Nejrychlejší sedmimístné SUV na Severní smyčce Nürburgringu si právě užívá svou premiéru na autosalonu v Paříži a Škoda Auto zároveň přináší první informace o zahájení jeho prodeje i ceně.
ale to trapný, do zemdlení opakovaný zaklínadlo s tím Ringem...to mě ho už zhnusilo.
Dorazily to kecy vo zdůrazněném otáčkoměru na Virt.kokp. ...jasně, s červeným polem vod 4500ot/m.
...a tak,na závěr naftové éry, jedna jediná automobilka vyrobila svůj ostrý derivát svého největšího vozu...v naftě. A dala tak vidlákům, povětšinou sedlajícím dvacet let starou techniku se stejným nápisem TDi šanci snít svůj marný sen o Severní smyčce.
Nejhorší je, že mě nevadí to auto (je fakt dobré-Allspace BiTDI) a nevadí mi ani nafta ve velkém SUV.
Vadí mi ty ŽVÁSTY!
Tak, ako považujem aktuálny Superb za najkrajšiu Škodovku vôbec a jedno z najkrajších áut v triede, obzvlášť vo vysokých špecifikáciách, Kodiaq je pre mňa hnusný mastodont plný nezmyselných kriviek a nevyvážených proporcií, ktoré, ako vidím, nezachránia ani 20 palcové kolesá a pseudo športový výraz. K tomuto auto pochopím špecifikáciu Laurint a Klement, ale RS je čistý faul. Aj tank má silný motor a športovec z neho nikdy nebude. Ako maximálny výbavový stupeň to možno prekusnem, ale s cenou 50 000 € ide o naivný optimizmus, prípadne stratu zdravého rozumu u budúcich majiteľov.
V „bežných“ výbavách nevidím U Kodiaqa žiaden problém, je to objektívne rodinné praktické auto. Napriek tomu by som v tejto triede osobne volil buď Espace, S-Max, Sorento, alebo SantaFe, proti Škode ale okrem ceny a dizajnu nič nemám. Za svoje peniaze nech si každý obstará, čo chce. Nerozumiem ale snahe robiť z neho športový model, navyše s dieselovým motorom, ktorý napriek slušnému výkonu nikdy z toho neurobí viac, ako nadštandardne oplastovaný a áno, v interiéry slušne vybavený kus. Nič viac, nič menej. A sorry Škoda, ale postaviť reklamu na najlepšom čase pre 7 miestne SUV je neskutočne detinské a smiešne, hlavne v situácii, kedy ide o jediné 7 miestne SUV, ktoré tam vôbec jazdilo. Jednooký medzi slepými bude vždy najlepší.
Ale alespoň se ten podivný "rekord" odehrál tam kde měl, teda na NR, protože vrchol trapnosti v letošním roce obsadil bezesporu Hyundai, který při představení verze i30 N avizoval rekord - logicky všichni čekali NR a nakonec z toho byla nějaká trapná jízda mezi Římem a Paříží...
[odkaz]
Slušně vybavenej bude kolem 1,3. Podobně vybavenej Tureg je přes 2. Odstup tam tedy je. Edge vychází s CDTI na 1,2 mil. Kč. Kia Sorento stojí 1,16 až 1,33 mil Kč s 200HP dieselem. SMAX s BiTdi stojí od 1,1 do víc než 1,3 mil. Kč.
Takže i přes to, že je tu zase od trumpetsakry nablito, je cena odpovídající konkurenci.
Kodiaq moc hezky neni. Vlastne ale jen do chvili, nez si clovek nevybavi jeho konkurenci a tim myslim SUV vsech velikosti. Pak uz to tak hrozne neni a pokud chci autos nepreplacanym serioznim lookem, bude Kodiaq no.1.
Btw. Poprve jsem videl novy Touareg a je to teda parada. Ani kdyz to postavite vedle Q7 ani Cayenne, ostudu to neudela. To je opravdu premie se vsim vsudy uz od pohledu.
S tím černým paketem a kolama (což znamená rovnou cenu přes 2 bez příplatků) se mi taky líbí. Zadek je vyloženě pěknej, předek s tím masivním grilem mi nesedí. RRS se mi líbí víc, X5 míň a na GLE počkám naživo. Q7 je ošklivá a nelíbí se mi od začátku, Q8 je naživo moc pěkná (ikdyž já bych spíš radši krabici než SUV coupe...), Cayenne je takovej jako obvykle, ikdyž ve výbavě je to pěkný auto.
Vevnitř je ale u Tuarega znát to, že je to VW. Vnitřek je hodně plastovej a třeba ta "kůží" obšitá palubní deska je kompletně odlitek z plastu včetně švů.
Já bych do toho Turka ale chtěl hybrid, jestli bude tak to objednám. Kodiaq RS možná budu mít na půl roku a do firmy je objednanej 2,0 TSI LaK, takže jsem docela zvědavej na reálný srovnání.
Hm, Sportline s 140kW je 1.038, tj. tohle je ještě 150 navrch. Část asi umaže výbava, ale pořád je to docela dost... asi se nebude opakovat situace u Octavie, kdy RS vycházela po dorovnání výbav hodně blízko běžným verzím (Style apod.).
Jj, Škoda sa zjavne "poučila", že Octavia RS bola v kontexte výbavy a motora výborný kauf a cenu podstrelila, tak sa to teraz vracia v prestrelenej cene Kodiaqu RS.
To nebyla jenom O-RS, vždyť třeba i Golf GTI byl z hlediska value/money docela terno. Občas to holt výrobce/dovozce neodhadne a je z toho dobrej kup. To třeba Ford na to jde obráceně, napálí cenu o 100-150t výš než u Vás či v Polsku a diví se, že má akorát ojetý předváděčky. >:-[] Na závěr by mě docela zajímalo, jestli je fakt o i30N taková rvačka, že se tím dá zdůvodnit nárůst ceny za necelý rok o 60t. :*)
Tak Hyundai tiež dal na začiatok zaujímavú cenu, najmä s ohľadom na to, že Nko je v podstate vo full výbave, za ktorú sa inde dosť priplácalo. Tak to po vzore Škody zdražili.
Nko jsem potkal zatim jen jedno. A uplne si nemyslim, ze je nahoda, ze to bylo na Jeremiasove, kde je jednak Domansky a za druhe sidlo importera.
Taktez jsem poprve videl zaparkovany Fastback. Beze srandy, rikam si, on si to nekdo koupil? Popojedu par metru a na aute reklamni polepy nejakeho prodejce.. ale nekde jsem slysel, ze maji dobre ceny na operak, asi to nejak dotuji aby se to rozsirilo, tak jich treba budu potkavat vic.
No a do tretice, na smichove se mi podarilo potkat i Stinger, tam tedy nic od H/K automobilky ani importera ci prodejce neni, tak tam nekdo asi jel s firemnim autem, mozna Vosicky >:D
Je to prosté. Bude-li zájem, ceny se udrží....na charitu se tu nehraje. Pokud je ta cena přestřelená, automobilka to pozná na odbytu. Já se tu odmítám kácet do mdlob a vytahovat nějakou oholenou prémiovou (nebo emerickou ;-) ) skladovku coby argument. Když navíc je to auto mimo můj zájem. Pokud by brali při naceňování v úvahu můj interes, museli by hodně ubrat. Jenže si jim (když to přeženu v mezích literární licence :-) ) v showroomech šlapou lidi vzájemně na nohy, aby mohli podepsat objednávku, tak proč by ne ?
Múdro vravíš, súvisle. Na škodovácke SUV sa dlho čaká, nestíhajú vyrábať, záujem je veľký, tak prečo by sa cenovo podkladali? Aj v mojom okolí sa v posledných mesiacoch, resp. týždňoch doslova vyrojili Kodiaqy a Karoqy, takže zjavne s cenou problém nie je. Otázne je, aký je cenový jemnocit na predajni a koľko sa dá zľaviť, s ohľadom na ten dopyt ale tipujem, že nejaká veľká ochota nebude. Má niekto skúsenosť?
Mozna lepsi vzit rocni auto po operaku, tech aut je plno, vali se jim tam a ceny tomu odpovidaji. Ja se divam na Octavii a docela me prekvapilo, za kolik se da auto s 15-20 tis km koupit, pritom ta auta jsou sotva zajeta.
Leasingovky ale pry rocni operaky hodne omezily popr. zdrazily, takze tenhle pretlak rocnich aut muze byt za rok dva pryc.
Kupovat skodu se slevou par % mi prijde nezajimave, zvlast, kdyz jen sousedni VW ma slevy jinde, i pres 20% bezna sleva u Passata.
No roční a obecně výhodné operáky zmizely z trhu už tak minimálně 3 roky nazpět. Teda alespoň já jsem od té doby nic zajímavého neviděl. Naopak trh s ojetými vozy je pořád přesycený těmito ojetinami. Resp. se do něj uvolňují postupně, aby se neprodávaly pod cenou. Občas koukám na aukce těchto vozů a je fakt zvláštní, když člověk kouká na 3 roky staré auto, které ale skoro rok někde stálo na parkovišti a čekalo na prodej.
Souhlas s tím Passatem. Ale oni takovou slevu mají opravdu jen na Passata. A zájemce o SUV asi o Passata mít zájem nebude..
Na me na Facebooku vyskakuji ruzne rocni operaky a nabidky firem co je nabizeji porad. Vylozene vyhodne to myslim neni, ale je to porad tak nejak "sul nul" s tim si to auto koupit, platit havarijku, pocitat s propadem ceny.
Nicmene ja bych auto na operak uz asi nechtel. On jen ten pocit, ze to neni tvoje, musis na to davat pozor abys neodrel litaky atd. neni uplne ok.
jAK píšeš, je to prosté, kdo chce, má za tyhle love americkou "skladovku" s v6 a o chlup větší spotřebu, jinak pěkně do fronty jak za komára a čekat na tu českou krásku, proti gustu nic, škoda je přece jen jedna :-)
Já to spíš srovnávám se Sportline a ten rozdíl +150 oproti 140kW 7AT 4x4 mi přijde dost... za motor samotný bych čekal tak 50. Ale nevím, co v tom bude navíc za výbavu a jestli jsou lepší brzdy a tak.
Takhle - povinná výbava navíc - ať žije Mazda :-)
150t bych byl ochoten (s radostí) připlatit za 3,0tdi, za tenhle motor ani náhodou. Drsárna je už 65t příplatek za 140kw proti 110kw.
S tím souhlas, ty příplatky za lepší motor jsou brutální. Celkově je Kodiaq drahé zboží. Když jsem kupoval Tourana, říkal jsem si, že bych si mohl připlatit a mít Kodiaqa 2.0TSI. Nicméně každá konfigurace skončila o chlup víc než milion (s požadovanou výbavou), tj. i kdybych dostal slevu 8-9%, pod 950tis bych se nedostal... A kupovat Škodovku za víc než milion se mi tak nějak příčí ;-)
Jak tu psal kesumb, konkurence (možná ne všechna) stojí podobně. Já potkal na salonu Fordu naftového Edge (celkově poměrně srovnatelné auto), a 1,4M. ;-\
Doba levných aut, zdá se, skončila.
Podle údajů z obrázku ve fotogalerii to vypadá, že světlá výška (196 mm) verze RS je možná ještě vyšší než u běžného Kodiaqu. Žádná sportovní úprava podvozku se tedy asi nekoná (?), případný silnější stabilizátor (bude-li vůbec) bude spíše souviset se silnějším motorem a bude ho asi mít i Tiguan se stejným motorem, který si na žádnou R-verzi ani nehraje.
Pro auto jako je Kodiaq je to jedině dobře, k čemu kratší (tvrdší) pružiny, stejně s tím nikdo sportovat nebude.
Jen by mě zajímalo, když všichni PR pracovníci Škody mluví právě nyní v souvislosti s Kodiaqem RS a konceptem Vision RS (který zrovna také nemá moc sportovnosti v těle) o nové filozofii modelů RS, co se tou novou filozofií RS modelů myslí >:-[]
Jj, to je nesmrtelná otázka - jestli lepší/prémiové auto v holotě, nebo vybavený mainstream. Koupit Stelvio za 1,2 (bavíme se o ceníkových cenách), to by chtělo hodně odříkání. A později asi hodně velký propad hodnoty - to od tebe "nikdo" nekoupí.
Reálne sa dajú u AR celkom slušné zľavy, no a myslím že min automat tam bude tak isto lepší.
Čo potom to sa ešte len uvidí,sám som zvedavý (ak to vôbec budem predávať).
Předražené auto od Škodovky jak jinak, ještě k tomu hodí název "RS" ať na tom můžou pár čecháčků ještě obrat, protože se nechají. S trochu lepším vybavením je člověk na astronomické částce za tohle auto!
Nepřidje Vám ta cena trochu přestřelená? Když vezmu co si člověk může pořídit ještě za méně peněz..., co si o tom myslíte? Dle mého to zrovna na dračku nepůjde.