Diskuse

Aktivní řízení 4WS slaví 30 let: Všemi čtyřmi brzdit, všemi čtyřmi řídit!

18.7.2017

Jaké by to bylo, kdyby auto neměnilo směr pouze vychylováním předních kol, ale rovnou všech čtyř? Na tuto otázku dali celosvětově poprvé odpověď inženýři japonské Hondy před třemi desítkami let.

 

  • 02 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 18.07.2017  08:12

    Jo, upustilo se od toho

    kvůli ceně a hlavně složité a nákladné údržbě u staršího auta. Pamatuju kluky, co si z podvozku Přeludu zasukovali palici. >:D
  • 50 Reagovat !

    foto N6600

    N6600 18.07.2017  08:35

    He?!

    Naopak japonské značky s výjimkou Infiniti se na světových trzích od systému aktivního řízení všech kol zdá se distancují. Proč, toť otázka?

    Lexus GS450h F-Sport ho ma a da sa najst pod nazvom Lexus Dynamic Handling (LDH). Nova generacia LS ho bude mat tiez a mam pocit, ze v standarde.
  • 20 Reagovat !

    foto 125S

    125S 18.07.2017  08:48

    Prelude

    Ta mechanická varianta 4WS byla v celku dost spolehlivá, ale jak se tam nastěhovala elektronika, začaly jenom problémy. A když Vám potom v půlce zatáčky vypadne elektromotor, neni to moc příjemné...

    Jinak k těm vlastnostem. Bylo třeba si na "zvláštní" chování podvozku zvyknou, ale pak byla jízda zábavná. Přejetí z pruhu do pruhu bylo až neuvěřitelně stabilní a přirozené. To byla také výhoda čistě mechanického spojení, kdy měl člověk jistotu stále stejného natočení v každé rychlosti. V elektronické variantě už člověk měl takovou malou nejistotu, že to může kdykoli přestat jít. Což se také stávalo.

    A ještě něco: nastavení geometrie také nebyla žádná sranda.
    • 10 Reagovat !

      foto Ted

      Ted 18.07.2017  09:58

      « Re: Prelude

      mel jsem 1989 prelude 4ws, tedy prvni mechanicky system.
      Kamarad mel stejnou. Krasny auto to bylo a mechanicky system rizeni fungoval bez problemu. V praxi se kola do protismeru otocily jen pri otaceni v pomale rychlosti, protoze v realu o vic nez 240 stupnu volantem pri jizde netocite. Pri otaceni jste pak meli pocit, ze se vam auto zlomilo v pulce.
      Shodou okolnosti jsem v te dobe koupil e30 m3 sport evo. Ackoli mela prelude jen 140 koni proti 240 konim top verze opevovaneho auta, na silnici c. 9 na Dubou byla prelude tim rychlejsim autem prave diky podvozku. A navic mela mrkacky

      Z toho, co vim se nasledne elektricke verze 4ws potykaly s problemy, jako vsechno elektricke...

      Jedno z mych nejoblibenejsich aut.
    • 10 Reagovat !

      foto NoLimitBoy

      NoLimitBoy 18.07.2017  17:14

      « Prelude

      Ked ti v polke zatacky vypadne 4WS, tak si to v podstate ani nevsimnes a to ani ked ides na hrane. A uz vobec sa neda hovorit o nebezpecnej situacii, kedze sa mi to stalo neraz. Sam som mal dlho Preludu 4WS a poznam vela ludi s Preludami so 4WS a vzdy, ked 4WS vypadlo, stacilo ho jednoducho vyresetovat a ide sa dalej. Vzivote som nepocul, ze by s tym mal niekto vacsie problemy.
      • 01 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 18.07.2017  20:08

        « Re: Prelude

        >:D :yes: "Stalo se mi to v půlce zatáčky a ani jsem si toho nevšiml" A jak tedy víš, že se ti to stalo?
  • 40 Reagovat !

    foto comper

    comper 18.07.2017  10:51

    Nj, to je rozdiel

    Japonci vyvijali toto, ked my skodu 120 a favorit. Vdaka sudruhovia.
    • 10 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 18.07.2017  21:53

      « Re: Nj, to je rozdiel

      Mnoho soudruhů by rádo starý katastrofa časy vrátilo ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto JDM

      JDM 19.07.2017  06:30

      « Re: Nj, to je rozdiel

      A dnes žádná změna, co se v Boleslavi vymyslelo? Nic celej vw jen kopíruje...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…