Brabus K8 - třešnička na dortu

Brabus K8 - třešnička na dortu

 
 
18.6. 2002

Vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG je špičkou produkce Stuttgartského výrobce. Pro ty co chtějí ještě více je tady Brabus K8.

Vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG je špičkou produkce Stuttgartského výrobce. Pro ty co chtějí ještě více je tady Brabus K8.

Německá firma Brabus z Bottropu, se zabývá úpravami vozů Mercedes-Benz již dlouhou dobu a její výtvory patří mezi absolutní tuningovou špičku. Aby tuto pověst potvrdila, vrhli se její technici do vylepšení již tak sofistikovaného automobilu jakým je SL 55 AMG. Již tento vůz má vlastnosti, které jej staví do samostatné třídy. Výkon, mechanickým kompresorem, přeplňovaného motoru V8 o objemu 5,5 litru je úctyhodných 350 kW (476 koní) a točivý moment je mamutích 700 Nm. Ani tyto hodnoty se však technikům Brabusu nezdály dostatečné pro takový vůz a podrobili jej rozsáhlým úpravám.

Kit Brabusu pro motor obsahuje úpravy na pohonu plnícího kompresoru. Ty obsahují tlumič vibrací, novou kladku upravující geometrii hnacího řemenu, vysokovýkonný kovový katalyzátor a přídavné oběhové čerpadlo s chladičem. Tyto, na pohled jednoduché, úpravy pomohly motoru k dalším 55 kW a 80 Nm. Konečné hodnoty tedy jsou 405 kW (550 k) při 6200 ot/min a 780 Nm při pouhých 3000 ot/min. Tato síla hodná těžkého kamiónu je přenášena standardní pětistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení tlačítky na volantu, na kola zadní nápravy. Jedinou změnou je použití vysokovýkonného oleje Aral. Dynamika vozu těmito úpravami doznala drobných změn. Zrychlení 0-100 km/h dosahuje K8 za 4,5 sekundy a 200 km/h dosáhne za 13,6 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h. Pro porovnání uveďme, že původní SL 55 AMG zrychluje na 100 km/h za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na "pouhých" 250 km/h.

Jelikož parametry původního SL 55 AMG byly již špičkové, nebylo nutno příliš zasahovat do podvozkových částí. Hlavní změnou zde byla instalace dodatečné řídící jednotky, která upravuje světlou výšku vozu pomocí standardního systému ABC (Active Body Control). Tento systém odpružení se stará o vynikající ovladatelnost a pomocný modul snižuje světlou výšku o 15 mm. Dalším prvkem podvozku, který prodělal výměnu, jsou pak kola. V nabídce jsou jednodílné i dělené ráfky 18', 19' a 20'. Pokud se však chcete těšit z enormní maximální rychlosti, doporučuje úpravce pouze dělené designu Brabus Monoblock V nebo VI o rozměrech 9Jx20 s pneu 245/35 ZR 20 vpředu a 10Jx20 s obutím 285/30 ZR 20 na zadní, hnané nápravě. Jistě se ptáte, co dokáže takhle rychlé auto zastavit? Odpověď vypadá takto: duté a vrtané kotoučové brzdy o rozměrech 400x36 se třmeny obsahujícími neuvěřitelných 12 (!) pístků na předních kolech a neméně úctyhodné kotouče 360x28 se šestipístkovými třmeny na zadních kolech. Zůstal zachován i původní systém SBC (Sensotronic Brake Systém) umožňující využití potenciálu brzd na maximální možnou míru. Tento revoluční systém využívá přenos impulsu od brzdového pedálu elektronicky a ne hydraulicky jak bývá běžné. Podle rychlosti stlačení brzdového pedálu, případně rychlosti přesunu nohy z akcelerátoru na brzdu, dokáže posoudit situaci a bleskově zvýšit v brzdách tlak potřebný k zastavení. Také dokáže, díky soustavě čidel snímajících síly působící na karoserii vozu, pomoci řidiči při brždění v zatáčce a upravovat brzdnou sílu na každém kole zvlášť.

Také vnější vzhled byl modifikován. I zde ovšem byly kladeny největší požadavky na funkci. Přední nárazník se spoilerem byl navržen tak, aby jej bylo možno namontovat na původní kotevní místa. Spoiler při vysokých rychlostech redukuje vztlak na přední nápravě a zvyšuje směrovou stabilitu. Jsou v něm také kotevní místa pro přídavné světlomety. Těch je v nabídce několik a všechny pomáhají k lepší viditelnosti ve vysokých rychlostech. Zajímavý prvek obsahují upravené prahy vybavené LED diodami. Pokud vůz otevřete dálkovým ovladačem, mimochodem již zcela bez klíče, nebo klikou uvnitř, rozsvítí se čtyři diody, které osvětlují bezprostřední okolí prahů. Zabraňují tak nepříjemným situacím při nastupování, nebo vystupování. Zadní nárazník je vybaven difuzorem pro omezení vztlaku a lze jej též upevnit na originální úchyty.

Luxus sériového interiéru SL 55 AMG se může mnohým zdát již dotažen do dokonalosti, ale i zde se našel prostor k vylepšením. V nabídce jsou prahy z leštěné nerezivějící oceli s prosvětleným logem Brabus, ergonomicky tvarovaný sportovní volant s airbagem, tachometr se stupnicí do 330 km/h a doplňky z uhlíkového kompozitu. Jako doplněk sériového komunikačního systému nabízí Brabus přehrávač DVD. Nemůže chybět exkluzivní čalounění Brabus z kombinace prvotřídní měkčené kůže speciálně dodávané pro Brabus s alcantarou. Jen pro doplnění, ze sériového vybavení SL 55 AMG stojí za zmínku automatická klimatizace s čidlem znečištění ovzduší, elektricky nastavitelná sedadla s pamětí nastavení, inteligentní tempomat Distronic, TELEAID (automatický telefonní systém pro případ nouze), či dálkově ovládaná skládací pevná střecha.

Jestli Vás zaujal Brabus K8 natolik, že zvažujete jeho koupi, je nutno mít na vědomí, že cena nebude lidová. Úpravce ji sice nezveřejňuje, ale vyjdeme-li z ceny SL 55 AMG - 4.197.000 Kč, je třeba se připravit na sumičku přesahující pět miliónů korun.

Technické údaje
MotorV8, kompresor
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)5439
Válce/ventily na válec8/3
Max. výkon (kW/k/ot)405/550/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)780/3000
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)300 (omezovač)
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,5
Zrychlení 0-200 km/h (s)13,6
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)neudána
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4535
Šířka (mm)1815
Výška (mm)1298
Rozvor (mm)2560
Rozchod vpředu (mm)1559
Rozchod vzadu (mm)1547
Pohotovostní hmotnost (kg)1955
Objem mnádrže (l)80
Rozměr pneu vpředu245/35 ZR20
Rozměr pneu vzadu285/30 ZR20
Spolupracujeme s TipCars.com
Hušák se České unii sportu omlouvat nemusí, rozhodl soud Hušák se České unii sportu omlouvat nemusí, rozhodl soud

Ústavní soud odmítl stížnost České unie sportu (ČUS,…

Pestrý vozový park české armády. Podívejte se, jaká technika s koly či pásy jí slouží Pestrý vozový park české armády. Podívejte se, jaká technika s koly či pásy jí slouží

Česká armáda má k dispozici řadu vozidel, tanky nejsou…

Škoda Transportation posiluje ve Finsku, přikoupila další podíl Transtechu Škoda Transportation posiluje ve Finsku, přikoupila další podíl Transtechu

Škoda Transportation dokončila nákup finského výrobce…

Naše výzkumná centra se o sebe postarají, říká šéfka Akademie věd Eva Zažímalová Naše výzkumná centra se o sebe postarají, říká šéfka Akademie věd Eva Zažímalová

Akademii věd ČR vede botanička Eva Zažímalová od minulého…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Dnes 08:00

Armáda České republiky má pestrý vozový park. Prohlédněte si nákladní vozidla značky Tatra, bojový speciál Kajman s technikou značky Land Rover, pásový obojživelný transportér nebo tank pro boj s ohněm.




Blesk.cz

Meghan si sice vzala prince, ale občanství jí nedali! V Británii je na vízum

Meghan si sice vzala prince, ale občanství jí…

Harry a Meghan jsou od soboty svoji. V kapli sv. Jiří si slíbili věrnost, dokud je smrt nerozdělí. Na královský…

Proč musela Klára Cibulková zemřít v Ordinaci? Dva roky to viselo ve vzduchu!

Proč musela Klára Cibulková zemřít v Ordinaci? Dva…

Pět let ji diváci mohli pravidelně vídat na obrazovkách coby doktorku Andreu Hanákovou, kterou ovšem ve…

 

iSport.cz

Lafatova manželka: David nechtěl konec na lavičce, ale odchází jako král

Lafatova manželka: David nechtěl konec na lavičce,…

Stála Davidu Lafatovi po boku při všech zásadních milnících jeho profesionální kariéry. A nechyběla ani při jeho…

Zlato nezahodím! Švédsku pomohl k titulu i mladík, který pohrdl stříbrem

Zlato nezahodím! Švédsku pomohl k titulu i mladík,…

Hokejisté Švédska protáhli vítěznou sérii na světových šampionátech na 17 utkání. Na letošním MS v Dánsku…

 

Reflex.cz

Číňané vyslali do vesmíru satelit se zvláštním posláním. Mohou jako první přistát na odvrácené straně Měsíce

Číňané vyslali do vesmíru satelit se zvláštním…

Čína v pondělí vypustila do vesmíru satelit, jehož úkolem bude zprostředkovávat komunikaci mezi plánovanou…

Babiš v roce 2014 označil Pocheho, kandidáta ČSSD na ministra, za kmotra. Dnes tvrdí, že ho nezná

Babiš v roce 2014 označil Pocheho, kandidáta ČSSD na…

Premiér Andrej Babiš už mnohokrát předvedl, že když nechce, tak si některé věci raději nepamatuje. Podle toho,…