reklama


BMW 328i - Krása a síla na čtyřech kolech

BMW 328i - Krása a síla na čtyřech kolech

 
 

Již na první pohled mě nové BMW řady 3 okouzlilo svým naprosto vyváženým, nadčasovým a zároveň sebejistým designem. A to mě teprve za pár minut čekala jízda s touto novinkou, která byla vybavena nejsilnějším šestiválcovým motorem 2,8 se "slušným" výkonem 142 kW.

Již na první pohled mě nové BMW řady 3 okouzlilo svým naprosto vyváženým, nadčasovým a zároveň sebejistým designem. A to mě teprve za pár minut čekala jízda s touto novinkou, která byla vybavena nejsilnějším šestiválcovým motorem 2,8 se "slušným" výkonem 142 kW.

Po usednutí do vozu nepřekvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která umožňují nezvyklou funkci "prodloužení" sedáku (viz foto). Tříramenný volant s integrovaným airbagem a tlačítky tempomatu a rádia lze výškově i podélně seřizovat, takže nalézt vhodnou polohu není problém. Dráhy řazení pětistupňové převodovky jsou bezproblémové, i když jsem čekal lehčí chod. Zpřevodování vzhledem k síle a průběhu točivého momentu je optimální. Pětka točí ve stokilometrové rychlosti pouze 2400 otáček, což jistě přispívá k nižší spotřebě na dálnici. Přístrojová deska se podobá svému "vzoru" z úspěšné řady pět (viz foto), přičemž nepřekvapí optimální rozmístění většiny ovládacích prvků. Díky zvětšenému rozvoru o 25mm se mírně zvětšil dříve dosti kritizovaný prostor na zadních sedadlech na únosnou míru. Přesto je to asi jedno z mála míst nové trojky, které se dá kritizovat. Místo v zadu se dá přirovnat k naší tolik kritizované Octavii.

Bezpečnost u nové trojky jde výrazně za rámec běžné produkce, když již v základní výbavě obsahuje 6 (slovy šest!!) airbagů. 1x volant, 1xspolujezdec, 2x boční (ve dveřích) a 2x hlavové (v A sloupku). Navíc je možno přiobjednat i dva boční airbagy pro cestující vzadu!.

Řadový šestiválec s objemem 2.8 litru je prošpikován nejmodernější technikou. Ať už je to např. elektromechanicky ovládaná škrtící klapka nebo variabilní časování všech ventilů u BMW nazývané VANOS. Výkon 142 kW i točivý moment 280 Nm postačuje i pro podstatně těžší pětku a sedmičku, takže s trojkou si hravě poradí.

Samozřejmě výkon tohoto motoru není rozhodně vše. Mezi jeho hlavní přednosti patří především enormní kultivovanost chodu, výborný tah i v nižších otáčkách díky variabilnímu časování ventilů, relativně nízká spotřeba a krásný "zdravý" zvuk. Ten je bohužel v interiéru tak málo slyšet, že si jeho zvuk mohou "vychutnat" spíše kolemjdoucí.

Jak jsem se již zmínil, motor je výborně odhlučněn, do čtyřech tisíc otáček je prakticky neslyšitelný a přitom tyto otáčky postačují na 90% běžné jízdy. Nad čtyři tisíce otáček šestiválec začíná dostávat nádherný "kovový" zvuk a pařičně roste také výkon. O mimořádné kvalitě tohoto motoru svědčí i to, že spotřeba se podle testů zahraničních časopisů při běžné jízdě pohybuje kolem 9-10 l/100 km, což prakticky potvrdil i náš test (cca 11 l/100 km při zvýšených nárocích). Zrychlení z klidu na 100 km/h by měla 328mička zvládnout z 8 sekund, to jsme vzhledem k minimu najetých kilometrů bohužel nemohli zkoušet.

Zato se daly vyzkoušet brzdy. Ty vynikají okamžitým maximálním účinkem, který neslábne ani po několika opakováních. Brzdná dráha ze stokilometrové rychlosti se studenými brzdami byla na špičkové hodnotě 36,5 metru (Porsche 911 - 36 m), se zahřátými se prakticky nic nezměnilo 38 m.

Jízdní vlastnosti byly doménou trojky již v předchozích typech a tak u novinky byly v podstatě jen "optimalizovány". Odpružení je samozřejmě trochu tvrdší, ale posádka rozhodně není zbytečně otloukána. V zatáčkách je boční náklon minimální a díky rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50% na 50% je velmi těžké dostat BMW do úzkých. Pokud se o to přeci jen pokusíte, zjistíte, jak co to znamená neutrální chování. Prostě vůz neuhýbá ani předkem, ani zadkem, ale pomalu se sune bokem po tečně. Otázkou je, zdali je kam :-) Pokud si chcete opravdu zařádit, přichází na pomoc tlačítko, kterým je možné vypnout protiprokluzový systém ASC+T.

To poslední, co bych chtěl dělat, je neoprávněně opěvovat nějaký vůz. Konstruktéři nové trojky mi však dali velmi málo možností, takže nalezených chyb je opravdu minimum. Co je jisté, že cenově není BMW 328i žádným "chudáčkem", zvláště, pokud uvážíte, že testovaný vůz překročil hranici 1,5 milionu korun.

Kompletní ceník nového BMW 3 najdete v rubrice .

Rozsáhlé představení nového BMW 3 včetně bohaté fotogalerie najdete také v rubrice Představujeme.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 500 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 500 000 Kč

EGAP pojistí vývoz turbíny do Indonésie, řeší i problémy v Turecku EGAP pojistí vývoz turbíny do Indonésie, řeší i problémy v Turecku

Kromě nových pojistek musí garant českého exportu řešit…

Lego poprvé v historii povede šéf jiné národnosti než dánské Lego poprvé v historii povede šéf jiné národnosti než dánské

 Šéfem dánského výrobce stavebnic Lego se poprvé v…

Jak funguje dispečink RegioJetu? Noční můrou pracovníků jsou opravy D1 Jak funguje dispečink RegioJetu? Noční můrou pracovníků jsou opravy D1

Práce dispečera rozhodně není jednoduchá. Zvlášť když…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2793
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7 / 9.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 500
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4471
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1415
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 




Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu

Než přišlo BMW řady 1, zastupoval mnichovskou značku v…

BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům

Německá automobilka svolá do amerických servisů 42 tisíc…

 



 
Noční můra ruských gangsterů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Noční můra ruských gangů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Dnes 12:07

K vykolejení vlaku došlo v neděli odpoledne. Nikdo nebyl zraněn, úplně nové bavoráky jsou však nyní na odpis.




Blesk.cz

Čecha zatkli za ubodání blonďaté krásky, schovával se ve sněhu při mrazech –30 stupňů Celsia

Čecha zatkli za ubodání blonďaté krásky, schovával…

To je ona, krásná blonďatá dívka ze Skotska, která byla ve Finsku brutálně ubodána. V chladné zemi pracovala…

Národní galerie uvede nejdráže prodávajícího umělce. Gerharda Richtera

Národní galerie uvede nejdráže prodávajícího umělce.…

Výstava německého malíře Gerharda Richtera bude obsahovat nejdražší dílo poválečného umění. Expozice bude jedním…

 

iSport.cz

Nový Sport GÓÓÓL je tady! Skvělý Ronaldův rok, zázrak Realu i příběh Defoea

Nový Sport GÓÓÓL je tady! Skvělý Ronaldův rok,…

Nadupané vydání časopisu Sport GÓÓÓL! je právě v prodeji. Hlavním tématem posledního dílu v roce není nikdo jiný…

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato, píší italská média

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato,…

Báječný týden má za sebou český útočník Patrik Schick. Dvacetiletý talent vstřelil za Sampdorii Janov nejprve…

 

Reflex.cz

Posloucháte audioknihu a máte chuť na pivo. To jsou Hrabalovy Postřižiny v nové podobě

Posloucháte audioknihu a máte chuť na pivo. To jsou…

Režisér Jiří Menzel svým populárním filmem Postřižiny pořádně zavařil všem, který se po něm pokoušejí nějak…

Konec vstřícné Merkelové, chce zakázat zahalování obličeje v Německu

Konec vstřícné Merkelové, chce zakázat zahalování…

Německá kancléřka Angela Merkelová, která měla dosud poměrně vstřícný postoj k přílivu imigrantů do Německa,…

 
 
reklama