BMW 328i - Krása a síla na čtyřech kolech

BMW 328i - Krása a síla na čtyřech kolech

 
 

Již na první pohled mě nové BMW řady 3 okouzlilo svým naprosto vyváženým, nadčasovým a zároveň sebejistým designem. A to mě teprve za pár minut čekala jízda s touto novinkou, která byla vybavena nejsilnějším šestiválcovým motorem 2,8 se "slušným" výkonem 142 kW.

Již na první pohled mě nové BMW řady 3 okouzlilo svým naprosto vyváženým, nadčasovým a zároveň sebejistým designem. A to mě teprve za pár minut čekala jízda s touto novinkou, která byla vybavena nejsilnějším šestiválcovým motorem 2,8 se "slušným" výkonem 142 kW.

Po usednutí do vozu nepřekvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která umožňují nezvyklou funkci "prodloužení" sedáku (viz foto). Tříramenný volant s integrovaným airbagem a tlačítky tempomatu a rádia lze výškově i podélně seřizovat, takže nalézt vhodnou polohu není problém. Dráhy řazení pětistupňové převodovky jsou bezproblémové, i když jsem čekal lehčí chod. Zpřevodování vzhledem k síle a průběhu točivého momentu je optimální. Pětka točí ve stokilometrové rychlosti pouze 2400 otáček, což jistě přispívá k nižší spotřebě na dálnici. Přístrojová deska se podobá svému "vzoru" z úspěšné řady pět (viz foto), přičemž nepřekvapí optimální rozmístění většiny ovládacích prvků. Díky zvětšenému rozvoru o 25mm se mírně zvětšil dříve dosti kritizovaný prostor na zadních sedadlech na únosnou míru. Přesto je to asi jedno z mála míst nové trojky, které se dá kritizovat. Místo v zadu se dá přirovnat k naší tolik kritizované Octavii.

Bezpečnost u nové trojky jde výrazně za rámec běžné produkce, když již v základní výbavě obsahuje 6 (slovy šest!!) airbagů. 1x volant, 1xspolujezdec, 2x boční (ve dveřích) a 2x hlavové (v A sloupku). Navíc je možno přiobjednat i dva boční airbagy pro cestující vzadu!.

Řadový šestiválec s objemem 2.8 litru je prošpikován nejmodernější technikou. Ať už je to např. elektromechanicky ovládaná škrtící klapka nebo variabilní časování všech ventilů u BMW nazývané VANOS. Výkon 142 kW i točivý moment 280 Nm postačuje i pro podstatně těžší pětku a sedmičku, takže s trojkou si hravě poradí.

Samozřejmě výkon tohoto motoru není rozhodně vše. Mezi jeho hlavní přednosti patří především enormní kultivovanost chodu, výborný tah i v nižších otáčkách díky variabilnímu časování ventilů, relativně nízká spotřeba a krásný "zdravý" zvuk. Ten je bohužel v interiéru tak málo slyšet, že si jeho zvuk mohou "vychutnat" spíše kolemjdoucí.

Jak jsem se již zmínil, motor je výborně odhlučněn, do čtyřech tisíc otáček je prakticky neslyšitelný a přitom tyto otáčky postačují na 90% běžné jízdy. Nad čtyři tisíce otáček šestiválec začíná dostávat nádherný "kovový" zvuk a pařičně roste také výkon. O mimořádné kvalitě tohoto motoru svědčí i to, že spotřeba se podle testů zahraničních časopisů při běžné jízdě pohybuje kolem 9-10 l/100 km, což prakticky potvrdil i náš test (cca 11 l/100 km při zvýšených nárocích). Zrychlení z klidu na 100 km/h by měla 328mička zvládnout z 8 sekund, to jsme vzhledem k minimu najetých kilometrů bohužel nemohli zkoušet.

Zato se daly vyzkoušet brzdy. Ty vynikají okamžitým maximálním účinkem, který neslábne ani po několika opakováních. Brzdná dráha ze stokilometrové rychlosti se studenými brzdami byla na špičkové hodnotě 36,5 metru (Porsche 911 - 36 m), se zahřátými se prakticky nic nezměnilo 38 m.

Jízdní vlastnosti byly doménou trojky již v předchozích typech a tak u novinky byly v podstatě jen "optimalizovány". Odpružení je samozřejmě trochu tvrdší, ale posádka rozhodně není zbytečně otloukána. V zatáčkách je boční náklon minimální a díky rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50% na 50% je velmi těžké dostat BMW do úzkých. Pokud se o to přeci jen pokusíte, zjistíte, jak co to znamená neutrální chování. Prostě vůz neuhýbá ani předkem, ani zadkem, ale pomalu se sune bokem po tečně. Otázkou je, zdali je kam :-) Pokud si chcete opravdu zařádit, přichází na pomoc tlačítko, kterým je možné vypnout protiprokluzový systém ASC+T.

To poslední, co bych chtěl dělat, je neoprávněně opěvovat nějaký vůz. Konstruktéři nové trojky mi však dali velmi málo možností, takže nalezených chyb je opravdu minimum. Co je jisté, že cenově není BMW 328i žádným "chudáčkem", zvláště, pokud uvážíte, že testovaný vůz překročil hranici 1,5 milionu korun.

Kompletní ceník nového BMW 3 najdete v rubrice .

Rozsáhlé představení nového BMW 3 včetně bohaté fotogalerie najdete také v rubrice Představujeme.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 500 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 500 000 Kč

Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny…

Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným

Stát štědře dotuje politické strany. Ty dříve úspěšné,…

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2793
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7 / 9.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 500
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4471
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1415
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu

Než přišlo BMW řady 1, zastupoval mnichovskou značku v…

BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům

Německá automobilka svolá do amerických servisů 42 tisíc…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které končí smrtí!

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které…

Herecká legenda Jana Štěpánková (83) před kamerou umírala už několikrát. Nikdy z toho trauma, jako většina…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných beachvolejbalistek

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných…

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…