Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Selektivní katalytická redukce (SCR). Vše, co jste chtěli vědět o AdBlue!

Technologie SCR platí za asi nejúčinnější způsob snížení emisí oxidů dusíku u moderních vznětových motorů. V čem to celé spočívá a jaká to má úskalí? A proč jsou vlastně emise NOx tak škodlivé?
Zpět na článek
4. 7. 2017 09:47
4. 7. 2017 09:47
par poznamek
močovina zamrza při -11C, takze redukce jedovatých NOx nefunguje minimalne do ty doby, nez močovina rozmrzne, coz pochybuju, ze se stane během par km do práce. a to uz vůbec nemluvim o tom, ze automobilky vyrazuji SCR uz při kladných teplotách. a je otázka, kdy si to uvedomi horska střediska a zakážou vjezd naftaku, protože když v sobotu dopoledne v zime při zmene turnusu nastartuji všechny dyzly, tak slabsi jedinci skoro upadaji do bezvedomi..

kdyby účinnost SCR byla 99%, byly by dyzly na urovni nejcistsich benzinu, jestliže naftak prirozene emituje 1000mg NOx/km, při 99% ucinnosti zneskodneni NOx by se dostal na 10mg/km

pokles ze 180mg na 80mg není o rad, ale cca o polovinu, laboratorni limit dyzly v realu radove prekracuji
Rozbalit vlákno
37
Avatar - WinDiesel
4. 7. 2017 10:42
Re: par poznamek
trolíš zbytečně, nikoho nezajímáš ani ty tvé bludy a kydy
4. 7. 2017 13:03
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
jj
DÍZL [odkaz] EURO 6 CHCANKY v LAUFU a ČUCHÁŠ KYJOUŠE no kam sme to dopracovali ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
4. 7. 2017 18:15
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Blbe.
Avatar - praděda7
4. 7. 2017 11:20
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Není nic jednodušího než udělt nádobu na "chcánky" v zimě vyhřívanou, nemyslíš?
4. 7. 2017 11:38
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
no jasne
a az k autu za tejden prijdes, tak uz nenastartujes
ale močovina mozna ještě nebude zamrzla, ale za další den uz jo ...
4. 7. 2017 12:43
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Trosku nerozumim tvemu prispevku....hadam, ze vyrobce myslel i na zimni mesice a myslel urcite i na pouziti v zemich s chldanejsim prostredim...takze nechapu, proc by auto nemelo nastartovat...proste auto nastartuje a chvili nebude SCR v cinnosti a zapne se automaticky jeho vyhrev, stejne jako je zmrzle sklo tak i mocovina roztaje a system se spusti po dosazeni urcite teploty. Jak by jinak fungovali kamiony, ktere to maji uz nekolik let a svete div se, jezdi i do severnich zemi, kde auto pres noc zmrzne a druhy den normalne odjede? Pokud by system byl spolehlivy, stacilo mocovinu doplnovat soucasne s vymenou oleje a melo by opravdu realny prinos v realnem svete tak s touto technologii nemam problem. Spise me vadi veskere laboratorni zazraky, ktere v praxi maji nulovy realny prinos a dale u vetsiny aut lzive informace o spotrebe jak v prospektu, tak na palubnim pc, ktere treba u me keca o 0,5 - 0,6l pritom auto si musi byt moc dobre vedome, kolik spotrebuje paliva. Protoze dojezd auta vs realna spotreba vs zustatek paliva v nadrzi je spravne....takze nesouhlasi jen algoritmus spotreby. Start Stop system, downsizin atd...to jsou podle me mnohem vetsi kraviny nez udelat kvalitni 2l naftu a odladit spolehlivost SCR a FAP. Pak uz jen staci, aby FAP stal rozum,ne penize a nikdo ho nebude kuchat, zivotnsot je uz v dnesni dobe OK. Sam mam FAP v aute 220tis km a dle diagnostiky dojde k zaplneni ve 260tis km. Kdyz bude vymena vcetne prace stat okolo 5 - 10 tis pri zivotnosti pres 200 tis km nebyl problem, ze to lidi kuchaji. A pak by to chtelo verejne priznat, vcetne prodejců aut, ze se proste naftak do mesta nehodi a nesnazit se ze vseho delat 100% bezudrzbove univerzalni auto, kdyz vam pak na poskakovani po meste v servisu reknou, ze se FAP ucpal, proroze jste auto spatne pouzivali....
4. 7. 2017 13:09
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
nekteri vyrobci na to mysleli tak, ze při poklesu teploty pod +10C (plus), SCR vypinaji uplne, a nad určitou teplotu je močovina nepouzitelna
4. 7. 2017 13:22
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Problém s výměnou s olejem je ten, že jsou předepsané intervaly výměny oleje opravdu dlouhé a spotřeba močoviny není zrovna malá a bude se jen zvyšovat, jak budou automobilky nuceny stlačit emise NOx i v jiných režimech. Takže bys potřeboval ohromnou nádrž (dost možná větší, než máš na naftu). To není praktické.
Avatar - praděda7
4. 7. 2017 12:50
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Topten Jo, když přes zimu průběžně nedobíjíš baterku tak jo, to máš pak smůlu. Ale to je pak tvoje vlastní blbost, že?
4. 7. 2017 13:10
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
spousta lidi nemá zadnou moznost dobijet
Avatar - praděda7
4. 7. 2017 13:14
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Tak mají s autem pravidelně jezdit nebo ho někde příhodně uskladnit nebo ho prodat a jezdit MHD a vlakem... :-!
4. 7. 2017 13:38
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
pokud jde o naftaka, tak ano, natrvalo uskladnit
4. 7. 2017 13:14
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Ono je to vyhřívané i dnes. Vyhřívání samozřejmě neběží, když je auto zaparkované.
Avatar - praděda7
4. 7. 2017 13:18
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
No vidíš.
4. 7. 2017 13:20
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
to je jasny ze to nebezi, proto to po nastartovani při zamrznuti nefunguje ani nahodou.
navic jen na rozmrznuti 1 litru je potřeba skoro 100Wh energie, tedy na rozmrznuti 1 litru během 5 minut to na 12V znamena proud 80A.
jak velka je nadrz na močovinu?
bezne 10 litru?
4. 7. 2017 13:29
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Kdybych ten systém navrhoval, tak bych se asi snažil vyhnout rozmrazování klidně 20+ litrové "kostky" močoviny, abych rychle získal tu trochu, co k běhu potřebuji.

Teď je otázka, jak přesně se to testuje. A jak přesně jsou formulované podmínky. Protože nějakou dobu zabere, než takové množství močoviny zmrzne. Takže se nabízí tu nádrž izolovat a vyhřívat ji průběžně. Když se s tím autem bude jezdit, tak to bude krásně fungovat. Když bude dlouho stát, tak ten časový limit nesplníš. Tedy mohl bys; musel bys mít adekvátní topení, ale pak by sis asi nehrál s dobrou izolací.
4. 7. 2017 13:34
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
taky bych to tak delal a nejdriv rozmrazoval jen nejakou malou nádržkou, ale pochybuju, ze to tak je, když se netestuji emise po tydnu stani v -20C. navíc při krátkých jizdach bys dosel k tomu, ze močovina v ty maly by dosla, a v ty velky bys nemel rozmrazino ....
i když izolujes a budes třeba tejden stat nekde na horach když zrovna hodne mrzne, tak ti to zamrzne. navíc je otazka, jestli se izoluje, když v osobaku toho mista moc není, i proto se objemy nadrzi na močovinu snizuji ...
4. 7. 2017 13:43
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Tak nějak. Nejspolehlivější bude zahřát hlavní nádrž (pak je ta malá zbytečná). Nemusíš ji rozehřát všechnu. Co na povrchu roztaje, steče dolu (a můžeš tu nádrž udělat tak, aby měla větší povrch). Hlavně musíš rozehřát trubky. Zase tolik močoviny nepotřebuješ. I v řádně fungujícím systému by ti litr vystačil na víc než sto kilometrů (leda bys měl pořádného žrouta).

Řekl bych, že se prakticky neizoluje. kuny by mohl vědět.
4. 7. 2017 12:44
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
To ti samozřejmě neřeší problém kdy nastartuješ ráno studený auto se zmrzlýma chcankama. Nicméně není to žádná tragédie. Auto natočíš a po chvilce ti začne SCR fungovat. Holt těch pár kilometrů pojedeš bez toho. Se svět kvůli tomu nezboří.
4. 7. 2017 13:11
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
problem to mozna není pro tebe, ale když se takových aut sejde hodne na jednom miste, tak za sve vezme i ten horsky vzdousek nekde v udoli, a na to poukazuju, kdy napadne první horsky mestecko zakaz vjezdu dyzlu minimalne v zime...
4. 7. 2017 13:24
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Keď chceš zakazovať dízel, tak zakáž rovno aj benzín, smrad po naštartovaní tsi nemá ďaleko k dvojtaktom. A mimochodom, ak máš scr tak sa rozmrazí a bude fungovať. Je to fakt horšie ako väčsina aút do EU 5, kde scr nazamrzne, lebo tam nie je?
4. 7. 2017 13:28
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
nikdo nechce dyzl zakazovat, ale at dodrzje limity jako benzin.
ses asi jedinej, komu smrdi benzinovy motor.
smir se s tim, ze po euro5 z roku 2009 bez SCR prislo euro6, který vpodste nejde splnit jinak nez s SCR, i když to nektery automobilky zkousej ..
4. 7. 2017 13:59
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Ja som s tým zmierený a problém s tým nemám, zároveň scr je ďaleko zmyslupnejšia cesta ako lnt, ktor
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Mně smrdí benzín taky a ještě mnohem víc mi smrdí čmoud z benzínového motoru. Je to ohavný a kouř z dieselu je proti tomu v pohodě. Což je ostatně známo dlouho. Zavři chlapa do garáže s nastartovaným motorem. Pokud bude motor benzínový, chlap zemře výrazně dříve. Čmoud z benzínového motoru je totiž na rozdíl od dieselu mnohem jedovatější! Nechápu, proč ještě nejsou benzíňáky zakázané!
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Tragicky zastaralé zážehové motory už měly být desítky let na smetišti dějin, protože jsou největším zdrojem způsobujícím globální oteplování. Je jen otázka času, kdy bude jejich provoz z tohoto důvodu definitivně zakázán. Čisté vznětové motory díky vyšší kompresi budou moci samozřejmě jezdit dále. :yes:
Avatar - praděda7
4. 7. 2017 12:53
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Tož nevím, já někde četl, že globální oteplování způsobují ***i a když se dívám na ty jejich pochody Prahou, tak by to dávalo docela smysl... ;-)
4. 7. 2017 12:42
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
laboratorní limit diesely logicky překračují. Laboratorní testy jsou laboratorní testy ne realita. Nicméně musíš pamatovat na to, že analogicky stejný je to u benzínových motorů ;-) Nemůžeš vycházet z laboratorních testů a toho co se píše někde v reklamních brožurách a být z toho pak rozhořčenej. >:D
Avatar - praděda7
4. 7. 2017 12:58
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
No, ono se zatím neví, jak by se takové testování dalo objektivně dělat za provozu. Důraz je na slově objektivně. A objektivní jsou zatím jen laboratorní testy, protože jen tam se dá objektivita jakž takž zaručit. :-!
4. 7. 2017 13:08
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
který limity z NEDC benzinaky v realu prekracuji?
pokud jde konkretne o zde zminovane jedy oxidu dusiku, tak benzinaky jsou v realu hluboko pod limitem 60mg/1km, zatím naftaky s euro 6 jsou v prumeru kolem 500mg/km
4. 7. 2017 13:25
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Všetky, alebo najmä tie s lnt? U scr je aj po sprísnení metodiky šanca na nejak
4. 7. 2017 13:30
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
hod sem nejakej hodnovernej link, ne jen tvoje obvykly plky
scr po zprisneni metodiky muze limit na NOx prekrocit 2.1x, tedy vic nez stary benziny s euro 3 z roku 2000
4. 7. 2017 14:28
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Nedopísal som to do konca, uklikol som sa ( mobilna acz). Scr má šancu splniť emisné limity aj v reálnej prevádzke ( aj keď za cenu výrazne vyššiej spotreby močoviny ako v súčasnosti). Lnt je zjavne len lacnejšia alternatíva pre potreby doterajšiej eu metodiky
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Jenže to, co nás zabije, je CO2. :no:
4. 7. 2017 14:31
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
[odkaz] :-!
4. 7. 2017 13:13
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Nechce se mi to hledat, ale mám takový pocit, že norma vyžaduje, aby systém při nízkých teplotách začal pracovat do pěti minut (a nevím, do jaké teploty to musí zvládnout; čekal bych alespoň -30). Tak mě napadá, jestli ty nádrže izolují. Pro nízké teploty se dá vedle SCR použít LNT, ale nevím, jestli to někdo v osobních autech dělá.

Ta redukce dost souvisí se spotřebou močoviny. A s tou automobilky šetří. Nevyužívají plného potenciálu.
4. 7. 2017 13:22
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
proste to nefunguje a neverim, ze jen 5 minut po startu když to je zamrzly.
navíc to ochcavaji, spotřeba močoviny u nakladaku je 5-8% spotreby nafty, u osobaku jen 1-3%
Re: AdBlue neboli CHCANKY v LAUFU produkuje KYANIDOVÉ SRAČKY
Tragicky zastaralé zážehové motory už měly být desítky let na smetišti dějin, protože jsou největším zdrojem způsobujícím globální oteplování. Je jen otázka času, kdy bude jejich provoz z tohoto důvodu definitivně zakázán. Čisté vznětové motory díky vyšší kompresi budou mít ještě menší množství emisí CO2 a budou moci samozřejmě jezdit dále. :yes: