Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Advent ve Vídni: Hostina pro císařpána

Vitek
Diskuze (6)

Adventní trhy ve Vídni by měl zkusit každý, kdo chce zažít pořádnou vánoční atmosféru. Vídeňané Vánoce milují a stánky se svařeným vínem tu nejsou jen pro turisty.

Pro jednou zapomeňte na sachr a vídeňskou kávu. Teď je čas svařeného vína a pečených bramborových slupiček. Kdo byl ve vánoční Vídni a tohle neochutnal, jako by nebyl. Povinnou vzpomínkou je malovaný hrneček za sedmdesát korun. Každý rok je trochu jiný. My jsme si před lety z trhu na Maria-Theresien Platz dovezli zelený, letos je na výběr fialový a světle modrý. Jen chuť kvalitního báječného svařeného vína se nezměnila, vyjde v přepočtu na 70 až 110 korun. Za sáček s pečenými bramborami dáte v přepočtu 150 korun. Jsou pořádně mastné, ale pekelně dobré. A pokud se spokojíte s menším množstvím na tácku, budete mít za stejnou cenu i dva maličké řízečky. Jsou perfektní, takže je rozhodně doporučujeme. Zato bychom si příště odpustili maličké bramboráčky, jeden za dvě eura podle nás ani nestojí.

Co za to rozhodně stojí, je nazout pořádné boty a vánoční Vídeň poctivě prochodit. My jsme začali na hlavním náměstí pod katedrálou sv. Štěpána, pokračovali na Neuer Markt s malebným tržištěm a Maria-Theresien Platz. Jen kousek odsud je nejvyhlášenější a největší z nich na Radničním náměstí. Doporučujeme nechat si aspoň hodinku na prohlídku všech sto padesáti stánků a návštěvu vnitřku budovy. Najdete zde rukodělné dílny pro děti a šikovnější dostanou i inspiraci k vlastní tvorbě. Dalším tipem je Vánoční vesnice u staré všeobecné nemocnice nebo Zimní trh na náměstí u obřího kola v Prátru. Malebná je nasvětlená ulička Mahlerstrasse vedle Opery.

A pozor na čas. Po deváté večerní některé stánky zavírají i v sobotu. Přestože jsme si zrovna objednávali u jednoho z nich přímo pod Svatým Štepánem, odmítli nám už další punč a svařené víno prodat. Tak zase za rok, Vídni!

Kudy sem?

Jen osmdesát kilometrů od hranic a jste ve Vídni. Buď zaplatíte v přepočtu 230 Kč za desetidenní dálniční známku a jste na místě z Mikulova za hodinku, nebo využijete objízdné trasy třeba ze Znojma. Ve středu Vídně platí parkovací zóny, lepší a rychlejší je vůbec sem nevjíždět. Doporučujeme využít parkovišť Park & Ride, kde zaplatíte jen tři eura na celý den a jste v blízkosti metra či stanice tramvaje, co vás doveze až do centra. Pokud seženete ubytování v centru, připravte se na to, že nebude mít vlastní parkoviště. Naštěstí je i ve středu dost podzemních stání, jenže

za jednu noc zaplatíte v přepočtu čtyři sta korun.

Náš tip

Pokud budete vybírat ubytování, dejte pozor na snídani v ceně a možnost parkování. V centru Vídně totiž platí parkovací zóny a řada hotelů odstavení auta vůbec neřeší, popřípadě vyžaduje rezervování místa předem. U levnějšího ubytování je zase běžné, že v ceně není ani snídaně.

Plusy

  • Kousek od hranic
  • Nezapomenutelná vánoční atmosféra

Minusy

  • Než všechno uvidíte, hodně se nachodíte
  • Hotely v centru nemívají parkoviště

Proč sem jet?

Trhy v Rakousku mají velkou tradici, jsou pořádány v historických místech. Přitom nejde jen o atrakci pro turisty, ale oblíbenou zábavu místních. Cestou z práce se zde zastaví, setkají se se známými a pochutnají si na dobrém punči či svařeném vínu. Najdete zde jen kvalitní produkty za rozumnou cenu, které si navíc odnesete v pěkném hrnečku na památku. Denně z něj doma piji a je to milá vzpomínka. (Petra Macháčková, Rakouská národní turistická centrála)

Čím jsme jeli?

Do ulic Vídně jsme vyrazili nejprodávanějším českým SUV Škoda Yeti 2.0 TDI/81 kW Ambition. Otáčeli se za námi nejen na našich vozovkách, ale i v centru rakouského mocnářství. Mohla za to nová tvářička yetiho s ostře řezanými světlomety. Vůz sice přišel o svůj šibalský výraz s dvěma malými očičky, zato dostal dospělácké sebevědomí okoukané od nové octavie či superbu.

Kromě toho teď v ceníku najdete dvě jasně oddělené

řady – podle toho, jestli se držíte jen asfaltu, nebo se někdy vypravíte i mimo něj. My jsme si na cestu převážně po dálnici vybrali silniční verzi Yeti, dokonce jen s pohonem předních kol. Zimní pneumatiky zaručily dobrou trakci i na mokrém povrchu a celková spotřeba se ustálila lehce nad hranicí šesti litrů nafty. Pohon všech kol nám tedy nikterak nechyběl. Yeti Outdoor poznáte na první pohled podle stříbrných krytů v obou náraznících a větších mlhových světlometů vpředu. Stejně tak jsou pro něj vyhrazeny jiné designy litých kol.

Vitek
Diskuze (6)
10. 12. 2013 14:26
Re: Ehm?
Ono o té úrovni svědčí především ten samotný nápad nacpat i do článků o adventních trzích Śkodovku. Samotný nápad na zajímavé výlety autem chválím, ale ten konec jako PR Škodovky - to fakt ne-e. :no:

10. 12. 2013 12:12
Ehm?
"Otáčeli se za námi nejen na našich vozovkách, ale i v centru rakouského mocnářství"

Tak to jsem se pobavil... Žijíc dlouho v "centru rakouského mocnářství" vím, že zdejším jsou auta víceméně jedno a otočit se... z koncernu se neotočí za ničím, ani RS6. Ale holt sem kult nad-auta z MB dorazil alespoň virtuálně v článku, je tohle opravdu nutné?