Bublava/Stříbrná: Pohodové lyžování
Ačkoliv počty a délka tratí i kapacita lanovek jsou zřetelně nižší než u velkých areálů, většinou se tu lyžuje pohodově bez front. Areálu výrazně prospělo vytvoření lyžařské houpačky Bublava – Bleiberg – Stříbrná. Krušnohorský areál má společné vícedenní skipasy (od tří dnů) s nedalekým německým areálem Schöneck. Velký prostor tu mají běžkaři (150 km). Obchodní zázemí rozšiřuje sousedící Klingenthal. Bublava/Stříbrná je mezi srovnatelnými areály nejlevnější.
INFOBOX | |
Vzdálenost od Prahy | 177 km/2:45 |
Vzdálenost od Brna | 386 km/4:30 |
Sjezdové tratě | 5,01 km |
Modré sjezdovky | 2,30 km |
Červené sjezdovky | 2,26 km |
Černé sjezdovky | 0,45 km |
Běžecké tratě | 150 km |
Lanovky a vleky | 8 |
Kouty
Kouty jsou považovány za největší a nejmodernější skiareál na Moravě. Díky expresní šestisedačce a dlouhým sjezdovkám lákají a přitahují pozornost. Moderní je i rozlehlé zázemí (čtyři restaurace, apartmánový komplex). Hlavní tratě jsou poctivě červené.
Dolní Morava
Malou vesničku a sportovně laděný malý areál proměnila velká investice v moderní resort. V údolí pod hřebeny Kralického Sněžníku, kde končí cesty,
vznikl kvalitní areál skládající se z propojených svahů (Slamník, U Slona). Sportovní charakter sjezdovky neztratily, nechybí ani černý úsek. Oblíbenou večerní atrakcí je sáňkařská dráha v délce 2,5 km.
Náš tip
Rozhledna na Bleibergu, odkud je nyní výhled jen jedním směrem, ale má se kolem kácet. Vstupné dobrovolné. Restaurace zachovaná v původním provedení potěší i tradičními pokrmy včetně hutných a cenově přijatelných polévek. Celoroční provoz!
SKIPASY | Dospělý | Junior | Dítě |
1 den | 450 | - | 350 |
2 dny | 850 | - | 600 |
3 dny | 1200 | - | 825 |
6 dni | 2100 | - | 1425 |
Ceny v Kč, včetně večerního lyžovaní |
Prověrka na trávě
Ačkoliv sníh v době naší návštěvy areálu Bublava/Stříbrná byl u nás asi jen na Sněžce, stejně se podařilo Škodu Yeti s živým motorem 1.8 TSI a vyspělým pohonem všech kol dobře prověřit.
Nejdříve cestou z Prahy k německé hranici (a zpět), která se skládala z kombinace dálnice/ silnice všech tříd (včetně kroucených horských silniček). Nechyběly ani průjezdy měst. Nejsilnější ze všech verzí přeplňovaného motoru TSI (1.8/118 kW) se osvědčil ve všech režimech. Na dálnici se však vyplatilo jet mírně pod hranicí maximální rychlosti, mezi 110-120 km/h, to počítač signalizoval zřetelně nižší odběr benzinu než při využití limitu. Akcelerace v případě potřeby je spolehlivá. Celková průměrná spotřeba se i přes horské a terénní vložky ustálila mírně nad 8 l/100 km.
Sjezdovky lyžařského střediska se ještě zelenaly, na mráz je však připraven vylepšený zasněžovací systém a rozšířeno bylo osvětlení pro večerní lyžování. Ceny přitom zůstávají stejné. Svah červené sjezdovky se yetimu i nám jevil neodolatelný, a tak jsme se svolením provozovatele („Žádný prokluz, prosím!“) dali možnost čtyřkolce, aby se předvedla. Nezamířili jsme vzhledem k podzimní vlhkosti po černé sjezdovce na Bleiberg, tam jsme pak dojeli po asfaltové silničce, ale experiment po červené sjezdovce až k můstku pod sjezdovkou zvládla Škoda Yeti bez zaváhání a „prokluzu“.