Bylo by mozne pri srovnani cen uvadet ne jenom cenu zakladni vybavy, ale take ty nejdrazsi?
Protoze byt je treba AMG E63 v zakladu drazsi, za keramicke brzdy nebo sportovni vyfuk si pak priplatite mene nez u M5. A zvlast u "premiovych" znacek neni nic vyjimecne, ze priplatkova vybava stoji radove desitky tisic a v extremnich pripadech vam cenu auta navysi klidne o polovinu.
Zase až tak jednoduché to není. Je mnoho příplatkových věcí, které spolu v kombinaci s jinými nejdou objednat, existují různé pakety, které spoustu příplatkových věcí obsahují a pod.
Ano, nehledě na to, že ne každý výrobce nabízí všechno to, co konkurence apod.
I kdyby někdo nějakou maximální cenu (nakonec) spočítal, mělo by to prakticky minimální výpovědní hodnotu.
Musíš pořád myslet, že to auto je v základu za 3 200.000,-, takže další příplatkovou výbavu si majitel pořád bude dvakrát rozmýšlet co tam dá. Nebavíme se o autě, které začína na 6,7 mega, kde už příplatky nikdo moc neřeší (ale i zde se dají najít věci, které si majitel rozmyslí). Ono dát za dovybavenej vůz potom 3,8, nebo 4,5 mega je pořád u této cenové kategorie rozdíl.
Určitě se najdou i lidi, kteří maj prachy na 3-4x dražší auto, ale tohle chtějí a plnou palbu tam nandaj. Ale bude jich málo.
Naopak, tyhle vrcholné sport. laděné verze bývají (na rozdíl od těch běžných) solidně vybavené už v "základu" a navíc k vůli nárůstu hmotnosti do nich nemá smysl cpát vše, co tam nacpat lze.
A tahle M5 toho má už bez příplatku docela dost, viz konfigurátor.
M5 E AMG atd. nejsou žádný lehoučký sporťáky kde hraješ o pár kilo = jsou to ultrasilný 2 tuny vážící vozy vyšší střední = kde pár kg pár prvků další výbavy nehraje roli. Skladovky i vozy na objednávku sou samozřejmě spíš s další příplatkovou výbavou. Holátko si objedná jen málokdo ;-)
Ty suline blbej vzdyt u veci typu keramicke brzdy se krome jineho priplaci prave za to, ze jsou lehci nez standardni vybava. Tak co tady blabolis o narustu hmotnosti?
Krome toho jestli nekomu zalezi na hmotnosti tak si nekoupi dvoutunovy sedan ale treba M4 GTS ktere stoji vice-mene stejne jako M5 a je o 400 kg lehci.
Gratuluju, krom toho ze jsi se dokazal v jedne vete dokonale odkopat, tak se ti taky povedlo vypichnout zrovna jedinej moznej priplatek (odhlednouc jeste mozna od nejakeho ladeneho titanoveho vyfuku), ktery hmotnost skutecne snizuje. Vse ostatni hmotnost pridava.
Zaprve, i kdyby to byla jedina doplnkova vybava, ktera hmotnost znizuje (neni, mas tam treba karbonovy kryt motoru), je v pripade M5 bezkonkurencne nejdrazsi.
Zadruhe, spousta priplatku je za design (specialni barva karoserie, kol, calouneni atd.) ktere vazi uplne stejne.
Zatreti, mezi priplatkovou "vybavu" patri ruzne elektronicke asistenty, navigace, komunikacni funkce atd. ktera logicky zadnou hmotnost mit nemuze, jelikoz jde v podstate o softwafre.
Kdyz se vlastne na ten seznam vybavy divam, jedine, co by tam mohlo vyrazneji zvysovat hmotnost, je snad jenom zvukovy system, LCD obrazovky pro zadni sedadla, tazne zarizeni a mozna vyhrivani sedadel, pricemz pujde radove maximalne o kila.
Nejde o vypovedni hodnotu te ceny jako takove, spise toho rozdilu v procentech, at ma clovek predstavu, o kolik se mu muze cena ve srovnanim modelem teoreticky navysit.
V opacnem pripade to vyrobce laka ke stejne strategii jako ma treba Ryanair kde te nalakaji na nizkou zakladni cenu letenky a pak doplacis za kazdou blbost.
Jo souhlasim = je zvykem uvádět jakousi minimální cenu která je zvlášť u aut týhle kategorie skoro nesmysl. Takže jo já sem pro uvádět tu teoretickou minimální i maximální. Výpovědní hodnota obou je fakt jen teoretická = ale pro orientaci bych je uváděl
Stejně tak bych kromě 0-100 uváděl i 0-200 nebo 0-Vmax atd.
Ukázat jak obří může bejt reálnej nárůst ceny = to je dobrá myšlenka
Ty pomotáš snad vwšechno = ta [odkaz] je oslovení šmarjápany Dinara :-)
Smutný že auto-avatar jako používám třeba já = tu má jen málokdo. Nic proti rodinnýmu portrétu = jako používáš ty :-!
A to uvádění minimální a maximální možný ceny = by bylo lepší (mělo lepší výpovědní hodnotu) než současná uváděná jen základní cena = když základní výbava neni u různejch značek a konkurentů stejná
Ale [odkaz] to holt za normální považujou = myslim to co je běžný a nejčastější. Blbý že to často moc normální nebo nejlepší = rozhodně neni ;-)
Ale de. Stejně tak neni základní cena u všech to samý = nemaj úplně identickou výbavu. Prostě lze udat jakousi minimální cenu = ta se udává = a jakousi maximální. Obojí to sou spíš orientační údaje
Jak sem napsal já bych spíš vypích když se ty ceny nějak výraznějš odlišujou = příklad sou ty keramický brzdy například
Luxusnějš pojatá Alpina B5 BITURBO má pohotovostní hmotnost (včetně náhradního kola, zvedáku, nářadí, oleje, plné nádržky do ostřikovačů a palivové nádrže naplněné na 90%) 2015 kč
Do Inveltu v Praze na servis s Alpinou už nikdy. Když jsem tam reklamoval podivné "cinkání" od předních kol, tak nejdřív vyměnili díly na přední nápravě cca za 80 tisíc (jejich věc, já to neplatil), přitom stihli ještě bez slušného optání vymazat celý harddisk s MP3kama, aby nakonec zjistili, že za to může pružinka pod středy kol, která při plném rejdu "cinká". Pružinku nakonec podlepili oboustrannou lepící páskou za 10 centů a cinkat to přestalo. :no:
A co se nákupu týče, tak taky nic moc. Jsou v ČR jediní, takže se špatně vyjednává o ceně a komunikace v souvislosti s dodáním auta tak za 4-. Možná jsem měl smůlu na prodejce, ale dojem nezanechali dobrý.
Hledám to na bmw.cz, ne na bmw.de. Jelikož se v článku baví o českých cenách na českém konfiguráku...
EDIT: Bingo! Maj teda na bmw.cz pěknej bordel. Už jsem našel druhou "vstupní" stránku do konfiguráku a M5 tam tentokrát je...
Záleží, k čemu to auto chceš a hlavně na preferencích, já se na supersedany dívám stejně jako webpaja níže, rád se svezu, ale koupím si spíše tu 540i, protože v provozu pořádně nevyužiju potenciál ani u ní a na okruhu je dle mého nemohoucí jakákoliv konfekce. ;-)
Diky za reakce, myslim to takto: mam v umyslu koupit 540i xdrive, komfortsitze vetrane, mpaket, adaptivni tempomat, ostatni bezna vybava. Budu v cenikovce nekde kolem 2,5 mil.. ma pro mne cenu premyslet o priplatku 0,5 mil s tim, ze budu mit top verzi M5?
Vychazim ze zkusenosti z 530xd a ta jede naprosto fantasticky, ale nedela u toho zadne drama, show, trochu toho wrooom bych tu a tam od auta chtel... cekam ze 540i bude jeste o chlup tissi, rychlejsi, trochu se ale bojim ze stejne "zkultivovana" jako 530xd. Je to tak?
Tedy k jadru dotazu: kolik zbylo v M5 pri bezne jizde komfortu a kolik mi M5 prida ridicskych zazitku kdyz ji protahnu po okreskach? Oproti 540i?
Podotazka: v minulych generacich byl obri rozdil mezi AWD a RWD. Zaroven ale RWD s vykonnejsimi motory umely roztocit auto i za deste. Jak je to ted?
Řekl bych, pokud se mužů přidat do diskuze, že výkon 540i je i pro občasné drandění na okrsce bohatě dostačující. Teď jezdím Upem CNG a v jednom člověku i těch 50 kw na okrsce na dvojku dělá pěknou motokáru. Zpět v BMW. M5 bude zbytečně okatá (praskání do výfuku...). Pokud se ti odlišnost líbí a rad jsi středem pozornosti, nevahej a bez do M5. Mně se osobně vic líbí 63 AMG, ale ty kupuješ, ne já
540i bude tišší a za ušetřené peníze muzes udělat radost starý a nebo vzít děti na peknou dovolenou :-)
diky za reakci, o vykon skutecne nejde, tam mam respekt uz z 540i, jde mi o kombinaci daily driveru kdyz splyvas s provozem, a priostreneho chovani kdyz mas chut (a prostor) se svezt. Kdysi jsem mel chvilku Accorda 2,0l V-Tec, ten motor menit charakter to presne umel, zbytek auta tolik ne..:-) Samozrejme to bylo o dve autopatra nize, ale taky jsem byl mnohem mladsi...:-) No a neco takoveho hledam ...:-)
Měl jsem možnost se teď nedávno projet s 540xi a byl jsem nadmíru překvapen, jak dobře to jelo. Měl jsem obavy, že ten šestiválec nebude mít dost sil, aby s pětkou slušně cvičil, ale cvičil s ní fakt pěkně. Podle mne ideální motorizace, pokud nechceš Mko. Jediné, co mne trochu zklamalo, byl zvuk, ale to se dá u benzínu vždy bez problémů pořešit. :-)
ja v ni (540i) jeste nejel, neni snadne ji sehnat. Nepochybuji, ze vykon nechybi..:-)
Ona je to ted pro mne asi jasna volba, jen je ta M5 provokativne blizko..:-)
Mozna je to naivni, vim ze Stealth po pocatecnim nadseni z M3 celkem vychladl...proto se nakonec ptam na diskuzi tech, co s tim maji neco najeto, a jsou nebo se umi vcitit do role uzivatele, takovych lidi neni v CR moc.
Nechci mluvit za Stealthe, ale nepustil M3ku proto, že mu přišla jako zadokolka přemotorovaná a tudíž už hůř kontrolovatelná? S tím by 540i a 540xi už vůbec neměly mít problém.
...musí být vážně super, když tu před čtenáři bájí o báječně lákavé ceně! Bohužel se tu pravidelně přesvědčujeme spíš o tom, co je schopen za málo z inzerenta napsat bežný český motorististický novinář.
Zpátky k M5.
Tanečky ohledně max cen nemíním absolvovat, tyhle dupáky jsou nesmyslem. Vždy se najde někdo, kdo kvůli opozičnímu názoru přijde s další volovinou a bude se dožadovat cen ve výbavovém středu.
Současnou generaci mám celkem najetou a cesta k porozumění se mi hledala těžko. Je to už jednoduše těžký a velký sedan, silnice nejsou letištní plocha TopGearu a fyzika po utrhnutí je neúprosná.
S trpělivostí a pokorou se postupnými kroky dostaneš k nějaké zábavě, ale nikdy ne takové, která je s lehčími auty.
Mám rád tyhle supersedany, ale tak nějak spíš plakátově. M5 se mi líbí, výkony jsou omračující, těším se na projetí, ale do garáže bych jí nechtěl. Všem, kteří ji umí využít gratuluji. ;-)
Chytil jsem virus, tak se mi líbí. Ale jak říkáš, využít potenciál ? Já si nepamatuji, kdy jsem překročil - musel překročit - 3000 otáček u 545i. Tak jí využívám tak +/- z 25-30%. M5 si odhaduji tak na 10-15%. Už si zablbnu méně často a míst kde to jde je také stále méně. Stejně až budu mít jistotu, že do konce života nestihnu svý prachy utratit, jdu pro ní.
Jen doufám, že nebude tupá na předek a že nebude tahat za ruce jako téměř všechny čtyřkolky. Některé víc, některé míň, některé skoro vůbec, ale vždycky to tam trochu je.
tak Burešov plat bude hoodne dobrý. Podľa písania ho platí asi ŠA a tej to pekne šľape.
gil54 : tak to predaj keď to nevyuziješ,ja moju 35i do červeného ženiem hodne často >:-[]
"Nevyužijem." Rozhodně ne každý den. Ale občas ..... . Prostě to tam chci mít, když ve mě náhodou chytnou saze a je vůbec kudy jet ;-) Nechci ani aby to byla tupá, bezpohlavní mrtvola, co tě tahá přes volant za ruce, když chceš náhodou trochu jet.
No a když tam bude o nějakejch skoro o 300 koní víc, než mám dnes, zlobit se nebudu. Ale i kdybych měl žrát jen trávu podél škarp, piliny, mláto, otruby, slupky z brambor, rozemletý kuřecí pařáty, zobáky a kosti spolu s drůbežím separátem, tak NEPRODÁM, NEPRODÁM a NEPRODÁM. Dokud mi neseberou řidičák pro senilitu.
Celej život jsou auta pro mě, tak asi od sedmi let, jednou z hlavních priorit. (Od 18 do asi 25 byla přechodně až na druhém místě :-) ).
Takže po ochutnání ledacčeho (od Citroëna 11 BL, Fiata 500, přes Sierru Cosworth a Integálu až po Diablo) v bujarém životě minulého století, když jsem se dostal konečně někam na sklonku života, tam kde jsem chtěl po všech zralých úvahách a možnostech být, mi doporučíš, abych to prodal ?
NE. NEPRODÁM. Dokud nechcípnu. :-) Sorry jako. >:D Už mi rozumíš ?
A nakonec, točit třistakoňovou trojku často do červenýho .... Nevím. Smekám. Máš minimálně srdce jako pošťáckou brašnu. Pokud to není jen na jedničku a dvojku. Budu moc rád, když tě tady uvidím i za rok, za dva nebo za tři. ;-)
Já bych se toho nevyužití nebál. Jasně, po městě to člověk moc nevyužije, ale vždycky si představím cestu do Rakouska a krásné rovinky silnice směrem na Písek a tam se předjíždí jedna radost. Když budu mluvit za sebe, tak 350 koní je na předjíždění fajn, ale rozhodně si nemyslím, že by dalších 200-300 koní člověk v takových situacích nevyužil. Na okruh je M5ka blbost, ale na rychlé přesuny s rodinou vypadá ideálně.
Že by měla M5 "příliš mnoho" výkonu, bych tedy obavy neměl. Příliš mnoho definuji tak, že se nikdy nepodíváš k omezovači a to se ti podle mne s tímhle autem nestane. Když budu porovnávat se svou motorkou, která má 175 koní na 175 kilo suché váhy, tak i tam se někdy podívám (mimo okruh) do otáčkového maxima, takže tady bych se nebál. ;-)