Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v 3. čtvrtletí: Neúspěšné modely

Auta z horních pater statistik registrací dobře známe, jaké je ale obsazení nejnižších pozic?
Zpět na článek
16. 10. 2011 10:13
16. 10. 2011 14:51
16. 10. 2011 10:42
16. 10. 2011 10:44
16. 10. 2011 11:03
16. 10. 2011 10:56
16. 10. 2011 11:19
16. 10. 2011 22:09
19. 10. 2011 23:01
16. 10. 2011 11:23
16. 10. 2011 22:08
17. 10. 2011 09:37
17. 10. 2011 13:25
17. 10. 2011 13:29
17. 10. 2011 10:23
neregistrovaný "Hooonza"
17. 10. 2011 13:31
17. 10. 2011 13:44
neregistrovaný "Hooonza"
17. 10. 2011 16:09
19. 10. 2011 23:10
16. 10. 2011 11:49
16. 10. 2011 14:15
16. 10. 2011 14:17
16. 10. 2011 19:00
17. 10. 2011 10:23
16. 10. 2011 12:45
16. 10. 2011 14:32
16. 10. 2011 17:19
17. 10. 2011 10:29
17. 10. 2011 13:40
16. 10. 2011 10:13
TOHLE NE!
Poprvé za celých snad sto let zdvihám na AUTO.CZ prst. Tohle ne. To není o svobodné informační společnosti, tohle je bulvární, nevhodné, těch aut (všech) nedůstojné a v podstatě do budoucna i nemožné. Je to to samé, jako by po miss republiky proběhla tiskem zpráva se snímky o nejošklivější ženě Evropy. Sakra!

Ostatně, už jen pochopit smysl té tabulky dá hodně práce, neb pokud se nepletu, jedním z největších propadáků tu bude i produkce Rolls - Royce. A to bych se v předmětných konotacích dočítal na AUTO CZ opravdu nerad...

Já... nemohu dnes jinak - :no:
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2011 10:40
Re: TOHLE NE!
Příkláním se k názoru GTi(ho) :-|
PS: Už takhle vítězí kvantita nad kvalitou (nebo alespoň originalitou) a toto "smýšlení" (byť možná NE-chtěně)ještě podporovat..
16. 10. 2011 14:51
Re: TOHLE NE!
No, nevím, ale je tady spousty nekvalitních a zavádějících článků- testů a srovnání, tudíž o jeden více či méně mne netrápí.
Já musím říct, že bych si mezi těmi "propadáky" auto určitě vybral, a to nejen pro sebe ale i pro široké příbuzenstvo! :yes:
16. 10. 2011 10:42
Re: TOHLE NE!
Jistě první část článku (a tabulka) je špatná - velmi špatná zadávající kriteria pro hodnocení. Propadákem asi nebudou kusové záležitosti typu Porsche, Rolls - přesně jak píšeš.
( navíc H. Insight bych neřadil k malým vozům).
Ale druhá část článku (a tabulka) - tedy porovnání registrací za stejné období roku letošního a loňského - to se mi velice líbí. Nemyslím, že srovnání s Miss je na místě. Nevnímám to jako urážku, jako výsměch, jako plivání na konkrétní modely - prostě je o ně měnší zájem. Pokud se všichni ohánějí úspěšnými prodeji, proč neukázat i pokles.
Samozřejmě, že z tabulky není jasná příčina poklesu - může to být končící model, nasycený trh pro dané auto, jednoduše špatné auto, to už si musí každý doplnit, ale pro mě tato informace zajímavá.
Koneckonců ani u nejlepších prodejů příčinu neznáme - obměna firemní flotily, nákup autopůjčovny, jednoduše dobré auto...
16. 10. 2011 10:44
Re: TOHLE NE!
To, že se auta neprodávají, ještě neznamená, že jsou špatná. Dokonce to ani neznamená, že je dealeři nedovedou prodat. Je to prostě informace o vkusu zákazníků. Třeba Hyundai i10 se tu v nové verzi ani neobjevil v testu, takže těžko říci, jestli je tak špatný, nebo co je důsledkem drastického poklesu jeho prodeje.

A jinak, nikdo tě snad nenutí tu číst články, které tě nezajímají. Nebo ano?
Avatar - Bristol
16. 10. 2011 11:03
Re: TOHLE NE!
taky si myslím to samé...ale u některých modelů je malá prodejní úspěšnost evidentní... ;-) některé vozy už nutně potřebují generační obměna...vypíchl bych mimo jiné mercedes SL...případně SAAB 9-3 ten je na podvozku tehdejší vectry...a to si myslím že je docela hustý...když tehdejší vectra v té době na špičku svého segmentu koukala se slušným odstupem...tak saab navíc se svojí cenou nemá moc naději na úspěch...
Avatar - Bristol
16. 10. 2011 10:56
Re: TOHLE NE!
naopak, mě tato tabulka přijde velmi zajímavá....a malá prodejnost ještě neznamená že jsou ta auta špatná... ;-)

u spousty modelů je navíc celkem jisté proč tomu tak je: problémy automobilky(SAAB), zastaralý model(SL, 9-3, 807, A6 allroad atd...) nebo blížící se generační obměna...

každopadně co se třeba japonců nebo francouzů týče...co se např. neprodává na českém trhu může jinde velice dobře...celkem by mě zajímal tržní podíl Škody ve spojených státech nebo saudské arábii...z jejich hlediska je např. u nás velmi úspěšná octavia prodejním propadákem...
;-)

je podle mě chybou tohoto článku že se zaměřuje na český trh...docela bych uvítal nejméně úspěšné modely segmentu například v EU...to už by mohlo mít mnohem větší vypovídající hodnotu než pro automobilky dost nezajímavý český trh
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2011 11:11
Re: TOHLE NE!
Ano - když už, tak "záběr" za celou EU by byl MNOHEM "vhodnější" :yes:
PS: Český trh je
1) příliš maličký
2) silnou dominancí JEDNÉ značky až příliš "deformovaný"
PPS: Ať chceme nebo ne, tak různé tabulky apod. nás "ovlivňují" (komerčně úspěšná kniha, CD "jen TÍM že je úspěšná" na sebe nabaluje další a další prodeje..
.. a bohužel i naopak = vliv KVANTITY na úkor KVALITY (originality) to jen "posiluje" 8-s
Avatar - Bristol
16. 10. 2011 11:19
Re: TOHLE NE!
deformované jsou všechny trhy kde existuje domácí značka...ten českej na tom není nejhůř stačí se mrknout do francie nebo jižní koree nebo japonska...tam je prodejní dominace domácích omračující... :-)

proto se mě celkem líbil nedávno žebříček prodejnosti ve finsku... ;-) žádná domácí automobilka ani vlivy blízkých státu(jako u nás, v poslku či slovensku)...a vítězí golf... :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2011 11:44
Re: TOHLE NE!
Pochopitelně že "domácí" značky víceméně VŠUDE "dominují" - ale dominance které dosáhla Škoda v česku patřila (a stále ještě trochu patří) mezi ty NEJ- na světě vůbec.. ;-)
PS: Nic proti třeba zrovna Finsku, ale všude jsou "nějaké" vlivy (docela ffftipné je jak se někdy odlišují prodeje ve dvou sousedních státech), já bych byla spíš pro ten "celkový" pohled za celou EU (to už JE docela vypovídající..
Avatar - white label
16. 10. 2011 18:30
Re: TOHLE NE!
V tomto ohledu mezi ty "NEJ na světě vůbec" určitě nepatří... ;-)
Avatar - Bristol
16. 10. 2011 22:09
Re: TOHLE NE!
tak čr na tom není tak špatně...třeba v jižní koreji bys v top 50 nenašla nedomácí značku...a to jich maj de facto jen 3...ve francii ta samá písnička kde to čas od času naruší nějakej ten golf nebo focus...případně talián
Avatar - Hammunasakra
17. 10. 2011 00:04
Re: TOHLE NE!
Tam je to ale "uměle vyrobeno" - cly (to se pak nedá brát "vážně"). Objektivnější je když už JAPONSKÝ trh (kde byl vozem roku - no VĚŘIL by tady tomu někdo - nějaký Citroën C5 ;-)
PS: A i v té (cly chráněné) Jižní Koreji NEdominuje jedna značka - teď už je to maličko "lepší", ale doby kdy Škoda držela s dvěma modely (prosti STOVKÁM modelů konkurence) přes 50% trhu, to bylo "opravdu unikum" :-)
19. 10. 2011 23:01
Re: TOHLE NE!
Bože, to je zase hloupé blábolení...šetři se, plácání nesmyslů není in a kecy o době před více jak dvaceti lety jsou o to směšnější, že podobně vypadal trh v každé tzv, socialistické zemi a nejen v tehdejším Československu.

To, že se můžeš pominout s francouzských aut a trpíš jakýmsi stihomamem, co se týká škodovky a koncernu VW je tady celkem známo, takže se nemusíš obtěžovat to v každé diskuzi znovu a znovu připomínat. Místo podobných výlevů ti skutečně doporučím, aby sis prostudovala tabulky prodejů jednotlivých typů a značek podle zemí a nemachrovala tady s EÚ. Jinak on ten český trh zas až tak netypický a zas až tak maličký není - nesmíš na všechno koukat z hlediska své malosti....
Avatar - Bristol
16. 10. 2011 11:23
Re: TOHLE NE!
hloupý ten kdo se ovlivnit nechá...taky nebudu používat internet explorer a telefon nokia jen proto že si to kupuje nejvíc lidí... :-) to je přece hloupost...když už se dostanu k tak důležité a finančně náročné investici jako je koupě auta(nového) tak se vybodnu na prodejní výsledky a na diskuzní tlachání...a vyberu si podle toho co se zdá nejlepší mě...a může to být klidně neuspěšný citroen C6...který se mě osobně například velmi líbí :yes:
16. 10. 2011 11:33
Re: TOHLE NE!
Naprostý souhlas :yes:

To je jako když mi při koupi nového auta kámoš doporučoval 4dveřové (které nepotřebuji), protože ho jednou líp prodám. A nebo se nechal zblbnout GTIm. ;-)

A ta C6 se mi taky líbí.
Avatar - Bristol
16. 10. 2011 22:08
Re: TOHLE NE!
tak kdo dá na GTIho tak je u mě...no raději no coment...to jeho vyzdvihování koncernu je někdy docela sranda...rád si jeho proslovy čtu...

ovšem někdy mu musím dát za pravdu...v nižší střední třídě se těžko dá sehnat lepší vůz než golf...a ve střední patří passat taky k nejužší špičce...

ovšem já mám ke koncernu takovou dost zafixovanou nechuť...takže mi auto od koncernu nemůže domů z principu... :-)
17. 10. 2011 09:37
Re: TOHLE NE!
Já byl na tom úplně stejně .... lidový vůz nikdyyyy :-) .... pak mi natlačili pasáta ve V6 a plné výbavě a já zjistil, že to není špatné auto ... VW udělal v poslední době velký pokrok v motorech - diesel CR 2,0 se opravdu nedá srovnat se starou 1,9 PD - je kultivovaný, jede a je úsporný, co víc si člověk může přát .... mnohem větší pokrok vidím v benzínech. Nikdy jsem nepřišel na chuť 1,6 v golfu, TSI i v základu je jiné kafe ...
K neúspěšným modelům v ČR - Toyota podle mě trochu tápe v Evropě - před 7 lety jsem si kupovat domů "rezervní" hatchback a vzal jsem Corollu, protože byla za skvělou cenu (360 po slevě) se super motorem (1,6) .... pak přišel Auris, který je určitě fajn, ale prostě se mi zvenku nelíbí ... IQ je úlet (Smart je můj oblíbenec), Urban Cruiser je nezajímavý ... Lada a Dacie Logan - tohle jsou auta pro chudé trhy a ČR chudá země prostě není ... střední prémiová je obsazena velmi povedeným MB C a BMW 3 ... nějak nechápu, proč kupovat japonce nebo mrtvý saab ... C6 je zajímavé, ale nesmyslně drahé auto .... Luxusní - všechny auta to mají dost těžké proti S, 7 a A8 ... v téhle třídě se podle mě moc originalita a odlišnost nenosí .... MB SL v konkurenci CLS prostě hrozně zestárnul ... zadek je stejný a na něj je napasovaný nový předek ... ošklivé .... Tribeca no comment :-) ...

Ad Škoda a malý trh - je fajn, že se u nás dělají auta, která se lidem líbí (i když pro mě osobně nic zajímavého nemají) a i přes dominanci Škody náš trh je poměrně hodně rozmanitý ...
Avatar - Bristol
17. 10. 2011 13:25
Re: TOHLE NE!
moje nechuť se nezakládá na nějaké teorii ani na pomateném předsudku "támhle někdo říkal"

jezdím se koncernovkama celej život(tedy od doby co mám řidičák a řekl bych že s nimi mám najetou solidní porci kilometrů...nikdo netvrdí že jsou to špatná auta, mám však své důvody proč bych to nechtěl

řidičsky nezáživné, oproti konkurenci nenabízejí nic extra aby se dala jejich cena něčím argumentovat(i když musím uznat že v poslední době už je to mnohem mnohem lepší), nesmyslná cena náhradní dílů, zbytečně drahé ojetiny v porovnání s konkurencí, v našich končinách vyloženě tuctovka

prostě abych to řekl jinak...nevidím jediný důvod pro koupi supa v 1.4TSI za 580 klacků když za ty samé peníze mám výbornou hondu accord s 2.0i-VTEC 110kW a jistě mnohem lepší výbavou...a pro mě mnohem lákavější značkou...a toto je jen příklad...to samé se dá použít i na mazdu 6 či ford mondeo...
Avatar - Hammunasakra
17. 10. 2011 00:07
Re: TOHLE NE!
Já tedy NEpoužívám ani Internet Explorer ani telefon Nokia, ale jinak JSME ovlivnitelní (někteří lépe, někteří hůř, ale JSME ;-)
PS: Mně se Citroën C6 také líbí :yes: :-)
Avatar - Bristol
17. 10. 2011 13:29
Re: TOHLE NE!
však taky nemluvím o tobě konkrétně... :-) byl to jen příklad toho že rovnice nejprodávanější=nejlepší nemusí být vždy platná... :-)

co třeba chybí takovému citroenu c6?? premiová značka?? dejme tomu...to je tak jediné...problém je že v jeho třídě pokud nemá německý nebo anglický původ, klasickou karoserii a správnou značku tak prakticky nemá šanci na úspěch...a naopak každý prodaný kus je pro něj úspěchem...stačí se podívat jak skončila lancia thesis, peugeot 607, ford scorpio nebo opel omega...a jak těžký život má renault latitude...

nebylo by to tím že by to byla mizerná auta(i když ford scorpio asi ano) ale proto že na kapotě mají neprémiový znáček
neregistrovaný "Hooonza"
17. 10. 2011 10:23
Re: TOHLE NE!
Já hlavně C6ky vídám velice často. Až se mi nechce věřit, že by se jich prodalo tak málo...
Avatar - Hammunasakra
17. 10. 2011 12:41
Re: TOHLE NE!
Já je (i v česku) vídám také docela ČASTO - ale asi to z velké míry budou koupě ojetých vozů, dovezených ze zahraničí... (v takovém případě je to totiž vskutku superhyperULTRAvýhodný (ná)kup ;-)
Avatar - Bristol
17. 10. 2011 13:31
Re: TOHLE NE!
tak ceny ojeté C6 jsou více než lákavé...prakticky za cenu passatu B7 před fl. :yes: :yes:

nové si to tu koupí málokdo...dnes jsem právě v praze víděl jednu C6...a parádní...a taky nové 9-5...taky nádhera...vždy když to vidím se ptám proč se to prodává méně než třeba BMW 5 nebo mercedes E... :no:
neregistrovaný "Hooonza"
17. 10. 2011 13:44
Re: TOHLE NE!
Tak voni i ceny tý současný C5 jsou v bazarech celkem... No kua na takový auto je to zadarmo. Ta předchozí C5 je zadarmo úplně, to ti pomalu platěji, že si jí vodvezeš. Přitom ty podvozky žádný problémy nedělaji.
Avatar - Bristol
17. 10. 2011 16:09
Re: TOHLE NE!
zrovna u C6 je problém ceny za nové...ta je i ve vyšší střední enormní...chtít za auto o 300 klacků víc než německá premie...no nevím koho tím chtějí nalákat...i když je C6 z uplně jiného soudku...

přesto si myslím, že C6 si svoju klientelu najde...stejně jako by si ji našla i lancia thesis nebo peugeot 607 za adekvátní ceny

právě díky této cenové politice jednou dojde na to, že zájemce o vyšší střední třídu bude mít na výběr mezi německou trojkou, japonským hybridem a anglickým jaguárem...

což je škoda...čím pestřejší trh tím lépe...a něco mi říká, že C6 potká stjený osud jako P607...stokrát bohužel...607ma bylo nádherné auto...a dnes je za babku stejně jako pár let stará C6 v hdičku...to jsou dnes neodolatelné nabídky...a člověk s trochou fantazie a kuráže...má co vybírat..passat B7 nebo C6 2.7 hdi?? mozek říká passat...pár vyvoleným srdce řekne C6 a vemou si ho...
19. 10. 2011 23:10
Re: TOHLE NE!
Porblém je, že většinou platí, že to, co se prodává nejvíc, bývá z největší části proto, že to z uživatelského hlediska nejlepší je. Představa, že jenom ty jsi ten chytrý, co si kupuje podle svých potřeb, zatímco 99,9% jsou pitomci, co dají na statistiku a články je hodně naivní. Nebo ještě líp, nelíbí se ti určitáí auta, která jsou prodejně hodně nahoře, tak si tady musíš dokazovat, že vlastně koupit si něco jiného je důkaz velké inteligence a převahy nad ostatními....v tom se ale dost pleteš. Osobně mám takový dojem, že jsi si asi ve skutečnosti ještě auto ani nekupoval. Kdybys totiž onu skutečnost s "atypickým" a "protivětšinovým" prodejem sskutečně měl, asi by ses vyjadřoval jinak.

Mimochodem, když jsme u těch telefonů, já měl tři první mobily Siemensy - všichni na ně nadávali, mně sloužily perfektně, nicméně jsme před cca 4 lety měl při generační výměněn smůlu - přestali je dělat.....
16. 10. 2011 11:49
Re: TOHLE NE!
Tak tohle bych viděl na tvoji kvartální trefu! :yes: Tady musím souhlasně zvedat palce i na nohách :yes:
16. 10. 2011 14:17
Re: TOHLE NE!
Jo...panamerální propadák mne také "zaujal" :-) Naštěstí se toho zatím nechytli místní vykladači pravdy...snad proto, že mikrotoyoty jsou v zádeli...
Avatar - Andromeda
16. 10. 2011 19:00
Re: TOHLE NE!
Místní vykladači pravdy se koukám již chytili a kupodivu tabulka "není fér, není objektivní", atd...
Avatar - Emel
17. 10. 2011 10:23
Re: TOHLE NE!
Musím souhlasit, prodat jeden kus supersportovního auta je pořád lepší, než neprodat žádný. Krom toho tabulka paušalizuje bez zohlednění situace konkrétního modelu - Citroen C6 už není v nabídce, A6 allroad quattro je v procesu generační obměny, 10ks u Citroenu C-Zero jsou první vlaštovkou elektromobilů...

Ale budiž, možná od toho čekáme moc.. je to prostě jen pár čísel, ze kterých si pozorný čtenář může vytáhnout něco zajímavého. Mě kupříkladu zaujalo, že se loni prodalo 14ks Lady Priora... :-)
Avatar - Guttalax
16. 10. 2011 12:45
puch
;-) Tento článek nemá na nic vliv. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
16. 10. 2011 17:19
Malý záber
Najväčší nedostatok podobných štatistík je už spomenutá veľkosť (či skôr malosť) českého trhu. Nemá to dostatočnú výpovednú hodnotu.

Chcelo by to podobný článok, ale s údajmi európskych predajov. Chápem, že by to bolo omnoho viac práce, ale radšej žiadny článok ako nič nehovoriaci.

Pobúrenie kolegov či nebodaj prirovnávanie k súťaži miss považujem za neopodstatnené.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
16. 10. 2011 18:36
Re: Malý záber
Hlavně nemá žádný význam uvádět nějaký matematický propad v procentech apod., kdy ten kdo prodal v minulém období 100 jednotek a v dalším 10 jednotek je vlastně méně "úspěšný", než ten kdo prodal nejdřív 2 jednotky a následně 5.
16. 10. 2011 19:26
TYTO NEÚSPĚŠNÉ MODELY NEJSOU (většinou) NEÚSPĚŠNÉ
Redaktor by měl pochopit, že v některých segmentech se nechodí pro auta jak pro rohlíky a pro blesk.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bristol
16. 10. 2011 22:11
Re: TYTO NEÚSPĚŠNÉ MODELY NEJSOU (většinou) NEÚSPĚŠNÉ
no...ono říct že současná generace SL je neúspěšná je dost odvážne...za ty léta co je v prodeji se jich prodalo mnoho...ovšem už stárne...ale důstojně...pořád má dle mého co nabídnout...hlavně po fl.
17. 10. 2011 10:29
Tohle ANO
Děkuji redakci za povedený článek. Kdo není omezený, tak může vnímat okolnosti, souvislosti tj. "Český trh v 3. čtvrtletí: Neúspěšné modely." V neposlední řadě jde o to, že každý má možnost si ověřit neúspěšné auto, pokud ho nestáhnou z prodeje, a porovnat ho s úspěšným autem na českém trhu. Subjektivní obrázek si poté udělá sám, navíc pokud si ho bude chtít koupit, má lepší vyjednávací pozici (u "skladovek" zcela jednoznačně).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bristol
17. 10. 2011 13:40
off topic
teďka kukám na ceny citrouše C6 a ta je tady opravdu brutální...1404000 za 3.0 HDi...dobrá teď už chápu proč drtivá většina lidí nakupuje u německé konkurence...to i ten saab 9-5 s cenovkou 899 000 vypadá jako bezva nabídka...

za tohle citroenu :no: :no: :no: srovnatelný E300CDi je bezmála o 300 tisíc levnější...

každopadně to nic nemění na tom že jako ojetina je to sluišná nabídka...
Rozbalit vlákno
0