22.7. 2014

Bosch zvýšil investice do výzkumu na 673 milionů korun

 

Českobudějovická společnost Robert Bosch, která patří k největším výrobcům komponentů do automobilů, loni vynaložila na výzkum a vývoj 673 milionů korun, což je dosud nejvíce.

Meziročně se náklady zvýšily o 25 milionů korun, ale třeba proti roku 2010 o 230 milionů korun. Ve vývojovém centru podle něj pracuje přes 400 lidí a počítá se s dalším nárůstem počtu zaměstnanců.

V uplynulých letech se Bosch zaměřil především na vývoj nové řady systémů DNOX k odbourávání obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech a na bezuhlíková palivová čerpadla. "Jedním z nejzajímavějších produktů vývoje jsou bezuhlíková palivová čerpadla. Podařilo se jich úspěšně vyrobit několik set tisíc a nárůst obratu jde strmě nahoru," uvedl obchodní ředitel Milan Šlachta.

Podle technického ředitele Václava Pixy jsou čerpadla přínosem pro řidiče i životní prostředí, regulují spotřebu paliva. "To znamená, že když řidič s autem stojí na křižovatce na červenou nebo jede pomalu a motor má nízkou spotřebu, tak to čerpadlo sníží otáčky a dodá jen takové množství paliva, jaké motor skutečně potřebuje, což u konvenční technologie není," vysvětlil.

Proti konkurenčním výrobkům jsou čerpadla Bosch podle něj spolehlivější, mají větší účinnost. Pro stejnou spotřebu paliva potřebují méně elektřiny. Letos jich má Bosch vyrobit zhruba milion, do dvou a půl roku potom trojnásobek. Na tento projekt může společnost čerpat z programu Inovace ministerstva průmyslu až 50 milionů korun. Ke znásobení výroby už má Bosch objednanou novou linku, která každých pět sekund vyrobí jedno čerpadlo.

Obdobně úspěšná je i nová generace systémů DNOX dieselové divize k odbourávání obsahu dusíků ve výfukových plynech. Společnost za ně loni utržila 3,3 miliardy korun, meziročně o 75 % více.

Českobudějovická společnost loni zvýšila obrat o 17,8 procenta na 11,7 miliardy korun. Jde o nejlepší výsledek od založení společnosti v roce 1992. Vliv na to měla i změna směnného kurzu mezi lety 2012 a 2013. Zisk společnosti ale vlivem vysokých nákladů na vývoj a rozjezd nové výroby meziročně klesl z 283 milionů na 70 milionů korun.

ČTK

 








 
Fiat Regata (1983-1995): Pohledný sedan se představil před 35 lety v Brně

Fiat Regata: Pohledný sedan se ve světové premiéře představil před 35 lety... V Brně!

Včera

Fiat Regata navázal na úspěšné Ritmo, jen přidal stupňovitou záď a později i praktické kombi.




Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…