Brabus K8 - třešnička na dortu

Brabus K8 - třešnička na dortu

 
 
18.6. 2002

Vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG je špičkou produkce Stuttgartského výrobce. Pro ty co chtějí ještě více je tady Brabus K8.

Vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG je špičkou produkce Stuttgartského výrobce. Pro ty co chtějí ještě více je tady Brabus K8.

Německá firma Brabus z Bottropu, se zabývá úpravami vozů Mercedes-Benz již dlouhou dobu a její výtvory patří mezi absolutní tuningovou špičku. Aby tuto pověst potvrdila, vrhli se její technici do vylepšení již tak sofistikovaného automobilu jakým je SL 55 AMG. Již tento vůz má vlastnosti, které jej staví do samostatné třídy. Výkon, mechanickým kompresorem, přeplňovaného motoru V8 o objemu 5,5 litru je úctyhodných 350 kW (476 koní) a točivý moment je mamutích 700 Nm. Ani tyto hodnoty se však technikům Brabusu nezdály dostatečné pro takový vůz a podrobili jej rozsáhlým úpravám.

Kit Brabusu pro motor obsahuje úpravy na pohonu plnícího kompresoru. Ty obsahují tlumič vibrací, novou kladku upravující geometrii hnacího řemenu, vysokovýkonný kovový katalyzátor a přídavné oběhové čerpadlo s chladičem. Tyto, na pohled jednoduché, úpravy pomohly motoru k dalším 55 kW a 80 Nm. Konečné hodnoty tedy jsou 405 kW (550 k) při 6200 ot/min a 780 Nm při pouhých 3000 ot/min. Tato síla hodná těžkého kamiónu je přenášena standardní pětistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení tlačítky na volantu, na kola zadní nápravy. Jedinou změnou je použití vysokovýkonného oleje Aral. Dynamika vozu těmito úpravami doznala drobných změn. Zrychlení 0-100 km/h dosahuje K8 za 4,5 sekundy a 200 km/h dosáhne za 13,6 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h. Pro porovnání uveďme, že původní SL 55 AMG zrychluje na 100 km/h za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na "pouhých" 250 km/h.

Jelikož parametry původního SL 55 AMG byly již špičkové, nebylo nutno příliš zasahovat do podvozkových částí. Hlavní změnou zde byla instalace dodatečné řídící jednotky, která upravuje světlou výšku vozu pomocí standardního systému ABC (Active Body Control). Tento systém odpružení se stará o vynikající ovladatelnost a pomocný modul snižuje světlou výšku o 15 mm. Dalším prvkem podvozku, který prodělal výměnu, jsou pak kola. V nabídce jsou jednodílné i dělené ráfky 18', 19' a 20'. Pokud se však chcete těšit z enormní maximální rychlosti, doporučuje úpravce pouze dělené designu Brabus Monoblock V nebo VI o rozměrech 9Jx20 s pneu 245/35 ZR 20 vpředu a 10Jx20 s obutím 285/30 ZR 20 na zadní, hnané nápravě. Jistě se ptáte, co dokáže takhle rychlé auto zastavit? Odpověď vypadá takto: duté a vrtané kotoučové brzdy o rozměrech 400x36 se třmeny obsahujícími neuvěřitelných 12 (!) pístků na předních kolech a neméně úctyhodné kotouče 360x28 se šestipístkovými třmeny na zadních kolech. Zůstal zachován i původní systém SBC (Sensotronic Brake Systém) umožňující využití potenciálu brzd na maximální možnou míru. Tento revoluční systém využívá přenos impulsu od brzdového pedálu elektronicky a ne hydraulicky jak bývá běžné. Podle rychlosti stlačení brzdového pedálu, případně rychlosti přesunu nohy z akcelerátoru na brzdu, dokáže posoudit situaci a bleskově zvýšit v brzdách tlak potřebný k zastavení. Také dokáže, díky soustavě čidel snímajících síly působící na karoserii vozu, pomoci řidiči při brždění v zatáčce a upravovat brzdnou sílu na každém kole zvlášť.

Také vnější vzhled byl modifikován. I zde ovšem byly kladeny největší požadavky na funkci. Přední nárazník se spoilerem byl navržen tak, aby jej bylo možno namontovat na původní kotevní místa. Spoiler při vysokých rychlostech redukuje vztlak na přední nápravě a zvyšuje směrovou stabilitu. Jsou v něm také kotevní místa pro přídavné světlomety. Těch je v nabídce několik a všechny pomáhají k lepší viditelnosti ve vysokých rychlostech. Zajímavý prvek obsahují upravené prahy vybavené LED diodami. Pokud vůz otevřete dálkovým ovladačem, mimochodem již zcela bez klíče, nebo klikou uvnitř, rozsvítí se čtyři diody, které osvětlují bezprostřední okolí prahů. Zabraňují tak nepříjemným situacím při nastupování, nebo vystupování. Zadní nárazník je vybaven difuzorem pro omezení vztlaku a lze jej též upevnit na originální úchyty.

Luxus sériového interiéru SL 55 AMG se může mnohým zdát již dotažen do dokonalosti, ale i zde se našel prostor k vylepšením. V nabídce jsou prahy z leštěné nerezivějící oceli s prosvětleným logem Brabus, ergonomicky tvarovaný sportovní volant s airbagem, tachometr se stupnicí do 330 km/h a doplňky z uhlíkového kompozitu. Jako doplněk sériového komunikačního systému nabízí Brabus přehrávač DVD. Nemůže chybět exkluzivní čalounění Brabus z kombinace prvotřídní měkčené kůže speciálně dodávané pro Brabus s alcantarou. Jen pro doplnění, ze sériového vybavení SL 55 AMG stojí za zmínku automatická klimatizace s čidlem znečištění ovzduší, elektricky nastavitelná sedadla s pamětí nastavení, inteligentní tempomat Distronic, TELEAID (automatický telefonní systém pro případ nouze), či dálkově ovládaná skládací pevná střecha.

Jestli Vás zaujal Brabus K8 natolik, že zvažujete jeho koupi, je nutno mít na vědomí, že cena nebude lidová. Úpravce ji sice nezveřejňuje, ale vyjdeme-li z ceny SL 55 AMG - 4.197.000 Kč, je třeba se připravit na sumičku přesahující pět miliónů korun.

Technické údaje
MotorV8, kompresor
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)5439
Válce/ventily na válec8/3
Max. výkon (kW/k/ot)405/550/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)780/3000
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)300 (omezovač)
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,5
Zrychlení 0-200 km/h (s)13,6
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)neudána
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4535
Šířka (mm)1815
Výška (mm)1298
Rozvor (mm)2560
Rozchod vpředu (mm)1559
Rozchod vzadu (mm)1547
Pohotovostní hmotnost (kg)1955
Objem mnádrže (l)80
Rozměr pneu vpředu245/35 ZR20
Rozměr pneu vzadu285/30 ZR20
Spolupracujeme s TipCars.com
Německou armádu trápí nedostatek vojáků, chce rekrutovat i cizince Německou armádu trápí nedostatek vojáků, chce rekrutovat i cizince

Německá armáda zvažuje možnost přijímání cizinců ze zemí…

Babiš se Zemanem odmítli návrh růstu platů o deset procent pro hasiče a policisty Babiš se Zemanem odmítli návrh růstu platů o deset procent pro hasiče a policisty

 Prezident Zeman se shodl s premiérem Andrejem Babišem a…

ANO potvrdilo pražskou kandidátku, povede ji podnikatel Stuchlík ANO potvrdilo pražskou kandidátku, povede ji podnikatel Stuchlík

Pražskou kandidátku ANO povede do podzimních komunálních…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků

Corsa se stejně jako Insignia vrací k označení GSi. A…

 





 
Vettel vybojoval v Německu pole position, Hamilton musel odstoupit!

Vettel vybojoval v Německu pole position, Hamilton musel odstoupit!

Dnes 16:17

Sebastian Vettel získal pole position na GP Německa 2018. Z první řady vedle něj odstartuje Valtteri Bottas.




Blesk.cz

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“, autoři chystají turné

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“,…

Karikaturu amerického prezidenta Donalda Trumpa v podobě balonu znázorňujícího šéfa Bílého domu jako mimino v…

Veselka Plíškové a Hrdličky: Svatba jako řemen, ale táta chyběl

Veselka Plíškové a Hrdličky: Svatba jako řemen, ale…

Velkolepá svatba Karolíny Plíšková (26) a Michala Hrdličky (29) byla událostí roku a to nejen pro její rodinu a…

 

iSport.cz

Kdo uvolní místo Ronaldovi? Juventus musí vyřešit přetlak v útoku

Kdo uvolní místo Ronaldovi? Juventus musí vyřešit…

Šílenství vypuklo! Cristiano Ronaldo svým přestupem do Juventusu odšpuntoval fotbalovou euforii nejen v Turíně,…

Kotalík o změně přístupu Sparty, stropu na přestup i pachuti z Coufala

Kotalík o změně přístupu Sparty, stropu na přestup i…

Schůzka za schůzkou, telefon neustále v ruce. Takový je v kostce běžný pracovní den Adama Kotalíka, generálního…

 

Reflex.cz

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…

V podzemí jsou stále ukryty milióny tun diamantu, zjistili vědci

V podzemí jsou stále ukryty milióny tun diamantu,…

Diamanty jsou mnohem běžnější, než se původně předpokládalo. Podle nové studie, kterou zveřejnil massachusettský…