Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový akumulátor FlashBattery: Změní svět elektromobilů?

Michal Fokt
Diskuze (51)
Firma StoreDot oznámila, že vyvinula akumulátor, jenž se nabije za pět minut a umožní dojezd téměř 500 km.

Akumulátory jsou stále největší slabinou elektromobilů, zásadním způsobem ovlivňují váhu auta, jeho dojezd i využitelnost s ohledem na dobu nabíjení a vývoj v této oblasti je velmi pozvolný. Jakkoli se čas od času objevují prototypy, slibující výrazné zlepšení, v autech zatím žádný z nich není a dokud nebude, je stále skepse zcela namístě.

Nyní tu máme další takový příklad, jenž by mohl někdy v budoucnu elektromobilitu výrazně posunout vpřed. Firma StoreDot představila na berlínském CUBE Tech Fair akumulátor FlashBattery s "ultra-fast" dobíjením. Měla by mít plnou kapacitu už za 5 minut a přitom zajistit jízdní dosah až 480 km.

Podrobnosti jsou zatím tajné, společnost pouze informuje, že baterie se 40 moduly využívá kombinaci skloněných vrstev nanomateriálů a patentovaných organických sloučenin. V akumulátoru není přítomen žádný grafit, jenž údajně brání udržení procesu rychlého nabíjení. Firma prý nyní v Asii (takže patrně v Číně) hledá partnera pro výrobu článků a v prvních produkčních vozech by se nové baterie mohly objevit do tří let. Tak uvidíme...

Michal Fokt
Diskuze (51)
Avatar - O5kar
20. 5. 2017 19:02
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Vyprávěl mi jeden obecní zastupitel, že na oslavu výročí vesnice se chtěli vytáhnout a pozvat si rockovou kapelu se vším tím pódiovým kraválem. Kapela požadovala, aby byl zajištěn příkon 60 kW. A na tom to skončilo. Náhradní řešení, co navrhl e-on bylo nad finanční síly.

No jinak se mi líbí ty příspěvky s tím do budoucna. Nevím jaká bude budoucnost, ale já jenom vím, jak je to směrem na jih s D3. Jak těžce se rvou na povrch stanice CNG. A teď ještě ta elektrika§ No nevím? Vím jenom jedno, že rozmachu elektroaut se u nás nedožiji.
19. 5. 2017 20:56
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
O jaký model šlo? S RS 1500, pokud si dobře pamatuji označení (béžová; má držák, aby mohla stát na výšku, žádné normální zásuvky, jen C13 - protějšek toho, co najdeš na zdroji stolního počítače), jsem neměl problém. Jen po nějakých možná sedmi letech bylo třeba vyměnit baterie (dle očekávání).
19. 5. 2017 09:52
Re: tyto baterie
ostatne Skoda Perun pouziva baterky co zvladaji tech cca 1000A / 600KW pantografovym nabijenim
19. 5. 2017 09:49
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
jo hodne rychle jsem pochopil ze drahe v podobe APC neznamena kvalitni >:D u vsech 4 APC co jsem mel do 3 let odesel nejaky kondik a krasne si to vzdycky zacalo piskat kvuli servisu, u prvni draha vymena v servisu (1600 korun) a nasledne u dalsich extremne levna vymena u znameho co je opravar elektroniky, kvalitni kondik za 12 korun a prace za 50 kacek, APC tam rve nejaky cisnky smejd za par haleru co ma zivotnost tak nekde po terminu zaruky, ted pouzivam zalohy Aeton ktere jsou v prumeru o 20-30% levnejsi nez APC a za 4 roky jeste ani jeden problem ani u jedno z 12 kousku :-)
19. 5. 2017 09:37
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
i v zime se daj pouzivat FV, nejlepsi je kombinace FV-vitr-baterka

cena vseho tohohle okolo ostrovnich elektraren klesa a klesa, takze do par let to bude skoro jako spotrebak, u spousty instalaci by pohodlne stacila jen zakladni el.pripojka jako nouzovka pri pripadne dobijeni baterky, jsou tarifi kde se plati mesicne treba 100 kacek, ja takovou sazbu platil pri rekonstrukci bytu