Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 5: Podrobná data nových čtyřválců v 520i, 528i, 525d

Mnichovská automobilka zveřejnila kompletní specifikaci nových motorů, které od září vstoupí do prodeje v řadě 5.
Zpět na článek
23. 8. 2011 09:14
23. 8. 2011 09:35
23. 8. 2011 09:45
23. 8. 2011 10:43
23. 8. 2011 10:53
23. 8. 2011 10:20
23. 8. 2011 09:37
23. 8. 2011 10:39
23. 8. 2011 10:45
23. 8. 2011 11:47
23. 8. 2011 11:38
23. 8. 2011 18:40
23. 8. 2011 13:18
24. 8. 2011 20:31
neregistrovaný "Kostra"
Avatar - Sosa
23. 8. 2011 09:14
pochvala
BMW za zachovanie modelu 530i. Podla mna urcite najlepsia motorizacia pre 5tku. :yes:
Rozbalit vlákno
6
23. 8. 2011 09:35
Re: pochvala
Heh, to je výchovný moment. ANO! Můžeš si koupit atmosférický R6, ale počítej s tím, že budeš pomalejší než přeplňovaný čtyřválec... Budoucnost má jiné jméno!
Avatar - Sosa
23. 8. 2011 09:45
Re: pochvala
podla tej tabulky mozno o desatinky. no hovori ti nieco slogan ''Freude am Fahren''? :-!
Avatar - iudex
23. 8. 2011 10:43
Re: pochvala
Presne. :yes: Pre tú menšinu, ktorá nepozerá len katalógové údaje a desatinky, je rozhodujúci ten pocit a zvuk. A pre tých ostatných sú tu výborné dízle.
Avatar - Dinar
23. 8. 2011 10:53
Re: pochvala
Ono hlavně v reálu, pokud rád, alespoň občas, využiješ sílu motoru, nebudeš mít s 530i vyšší dlouhodobou spotřebu než s 528i. Je nutné počítat s tím, že u R6 atmo v pětce nejde jezdit pod devět, ale na druhé straně ani svižné ježdění nevyžene spotřebu (průměrnou) přes dvanáct. S tím turbodvoulitrem bude rozptyl od osmi do patnácti při stejném stylu, dlouhodobá průměrná 528i tak o litr vyšší než u 530i, na to dám krk. ;-)
23. 8. 2011 11:56
Re: pochvala
Jo jo, taky mám ten pocit, chtělo by to nějaký srovnávací test. Málokdo si čas od času nezařádí, hlavně když si koupil 250 koňový auto, na ekorallye by bohatě stačil 520d...
Ale co, tabulkově šetříš, EU je spokojená a koho nakonec zajímá to zaklínané životní prostředí... :no:

P.S: Nic proti motoru, určitě je vynikající, jen podle mého vůbec neplní to, kvůli čemu primárně vznikal...
23. 8. 2011 10:20
Re: pochvala
Souhlas, zachování možnosti volby je :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
23. 8. 2011 09:31
Downsizing versus rozum
Je vidieť, že i enormnému tlaku emisných noriem sa dá odolávať s rozumom. Dlhšie očakávané bolo nasadenie štvorvalcov do 5er. 523i je viac ako slušný základ, 528i nastupuje na všetkých frontoch. Čo je však na malú oslavu, 28i neposlal do večných lovíšť R6, čo je skvelá správa tak pre všetkých virtuálnych bojovníkov za tradície BMW, ako i pre reálnych záujemcov o benzínovú 5er. Kto chce šetriť, zoberie štvorvalec, ktorý ale svojou dynamikou prekonáva R6. Kto chce famóznu kultivovanosť a točivosť R6, tomu táto možnosť zostáva. A to je výborné.
Zvýšenie výkonu ostatných motorizácií je tradičné udržiavanie BMW na špičke bez veľkých kecov a ponechávanie to na facelift.
Rozbalit vlákno
10
23. 8. 2011 09:36
Re: Downsizing versus rozum
ano, a proto nechápu, proč možnost volby nezůstala i u trojky a Z4...
Avatar - iudex
23. 8. 2011 10:37
Re: Downsizing versus rozum
Dobrá otázka. Minimálne u Z4 by sa to imidžovo žiadalo. ;-\
Avatar - Dinar
23. 8. 2011 10:44
Re: Downsizing versus rozum
Do trojky přijít nemá, do Z4 ano. ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 8. 2011 10:39
Re: Downsizing versus rozum
Přesně tak. Zachováním atm. R6 u 5er mě překvapili, ale proč to tak neudělali všude, to je mi záhadou. Dost zajímavý by byl poměr prodejů po půl roce. 530i vs 528i. Jsi pomalejší, žíznivější(?), ale máš R6 vs agilnější R4 turbo... Každopádně by to byla zajímavá čísla.
Avatar - Dinar
23. 8. 2011 10:41
Re: Downsizing versus rozum
Když jsem tu o 530i psal začátkem roku u prvních zvěstí o nasazení turbodvoulitru do všech řad vč. pětky, tak tu bylo plno smajlíků ve smyslu, ha, ha, bmw jde do kytek, budou jenom turba atd. atp. Tak je tu :-) na druhou stranu říkám, stejně jako tehdy, teď se projeví, kolik těch skutečných "fanoušků" bmw žije v reálném světě. Moc se těším na ulice plné 530i v manuálu. :-) ;-)
Avatar - iudex
23. 8. 2011 10:46
Re: Downsizing versus rozum
Ulice plné 530i nebudú, rovnako ako nebudú ulice plné 528i. Počty robia dízle, toto je dar BMW pre virtuálnu fan komunitu, ktorá síce moc tých áut nekúpi, ale na druhej strane vie hlasno kričať a robí BMW image. Takže čisto z hľadiska čísel či market share to relevantné až tak nie je, ale pre image je to silný prínos. A to sa špeciálne u prémie ráta, nie?
Avatar - Dinar
23. 8. 2011 11:02
Re: Downsizing versus rozum
Souhlas, ono, alespoň z toho co vím, je to ještě tak, že tahle motor. paleta je dočasná. Právě podle prodejů bmw nabídku upraví, po fl pětky, jistá je 520i, ale 528i se zruší a nahradí ji 525i, což bude 2,0T. 530i bude dále, ale buď definitivně skončí R6 atmo a bude nahrazen vyvíjeným třikrát přeplňovaným 2,0T anebo zůstane, záleží na kombinaci úspěšnosti vývoje 3xT 2,0 a prodejních výsledků atmo R6 3,0, zatím je to otevřené.
23. 8. 2011 12:56
Re: Downsizing versus rozum
ono nezapomínejme, že hodně pětek se prodá třeba i v US nebo Rusku (nevím jak je na tom zbytek Ázie >:-[] ) a tam nafta moc nejde. Takže pro tuto třídu vozidel bude nutné mít i 6válce (když akceptujeme ústup od osmiválců v poslední době).
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 8. 2011 14:15
Re: Downsizing versus rozum
Já myslím, že v rusku snad ani 2.0T nabízet nebudou. Euro 3 tam je teď velký hit, takže tam dle mého R6 dožijí. Škoda tam taky myslím nenabízí TSI motory a jestli jo, tak silně upravené a gro prodejů jsou staré osmi a šestnácti ventily 1.6 a 1.4.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 8. 2011 14:16
Re: Downsizing versus rozum
Moc se těším na ulice plné 530i v manuálu- >:D >:D
23. 8. 2011 09:37
D3
Kontinuální inovace...to je to, co odlišuje Audi,BMW,MB od zbytku velkosériových značek...to je jeden ze znaků prémiovosti :yes: Motorový souboj Audi vs. BMW má další pokračování. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
23. 8. 2011 10:39
Re: D3
Asi tak. A netreba kvôli tomu nasilu meniť karosériu, len aby sa dalo pochváliť "veľkými zmenami". Konkrétne 5er je auto, ktoré by bez zmien karosérie mohlo vydržať celú svoju životnosť (i tak dlhšiu ako priemer mainstreamu).
Avatar - Emel
23. 8. 2011 11:47
Re: D3
Ale tak oni ostatní také inovují, jen v jiných kategoriích... pro mainstream je vrcholem dvoulitrová nafta, pro BMW je to základ. Jedna z významných inovací může být třeba MultiAir od Fiatu...
23. 8. 2011 11:38
535xd
Rozdiel medzi 528i a 530i , je pekná debata, ale myslim, že vačšina ľudí si kúpi BMW kvôli prejavu R6 .

Ale najzaujímavejšia bude pre vačšinu 535xd. Ľudia v okolí ktorí majú 330xd alebo 530xd na moju otázku prečo nie už 335xd alebo 535xd odpovedali , že neponúkajú x-drive. Takže jedna vec sú ľudia ako ja a vačsina nás tu, ktorí obdivujú BMW kvoli R6 a zadnému pohonu , ale tí , čo ich aj kupujú ,tak pre R6 a bezpečnosť.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
23. 8. 2011 18:40
Re: 535xd
Obávám se, že tě lidé/zákazníci zklamou a 528i v prodejích 530i prostě převálcuje. Zvuk motoru u sedanu kde je zvuk maximálně utlumen, a že je u 5er utlumen sakra dobře, a to prakticky v celém otáčkovém spektru není de facto slyšet a na druhé straně lepší parametry, nižší spotřeba a náklady (pojištění) velkou řadu zájemců prostě pošle k 528i. Kde by 30i měl být a to sofort je Z4 protože to je vlastně jediné auto kde jde právě o ten fantastický zvuk (kde jinde když ne v otevřeném roadsteru?). No a 535xd také určitě nebude víc prodávána než 530xd, prostě střední třílitr je typická motorizace vyšší střední a tvoří někde 50, někde i 80% prodejů a v ČR i víc, zbytek připadá na třeba 535d nebo benzíny tak to prostě je a asi ještě dlouho bude.
Avatar - AUDIRS6
23. 8. 2011 13:18
Vsetka cest !
Mohlo by sa vam zdat, ze nieco nie je v poriadku - vzhladom na moj nick...ale - je.Vsetko je v poriadku, proste a jednoducho kto umí, ten umí, kto neumí, ten čumí... >:-[] Ja to vidim tak, ze ak je niekto fakt top-motorar, tak su to prave pani z Mnichova a z Ingolstadtu. a ano, berem to tak, ze prave tí sa od "modro-bielych" hodne v poslednej dobe poučili - /atmo 4,2 V8 pre RS4, R8, RS5...V10 pre Gallardo a R8 / a že teraz už nastava ten rovnocennejší súboj v kategorii 2,0 Turbo...
Co sa tyka toho zlateho stredu 3,0 R6 alebo V6, tam to bude hooodne zaujimave, v kazdom pripade :yes: za zachovanie atmo R6 v ponuke - myslim, ze kym tento motor vytlacia emisne normy z Čínskeho a Ruského trhu, že to ešte nejaký-ten Eurocent zarobí ;-)
Zaujímavý ale bude vývoj boja R6 s nejakým tým 1až3 Turbami, proti ohlasovanému Doppelturbo V6 od Audi...do akých výkonových čísiel sa tieto motory dostanú...
No a čaká nás aj uvedenie V8 4,0 TFSi v A8 / cca 400 PS / S8 /cca 500 PS/ a S7 / cca 450 PS / ako konkurencia pre 4,4 TwinPower Turbo...
Verim tomu, ze hned po IAA bude nejaky nemecky test, a porovnavane budu auta z Luxus Classe teda A8, bawo7, mozno S klassa...uvidime, ja sa tesim !
Rozbalit vlákno
7
23. 8. 2011 17:14
Re: Vsetka cest !
Absolutny suhlas, za seba mozem povedat, ze je radost sledovat vyvoj a aj kto udava trend tohto vyvoja.
23. 8. 2011 17:15
Re: Vsetka cest !
Absolutny suhlas, za seba mozem povedat, ze je radost sledovat vyvoj a aj kto udava trend tohto vyvoja.
Co bude o 5 rokov? :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 18:09
Re: Vsetka cest !
Za 5 let? Bude MNOHEM víc hybridů a elektroaut, skoro ŽÁDNÝ atmosferický motor + "průměrný objem" nově prodaných motorů bude MENŠí než dnes.. (to bylo věštění "z magické koule" = skoro "se zárukou" to tak bude.. ;-)
23. 8. 2011 19:14
Re: Vsetka cest !
Hej, zda sa, ze Tvoja gula to vidi spravne...
Avatar - AUDIRS6
23. 8. 2011 19:26
Re: Vsetka cest !
nooo, menej motorov / spalovacich ale s preplnovanim / asi nebude, ich mensi priemerny objem-ano, - rastuce predaje v Cine, Rusku, Indii...takze toho sa nebojme, hybridy? - tak tych sa nebojme vobec - tato docasna cesta skonci v slepej ulicke - a ta pride v momente uvedenia na trh "poriadnych" baterii - takych, ktore umoznia realny dojazd nad cca 160 km...
a vobec, tesme sa z nasledujucej blizkej buducnosti, kde este mame na vyber slusne mnozstvo kvalitnych motorov na vyber. >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 21:32
Re: Vsetka cest !
Nooo, NEříkala jsem "menej motorov" ;-)
Za 5 let? To bude MNOHEM víc hybridů a elektrovozů.. :-)
"Poriadne baterie" jsou "na cestě" (kdy PŘESNĚ "dorazí" do sériově prodávaných vozů těžko říci, ale to období "za 5tiletku" by mohlo odpovídat.. ;-)
PS: Ano UŽIJME si "dokud to jde" - dokud existuje atmosferický 6.3 od AMG (a jemu alespoň podobní... :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 21:32
Re: Vsetka cest !
Děkuji, "vyřídím" :-)
neregistrovaný "Kostra"
24. 8. 2011 20:31
Vysoká životnost R6 atmosféry
Divím se, že tu v souvislosti se zachováním R6 atmosféry pod kapatou pětky ještě nikdo nezmínil životnost. Anebo věříte, že ta turba ve čtyřválcích vydrží tolik co tento legendární motor? Jediná nucená výměna turba a máte po veškerých úsporách plynoucích z nižší spotřeby (tedy pokud v reálném provozu nějakou nižší spotřebu s přeplňovaným čtyřválcem vůbec budete mít). Absence další součástky náchylné k posrání je skvělá zpráva pro ty z nás, kteří s výhledem několika let uvažují o nákupu starší F10 z rukou německého duchodce, který s ní nejezdil v zimě a pečlivě ji garážoval. ;-)
A zmínit by se v této souvislosti měl též uživatelský komfort. Anebo myslíte, že nejnovější turba by se již neměla pomalu rozehřívat (pomaleji, než celé atmosférické motory) a zejména před koncem jízdy dochlazovat? Od kompu se snadno napíše, že to přeci není žádný problém na dálnici pár kilometrů před pumpou zvolnit. Když pak ale člověk opravdu spěchá, tak jdou ohledy k motoru stranou: přece nepřijedete na důležitou schůzku pozdě.
Rozbalit vlákno
0