Pět dveří Audi A1 opticky prodloužilo a hodně jí to pomohlo. Ať mnohými zatracovaná, mě se docela líbila. Ale s pěti dveřmi mi přijde dotaženejší a opravdu pěkná.
Ne, teď vážně. Celý problém Audi A1 je v tom, že je prostě nemá cílový segment. Bohatá mužská část populace se může přetrhnout po autech jako je A6 nebo Q5, prostě velkých autech od Audi. Bohatá ženská část populace zase miluje "hravá" autíčka typu Fiat 500. No a Audi A1 je takový kočkopes - velikostně odpovídá "hravému" autu, ale design exteriéru i interiéru je jako u "velkého Audi pro chlapy". Takže nakonec nepadne od oka nikomu.
no, možná na tom něco bude.... A dost velký problém bude v ceně, která je obligátně dost vysoká.... ;-)
Jinak tak jak mi 3dv verze přijde taková nemastná neslaná (ikdyž zas že by se mi to vyloženě nelíbilo tak to fakt ne), tak 5dv mi přijde už opravdu velmi fádní a dokonale nudná.... :*) (chápu, že to na adresu německého auta zní jako fráze, ale nemůžu si pomoci....)
To auto je fakt ve vzduchoprázdnu.... Mini je po všech stránkách zajímavější, Audi A3 není asi o moc dražší a mnohem dospělejší....
Mini má výhodu, že čerpá z tradice. Sice to nemá s původním mini nic společného ani filozofii levného auta pro méně majetné, ale značně to mini pomohlo. Navíc dlouhá léta neměl konkurenci. Audi je první model, co nemá na co navazovat a musí si nějaké své místo teprve vydobít.
No ale tých 5 dverí môže byť značná konkurenčná výhoda oproti Mini. Predsalen aj panička majúca toto auto ako imidžovku do mesta vedľa manželovej Q7 potrebuje odviezť dieťa či niečo hodiť na zadné sedadlá.
S tím souhlasím. Dětská sedačka do 5-dvéřové A1 dává smysl. Zda to celkově bude úspěch nebo neúspěch, uvidíme až za pár let. Audi se samozřejmě bude hodně snažit, aby to do třetice všeho dobrého (předtím Audi 50 a Audi A2) konečně vyšlo.
Tycoone, uprav si příspěvek v té pasáži o bohatých dámách toužících po pětistovce :-) tomuhle snad nemůžeš věřit ani ty. To už snad opravdu raději tu ypsilonku...
Vzhledem k tomu, že na prodeji pětistovky se z cca 90% podílí její základní varianta, s cenou někde u 260 tis., tak to na nějaké zavatované lidi nevypadá. ;-)
Na té samé ceně začíná Fiat Bravo, čili auto té samé automobilky o dvě třídy výše. Neříkám, že Fiat 500 kupujou všichni miliardáři, ale rozhodně pětistovku nekupuje "chudý lid".
Ano, A1 je samozřejmě dražší, protože má na masce čtyři kruhy ... A3 také stojí skoro dvojnásobek Brava.
Takhle ale nemůžeš uvažovat. Když si vybavíš Picanto lepším motorem (1.2) a slušnou výbavou, tak jsi prakticky na základní ceně pětistovky, a to u Kie můžeš jít ještě o 100 tis navrch. Stejně tak jako když si třeba dovybavím Citigo na maximum, tak se na ten základ pětistovky asi taky skoro dostanu.
Nelze až tak dogmaticky srovnávat, že za tu cenu už mám "megana".
Já takhle uvažuju z jednoho důvodu. Český trh je specifický v tom, že "levná auta" se tady prodávají opravdu v těch levných specifikacích. Viděl jsi někdy Kiu Ceed 2.0, Fiat Grande Punto T-Jet nebo Dacii Logan 1,6 16V v nejvyšších výbavách ? Já ne. Výjimkou je asi jen Škodovka, která u nás dokáže prodat i "drahou verzi levné Fabie".
Svoju predošlú úvahu si si vyvrátil sám, a to vetou "když si třeba dovybavím Citigo na maximum, tak se na ten základ pětistovky asi taky skoro dostanu." Teda uznávaš, že tá päťstovka je cenovo úplne mimo svojej triedy. Tak ktorý chudobný človek (uvažujúci v štýle kde dostanem za svoju tisícku najviac) by si to kúpil? Ergo cena je prémiová, za základ zaplatíš toľko, ako pri konkurenčných autách za plnú paľbu. Nie je toto princíp prémioviek? Takže v GTIho logike si F500 ako prémiovku kupujú prémioví ľudia. ;-)
No podľa mňa to rozdiel značný je: ak je F500 v základe za 9900 eur (akciový cenník) a konkurencia v triede napr. i 10 za 6799, Picanto za 8240 a Twingo za 7190, je to o 1660 až 3100 eur viac, ako konkurencia, percentuálne to máš o 20 až 45% (!) viac, ako konkurencia v triede. To nie je "nijak extrémny rozdiel? To je v zásade rovnaký rozdiel, ktorý delí v rámci jednej triedy prémiu od mainstreamu.
P.S. Ja dám podložené argumenty, Ty dáš pocity, to je pre diskusie s Tebou príznačné.
Veď to, F500 priamu konkurenciu nemá, tak, ako ju nemá Mini. Ale na ilustráciu jej osobitného postavenia je dobré uviesť práve veľkostných konkurentov zo segmentu.
Můžeš říct, že F500 je exkluzivnější alternativa k Pandě. Ale mluvit o ní jako o prémiovém voze je trochu přitažené za vlasy. A finanční rozdíl není nijak zásadní - v této třídě může jít relativně o slušný příplatek (rovný možná xenonům a klimatizaci), ale absolutně jde o pakatel.
Já bych minimálně odlišoval mezi stylovou a účelovou hodnotou - u F500 platíš za styl oproti běžným vozů jeho třídy, řekněme, že tě to vyjde na 50 tisíc. U A1 nebo Mini také platíš za styl, ale přihodíš si tak 150 tisíc oproti běžnému vozu třídy - mezi takovou Fábií a A1 máš dnes v Německu rozdíl asi 180 tisíc, a to sdílejí platformu. Samozřejmě, když si Fábii dovybavíš, tak se budeš pohybovat nejspíš pod 100 tisíci rozdílu, což je čistý příplatek za znáček na kapotě a větší stylovost (ale tady porovnáváme základní ceny).
A1 a F500 loví v jiných vodách. Primární poslání A1 je být vstupenkou do klubu čtyř kruhů, tedy hlavně lákat lidi, kteří žádnou Audi ještě nemají. Sekundárně doplňuje nabídku pro stávající zákazníky. Stylovost je tak nějak samozřejmostí za ty peníze, nikoli primární určení. U F500 si lidé možná připlácejí 50 tisíc za roztomilý kukuč, u A1 za to, že jezdí v Audi. A1 se může ženám líbit (jako řada drahých věcí), ale žádný roztomilý miláček to není. Je to prostě Audi - německy chladné a drahé.
no upřímně řečeno se mi to nezdá (jde o to, jestli to byl evropský údaj nebo číslo třeba z Německa atd.). Znám ve svém okolí F500 3ks a všechny jsou ve vyšších výbavách.... Základ jsem nezahlíd ani jeden (ikdyž asi někde jezdí, připouštím....)
Pokud by někde měly jezdit F500 v základu, tak asi v Itálii - když se podívám do italských statistik, tak 20% všech F500 je v naftě (čili rozhodně ne základní cena, ikdyž výbavový stupeň neznám) a 5% celkových prodejů tvoří verze CC, která taky rozhodně není za pusu.... Navíc ty "best" F500 se prodávají pod značkou Abarth, která v těch tvých 90% asi taky nebyla zahrnuta....
jo jasně, akorát že český trh je z pohledu F500 (i jiných malých stylovek typu DS3) irelevantní, jestli se tu ročně prodá 200ks nebo kolik, tak to představuje 0,2% z evropských prodejů F500.... To je jak hodnotit Porsche a Ferrari podle toho, co prodají u nás....
nevím, kde jsi to výše vyčetl, ale to je jedno. Můj názor je, že v Evropském měřítku se u F500 bude v základu prodávat tak 60-70% kusů.... ovšem je to jen spekulace. Těch 90% je ovšem v evropském měřítku mimo, to si troufnu tvrdit skoro s určitostí....
A jak jsem ti už psal, v Itálii je 20% těch aut v naftě, která v ZÁKLADU stojí 17.700 EUR....
Tolik teda k těm peněženkám kupujících....
ty prezentuješ fakta, které jsou z českého trhu a které jsou v globálním měřítku zcela irelevantní..... ;-)
že jdou prodeje Mita do kopru je nicméně nadmíru jasné..... To má svých problémů dost....
já útočím výlučně na tvoji tezi, že 90% F500 se prodává v základu. Tvrdím, že to je velmi nepravděpodobné a tvrdím, že odvozovat to na základě dat z českého trhu je úplná kravina. Úplná.
No nevím... V Q5 vídám jezdit většinou ženský, jestli jsi spíš nechtěl napsat Q7(?). A pokud jde o malý auta, myslím, že 500, A1, MiTo, Ypsilon, Mini nebo DS3 jsou z ženského pohledu všechny dostatečně stylový. Sám znám jednu kamarádku, která si A1 1,4TSI koupila a myslím, že se tohle auto holkám dost líbí a je to spíš otázka financí, kolik z nich si jí může reálně dovolit. A v případě sportovních verzí jako A1 1,4 TSI (136kW), Abarth 500, MiTo QV nebo Cooper S s přehledem osloví i mužskou část populace. ;-)
Presne tak, toto malé auto sa podľa mojich pozorovaní ženám páči, nejednu som ale počul reagovať štýlom: To je krásne, to by som chcela. Čo, toľko peňazí? To si radšej kúpim XY...
Nebral jsem to z pohledu ČR, ale globálně. Fiat 500 dosáhl půl milonu prodaných aut asi za 3 roky, čili cca 150 tisíc ročně. Prodeje Audi jsou zhruba třetinové.
Treba sa lepšie rozhliadnuť okolo seba. Ja tam vidím baby/paničky, ktoré rozhodne ako stredná vrstva nevyzerajú (a väčšinou ma zaujali štýlovým a vkusným outfitom). Ale ak chceš poškrabkať za ušami od GTIho, len pokračuj v podobných "múdrostiach". ;-)
Pětistovka není pro bohaté paničky nic, po čem by si trhaly rodidla, když to kolem projede. Jak to nemá hvězdu, vrtuli, nebo čtyři kruhy, tak to je pod jejich úroveň. Pětistovka kolem tří kil ceny určitě není záležitost pro bohaté. Já jí od počátku uvedení považuju za kýč a stále si za tím stojím. Jestli GTI souhlasí, nebo ne, je mi volný.
Bohatý je relatívny pojem, každopádne kto dá za trojdverák segmentu mini toľko, čo za päťdverák o dve triedy väčší, asi na korunu hľadieť nemusí, že. ;-) A takých u nás za tento rok bolo 254, čo je násobne viac, ako ktorékoľvek iné auto v triede (druhá v poradí Panda: 115 ks, tretí i10: 102 ks).
To je problém vnímání malých aut u nás a dále na východ. Tady bude pořád populárnější "co největší za co nejméně" ale na západě už jsou dále a vědí, že ne vždy potřebují to největší auto a klidně ty peníze dají za menší auto s dobrou výbavou. Popřípadě si to pořídí jako další auto v rodině.
záleží na tom, jaký trh sleduješ. Tady na východě je to jasné. Lidé tu ještě nemají tolik peněz, ale zajeď se podívat do Bavorska. Kolik tam na silnici potkáš Kií nebo hyundajů? Moc ne.
No, Stefiči, zajeď se tam podívat :-) Možná tě ta realita jemně porazí. Neříkám, že je to tam samý hyundai, ale... a právě to "ale" je už dnes de facto varovným prstíkem...
Teď jsem viděl tuhle fotku a říkám si, kdo ta auta pro novináře konfiguruje.
[odkaz]
A poté tuhle:
[odkaz]
Co se designu týče, mě třeba na F500 vadí ta nedotaženost. Moderní a retro prvky spolu moc harmonicky neladí.
Můj problém s těmito auty je někde jinde než v designu. Pro mě retro není jen pár kudrlinek vypůjčených z 50 let starých aut. Pro mě je retro hodně o koncepci. A tady mi tahle trojka připadá jako špatný vtip. Brouk je výjimka. V téhle inkarnaci se prodává za ceny podobné Golfu, takže se dá alespoň trochu mluvit o lidovosti (v rámci značky si za něj nepřiplácím). Není to dokonalé, ale alespoň něco. Rozhodně posun od "nového brouka".
Pokud to má být exkluzivní designové retro, tak F500 podle mě prostě nevyšla. Mini je na tom mnohem lépe. Sice mi může připadat jako špatný vtip vzhledem k odkazu původního Mini, ale po designové stránce je dotaženější.
Kdybychom do toho zabředli, tak problematika stylovek není vůbec jednoduchá - dělá je komunita, nikoli produkt samotný. Dnes je to pojem zprzněný podobně jako přívlastek sportovní.
Konfigurace interiérů F500 na odkazech je poměrně strašná (ale dá se nakonfigurovat mnohem lépe), myslel jsem to v obecnější rovině, pro mě je taky druhý pokus o pokračování Beetlu, nebo MINI, v lecčems přijatelnější, ale v principu jde o určitou obdobu filosofie "retro-napodobenin".
Je mi jasné, že jsi to myslel jinak. Ale když jsem ty fotky viděl, musel jsem se podělit. Do dalších testů jsem už radši nekoukal, na druhou stranu vím, že to jde udělat líp. Párkrát jsem F500 viděl a takovouhle hrůzu neměla vevnitř žádná z nich. IMHO těch dobrých barevných kombinací není tolik jako u Miniho.
Podle mě nevíš, co to střední vrstva je. Většina lidí je totiž považuje už za bohaté. Typickým představitelem střední vrstvy je vedení podniku, bohatých pak majitel podniku. U nás to rozdělení podle povolání není stejné jako v západní Evropě, ale třeba v Británii je lékař typický zástupce vyšší části střední třídy. To je člověk, který si může koupit klidně A6 jako soukromé auto. Takoví lidé podle mě nejsou páteří zákaznické skupiny F500.
Bohatší panička sáhne třeba po Boxsteru. Nebo, jak je dnes v módě, po SUV nebo nějakém kříženci.
Opravdu ? A na to jsi přišel jak urozený estéte ? A kdo kupuje A1 a zbytek -> to je co za sortu ? To je z vlastní hlavy, nebo jde o infekci a snahu se zalíbit ? Apropo, padáš na kolena do škarpy a uhýbáš při průjezdu premie? Jedna perla za druhou...
O jakém problému A1 mluvíš, je to prémiovka a jako taková určitě nechce atakovat prodeje masovek typu Polo, 207 etc. Na druhou stranu se jich u nás prodalo daleko více než F500, Mini, DS3 a Mito dohromady. Takže závěr, že bohatá část ženské populace miluje F500, dovol, abych se zasmál, to by byla hodně málo početná (90 kousků od začátku roku to je na ručník do ringu).
Opakovane uvádzam náš trh pre porovnanie: F500: 254 ks za rok, A1: 50 ks. (pre úplnosť Mini: 187 ks). Takže všeobecné závery vyvodzovať z českých reálií nie je úplne objektívne.
Tak to sorry, ale reagoval jsem na Tycoona který píše česky a předpokládám tedy, že psal o českém trhu. Prostě v CZ je situace taková, že A1 totálně válcuje trh malých imageovek takže jeho slova mi přišla dost mimo. A stačí se podívat na Evropské prodeje a opět A1čce se daří velmi slušně takže jeho komentář je "mimo mísu" jak z pohled zanedbatelného trhu v CZ tak z pohledu EU. Díky za odkaz.
Edit:
Už jsem něco našel. Tedy pro zajímavost.
leden-září 2011 v kusech:
Fiat 500 - 122 988,
Mini - 87 758,
A1 - 73 394,
Ypsilon - 44 776,
Picanto - 35 836,
MiTo - 32 424.
Takže sa potvrdzuje to, čo som ilustroval slovenským príkladom: že predaje F500 sú v triede nedostižné a ďaleko prevyšujú ostatnú veľkostnú či imidžovú konkurenciu (o 40% viac ako Mini a o 67% viac, ako A1).
Jedna věc je, že Mini a A1 je jiná liga než F500, ale je potřeba se podívat i na přírustky/úbytky prodejů, zatímco Mini roste v desítkách procent, A1 roste někde i o 100% tak F500 klesá, v Rakousku minus 20%, v Německu mínus 15% etc., jediné co může F500 zachránit je domácí trh, ale ten se zdá, že asi zdechne. Nyní podpora čtyřdveřáku pro A1 a za rok si povíme výsledek, myslím, že na poměry prémie Audi smutné nebude.
Jenže F500 je zdaleka nejlevnější. A1 začíná na nějakých 430 tisících, Mini 395 a Fiat na 290 tisících (bráno v Německu). Ta A1 je Sportback, třídveřová stojí zhruba 445. Díra jak hrom. Jeho prvenství je v této společnosti tak nějak očekávané. Při pohledu na tahle čísla se těším na příští rok, jaké prodeje bude mít právě Sportback a jak se jeho nabídka podepíše na odbytu třídveřové verze.
Audi letos snad plánovalo 100 tisíc A1 v Evropě. To by jim mohlo vyjít. Když vezmu do úvahy přirozený růst, klidně si umím představit v příštím roce 150 tisíc tří- a pětidveřových dohromady s tím, že podíl bude tak 50:50.
jak uvádí výše jossajelito, není to taková sláva jak by sis asi přál, nehledě na to, že ten tvůj žebříček nejsou registrace, ale prodeje, a to bohužel při cenách v čr u malých vozů znamená velkou míru reexportů, u audi zvlášť, a také nesmíme zapomínat na velké skladové zásoby a1 u dealerů
tato kritika neznamená, že se a1, v 5D dvojnásobně, nepovedla, jen to chce zůstat na zemi ;-):yes:
Zrovna v ČR se prodá A1 víc než všech konkurentů dohromady. Minulý rok se sice celosvětově prodalo víc Mini, ale náskok nebyl vůbec tak velký, jak jsem čekal, vzhledem k tomu, že A1 byla novinka a nenabízela se po celém světě. Klidně si umím představit, že se A1 letos prodeji dotáhne (v Evropě), možná i překoná Mini. Kdyby se to opravdu povedlo, tak by to bylo na metál. Já osobně bych považoval i poloviční prodeje oproti Mini za úspěch - Mini má mnohem širší nabídku a je to zkrátka někdo mezi malými auty. Audi má samozřejmě vyšší cíle. Očividně podceňuješ sílu značky.
já bych to zase viděl na to, že kupci se odkloní od zastaralé a vyčpělé a3 a půjdou klidně do a1, jak ve variantách 3D tak 5D, a1 je prostě zatím svěží, tím pádem vyšší prodeje a1, ale nízké prodeje a3 ;-):yes:
Mini prodává ještě Countrymana ten je teď nekde na 40 (?) tisících, Clubmana (čícla nevím), začne s Cupé. Kdepak, Mini je pořád (a dlouhou bude) před A1.
Já bych ani nedoufal, že Audi bude plně konkurovat nabídce Mini. Nabídne A1, Sportback, možná později nějaký Allroad (alternativu k Polu Cross), ale víc bych nečekal. Po sportovní stránce to dotáhne plánovaná R4. Možná, že se časem objeví kabriolet na principu Citroenu nebo F500 - tedy s plátěná střecha v kovovém rámu (ať již odjímatelném - Citroen - nebo pevném - Fiat). Určitě přijdou s nějakým hybridem/ elektromobilem. A otázka je, jak se projeví příchod BMW i3.
Řada lidí vidí A1 jako propadák, podle mě je to fenomenální úspěch. V Evropě Mini dotáhli celkem slušně druhý rok prodejů. Když člověk uváží náklady na vývoj, které má Mini mnohem vyšší, tohle auto musí být pro značku slušný zlatý důl. Já jsem čekal, že budou mít vstup na trh těžší.
trojdverak som kritizoval a nepaci sa mi ale konecne dlho ocakavany patdverak ktory mal byt hned nam ukazal ze nakoniec to moze byt aj dobre auto :yes:
viac miesta na nohy a hlavu je super spravou , strecha je dlhsia a vcelku sa len mierne zvazuje cize na hlavu vzadu vyzera byt viacej miesta ako napr vo fieste kde sa strecha prudko zvazuje smerom dole. Kufor ostal na slusnych 270L co je fajn a aj celkovy pocit zo zadnych dveri ma mpozitivny a su ovela vacsie ako napr v imidzove ja o triedu vacsej DS3ke.
musim pochvalit audi, tat o5 dverova A3 sa mi pacia, parada :yes:
Už při prvním uvedení A1 jsem psal, že je tahle malá Audi pro mě paradoxně nejpovedenější auto z celého koncernu. A díky tomu, že MiTo i Cooper v 5dv. verzi neexistují (Clubman nepočítám) a Ypsilonku Fiat dost odfláknul (podvozek, "ženský" design, absence silnějších motorů), musím uznat, že VW Group vyrobil nejhezčí a nejlepší malý 5dv. hatchback současnosti. ;-):yes:
To je vidět, jak jsme každý jiný. Ano, VW Group umí vyrobit hezký malý hatchback ... ale dle mého názoru to je Polo a Ibiza, zatímco A1 a Fabia se stydí v koutě. ;-)
Dílo je završeno. A jak vidíš, i barevně "těžká" kontrastní střecha u tohoto vozu sedí opravdu jak ten pověstný hrnec. Minulý pokus (tuším šlo o deltu) dopadl, jako když se ti někdo na tu střechu... no, to je vlastně jedno, ale horní audina, to je trefa, co? Už tak dobré prodeje (srovnej euročísla) zásadně podpoří právě tahle karosářská mutace. Jistě, nyní má i tento vůz potřebný počet dveří. A tak jedinou větší překážkou v přiznání touhy po ájedničce je stav daného konta.
Cílové skupiny jsou poměrně přehledné - matka dobře situované rodiny, která rozváží a sváží děti, prádlo, nákupy, dále eurodívka se vkusem, s rozhledem, a se zájmem vlastnit "malé/velké" prémiové auto, a samozřejmě singlista, mladý muž, který se živí myšlením za ty, kteří myslet nemají čím...
Domnívám se, že rozšířením počtu dveří audi zásadně upevnilo své výjimečné postavení ve třídě. Vizuálně ájedničce současně pomohl specifický bicolor, který tento vůz posouvá i směrem k mužské části populace. Vozu taktéž nahrává jaksi pozitivní i negativní společenská objednávka - jednak vůz získává na potenciální přitažlivost pro své malé rozměry, avšak nepodskočený komfort, jednak vstupuje do doby, kdy se začínají utahovat snad nejen opasky, ale některým možná už i oprátky... a malé auto, které tolik neprovokuje okolí, svou roli v této podivné době sehraje jistě na Jedničku...
Konečně si napišme jestě něco o tom, v čem spočívá přínos vstupu prémiového segmentu do třídy subkompakt. No především jde o zásadně vyšší míru kvalit designu, ergonomie, kvalit materiálů. Totiž to, co šofér vnímá nejintenzivněji, to jest kabinu svého vozu, to je v ájedničce na takové vysoké míře kvality, že se třída dotýká takřka automobilového (třídního) nebe. Přístrojová deska ja famózní, dokonale snoubí špičkovou ergonomii s akcentem na komfort a sportovní charakter. Rovněž tak, to podstatné, tedy kvalita materiálů je samozřejmou špičkou třídy. Kvalita materiálů (včetně materiálu sedadel) je, jak známo, skutečností, která rozhodnou měrou spoluurčuje dojmy z užívání auta. Tvrdé poškrábatelné plasty, prosezená sedadla, verpánkovská ergonomie, to vše tolik tolik známé z užívání běžných aut zde samozřejmě neplatí, tohle je vůz pro člověka, který umí ocenit kvalitu, pro člověka, který ví, co pod pojmem kvalita chápat, pro člověka, který ocení to, jaký klenot mu daná automobilka stvořila k jeho radosti. Nic pro garážové panáky.
A tak, nejsi-li nucen svůj život těsnat do slevenek, výprodejních akcí a výhodných půjček na lichvářský úrok, žiješ-li lehce, žiješ-li kvalitně, žiješ-li takříkajíc prémiový život, pak tvé kroky logicky vedou v této třídě směrem k AUDI. Kam také jinam, že?
Stačí se zeptat prodejce audi v ČR, jak se A1 prodává a odbyde to mávnutím ruky s doplněním, že pro toto auto tu (ještě) není trh. V zemích bývalého východního bloku je synonymem luxusu obří auto, v rozvinutých zemích ale je dostatečný pocit zákazníků, toužích po prémiovém autě do města a okolí.
A toto auto je prémie. Mě osobně se líbí, hraje logicky na jinou notu než prvoplánovitěemotivní MINI. Cena MUSÍ být vysoká, možnosíi míry individualizace si sobě rovného zatím marně hledá.
Prodané počty jsou zatím za očekáváním, hádám ale, že nákladoví inženýři mají rentabilitu u A1 spočítanou dobře.
...ale sú aj výnimky potvrdzujúce pravidlo. Myslím že pridaním praktického argumentu A1 príliš nezíska. Vzhľadom na triedu je to príliš vážne auto a na pohľade motoristickej verejnosti pár dverí navyše veľa nezmení. Ak by mu niečo pomohlo, tak snáď trochu ľahší štýl, kvapku hravosti či rozšafnosti. A decentné tóny vážnej hudby zameniť za niečo svižnejšie, trochu viac farieb by tiež neškodilo.
Působí to svou připosraností zadní partie, jako první Fabia. (Je jedno jestli tří nebo pěti) Boční profil, to je prostě bez nápadu, špetka estetiky tomu chybí. Vem si z boku třeba to Mito, GP a dej to vedle tohodle. I ta Ibiza vypadá mnohem lépe.
Ne, to prostě nevypadá hezky.
Design za čtyři až pět.
To by mě zajímalo, čemu dáváš jedničky. Žádný skvost to není, jsou mnohem krásnější auta, ale její design jen tak nezestárne. To je velké plus. Jsou auta, která mě nadchnou víc, ale o to tvrdší je pak pád na zem ;-)
A1 je (dle meho) velice nepovedenym vozem. Vzhledove kycovite, navic okoukane Audi. Technika neodpovida cene, hodnota uz vubec ne. To vse se odrazi na neuspokojivych cislech prodeju. To, ze nedokaze zaujmout dokazuje i to, ze zakaznik da radsi prednost mainstreamovemu, avsak mnohem stylovejsimu Fiatu 500.
A1 pujde casem potichu a nenapadne po slepejich A2 do zapomenuti. Ze by bylo na case, aby Audi zamestnalo vsestranejsiho designera? Silva se zda byt tzv. "One hit wonder".
Pokud uskutecnene prodeje prevysi ty planovane, potom jde o uspech, popr. necekany uspech (viz Fiat 500). Automobilka ani jina firma nikdy umyslne neuvadi planovane prodeje vyssi nez ty, ktere ocekava. Ze strany Audi jde o cisty prehmat. Diky spatnemu designu a nastavene cene se auto neprodava tak, jak melo Audi v umyslu.
P.S. A1 mohou dat treba osm dveri. Prodejum to nepomuze.
Marianku, kdepak.
Automobilka nikdy oficiálně neuvede, kolik čeho plánuje prodat. Úvadí "to" jen marketingové oddělení, které tím ale záměrně vyvolává rozruch. Ti ale uvadí čísla jiné, dle marketingové potřeby. A jejich odhady nemají s plánem automobilky moc společného.
O plánovaných prodejích tu nedávno psal 100oktanů. Tedy na kolik kusů dostanou dodavatelé dílů objednávku. A A1 je naprosto v normě interního plánu.
Můžeš se na hlavu stavět, po uších chodit, ale to, že A1 se prodává dle očekávání a plně odpovídá i prodejům své konkurenci (a některou na hlavu poráží - MiTo), s tím nic neuděláš.
Marketingove oddeleni....ceho? Ze by automobilky? Automobilka (jeji mark.odd. chces-li) zpravidla vzdy uvede plan prodeju. Ten plan je vetsinou podhodnoceny, cimz se automobilka chrani pred zklamanim (trapasem), ktery ted proziva Audi. Holt A1 se nepovedla a klidne se na hlavu stavej, nebo chod po usich. Je to vizualni kyc, navic cenove znacne nad svoji hodnotou.
Ty jses teda jelito. Jedine, co jsem napsal o italech je to, ze si zakaznik radsi koupi Fiata 500, nez nepovedenou A1.
Flame, tento i jine zde vedes jen ty. Je to z tve strany bohuzel vzdy flame nevedomy, hlavne kvuli tve neschopnosti pochopit psany text.
Cenove ano, ve prospech F500. Stylem je ale vyrazne nad A1. Mezi stylovkami, kam se A1 neuspesne snazi prodrat, je pomyslna cara mezi mainstreamem a premii mnohem uzsi. Staci mi podivat se z okna s sousedovi, kde stoji nove BMW 5 a pani domu ma Fiat 500.
Mini sem ani neplet. To opustilo svou podstatu byt mini. Sam jsem Mini fanouskem (presneji Mini Clubman), toho bych ale volil o pultridu vys.
Tudiz zakaznik ktereho uz z podstaty A1 zklame vzhledem, ci pomerem ceny/hodnoty, klidne pujde k Fiatu a bude 500 natolik pozitivne prekvapen, ze si ji klidne hned objedna. To je realita, Audi v tomto segmentu nema potrebnou image, na kterou by A1 (i kdyz znacne nepovedene) navazala.
Mylis se, nesnazim se z niceho vykroutit. Nemam z ceho. Snad z toho, ze A1 je vyrazne nepovedene? Z toho by se spis melo snazit vykroutit Audi. To take ocekavam, ze Audi po vzoru A2 udela.
Ja Fiat 500 a Audi jako konkurenty vnimam. Nejen ja. Fiat se svou 500 tu pomyslnou caru prekrocil, Audi s A1 zase pod ni spadlo. A1 byl jiz po predstaveni odsouzen k neuspechu. Duvod jsem ti uz nabidl nekolikrat.
Jelito, tohle nema cenu. I kdyby Audi prodalo jen tretinu z plnych skladu (ktere take plne jsou, zde vezi velka cast oficialnich vyrobnich cisel), tak by to pro tebe byla hvezda na nebi. Realita je ale jinde.
To, že je "výrazně nepovedené", tak to vnímáš ty, lidé, zákazníci a navštěvníci tohoto článku, to hodnotí zcela jinak. Ovšem tvůj názor ti neberu.
Ty sice nabízíš nějaké své důvody, ty ovšem s realitou nemají nic společného. Že se pleteš a za nic na světě to nechceš přiznat, tvůj boj.
Konkurence v podobě Fiatu pětset? Ale jdi, základní cena A1 je na úrovni Abarthu - tedy té nejnašlapanější verze a nechceš tu snad tvrdit, že se Abarthu prodá 80 tis kusů... Ty dvě auta si prostě nekonkurují. Kdo chce stylové retro, nekouká na "dvakrát" dražší modernu v podobě větší A1.
Úvádím čísla prodejů, tedy registrací, nikoli čísla výroby. 100 tis kusů A1 vyrobili na začátku léta.
Když dojdou pochybné argumenty, nastupují urážky, že? No, nepřekvapils.
A1 se v Evropě prodalo do září 73.394 kusů. Odhadem to máš necelých 98 tisíc za celý rok. To je podle mě slušné číslo. V kolik podle tebe u Audi (tajně) doufali? 200 tisíc? Z mého úhlu pohledu se prodává líp, než jsem čekal. Fakt, že slušně nahání Mini, ukazuje, že se prodává dobře.
Ako si prišiel na to, že MiTo má tragické predajné čísla?! Presne naopak, pre samotnú Alfu je to veľké prekvapenie, ktoré pri uvedení na trh nikto nečakal. Predaj za rok 2010 prekročil sumu 100 000 ks, čo je pri zbytočne sebavedomej cene MiTa až nepochopiteľný úspech. Nechcem tu porovnávať MiTo a A1, ale ich dizajnové porovnávanie musí byť pre Talianskych dizajnérov pri najlepšom úsmevné.
Jestli prodají letos méně než 50 tis ks (a zatím tomu vše nasvědčuje), je to zcela jasné. Úspěch vypadá jinak, třeba jako u Audi.
Za celý rok 2011 se odhadem prodá cca 130 tis kusů všech Alf. Prodeje nyní táhne Giulietta, ta je tuším za letošek zatím někde na 70 tis. kusech, 159 na 9 tis, MiTo je uvedeno výše, jiné modely už Alfa prakticky nemá.
Chtěl jsi spíš říct, že v roce 2010 vyrobili sté tisící MiTo. A ano, vzhledem k tragickým prodejním výsledkům Alfy to musel být přímo šok zase jednou auta trochu prodávat. Přímo tragickými bych je nenazval, ale klesají.