Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M5 vstupuje na český trh. Cena je hodně lákává!

David Bureš
Diskuze (64)

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ nebo Audi RS 7 Sportback performance mají nového soupeře z Mnichova. BMW M5 láká na schopnosti i cenu!

BMW řady 5 letos vstoupilo na trh v nové generaci a od té doby postupně rozšiřuje nabídku. Sedan doplnil kombík, portfolio verzí doplnil plug-in hybrid a teď i vrcholné provedení, tradičně nazvané M5, které se u prodejců fyzicky objeví v únoru 2018. Napjatě očekávaná novinka však už teď prostřednictvím konfigurátoru odhalila českou cenu. A ta je hodně lákavá, za novou M5 v základu zaplatíte 3.194.000 korun.

To znamená, že mnichovský sportovní sedan s osmiválcem o výkonu 441 kW svým soupeřům konkuruje nejen svými schopnostmi, ale také svoji cenovkou. V této kategorii si sice na ní tolik nehraje, přesto je třeba zmínit, že M5 je levnější než přímý konkurent v podobě Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+. Tahle osmiválcová střela se 450 kW totiž stojí 3.424.300 korun. A M5 je levnější i než pomalu loučící se Audi RS 7 Sportback, které v 445kW verzi performance přijde na 3.273.900 korun.

V základu přitom u M5 nedostanete jen 4,4litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly kombinovaný s osmistupňovým automatem a unikátním pohonem všech kol, ale také bohatou výbavu, která se ostatně od luxusního sedanu dá očekávat.

Video se připravuje ...

K dispozici máte adaptivní podvozek, 19palcová kola z lehké slitiny, elektrické otevírání víka kufru, adaptivní diodové světlomety, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu a vzadu, hudební systém Harman Kardon nebo navigaci.

Nabízené příplatkové prvky jsou vesměs shodné s běžnou řadou 5, máme tady hudební systém Bowers & Wilkins (za 97.552 Kč), ovládání gesty (+6.786 Kč) nebo noční vidění (+54.184,-). Zajímavostí pak je, že i k M5 lze pořídit elektricky sklopné tažné zařízení, a to za 32.526 korun.

Specialitou pro M5 je nicméně M sportovní výfukový systém nabízený za 40.638 Kč, karbon-keramické brzdy za 238.472 korun nebo třeba karbonový kryt motoru, ten dostanete za 32.526 korun.

Nevíme jak vy, my bychom ale brali jedno v modré...

















BMW M5 – srovnání s konkurencí
Model BMW M5 Audi RS 7 Sportback performance Lexus GS F Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+
Motor 4.4 V8 bi-turbo 4.0 V8 TFSI 5.0 V8 4.0 V8 twin-turbo
Pohon 4x4 4x4 zadní 4x4
Zdvihový objem [cm3] 4395 3993 4969 3982
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/5600-6700 445/6100-6800 351/7100 450/5750-6500
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600 750/2500-5500 530/4800-5600 850/2500-4500
Převodovka 8A 8A 8A 9A
Max. rychlost [km/h] 250 (305*) 250 (305*) 270 250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,4 3,7 4,6 3,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,5 9,5 11,2 8,8
Pohotovostní hm. [kg] 1855 1930 1865 1880
Základní cena [Kč] 3.194.000 3.273.900 2.559.000 3.424.300
*Bez omezovače

Doporučujeme

David Bureš
Diskuze (64)
6. 11. 2017 17:42
Re: Otázka pro Dinara
Pravdepodobne ano, a i dalsi by volili jako daily driver 340i.

Mne to proste napadlo, kolikrat v zivote si muzes koupit M5. Otazka je, co pak obetujes, jestli to stoji za to. Racionalne pravdepodobne nestoji.

Dik za pokec, treba to nekdo vyzkousi a da na blog..:-)
6. 11. 2017 13:54
Re: Otázka pro Dinara
Nechci mluvit za Stealthe, ale nepustil M3ku proto, že mu přišla jako zadokolka přemotorovaná a tudíž už hůř kontrolovatelná? S tím by 540i a 540xi už vůbec neměly mít problém.
6. 11. 2017 12:05
Re: Otázka pro Dinara
Diky,

ja v ni (540i) jeste nejel, neni snadne ji sehnat. Nepochybuji, ze vykon nechybi..:-)

Ona je to ted pro mne asi jasna volba, jen je ta M5 provokativne blizko..:-)

Mozna je to naivni, vim ze Stealth po pocatecnim nadseni z M3 celkem vychladl...proto se nakonec ptam na diskuzi tech, co s tim maji neco najeto, a jsou nebo se umi vcitit do role uzivatele, takovych lidi neni v CR moc.

Jeste jednou diky za reakci.

Avatar - praděda7
6. 11. 2017 11:52
Re: A kde je onen zmiňovaný konfigurák?
No vidiš...congratulations!
6. 11. 2017 09:59
Re: Burešův plat...
Já bych se toho nevyužití nebál. Jasně, po městě to člověk moc nevyužije, ale vždycky si představím cestu do Rakouska a krásné rovinky silnice směrem na Písek a tam se předjíždí jedna radost. Když budu mluvit za sebe, tak 350 koní je na předjíždění fajn, ale rozhodně si nemyslím, že by dalších 200-300 koní člověk v takových situacích nevyužil. Na okruh je M5ka blbost, ale na rychlé přesuny s rodinou vypadá ideálně.

Že by měla M5 "příliš mnoho" výkonu, bych tedy obavy neměl. Příliš mnoho definuji tak, že se nikdy nepodíváš k omezovači a to se ti podle mne s tímhle autem nestane. Když budu porovnávat se svou motorkou, která má 175 koní na 175 kilo suché váhy, tak i tam se někdy podívám (mimo okruh) do otáčkového maxima, takže tady bych se nebál. ;-)