne jsou to takové ty obrázky, co má Porsche na webu v galerii modelu. Nic extra pro představení nového modelu. A kombinace odpovídá tomu, že to bude základní provedení.
za mna radsej nejake to Levante alebo RR Velar/RR sport ... ale je to samozrejme kazdeho osobny nazor .... paci sa mi akurat interier toho cayenne.. tam nemam vyhrady....
Souhlas, design Porsche je desítky let ušitý na míru sportovním modelům.Kdykoliv ten "look" napasují na nějaké SUV, tak to dopadne více či méně katastrofou.
Ak su toto oficialne fotky, tak su neskutocne hnusne. Ta farba, tie kolesa, ta kvalita RENDERU... no hnus. V novom Cayenne som aj sedel, ale to auto je nadherne, nie ako na tychto renderoch. Urcite odporucam pockat si a OFICIALNE predstavenie, kym zacnete sudit dizajn.Zadne svetlo nazivo posobi luxusne.
Předek nuda, ale zadeček se (takhle na fotkách) mimořádně povedl. :yes: Jen by mě zajímalo, jestli ten nedoléhající stěrač je "bug" nebo "feature". :-)
To je tam ale mista... jen takovy postreh :-)
Fotka (OK render) interieru vepredu ma operadla polozena.
Fotka interieru vpredu u ridice ma sedadlo spolujezdce odsunue uplne vzad a operadlo polozene.
Fotka interieru vzadu ma predni sedadla asi neexistujici.
Takhle se přeci interiéry normálně fotí, ne? Někam toho fotografa s aparátem musíš dostat, nemluvě o potřebné vzdálenosti. U renderu není problém s umístěním kamery, ale pořád to chce tu vzdálenost a obrázek např. z vnitřku (popřípadě zpoza) opěrky by asi nebylo to pravé ořechové.
Dolínek je blb, asi i nebezpečí pro dopravu v Praze,
Stropnický je ale jiný level, to je klasický meloun (zelený zvenku, rudý zevnitř), ideově ten nejhorší odpad a největší nebezpečí pro každou společnost v níž má být základní hodnotou svoboda jednotlivce.