Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bublava/Stříbrná: Pohodové lyžování

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)
V příhraniční obci Bublava (610–802 m n. m.) najdete lyžařský areál se širokými sjezdovkami „všech barev“ a dětským areálem zdarma.

Ačkoliv počty a délka tratí i kapacita lanovek jsou zřetelně nižší než u velkých areálů, většinou se tu lyžuje pohodově bez front. Areálu výrazně prospělo vytvoření lyžařské houpačky Bublava – Bleiberg – Stříbrná. Krušnohorský areál má společné vícedenní skipasy (od tří dnů) s nedalekým německým areálem Schöneck. Velký prostor tu mají běžkaři (150 km). Obchodní zázemí rozšiřuje sousedící Klingenthal. Bublava/Stříbrná je mezi srovnatelnými areály nejlevnější.

INFOBOX
Vzdálenost od Prahy177 km/2:45
Vzdálenost od Brna386 km/4:30
Sjezdové tratě 5,01 km
Modré sjezdovky 2,30 km
Červené sjezdovky 2,26 km
Černé sjezdovky 0,45 km
Běžecké tratě 150 km
Lanovky a vleky 8

Kouty

Kouty jsou považovány za největší a nejmodernější skiareál na Moravě. Díky expresní šestisedačce a dlouhým sjezdovkám lákají a přitahují pozornost. Moderní je i rozlehlé zázemí (čtyři restaurace, apartmánový komplex). Hlavní tratě jsou poctivě červené.

autotip autotip

Dolní Morava

Malou vesničku a sportovně laděný malý areál proměnila velká investice v moderní resort. V údolí pod hřebeny Kralického Sněžníku, kde končí cesty,

vznikl kvalitní areál skládající se z propojených svahů (Slamník, U Slona). Sportovní charakter sjezdovky neztratily, nechybí ani černý úsek. Oblíbenou večerní atrakcí je sáňkařská dráha v délce 2,5 km.

autotip autotip

Náš tip

Rozhledna na Bleibergu, odkud je nyní výhled jen jedním směrem, ale má se kolem kácet. Vstupné dobrovolné. Restaurace zachovaná v původním provedení potěší i tradičními pokrmy včetně hutných a cenově přijatelných polévek. Celoroční provoz!

SKIPASY Dospělý Junior Dítě
1 den 450 - 350
2 dny 850 - 600
3 dny 1200 - 825
6 dni 2100 - 1425
Ceny v Kč, včetně večerního lyžovaní

Prověrka na trávě

Ačkoliv sníh v době naší návštěvy areálu Bublava/Stříbrná byl u nás asi jen na Sněžce, stejně se podařilo Škodu Yeti s živým motorem 1.8 TSI a vyspělým pohonem všech kol dobře prověřit.

Nejdříve cestou z Prahy k německé hranici (a zpět), která se skládala z kombinace dálnice/ silnice všech tříd (včetně kroucených horských silniček). Nechyběly ani průjezdy měst. Nejsilnější ze všech verzí přeplňovaného motoru TSI (1.8/118 kW) se osvědčil ve všech režimech. Na dálnici se však vyplatilo jet mírně pod hranicí maximální rychlosti, mezi 110-120 km/h, to počítač signalizoval zřetelně nižší odběr benzinu než při využití limitu. Akcelerace v případě potřeby je spolehlivá. Celková průměrná spotřeba se i přes horské a terénní vložky ustálila mírně nad 8 l/100 km.

Sjezdovky lyžařského střediska se ještě zelenaly, na mráz je však připraven vylepšený zasněžovací systém a rozšířeno bylo osvětlení pro večerní lyžování. Ceny přitom zůstávají stejné. Svah červené sjezdovky se yetimu i nám jevil neodolatelný, a tak jsme se svolením provozovatele („Žádný prokluz, prosím!“) dali možnost čtyřkolce, aby se předvedla. Nezamířili jsme vzhledem k podzimní vlhkosti po černé sjezdovce na Bleiberg, tam jsme pak dojeli po asfaltové silničce, ale experiment po červené sjezdovce až k můstku pod sjezdovkou zvládla Škoda Yeti bez zaváhání a „prokluzu“.

autotip autotip

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)