Jestli jste si mysleli, že u BMW doba turbodmychadel vyvrcholila čtyřikrát přeplňovaným šestiválcem, byli jste na omylu. Nyní přichází tříválec s dvěma turby.
Možná by jses měl podívat, co si BMW za ten 3-válec účtuje. To rozhodně není žádná láce... Spousta lidí ohrnuje nos nad 3 válci v nižší, nebo nižší střední - podle mě zbytečně, jako základ to stačí, ovšem u BMW s jejich "základními" cenami - tam už bych se teprve chytal za nos >:-[]
Mustang už kdysi 4 válec měl. Nehledě na to, že 4 válec je pro šílené evropské trhy jako je Dánsko, Holandsko apod ., kde je šílené zdanění aut. Jinde se moc neprodává. Jen to BMW už atmo 8 válec v manuálu nenabízí...
Prave u takovych malych jednotek a nedejboze trivalcu tohle naprosto postrada smysl. Dve turbodmychadla, chladice stlaceneho vzduchu, egr, vsechno zvysuje nejen cenu ale i hmotnost takoveho agregatu, nehlede k vyssim servisnim nakladum. ..
Veď tu ani nejde o najnižšiu cenu (to by potom atmo 2,5 liter bol lacnejší, ako biturbo trojvalec), ale o emisie a spôsoby, ako ich stlačiť čo najnižšie (hoc len papierovo). Práve preto fakt, že povedzme 3er má ako základ trojvalec neznamená nižšiu cenu (oproti predchodcovi s R4). Naopak niektoré automobilky trojvalec predávajú drahšie ako štvorvalec (napr. Kia či Renault).
Ale tak u Renault nemuzes srovnavat 4 valec atmosfericky s 0.9TCE. Ten ctyrvalec nejede, ma vetsi spotrebu o hluku nemluve. Navic to turbo je celkem jednoduse postavene a nejsou s nim mechanicke problemy.
To co tady dela BMW mi prijde jako holy nesmysl, obzvlaste v premii.
BMW se asi zacal ridit heslem, cim vic turbo tim vic BMW.
Kdy budou benzínové motory tak čísté, jako tento diesel?
Také nejsem odvázaný z této koncepce, ale pokud bude jedno turbo tlačit v malých otáčkách a druhé ve vyšších, tak se bude měnit jen to první turbo. Takže by to mohlo v praxi fungovat docela dobře. Diesel může přes 3500 RPM točit jen polovodič... :no:
Spíše mne zajímá, kdy budou konečně benzínové motory povinně vybaveny DPF filtry? Kdo má ten sajrajt dýchat! A kdy bude na benzíny uvalena dodatečná ekologická daň za nadměrné emise CO2?
Re: Kdy budou benzínové motory tak čísté, jako tento diesel?
Vždyť je spotřební daň na benzín vyšší. A ten rozdíl je poměrně větší, než je rozdíl v emisích CO2. Pokud chceš zdaňovat dle CO2, tak je to naopak nafta, kde je daň nižší.