Brabus K8 - třešnička na dortu

Brabus K8 - třešnička na dortu

 
 

Vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG je špičkou produkce Stuttgartského výrobce. Pro ty co chtějí ještě více je tady Brabus K8.

Vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG je špičkou produkce Stuttgartského výrobce. Pro ty co chtějí ještě více je tady Brabus K8.

Německá firma Brabus z Bottropu, se zabývá úpravami vozů Mercedes-Benz již dlouhou dobu a její výtvory patří mezi absolutní tuningovou špičku. Aby tuto pověst potvrdila, vrhli se její technici do vylepšení již tak sofistikovaného automobilu jakým je SL 55 AMG. Již tento vůz má vlastnosti, které jej staví do samostatné třídy. Výkon, mechanickým kompresorem, přeplňovaného motoru V8 o objemu 5,5 litru je úctyhodných 350 kW (476 koní) a točivý moment je mamutích 700 Nm. Ani tyto hodnoty se však technikům Brabusu nezdály dostatečné pro takový vůz a podrobili jej rozsáhlým úpravám.

Kit Brabusu pro motor obsahuje úpravy na pohonu plnícího kompresoru. Ty obsahují tlumič vibrací, novou kladku upravující geometrii hnacího řemenu, vysokovýkonný kovový katalyzátor a přídavné oběhové čerpadlo s chladičem. Tyto, na pohled jednoduché, úpravy pomohly motoru k dalším 55 kW a 80 Nm. Konečné hodnoty tedy jsou 405 kW (550 k) při 6200 ot/min a 780 Nm při pouhých 3000 ot/min. Tato síla hodná těžkého kamiónu je přenášena standardní pětistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení tlačítky na volantu, na kola zadní nápravy. Jedinou změnou je použití vysokovýkonného oleje Aral. Dynamika vozu těmito úpravami doznala drobných změn. Zrychlení 0-100 km/h dosahuje K8 za 4,5 sekundy a 200 km/h dosáhne za 13,6 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h. Pro porovnání uveďme, že původní SL 55 AMG zrychluje na 100 km/h za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na "pouhých" 250 km/h.

Jelikož parametry původního SL 55 AMG byly již špičkové, nebylo nutno příliš zasahovat do podvozkových částí. Hlavní změnou zde byla instalace dodatečné řídící jednotky, která upravuje světlou výšku vozu pomocí standardního systému ABC (Active Body Control). Tento systém odpružení se stará o vynikající ovladatelnost a pomocný modul snižuje světlou výšku o 15 mm. Dalším prvkem podvozku, který prodělal výměnu, jsou pak kola. V nabídce jsou jednodílné i dělené ráfky 18', 19' a 20'. Pokud se však chcete těšit z enormní maximální rychlosti, doporučuje úpravce pouze dělené designu Brabus Monoblock V nebo VI o rozměrech 9Jx20 s pneu 245/35 ZR 20 vpředu a 10Jx20 s obutím 285/30 ZR 20 na zadní, hnané nápravě. Jistě se ptáte, co dokáže takhle rychlé auto zastavit? Odpověď vypadá takto: duté a vrtané kotoučové brzdy o rozměrech 400x36 se třmeny obsahujícími neuvěřitelných 12 (!) pístků na předních kolech a neméně úctyhodné kotouče 360x28 se šestipístkovými třmeny na zadních kolech. Zůstal zachován i původní systém SBC (Sensotronic Brake Systém) umožňující využití potenciálu brzd na maximální možnou míru. Tento revoluční systém využívá přenos impulsu od brzdového pedálu elektronicky a ne hydraulicky jak bývá běžné. Podle rychlosti stlačení brzdového pedálu, případně rychlosti přesunu nohy z akcelerátoru na brzdu, dokáže posoudit situaci a bleskově zvýšit v brzdách tlak potřebný k zastavení. Také dokáže, díky soustavě čidel snímajících síly působící na karoserii vozu, pomoci řidiči při brždění v zatáčce a upravovat brzdnou sílu na každém kole zvlášť.

Také vnější vzhled byl modifikován. I zde ovšem byly kladeny největší požadavky na funkci. Přední nárazník se spoilerem byl navržen tak, aby jej bylo možno namontovat na původní kotevní místa. Spoiler při vysokých rychlostech redukuje vztlak na přední nápravě a zvyšuje směrovou stabilitu. Jsou v něm také kotevní místa pro přídavné světlomety. Těch je v nabídce několik a všechny pomáhají k lepší viditelnosti ve vysokých rychlostech. Zajímavý prvek obsahují upravené prahy vybavené LED diodami. Pokud vůz otevřete dálkovým ovladačem, mimochodem již zcela bez klíče, nebo klikou uvnitř, rozsvítí se čtyři diody, které osvětlují bezprostřední okolí prahů. Zabraňují tak nepříjemným situacím při nastupování, nebo vystupování. Zadní nárazník je vybaven difuzorem pro omezení vztlaku a lze jej též upevnit na originální úchyty.

Luxus sériového interiéru SL 55 AMG se může mnohým zdát již dotažen do dokonalosti, ale i zde se našel prostor k vylepšením. V nabídce jsou prahy z leštěné nerezivějící oceli s prosvětleným logem Brabus, ergonomicky tvarovaný sportovní volant s airbagem, tachometr se stupnicí do 330 km/h a doplňky z uhlíkového kompozitu. Jako doplněk sériového komunikačního systému nabízí Brabus přehrávač DVD. Nemůže chybět exkluzivní čalounění Brabus z kombinace prvotřídní měkčené kůže speciálně dodávané pro Brabus s alcantarou. Jen pro doplnění, ze sériového vybavení SL 55 AMG stojí za zmínku automatická klimatizace s čidlem znečištění ovzduší, elektricky nastavitelná sedadla s pamětí nastavení, inteligentní tempomat Distronic, TELEAID (automatický telefonní systém pro případ nouze), či dálkově ovládaná skládací pevná střecha.

Jestli Vás zaujal Brabus K8 natolik, že zvažujete jeho koupi, je nutno mít na vědomí, že cena nebude lidová. Úpravce ji sice nezveřejňuje, ale vyjdeme-li z ceny SL 55 AMG - 4.197.000 Kč, je třeba se připravit na sumičku přesahující pět miliónů korun.

Technické údaje
MotorV8, kompresor
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)5439
Válce/ventily na válec8/3
Max. výkon (kW/k/ot)405/550/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)780/3000
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)300 (omezovač)
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,5
Zrychlení 0-200 km/h (s)13,6
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)neudána
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4535
Šířka (mm)1815
Výška (mm)1298
Rozvor (mm)2560
Rozchod vpředu (mm)1559
Rozchod vzadu (mm)1547
Pohotovostní hmotnost (kg)1955
Objem mnádrže (l)80
Rozměr pneu vpředu245/35 ZR20
Rozměr pneu vzadu285/30 ZR20
Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…