Bufori CS: Kompaktní sportovní kupé z Malajsie se objeví v roce 2010

Bufori CS: Kompaktní sportovní kupé z Malajsie se objeví v roce 2010

 
 

Bufori je pro Středoevropana neznámou a exotickou značkou, a to nejen proto, že sídlí v Malajsii. Právě uvolnila první snímky chystaného modelu CS.

Bufori Motor Car Company (BMCC) sídlí v Kuala Lumpuru, ale nebylo tomu tak vždy. Založili ji totiž bratři Gerry, Anthony a George Khouriové v roce 1986 v australském Sydney. Do Malajsie se nejprve přestěhovala v roce 1994 výroba, o pět let později i vývoj, konstrukce a celé vedení. Zároveň zde byla postavena i nová továrna.

Těžištěm produkce byly od roku 1987 automobily připomínající svým vzhledem třicátá léta, ale nešlo o repliku konkrétního modelu. Po Bufori Mk I a II přišel v roce 2003 Mk III, který dostal doplňkové označení La Joya (španělsky šperk, klenot, skvost). Ředitelem BMCC je stále jeden z trojice bratrů – Gerry Khouri.

Novinka CS již klasické období historie automobilismu ničím nepřipomíná. Zkratka znamená Compact Sports, což jistě není třeba překládat. Puristické sportovní dvoudveřové kupé je poháněno blíže nespecifikovaným vpředu umístěným přeplňovaným čtyřválcovým motorem objemu 2,0 litru a má karoserii z lehkých kompozitových materiálů (karbonu a kevlaru), která spočívá na prostorovém rámu. Agregát pochází s největší pravděpodobností z vlastního vývoje, jako ty v Mk III, sama automobilka se chlubí tím, že CS byl kompletně navržen a vyvinut ve vlastní režii. Zavěšení s vinutými pružinami je plně nastavitelné. Mimochodem, v minulosti Bufori používalo do svých vozů 2,2litrové boxery Subaru a nápravy z Brouka!

Design se dá označit za elegantní, vpředu i vzadu jsou dvě dvojice světlometů, ty zadní jsou z LED diod. Společnost není žádným velkovýrobcem, vozy jsou stavěny v malých počtech s vysokým podílem ruční práce a tak není divu, že na důkladné řemeslné zpracování, kvalitu a cit pro detail je kladen největší důraz. Nový model CS bude představen v produkční podobě na začátku roku 2010, žádné další technické údaje zatím výrobce nesdělil, budou k dispozici až na konci letošního roku.

Zajímavý na celém voze je ten fakt, že se světu nejdříve neukáže sériová verze, ale závodní. Ta nese název Bufori BMS R1 a vznikla ve spolupráci divize Bufori Motor Sports (odtud BMS, se slavným italským závodním týmem nemá nic společného) a Axle Motorsport. Je homologována v kategorii FIA GT3 a bude mít premiéru na nejslavnějším závodě v jihovýchodní Asii – 56. Velké ceně Macaa. Ta se letos koná ve dnech 19. - 21. listopadu na městském okruhu Guia, který kombinuje širokou startovní a cílovou rovinku s uzoučkými uličkami plnými ostrých zatáček. Bufori BMS R1, jehož vývoj trval dva roky, se zúčastní poháru vozů GT, oficiální název klání zní Macau GT Cup.

Již zmíněný Bufori La Joya se stále vyrábí, má za sedadly umístěný motor V6 objemu 2,7 litru, Následovat jej bude nejen nový CS, ale i další model s označením Mk VI. Divize BMS má pak na starosti nejen vývoj závodních vozů, ale i speciálních produkčních ostrých verzí, jejichž majitelům ovšem není nikterak bráněno občas si zajezdit na okruhu.

Bufori si také zajišťuje distribuci a propagaci svých výrobků, pro tento účel byla založena společnost BSM, tedy Bufori Sales and Marketing. Ta plánuje vstoupit na čínský trh, do Indie, do dalších blíže neurčených asijských zemí a také na Střední východ, kde jistě najde pro své luxusní, exkluzivní a také patřičně drahé vozy dostatečnou klientelu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…