Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5: Podrobná data nových čtyřválců v 520i, 528i, 525d

23. 8. 2011 • 20:44
112
33
Zobrazit náhledy (112)
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
Mnichovská automobilka zveřejnila kompletní specifikaci nových motorů, které od září vstoupí do prodeje v řadě 5.

Dva roky na trhu jsou v případě BMW řady 5 implusem k první velké vlně technických inovací. Šestiválce na mnoha frontách střídají srovnatelně výkonné čtyřválce. Po prvních vlaštovkách v podobě modelů X1 a Z4 tak přichází nová generace downsizingu z Mnichova i v jedné z klíčových modelových řad.

520i místo 523i

Po dvouleté přestávce se pod kapotu BMW řady 5 vrací zážehové čtyřválce. Nejslabší z nich se chystá pod notoricky známým označením 520i – tento číselný kód je s pětkovými BMW spojen od samého počátku.

Z objemu dvou litrů dává s pomocí turbodmychadla 135 kW a 270 Nm. Výkon je sice o 15 kW nižší než u předchozího podladěného šestiválce 523i (150 kW), momentové maximum je shodné.

Změna parametrů se projevuje nižší maximální rychlostí a srovnatelnou akcelerací z klidu. Kombinovaná spotřeba se díky úspornějšímu motoru, o 30 kg nižší hmotnosti a také systém Start-Stop snížila o 0,8 resp. 1,2 l/100 km.

BMW 5 - srovnání čtyř- a šestiválcových motorizací
Model 523i 520i
rok výroby 2009–2011 od 2011
Převodovka 6M (8A) 6M (8A)
Zdvihový objem [cm3] 2996 1997
Válce/ventily 6/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 150/6100 135/5000-6250
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 270/1500-4250 270/1250-4500
Max. rychlost [km/h] 238 (234) 227 (226)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 (8,2) 7,9 (8,0)
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,6 (7,6) 6,8 (6,4)
Poh. hmotnost [kg] 1700 (1725) 1670 (1685)

Čtyř- a šestiválec místo 528i

Atmosférické šestiválce u BMW ještě zcela nekončí. Třílitr 528i totiž nahradí 530i s výkonem zvýšeným o 10 kW. Zároveň se maximum točivého momentu 310 Nm posunulo do nižších otáček a klesla spotřeba. Na výsledných 7,6 l/100 km má kromě start-stopu svůj podíl i nově zavedená technologie spalování chudé směsi (lean burn).

Řeč čísel je ale jasná: dvoulitrový čtyřválec 528i je sice o 20 kW slabší než šestiválcová 530i, vykazuje ale lepší zrychlení i nižší spotřebu.

Novinkou je varianta 525i xDrive. Vůbec poprvé se do řady 5 dostává spojení čtyřválce a pohonu všech kol.

BMW 5 - srovnání čtyř- a šestiválcových motorizací
Model 528i 530i 528i 528i xDrive
rok výroby 2009–2011 od 2011 od 2011 od 2011
Převodovka 6M (8A) 6M (8A) 6M (8A) 8A
Zdvihový objem [cm3] 2996 2996 1997 1997
Válce/ventily 6/4 6/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 190/6600 200/6100 180/5000-6500 180/5000-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 310/2600-5000) 310/1600-4250 350/1250-4800 350/1250-4800
Max. rychlost [km/h] 250 (250) 250 (250) 250 (250) 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,6 (6,7) 6,5 (6,6) 6,2 (6,3) 6,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,8 (7,6) 7,6 (7,4) 6,8 (6,5) 7,0
Poh. hmotnost [kg] 1710 (1730) 1710 (1730) 1685 (1695) 1780

525d mění dva válce za dvojité přeplňování

Premiéru má pod kapotou řady 5 nový čtyřválcový turbodiesel 25d. Nahrazuje stejně označovaný šestiválec (150 kW), proti němu přidává 10 kW a zachovává si 450 Nm. Další změnou je rychlejší akcelerace a o 1,2 litru nižší spotřeba.

Agregát je osazen dvěma různě velkými turbodmychadly s variabilní geometrií lopatek, která zajišťují dvoustupňové přeplňování. Proti současným aplikacím v modelech 123d a X1 xDrive23d (150 kW, 400 Nm) přidává 10 kW a 50 Nm.

I model 525d se bude s přechodem na čtyřválcový pohon nabízet ve verzi xDrive.

BMW 5 - srovnání čtyř- a šestiválcových motorizací
Model 525d 525d 525d xDrive
rok výroby 2009–2011 od 2011 od 2011
Převodovka 6M (8A) 6M (8A) 8A
Zdvihový objem [cm3] 2993 1995 1995
Válce/ventily 6/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 150/4000 160/4400 160/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 450/1750-2500 450/1500-2500 450/1500-2500
Max. rychlost [km/h] 236 (232) 243 (239) 234
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,2 (7,3) 7,0 (7,0) 7,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2 (6,1) 5,0 (4,8) 5,1
Poh. hmotnost [kg] 1765 (1780) 1720 (1725) 1795

Změny čekají také šestiválce

Úprav se dočkají ale také pokračující šestiválce – konkrétně ty vznětové. Upgrade 530d na 190 kW a 560 Nm (+10 kW/+20 Nm) není překvapením, stejných parametrů dosahuje už od jara vyráběná 530d xDrive.

Nárůst výkonu smazal náskok xDrivu v jízdní dynamice a instalace start-stopu zase snížila spotřebu. Ať už s pohonem zadních nebo všech kol, 530d má nyní s automatickou převodovkou 0-100 km/h za 6,0 sekundy a kombinovaná spotřeba se u všech třílitrů pohybuje kolem 5,5 l/100 km.

Dvoustupňově přeplňovaný 535d také posílí, a to z 220 na 230 kW. Tím se dostává o 5 kW nad výkon dosud nejsilnějšího mnichovského dieselu v 740d a xDrive40d od modelů X5 a X6.

Současně s posílením na 230 kW vzrostlo maximum točivého momentu z 600 na 630 Nm, kombinovaná spotřeba je díky start-stopu 5,4 l/100 km a akcelerace z 0 na 100 km/h se zkrátila o dvě desetiny na 5,5 sekundy.

Novinkou je možnost pohonu všech kol ve verzi 535d xDrive.

Témata
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 21:32
Re: Vsetka cest !
Děkuji, "vyřídím" :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 21:32
Re: Vsetka cest !
Nooo, NEříkala jsem "menej motorov" ;-)
Za 5 let? To bude MNOHEM víc hybridů a elektrovozů.. :-)
"Poriadne baterie" jsou "na cestě" (kdy PŘESNĚ "dorazí" do sériově prodávaných vozů těžko říci, ale to období "za 5tiletku" by mohlo odpovídat.. ;-)
PS: Ano UŽIJME si "dokud to jde" - dokud existuje atmosferický 6.3 od AMG (a jemu alespoň podobní... :-)
Avatar - AUDIRS6
23. 8. 2011 19:26
Re: Vsetka cest !
nooo, menej motorov / spalovacich ale s preplnovanim / asi nebude, ich mensi priemerny objem-ano, - rastuce predaje v Cine, Rusku, Indii...takze toho sa nebojme, hybridy? - tak tych sa nebojme vobec - tato docasna cesta skonci v slepej ulicke - a ta pride v momente uvedenia na trh "poriadnych" baterii - takych, ktore umoznia realny dojazd nad cca 160 km...
a vobec, tesme sa z nasledujucej blizkej buducnosti, kde este mame na vyber slusne mnozstvo kvalitnych motorov na vyber. >:D
23. 8. 2011 19:14
Re: Vsetka cest !
Hej, zda sa, ze Tvoja gula to vidi spravne...
Avatar - Ham.
23. 8. 2011 18:40
Re: 535xd
Obávám se, že tě lidé/zákazníci zklamou a 528i v prodejích 530i prostě převálcuje. Zvuk motoru u sedanu kde je zvuk maximálně utlumen, a že je u 5er utlumen sakra dobře, a to prakticky v celém otáčkovém spektru není de facto slyšet a na druhé straně lepší parametry, nižší spotřeba a náklady (pojištění) velkou řadu zájemců prostě pošle k 528i. Kde by 30i měl být a to sofort je Z4 protože to je vlastně jediné auto kde jde právě o ten fantastický zvuk (kde jinde když ne v otevřeném roadsteru?). No a 535xd také určitě nebude víc prodávána než 530xd, prostě střední třílitr je typická motorizace vyšší střední a tvoří někde 50, někde i 80% prodejů a v ČR i víc, zbytek připadá na třeba 535d nebo benzíny tak to prostě je a asi ještě dlouho bude.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku