Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2018: Velký pád registrací, Qashqai mezi nejlepšími

První čtvrtletí roku skončilo bezmála devítiprocentním poklesem registrací. Pád v březnu zažilo množství značek.
Zpět na článek
5. 4. 2018 19:59
5. 4. 2018 22:40
5. 4. 2018 22:48
5. 4. 2018 22:52
5. 4. 2018 23:57
6. 4. 2018 01:04
6. 4. 2018 08:46
6. 4. 2018 09:26
6. 4. 2018 09:28
6. 4. 2018 09:31
6. 4. 2018 09:43
6. 4. 2018 09:58
6. 4. 2018 10:07
6. 4. 2018 10:18
6. 4. 2018 10:23
6. 4. 2018 10:35
6. 4. 2018 10:41
6. 4. 2018 10:19
6. 4. 2018 10:20
6. 4. 2018 10:27
6. 4. 2018 10:29
6. 4. 2018 10:20
6. 4. 2018 10:28
6. 4. 2018 10:31
6. 4. 2018 10:34
6. 4. 2018 10:42
6. 4. 2018 11:06
6. 4. 2018 12:58
6. 4. 2018 14:56
6. 4. 2018 15:06
6. 4. 2018 17:30
6. 4. 2018 10:18
6. 4. 2018 10:21
6. 4. 2018 10:39
6. 4. 2018 11:05
6. 4. 2018 12:59
6. 4. 2018 14:52
6. 4. 2018 15:07
6. 4. 2018 17:29
5. 4. 2018 16:31
realita vs. čísla
Všechny tady ta data z registrací nikdy nebyla úplně reálná. A to díky exportu. Někteří dealeři byly dosud závislí až na 70% podílu vývozu do zahraničí!! Ale protože se vůz nejprve zaregistruje v ČR a až pak se přeregistruje do zahraničí, tak se počítá jako u nás prodaný. Stačilo se občas mrknout do statistik rádoby úspěšných modelů některých značek, které u nás nešly na silnici skoro vidět. Pracuju přímo u dealera a viděl sem do nedávna kamiony aut týdně prodaných "ven". No ale jelikož jsou tuzemské ceny vozů čím dál vyšší a zároveň koruna vůči euru posiluje, nevyplatí se zahraničním kupujícím u nás dál nakupovat. Šlo tedy primárně o Německo. Začalo to už loni a tento kvartál to to jde právě nejvíce poznat, protože loni se ještě exportovaly dříve objednané vozy. Teď už ale poptávka extrémně zeslábla. Je pravda ovšem, že i domácí klientela je ve výraznějším útlumu poptávky než loni. Každopádně tedy nejde ani tak o propad registrací jako uvádí nadpis článku, ale konečně tato statistika začíná zobrazovat reálný tuzemský trh.
Rozbalit vlákno
25
5. 4. 2018 18:34
Re: realita vs. čísla
mě zaráží, co se prodá v ČR Dacií a to na západ od nás je prý trend ještě vyšší.
Ty asi nebudou ve zkreslených číslech, protože to jsou auta, která si kupují lidé domů., za svoje, žádný operační leasing a služebák.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:44
Re: realita vs. čísla
I když už je 30 let od pádu socialistickýho bloku = lidi přistupujou k utrácení peněz na Západě a Východě doteď dost jinak! Majitel něčeho typu nemovitosti atd. na Západě v hodnotě milionů € si klidně koupí levný auto = když to třeba teď až tak skvěle finančně nejde. U nás zatim platí že když přijdu k troše peněz.. >:-[]

Nebo jinak = on dá radši násobně víc peněz do kvalitního jídla = než do nejdražší spotřební věci kterou používáme = do auta :-)

Se mi vybavila nedávná analýza že přes docela výrazný zvýšení příjmů = furt kupujeme spíš jen ty nejlevnější potraviny = no ty kvalitnější se sem skoro ani nevozej ;-)
Avatar - Bubáq
5. 4. 2018 18:45
Re: realita vs. čísla
Operační leasing a služebák nejsou prodeje?! Jste směšný...
6. 4. 2018 10:14
Re: realita vs. čísla
Tak ten leasing se jmenuje operativní, operační je třeba sál. A máte pravdu že to není prodej, ale pouze nájem vozidla. Takže nebuďte směšný.
Avatar - Machýrek
6. 4. 2018 14:53
Re: realita vs. čísla
Ale pronajimatel to auto koupi, takze i zde se jedna o prodeje.
5. 4. 2018 18:48
Re: realita vs. čísla
A keď si kúpiš auto do svojej firmy, tak ho kupuješ za peniaze susedové? Alebo keď si nebodaj obstaráš auto na operák ako fyzická osoba?
5. 4. 2018 19:56
Re: realita vs. čísla
Spíš to myslel tak, že Dacie prakticky nejde pořídit na operák a pokud si bereš auto do firmy, ponižuješ si tím daň (DPH a z příjmu, nehledě na sociální a zdravotní), proto 1/3 auta je vlastně zaplacená "státem" a 2/3 firmou.
Avatar - Machýrek
5. 4. 2018 22:27
Re: realita vs. čísla
Proc myslis, ze nekde “prakticky” poridit Dacii na OL?
Mam za to, ze na OL si muzes poridit jaky chces auto.
Avatar - Blue Sun
5. 4. 2018 22:44
Re: realita vs. čísla
Nabízí vůbec Dacia operativní leasingy?
Avatar - Machýrek
6. 4. 2018 04:05
Re: realita vs. čísla
Nevim jestli primo Dacia nabizi OL, ale temer jakakoliv leasingova firma ti to na operak doda.
6. 4. 2018 08:55
Re: realita vs. čísla
Jenže Dacie je na OL dražší, než cokoli z nižší střední. Holt malé slevy a špatná zůstatkovka nepustí.
6. 4. 2018 14:49
Re: realita vs. čísla
Tá zlá zostatková hodnota je relatívna, lebo od dosť lacnejšie kúpiš a o toľko lacnejšie aj predáš,ale hlavne skrz to vychádza rovnako ako tá nižšia stredná a preto nie je veľmi zaujímavá . Ostatné náklady sú totiž plus mínus podobné. Nie je to ako škoda alebo hyundai, ktorý ti prásku pri OL zľavu 27percent (tiež konkrétne kalkulácie od nezávislej lízingovky) Mal som na stole dve konkrétne kalkulácie
6. 4. 2018 15:36
Re: realita vs. čísla
Protože v žádném oficiálním ceníku není a kdyby ti ji extra nabídly, tak se to finančně nevyplatí. U ní je prostě výhodnější si ji pořídit za 300 vč. DPH a za 200 ji za 3 roky prodat. Tento případ jsem před Vánoci řešil u Dokkera. Po lehce jetých Daciích je stejný hlad jako po nových.
5. 4. 2018 22:56
Re: realita vs. čísla
Ale samozřejmě, že si lze Dacii pořídit na OL, tak jako jakékoliv jiné auto.
[odkaz]
A u Dusterů nebo Dokkerů se to běžně dělá když si je berou na leasing různé servisní, stavební nebo řemeslnické firmy. Stejně tak je blbost, že se Dacie kupují jenom soukromě, skoro polovina jde do firem.
[odkaz]
A ty firemní daně si dostuduj, máš v nich řádný hokej.
6. 4. 2018 18:08
Re: realita vs. čísla
Díky za odkaz. :yes:
6. 4. 2018 04:23
Re: realita vs. čísla
Třetina je zaplacená státem? Ty budeš mít v hlavě řádný bordýlek!!!

Žádnou daň si neponižuješ ty odborníku! Kde jsi na to přišel? Můžeš si odečíst z daňového základu, to je sakra rozdíl!!! 8-s 8-s 8-s
Avatar - woody-alien
6. 4. 2018 07:54
Re: realita vs. čísla
Počítám, že na podobné úrovni jsou s daňovými zákony obeznámeni účastníci účtenkové loterie. ;-)
6. 4. 2018 10:34
Re: realita vs. čísla
:yes: Jo tak to je, živnostník nepřítel státu který okrádá chudáky kteří námezdně dřou.
Avatar - Machýrek
6. 4. 2018 14:59
Re: realita vs. čísla
Cert vem dane, s podobnyma nazorama se setkavam temer denne.
Ale ze do toho mota navic jeste i socialni a zdravotni, to uz je bizar.
6. 4. 2018 15:47
Re: realita vs. čísla
A nemá snad mimo jiné na to taktéž vliv? Sice jen formou odpisů v řádu několika let, ale i tak.
Avatar - Emel
6. 4. 2018 17:22
Re: realita vs. čísla
No nemá. Sociální a zdravotní se platí ze mzdy zaměstnance. Odpisy se jako náklad promítají do zisku firmy a tím snižují daňový základ pro daň ze zisku právnických osob.
6. 4. 2018 18:07
Re: realita vs. čísla
Souhlasím, u právnických zcela pochopitelně ne.

Ale já se nebavím o právnických, ale o fyzických osobách. Tam to má vliv.

Pokud u OSVČ ponížíš daňový základ, ponížíš tím i SaZP.

PS: pokud zaměstananec využívá firemní auto k soukromým účelům, navyšuje se tím své SaZP...
6. 4. 2018 15:44
Re: realita vs. čísla
OK, ponižuješ základ daně, ale ve finále si tím zvýšíš své daňové bonusy, na tom se snad shodneme ;-)
Omlouvám se za špatné vyjádření.
6. 4. 2018 10:16
Re: realita vs. čísla
Zaplaceno státem? Ale kušte tetičko.
5. 4. 2018 19:52
Re: realita vs. čísla
Díky za tvůj příspěvek k věci! :yes: jo to co píšeš pokles dost objasňuje.. :-!
5. 4. 2018 16:35
Superb vs. SUV
Zajímavá čísla, je vidět pokračující úprk k SUV a crossoverům. Extrémní je to u Superbu, kterýžto propad ale více než kryje Karoq.
Jinak je vidět záliba tuzemců v cenových akcích, Toyota a Ford mají pěkná čísla. Aktuální cena Focusu je taky už opravdu výprodejová.
Kaškaj - tam fakt nevím, že by to byl nějaký nákup velké firmy nebo státního úřadu?
Rozbalit vlákno
7
5. 4. 2018 17:04
Re: Superb vs. SUV
U Kaškaje bych řekl, že dorazili první objednávky auto po faceliftu a taky model před faceliftem měl velké slevy.
Toyota přebrala díky své politice dost firemních zákazníků od Hjudé a VW.
Avatar - Emel
5. 4. 2018 17:31
Re: Superb vs. SUV
Karoq je ale konkurent spíš pro Octavii (cenově i technicky), Superba by teoreticky měl kanibalizovat spíš Kodiaq. Superb koncem roku docela výrazně zdražil, rozjely se prodeje Insignie. V evropských číslech je Superb v mínusu jen mírně, aspoň za 1-2
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:26
Re: Superb vs. SUV
Nová Insignie Supu určitě něco vzala = dokonce i u nás a určitě po Evropě

Když se podíváš na vedlejší článek o německejch prodejích = tam propad přišel taky až v březnu. Je to první měsíc a ty propady můžou mít jiný příčiny = anebo ne = a období růstu skončilo ;-)
6. 4. 2018 07:52
Re: Superb vs. SUV
V Nemecku to bude Problem s dieselovymi motormi. Panuje velka neistota a to sa odrazilo na predaji aut. Padaju predaje dieslov, ale nenahradzuju ich predaje benzinov. Predaj benzinovych aut stupol daleko menej ako bol pokles dieslov. Az teraz Nemci vidia, co si sami sposobili. Mysleli, ze stupnu predaje benzinov, ale nestalo sa presne tak.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 09:11
Re: Superb vs. SUV
No to právě zatim nevíš = v čem je příčina. Po 1 měsíci říct že v Německu možná omezení do center pár velkoměst = to je fabulace

I když [odkaz] >:-[]

Stejně tak neni jasný proč u nás tak propad březen = jestli je to začátek trendu nebo prostě jen výkyv. Uvidíme za měsíc nebo radši za 2 = po čtvrt roce už vidíš jestli to je trvalej propad nebo co

Ale zpomaluje i celkově maloobchod = to by mohlo naznačovat.. :-|

Já bejt němec zvažuju vodík = 43 čerpaček už funguje aktuálně se 33 dalších staví a v době kdy my plánujeme že možná budeme mít 6 možná dokonce i 8 = jich chtěj mít 400
A problém s extrémníma emisema ve městech = je vyřešenej = vodní pára sou dokonalý emise :yes: :-)
6. 4. 2018 08:58
Re: Superb vs. SUV
Nee, na Kaškaje byla obrovská výprodejová akce (OL na skladovky 1.5dCi/1.6dCi N-Connecta) za nějakých 4700-6000 s daní měsíčně. Lidi po tom šli jak praštění. :-)
6. 4. 2018 14:50
Re: Superb vs. SUV
Za tie peniaze sa nečuduj, v tomto prípade sa tie autá neoplatí vlastniť >:-[] >:D
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 16:44
Trošku off-topic,
ale nedá mi to. Předvčerejší nehoda SUV tady v Brně na ul. Hradecká. Nejedná se o žádný střet, jen to auto šlo ve vyšší rychlosti/než obligátních 60/ na střechu. Tak všichni SUV - véčkaři koukněte na to a opravte si tu svoji mantru o bezpečnosti. Vysoké těžiště - jdeš dřív na střechu. A nevzpomínám si, že by auto /limuzína/ jedoucí "jen" po střeše skončila takhle se zdeformovanými sloupky A a B. Asi těm sloupkům moc nešmakovala celková váha auta. [odkaz]
Rozbalit vlákno
81
Avatar - Ozzman
5. 4. 2018 17:49
Re: Trošku off-topic,
Trošku to vutrhavas z kontextu, jako zvelicovani smrtelné nehody Tesly. Nikdo netvrdí, že určité situaci má Suv nevýhodu, ale je to hledání toho pověstné kladiva mezi stovkami nehod, které končí stejně, nebo možná i lépe, než s běžným autem. Taky mohu vygooglit nehodu, kde díky vyšší karoserii řidič přežil a argumentovat ti proti. Je to situace od situace :-)
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 18:22
Re: Trošku off-topic,
Jasně, vyjímka potvrzuje pravidlo. Je to jak ty diskuse ohledně posedu, přehledu, a já nevím co. A v poslední době je tu na ACZ samej chromej SUVčkař, takže předpokládám, že mínusy se jen pohrnou.
A sorry srovnávat to s teslou je mimo. Holt nikdo si nechce přiznat, že podlehl módě, která mu mimo vnitřního pocitu více nepřináší, dokonce na poli jízdních vlastností mu spíš bere.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:29
Re: Trošku off-topic,
Následky nehody sou fakt od situace.. ale nevýhody v neprospěch SUV včetně finační = sou ve všech situacích.. ;-)

Co se nehod týče = lidi si představujou že SUV sou bezpečnější = což je blbost = je to spíš situace od situace :-)
5. 4. 2018 18:45
Re: Trošku off-topic,
Aká je finančná nevýhoda SUV?
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:47
Re: Trošku off-topic,
Všechno dražší = většinou už pořízení. Proti adekvátnímu vozu s nižšim těžištěm vyšší spotřeba. Vyšší opotřebení = brzd často i pneu = vyšší hmotnost většinou i dražší servisní náklady

Celkový náklady vyjdou prostě dráž = ostatně proto to taky dneska automobilky tak tlačej = to neni vtip! :-)
5. 4. 2018 18:52
Re: Trošku off-topic,
Súhlasím, ale s tým tak nejako kupujúci počíta , či nie? Je to skôr fakt ako nevýhoda. Mimochodom, mal som MPV a všetko tebou menované kompenzoval priestor, manipulácia s deťmi, nastupovanie, variabilita, atď atď. U toho suv je to podobné
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 18:49
Re: Trošku off-topic,
Pokud není dražší, tak dražší servis co do spotřebních dílů, vyšší spotřeba, větší opotřebení.
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 18:55
Re: Trošku off-topic,
Ach jo. Budu se opakovat, ale - i Mustang bude mít všechny tyto nevýhody proti nějaké střední třídě. Nemluvě o Ferrari. Kupující to ví a chce. Co je komu do toho? Leda manželce.
(já vím, tys jen vysvětloval. Tedy doufám)
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 19:01
Re: Trošku off-topic,
To jo, máš pravdu, ale ti co kupují Mustang jsou ochotni tyto nevýhody sobě i ostatním přiznat.
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 19:09
Re: Trošku off-topic,
A on někdo nepřiznává, že SUV víc žere, víc stojí, a obecně nemá lepší jízdní vlastnosti, než osobáky? Kdo? Já netvrdím, že ne, jen jsem si nikoho nevšiml.
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 19:10
Re: Trošku off-topic,
Ale no tak Kájo, samozřejmě že ty jsi v pohodě, ale koukni se na ty nekonečné diskuse jiných. ..............
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 19:28
Re: Trošku off-topic,
Já nechápu, proč máš (a nejen ty) potřebu takového boje. Kdyby SUV nějak škodily ostatním, tak snad. Ale jinak - že někdo vykoupil požadované vlastnosti jinými nevýhodami? No a? Bolí to tvou peněženku? Tvé řidičské srdce?
A i kdyby to bylo módou, zase - no a? Já si kupuju auta z obrovské části podle "líbí" (a samozřejmě možností peněženky). Co je komu do toho? Když bude módní kupovat Mazdy, a lidi je houfně začnou kupovat, bude ti to vadit?
Já bych si v životě nekoupil Dacii a vždycky bych svých 300t na Dacii raději utratil za jetý Mondeo. Ale že bych cítil potřebu přesvědčovat nebo urážet jejich kupce (a že jich je čím dál víc) ať si raději koupí bezpečnější a kvalitnější i když ojetý auto.....
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 19:51
Re: Trošku off-topic,
Opět se trochu točíme v kruhu, ale samozřejmě to co říkáš beru a u ostatních respektuji.
5. 4. 2018 20:03
Re: Trošku off-topic,
Tak to jsme na tom podobně ;-) taky si kupuju auto, aby nějak vypadalo, resp. motor a vzhled je u mě to nejpodstatnější a dacii bych si taky nekoupil, nejen proto jak to vypadá, to je samozřejmě každýho věc jaký má priority.. taky mi je jedno jaký jsou teď trendy.. a v čem jezdí soused to jde úplně mimo mě. Akorát bych teda volil jinou ojetinu :-! když už by na nový nebylo ;-\
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 20:08
Re: Trošku off-topic,
My se taky můžeme shodnout? ;-) Prima.
Edit: myslím, že jsem si tě spletl s jiným nickem over....
Ale jinak samozřejmě souhlas.
5. 4. 2018 20:17
Re: Trošku off-topic,
Určitě, proti tobě nic nemám ;-)

V pohodě, no já jsem si právě říkal co jsem ti proved >:D

Taky jsem koukal, že je tady další over.., to klame no to je blbý >:D no já byl první :-|
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 20:27
Re: Trošku off-topic,
Jo, s tím druhým jsme se párkrát nepěkně chytli. Myslím, že overdrive. Tak sorry za mýlku. :-)
5. 4. 2018 20:44
Re: Trošku off-topic,
Nic se neděje ;-) je to lehce zaměnitelný.. jojo overdrive.. to abych si teď změnil nick to je pech :-! >:D
Avatar - N6600
6. 4. 2018 09:00
Re: Trošku off-topic,
Akurat pozor, nick overclocker je uz zabrany :-)
Avatar - woody-alien
5. 4. 2018 23:43
Re: Trošku off-topic,
"Ale že bych cítil potřebu přesvědčovat nebo urážet jejich (Dacií) kupce...."

No to by sis taky mohl zkusit, darebáku. 8-s >:-[] ;-)
Avatar - Blue Sun
5. 4. 2018 22:45
Re: Trošku off-topic,
Nepřiznává. Těch, kteří to popírají, je čím dál více.
Jenže popírání reality je tak nějak... styl dnešní doby.
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 23:55
Re: Trošku off-topic,
Každý doby = a bylo i hůř
5. 4. 2018 18:57
Re: Trošku off-topic,
Ktoré spotrebné diely sú drahšie? Díky marketingu prípadne druhovýrobe možno žiadne. Spotreba áno, to je ale logické. Opotrebenie čoho? Díky trendu úspory na váhe sú súčasne SUV nie oveľa ťažšie ako východzia hb / kombi. Prečo riešime len SUV , máme tu mpv, malé dodávka atď. Tých sa to netýka. Mimochodom, na minulom mojom mpv bola vyššia len tá spotreba, ostatné veci boli +- podobné ako u bežného auta
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 19:01
Re: Trošku off-topic,
Řešíme SUV = protože mpv sou na ústupu = a i to byla z pohledu těžiště atd. většinou lepší konstrukce než ta najhorší jaká je k dispozici = SUV ;-)

Namáhání a opotřebení všech dílů = typický sou brzdy = dík vyšší hmotnosti a výšce = je snad celkem logický ne?

Mimochodem i brzdná dráha je se stejnejma brzdama = horší. Můžeš dát větší = ale ty sou dražší.. :-)
5. 4. 2018 19:39
Re: Trošku off-topic,
Ty aj čítaš po sebe čo tu vyprodukuješ? Skús tú prvú vetu napísať bez = a zmysluplne
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 20:52
Re: Trošku off-topic,
Tak to zkusim :-)

1. řešíme SUV protože to je
a) nejblbější forma karoserie
b) zrovna na největšim vzestupu
c) nákladama přitom nejdražší verze auta

2. neřešíme mpv = protože ty sou naopak na velkym ústupu

To je vlastně asi všechno.
5. 4. 2018 21:06
Re: Trošku off-topic,
No vidíš že sa to dá
a) prečo? Lebo sa tebe nepáči?
b) to je fakt
c) to je fakt

A čo ďalej?

Tá najblbšia forma karosérie má aj svoje pozitíva, len to nie sú prevádzkové náklady ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 21:21
Re: Trošku off-topic,
Nevim proč na nejblbějšim a nejdražšim hledáš pozitiva = ale povídej ;-)

a) jako fakt? >:D
6. 4. 2018 12:30
Re: Trošku off-topic,
S trúbou tvojho formátu asi nemá zmysel riešiť nastupovanie, nakladanie deti do sedačky a pár cm svetlej výšky, ktoré sú pre niekoho podstatné. Fakt
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 13:02
Re: Trošku off-topic,
Jako fakt? >:D

Každej máme limity = jen sem netušil že tvuj je tak nízko = to je za tu HBG 635NS1 [odkaz] :-)
6. 4. 2018 14:52
Re: Trošku off-topic,
Fakt, väčšina racionálne argumenty chápe a dokonca vie pochopiť aj dôvody, prečo si kto kúpi aké auto. Len ty žiješ tak nejako vo svojom hodne ohraničenom svete
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 15:09
Re: Trošku off-topic,
Čim si ho představuješ ohraničenej? :-)

Prostě baštíš to automobilkám i s navijákem = což je samozřejmě tvoje věc ;-)
6. 4. 2018 18:34
Re: Trošku off-topic,
Nerozumiem tomu čo baštím automobilkám. Suv nemám, i cez fakt že pozitíva by aj v mojom prípade prekryli negatíva. Nedávno som mal mpv. Čo som zbaštil aj s navijákom v čase jeho kúpy? Začni už chápať fakt, že máme rôzne požiadavky a potreby. Historicky som vymenil x vozidiel či už firemných, alebo sukromných, od klasických hb, kombi cez mpv a dodávky. Aj nejaké to suv som mal zapožicané a to na dost dlhý čas, aby som si spravil vlastny úsudok. Na rozhodovanie nepotrebujem marketingové oddelenie automobiliek ;)
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 21:35
Re: Trošku off-topic,
Všechno tu v diskuzi padlo = pokud to fakt neumíš zpracovat = tak nic ;-)

Jak nechápat různý požadavky? Někdo ti nutí to nejlepší? Ne = jen sme se bavili co je nejhorší
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 19:05
Re: Trošku off-topic,
Větší neodpružená hmota, větší opotřebení závěsů, silentbloků, ložisek, tlumičů a brzd. Málokterá spojka u suv vydrží přes 130 tis., u normálního auta nižší střední je běžné se blížit 200 tis. , .... atd. Neznám suv, které má přes 100 tis, aby nebylo vyhrkané. Samozřejmě najdou se vyjímky, ale ty jsou dost zaplacené.
5. 4. 2018 19:46
Re: Trošku off-topic,
Asi sú v mojom okolí divné autá, ale že by na niektorom suv menili spojku po 130k km a na identickom "klasickom" modely vydržala 200k km si nepamätám. Väčšie opotrebenie vplyvom hmotnosti beriem, ale rozdiel v váhe je +-100kg (niekde aj menej), čo znamená jeden dospelý človek a jedno dieťa v aute. To isté môžeš aplikovať na dodávky, nepamätám si z firemných aút, že by boli po 100k km vyhrkané, alebo výmeny boli na úrovni jednotiek euro (tyčky stabilizátora a podobné blbosti)
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 19:47
Re: Trošku off-topic,
Možná ti uniká, co je to neodpružená hmota auta.
5. 4. 2018 21:14
Re: Trošku off-topic,
Napísal si všeobecné veci s ktorými sa dá len súhlasiť, len mi dolož prípad, kde si na suv mal v kopri spojku po 130k km a na inom modely s tým istým motorom vydržala 200. Takisto napíš modely SUV , ktoré sú po 100k km vyhrkané. Spotrebné diely sú drahšie - nech áno, koľko ich vymení prvý majiteľ za život auta, keďže článok je o registrácií nových?
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 22:40
Re: Trošku off-topic,
Třeba všechny mazdy od modelu 626 po poslední šestku, když nejsi stupid, tak spojky měníš až tak v 230 tis. a výše . U CX -7 spousta majitelů nenajela ani 40 tis. a už ji měli totálně sjetou a reklamovali.
6. 4. 2018 12:35
Re: Trošku off-topic,
A tam je spojka a pohonný reťazec identický? Ja len či porovnávame porovnateľné.. Alebo je to len sprasačený návrh, resp silno poddimenzovaný diel. Strojarinu nemám, ale 6 a viac násobne rýchlejšie opotrebenie by som na karosériu suv nehádzal.
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 17:56
Re: Trošku off-topic,
Pokud nevíme, jak k tomu došlo, je to argument k ničemu.
Že má SUV vyšší těžiště tu snad nikdy nikdo nepopíral.
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 18:18
Re: Trošku off-topic,
Došlo k tomu tak, že se to auto jen převrátilo a pak klouzalo. Ta fotka je ti málo?
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 18:22
Re: Trošku off-topic,
Já bych řekl, že k tomu došlo tak, že auto ve vysoké rychlosti sjelo ze silnice do prudkého svahu vedle ní. A rozhodně bych si netroufl tvrdit, že by se při takovém manévru na svahu o sklonu cca 30st. osobák nemohl převrátit.
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 18:22
Re: Trošku off-topic,
Tam není svah, auto jelo po rychlé komunikaci, která je zapuštěná.
Vlastně blbě jsem to četl, jasně to zapuštění mu určitě pomohlo, ale ta střech na opěradlech je podle tebe co?
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:35
Re: Trošku off-topic,
Střecha na opěradlech je pěknej průser
Avatar - _Karel_
5. 4. 2018 18:36
Re: Trošku off-topic,
Zmáčknutá střecha je samozřejmě špatně a obecně vyšší hmotnost SUV tomu jen pomůže.
Ale zase - pokud tu nehodu nevidíme, nevíme, jestli se jen převrátilo, nebo dokonce letělo a pak padlo na střechu. Každopádně to nedopadlo dobře.A v osobáku by byla o něco vyšší šance, že právě tato situace dopadne líp.
Ale klidně si veď křížovou výpravu proti chromým SUVčkářům tupě podléhajícím nesmyslné módě.
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 18:47
Re: Trošku off-topic,
V pohodě, jsem rád, že uznáváš že limča by měla vyšší šance. ;-)
Jinak válku nevedu, ............ můj první příspěvek je jen inspirace. Válku se snažím vést s hloupostí a falešnými soby. :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:50
Re: Trošku off-topic,
Tak na válku s hloupostí Done Quijote :-)
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2018 18:59
Re: Trošku off-topic,
Nemůžeš vyhrát, ale nesmíš s tím přestat. Šak to znáš...................... >:D
Škoda že tu není Fousek, ten by nás potrollil oba. :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 19:04
Re: Trošku off-topic,
Bohužel = vim :-| :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 18:34
Re: Trošku off-topic,
Nejde o to že by se nižší osobák s nižšim těžištěm nemoh převrátit = ale že je nějakej bod kde se SUV převrátí a ten osobák ne

A ta nehoda je jen konec toho problému = podstata je že se s tim líp jezdí = proto každá automobilka bojuje o každej centimetr

Celkově nižší náklady včetně opotřebení a namáhání = sou jen bonus

U snižování těžiště je jedno jestli se bavíme o rozdílu třeba X3 vs X4 nebo odlehčený střechy a díly kapoty na osobákách = abych použil tvou terminologii
5. 4. 2018 21:20
Re: Trošku off-topic,
A já si bláhově myslel, že v diskusi pod tímto článkem narazím na zajímavé názory o vývoji českých prodejů jedntlivých značek. A místo toho se tady sáhodlouze řeší nesmyslné a milionkrát provařené úvahy, zda-li je SUV bezpečnější a dražší, než běžné nízké modely... 8-s :no: Prostě SUV jsou čím dál prodávanější, protože lidi v naší části světa jsou čím dál bohatší a taky pohodlnější. Naopak běžná auta jsou naopak stále placatější a jejich kabiny tím pádem hůře přístupné. :-O
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 21:24
Re: Trošku off-topic,
To sme už řešili = v úvodu :-)

Vlákna Superb vs SUV a realita vs čísla ;-)
Avatar - Blue Sun
5. 4. 2018 22:50
Re: Trošku off-topic,
Pokud pro tebe je běžným autem Arteon, pak by se dalo souhlasit.
U normálních aut nižší střední nebo střední třídy nevidím, že by byly kabiny hůře přístupné nebo auta placatější.
5. 4. 2018 23:50
Re: Trošku off-topic,
No tak si třeba zkus nastoupit do Meganu minulé a současné generace - mezigenerační snížení karoserie o cca 4,5 cm! 8-s
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2018 23:57
Re: Trošku off-topic,
Fajn že došlo k snížení a tim zlepšení jízdních vlastností = v době totálního boomu SUV = tim odlišuješ auto od neauta = teda SUV :-)
Avatar - miromen
6. 4. 2018 00:01
Re: Trošku off-topic,
Tak ono to zřejmě nebude jen o te vyšce, ale zřejmě o celkove konstrukci, tvaru dveři nebo ukotveni sedaku. Třeba do koncernove nižši středni se špatně nastupuje a to platilo už i u předchozich generaci, ktere zas tak placate nebyly.
Avatar - woody-alien
6. 4. 2018 07:46
Re: Trošku off-topic,
Jasně, nastupování do koncernových kompaktů se musí trénovat na Lotusu.
[odkaz]
Avatar - miromen
6. 4. 2018 08:01
Re: Trošku off-topic,
No teměř si to trefil. Ale važně, stači si vyzkoušet golf/leon a nasledně např. auris nebo 308 a ten rozdil pozna i člověk bez zdravotnich problemu a ja zhoršeny vstup do šestkoveho golfa taky poznal a u nastupce včetně toho leona je to stejne v bleděmodrem. Mam v rodině na to slušny etalon, ktery zrovna tohle dost řešil.
Avatar - _Karel_
6. 4. 2018 08:25
Re: Trošku off-topic,
>:-[] :yes:
6. 4. 2018 08:48
Re: Trošku off-topic,
Dobrý odkaz >:D :yes:
Avatar - speedfred
6. 4. 2018 08:57
Re: Trošku off-topic,
alebo v i8
[odkaz]
Avatar - _Karel_
6. 4. 2018 09:02
Re: Trošku off-topic,
Tfuj! Jak kosatka co chytla na břehu tuleně a teď se snaží domrskat do vody. >:D
Avatar - miromen
6. 4. 2018 09:08
Re: Trošku off-topic,
I Tržil s tim měl problem, škoda, že neni zaběr jak z ni leze...

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 09:16
Re: Trošku off-topic,
Nojo ale Tržil je tak trochu vzor jak ve 40 letech homo sapiens nemá vypadat :-)

Podívej se na staršího týpka = viz já 09:04
Avatar - miromen
6. 4. 2018 09:56
Re: Trošku off-topic,
No a dalši varianta jsou třeba nějake zdravotni problemy a pak vnimaš kdejakou nuanci při nastupovani/vystupovani z auta.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:02
Re: Trošku off-topic,
Zdravotní problém Tržila přežírání = je ale řešitelnej = v jeho případě asi tim SUV ;-)

Auta jako Lotus nejsou pro každýho = ale viz video pro normálního homo sapiens i trochu vyššího věku = neni problém

Pro Tržila a jeho karikaturu na homo sapiens holt ty SUV = přitom do vesmíru sme poslali že vypadáme takhle [odkaz] :-)
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 10:24
Re: Trošku off-topic,
Zapomínáš na rok, kdy jsme to tam poslali. V té době to ještě platilo...
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 09:04
Re: Trošku off-topic,
Nojo = pro někoho fakt radši to SUV >:D

Pro porovnání od 0:51 [odkaz] a od 1:33
6. 4. 2018 09:52
Re: Trošku off-topic,
Tvůj odkaz to zabil :-! chtělo se mi napsat až budu děděk taky možná začnu přemýšlet nad tím jak se do jakého auta leze a zacnu možná i přemýšlet nad nějakým suv >:D ale tenhle strejda je důkazem, že když je člověk trochu šikovnej, neváží tunu a nemá zdřevěnělý klouby, resp je v kondici >:D tak si potom může za odměnu užívat jízdu z nižšího posezu :-!
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 08:42
Re: Trošku off-topic,
Nemám problém ani s jedním, nepozoruju rozdíl.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 09:06
Re: Trošku off-topic,
Viz odkazy = nejsme holt všichni stejní ;-)

Aspoň teď víme kdo z nás patří do jaký skupiny :-)
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 09:28
Re: Trošku off-topic,
Jaká skupina ty... skupino!
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 09:29
Re: Trošku off-topic,
No skupina typ Tržil = pro ty fakt radši to SUV >:-[]
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 10:13
Re: Trošku off-topic,
Kdo je Tržil? Neznám...
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:40
Re: Trošku off-topic,
Teď tu o něm byla řeč [odkaz]
6. 4. 2018 09:59
Re: Trošku off-topic,
Přesně jak píšeš ;-) mám 193cm a nastupování do aut mi teda nedělá problém >:D ale znáš to lidi jsou už tak rozhejčkaný, že by pomalu chtěli, aby sedačka z auta sama vyjela a zase s nima automaticky zajela dovnitř >:D
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:03
Re: Trošku off-topic,
Mám dost podobně = a taky nemám problém = ale ten nápad s tou vyjíždějící sedačkou.. >:D
6. 4. 2018 10:13
Re: Trošku off-topic,
to by se dalo patentovat co >:D pro jednu "skupinu" :-! >:D
5. 4. 2018 19:59
Octavia a paliva
Je zajímavé sledovat, jak se mění poměr diesel/benzín/CNG i u tak velkého auta jako je Octavie. Troufám si tvrdit, že na konci roku to bude minimálně 50:50 poměr benzín+CNG:diesel.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
5. 4. 2018 21:33
Už víte.....
Potvrzují se tak předpoklady z konce loňského roku, že se prodeje na českém trhu blíží své hranici a již tolik neporostou jako v minulosti. Český trh již může být nasycen, vliv mohou hrát i rostoucí ceny vozů. Ze zákulisních zpráv navíc také vyplývá klesající podíl reexportů – třeba němečtí prodejci proti nim údajně začali brojit, a tak má počet krátkodobě registrovaných a následně vyvezených aut klesat.

..........odkud se vzal ten tlak na přechod k elektroautům..... :-!
Rozbalit vlákno
2
6. 4. 2018 10:46
Re: Už víte.....
No reálně se prodalo víc aut, akorát ubyly reexporty, což je dobře a automobilky, který vykázaly největší propad měly reexportů nejvíce akorát u nich teď reálný růst není patrný, ale trh celkově roste, protože pokles 8,7% určitě nekoresponduje s celkovým počtem reexportů, které byly uskutečněny v březnu minulého roku, to byl nepochybně vyšší podíl..
Avatar - praděda7
6. 4. 2018 12:20
Re: Už víte.....
Já spíš poukazoval na nasycený trh se spalováky a spojitost s nástupem "zkratoaut"....
Avatar - 3_diamanty
5. 4. 2018 22:40
fiat
kde sa nam stratil .... ved zase az taka exkluzivna znacka to predsa nie je ... :*)
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Blue Sun
5. 4. 2018 22:48
Re: fiat
Kam by se ztratil? S ohledem na nabídku tam, kam patří, do zapomnění. Tipo nezachrání to, že kompletní modelová řada Fiatu stojí za starou belu nebo patří už do pravěku.
Avatar - 3_diamanty
5. 4. 2018 22:52
Re: fiat
panda a F500 su ok ale v nasich zemepisnych sirkach je to proste okrajovy segment... tipo u vas/u nas tiez nefunguje zdaleka tak dobre ako sa asi cakalo ... a potom tu mame 500X ktore sice predava slusne cisla ale ti najlepsi su opat inde ... ono hlavne chybaju fiatu tie cisla ktore by spravilo nove punto.... ale asi je to marne... ;-\ ...podobne ako v alfe aj vo fiate akoby sa uz posledny rok dva zastavil cas... ziadne nove modely.. nic... pritom nebola to zla znacka nechapem co sa stalo ;-\
5. 4. 2018 23:57
Re: fiat
Tipo je (snad mimo Itálii) šíleně podceňovaný model, který si většina potenciálních kupců bohužel ani nejde k dealerům Fiatu projet. Byli by pak nesmírně příjemně překvapení, o jak prostorné a komfortní auto se jedná. Ale fakt je ten, že pokud do tohoto auta potenciální kupec sedne, řadu z nich zklamou levné interiérové plasty. Ty na horních partiích dveří vypadají fakt mizerně a i jinak příjemně měkký plast na horní půlce přístrojové desky má podivný rastr, který jakoby pocházel z nějakého Nissanu z 90. let. Škoda, velká škoda, protože jinak je Tipo nesmírně příjemné auto a s motorem 1.6 Multijet s 320 N.m i velmi svižné (a i 1.4 T-Jet rozhodně nejezdí špatně)... :-O
P.S. Už aby tu bylo nové Argo (v Evropě ale asi spíš Uno), včera bylo pozdě!!!
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2018 01:04
Re: fiat
Nebylo by od věci přijít i s plnohodnotným nástupcem Punta, coby konkurentem třídních etalonů.
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 08:46
Re: fiat
Panda... panejo, Panda je pravěká. F500 se překoukala a tím, jak její xicht naroubovali na vše od miniauta po traktor, lidem spíš i zhnusila.
Punto to nezachrání, to není klíčový segment v ČR. Situaci trochu zlepší, ale jen pokud bude opravdu výjimečné. Fiat totálně ustoupil ze všech pozic, které kdy měl.
A že nechápeš, co se stalo? Co by se asi mohlo stát? Pan účetní prostě nemá prachy. S velkýma očima koupil Chrysler, jenže ten mu netáhne. Alfa taky není ten zázrak, ve který doufal. A tak...
6. 4. 2018 09:26
Re: fiat
Fiaty Panda, 500, 500X - mne sa tie autá javia akoby dizajnované tak trochu pre dievčatá. Chlap v nich vyzerá divne. Chce to niečo v genderovo neutrálnejšom dizajne. Tipo je OK.
Asi som stará škola ale dnešná - nazvem to mužská - mládež (do30rokov) sa stajluje pre mňa nejako veľmi zženštilo. Ak chce Fiat týmto dizajnom oslovovať mladých tak akože fajn len majú problém v štatistikách - aký vekový priemer má dnes človek kupujúci nové auto. V Nemecku napríklad tuším je to chlap cca 50rokov. Tomu takéto autá veľa nepovedia. A koľko žien všeobecne či mužov do 30 rokov si štatisticky kupuje nové auto?
Ale to je len môj zabednený pohľad na vec, kľudne sa môžem mýliť.
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 09:31
Re: fiat
Mládež do třiceti let mi zůstává dnes záhadou a to od nich věkově nejsem zase tak daleko. Pocitově si ale připadám jak z jiného světa.
Asi to bude těch několik let života v komunismu, ty za to určitě mohou.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 09:43
Re: fiat
No popravdě = mohou :-)

Jestli ti je kolik naznačuješ = sociologie pro to má vysvětlení

A mladší generaci [odkaz] logicky nechápeš ;-)

Jestli si z ročníků který braly rozum v 90. letech = hledáš něco co bylo dočasný a specifický a nikdy už nebude. Bylo to zvláštní přechodný období = kombinace už kapitalismu ale v reálu furt socialismu.
V kombinaci se současnou ostalgií = kdy lidem aspoń podvědomě dochází jak moc sme za 40 let socíku zaostali = si pocitově připadáš jak z jinýho světa :-)
6. 4. 2018 09:58
Re: fiat
Tak to môže byť. Mám 43. Tu je vysvetlenie prečo sa mi zdá, že je v poslednej dobe všade nejako veľa gayov. Chyba je vo mne. Ja som z generácie chlapov čo sa neholia keď sa im nechce a nie preto lebo to je v móde. Čo si vlasy nefarbia na neónovo a nevystužujú účes roxormi. Čo v lete nechodia s pollitrovkou Evianu po ulici v červených plátenkách a svetlomodrou buzitaškou (crossbody bag ) klopkajúcou po riťke. ;-\
Stále si naivne myslím že chlap by mal vyzerať proste ako... chlap.
No jo, chyba vo mne.
:-)
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:07
Re: fiat
To slučuješ metrosexuály a gaye = kterejch sou ty asi 4% = prostě pár set milionů

Když k tomu ale přičteš ty metrosexuály.. :-)

Já bych řek ať každej vyzerá = jak se jemu chce a jak to každej cítí

Mě teda jedna kdysi ukecala ať se tam oholim = a fakt to pak bylo lepší.. >:-[]
6. 4. 2018 10:18
Re: fiat
Tak zlučujem ako zlučujem. Pôsobia tak nejak rovnako.
Ale tieto fiaty 500vky, 500x a pandy k nim celkom idú. Keď sú ich 4% tak to teda v mojich očiach je od Fiatu príliš úzka cieľová skupina - medzi mužmi. Asi ako superautá - tie si to ale vďaka zisku z ceny predaja asi môžu dovoliť.
V zásade súhlasím - nech sa každý oblieka či vyzerá ako chce. Ja len že šaty robia človeka, a okolie na to aj primerane reaguje.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:23
Re: fiat
No 4% sou gayů = stovky milionů

Kolik metrosexuálů nevim = o dost víc? >:-[]

Myslim že je lepší žít pro sebe a svý blízký = než cizí okolí. Já se oblíkám a holim a stříhám jak se chce mě [odkaz] docela doporučuju :-)
6. 4. 2018 10:35
Re: fiat
No áno. Keď ale dobre chápem pojmy tak aj metrosexuál sa oblieka módne lebo tak on sám chce. Cielene vyhľadáva módne trendy a chce ich. Mám občas ale isté pochybnosti o sexuálnej orientácii módnych guru... tých čo módu tvoria.
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:41
Re: fiat
Pochybnosti asi nejsou na místě = to sou gayové >:D

Teda často.. :-)
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 10:19
Re: fiat
V čem lepší? Ještě to chápu u sebe, kdy se holím kvůli sportu, protože to je fakt výrazně pohodlnější, ale pro běžný život?
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:20
Re: fiat
Ty se tam dole holíš kvůli sportu = sakra jakýmu? :-)
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 10:27
Re: fiat
Plavání, kolo, běh... Ne vždy nutně v tomhle pořadí, ne vždy nutně všechno.
Začal jsem nohama, ještě když jsem bruslil. Odřeniny z pádů se rychleji hojí bez chlupů, maséři to taky mají radši. Pak jsem kvůli hrudnímu pásu přidal tělo, protože mít jen proužek na hrudi by vypadalo blbě. A na triatlonu jsem zjistil, že mokré chlupy v rozkroku jsou fakt hnus.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:29
Re: fiat
Souhlasim = a při sexu je to taky lepší :yes: :-)
Avatar - _Karel_
6. 4. 2018 10:20
Re: fiat
>:-[] :yes:
Ale nemotal bych dohromady gaye a metrosexuály.
Ty roxory jsou dobrý! >:D
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 10:28
Re: fiat
Ano, ale důležité je, aby to byla fakt Evian a aby to logo bylo za každou cenu vidět. >:D
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:31
Re: fiat
A že samozřejmě nestačí jen voda na pití [odkaz] >:-[]
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 10:34
Re: fiat
8-s Co to sakra je? Pomoc...
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:42
Re: fiat
Nojo zlatej socialismu = kdy 90% všeho nebylo a nesmělo se >:-[]
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 11:06
Re: fiat
Než zaplavovat svět nesmysly, to fakt snad radši ten socík.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 12:58
Re: fiat
Unikla ti podstata socíku = všechny státy zbankrotovaly = to fakt už radši ne >:-[]

Ten pokles rsp. zhroucení ekonomiky o 90% teda na 10% sousedního trochu menšího státu = ti nestačil? :-)

To že dneska ten sousední posílá prachy a z 80% nám dotuje stavbu dálnic a železnic infrastruktury = kterou oni za svý stavěli když my budovali socialismus = ti neni hanblivo? >:D

A samozřejmě nejen infrastruktura = zdravotnictví zaostalo úplně fatálně = za celou totalitu stoupnul věk o 0,25 roku = jinde o roky. Aneb z rozhodnutí strany = každej občan socialistickýho bloku umřel o pár let dřív :yes: >:-[]

Horší bude až nám ty co nebudovali socialismus a totální zaostání = přestanou ze 100% opravovat Katedrály Sv. Víta atd. a z 80% ty silnice atp. a množství zanedbanejch hradů zámků kulturních památek = a zase budem muset žít a spravovat svuj stát = jen za svý ;-)

I když to co řikáš jen z hluboký neznalosti = tak znej: 40 let vlády KSČ budeme dohánět zhruba 60-70 let. Ty bys nechtěl mít rakouskej plat = už dneska? Nebo = furt = nikdy se nezhroutit na těch fakt trapnejch 10%?
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 14:56
Re: fiat
Krásně házíš procenty a jako vždy zamlčuješ to podstatné, a sice skutečnost, že spolu s tím ten soused rozhoduje, co smíš a nesmíš postavit.
Víš, co hlavně chci? Aby už vyhynuly tvé názory, tvá hloupá manipulace, neustálé svalování stávající státní i lidské neschopnosti na minulost. Chápu to, je to snadná výmluva, proč se nesnažit a nic nedělat, ale realita je, že si za to můžeme jen my sami, žádná minulost. A jestli nějaká, tak leda ta nedávná, vysoce tržní... trhni, co můžeš.
Ono... dokud se všichni budou sami pro sebe snažit dohnat Německo a Rakousko, nedoženeme ho nikdy. Jenže mluvit v ČR o něčem společném, to si koleduje o provaz, protože čecháčci jsou tupáčci.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 15:06
Re: fiat
Co si představuješ pod tim házení procenty? Jestli totální krach = že soudruzi z vedení strany a státu kterej dovedli do bankrotu se stáhnou a do čela strčej [odkaz] a připravujou se na konec = tak ok :-!

Co smíš a nesmíš postavit = si nějak nemocný? Nebo to myslíš jak? >:D
Odpověď na tohle by mě teda fakt zajímala! Dáš to? :-)

Doufám že navzdory tvýmu přání = vzdělání a znalosti = nevyhynou ;-)
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 17:30
Re: fiat
Nedám, kašlu na tebe. Každá diskuse s tebou má určité hranice, které ještě zvládnu. Dlouhodobý boj s popíráním reality je i na mne moc.
Vzdělání a znalosti... kéž by zase konečně získaly prostor. Jenže čím dál více vidím (a jsi toho zářný příklad), že stačí správná indoktrinace a znalosti nejsou potřeba.
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 10:18
Re: fiat
Je mi tolik, kolik mi je a vím bezpečně, že minulý režim mě, vzhledem k věku, postihnout nemohl. I když věřím, že ty si v tom určitě zase něco najdeš, protože jak jde o minulost, máš tmu před očima.
Zbytek tvého blábolu je, tradičně, mimo mísu, jak se snažíš "křivdy" komunismu napasovat úplně na vše. V ÚSTR bys byl bezpochyby platným příslušníkem.
Pocitově si připadám mimo, protože nechápu ani:
a) hon za nejnovějšími věcmi za každou cenu
b) absurdní příklon k retru za každou cenu
c) totální nihilismus mladé generace za každou cenu.
Jdu radši dělat papírovou tramvaj, než se zabývat pí*ovinama s tebou.
6. 4. 2018 10:21
Re: fiat
S a) b) súhlasím. Čo je nihilizmus si idem vygúgliť.
;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 10:39
Re: fiat
Když de o degradaci státu na úroveň 10% sousedního Rakouska = z rozmaru 1 party = tak jo skoro černo před očima mám

No podle odborníků = tě postihnout dokonce musel. Tak nevim ;-)

Tomu čemu asi ani sám nevíš proč řikáš "tvuj blábol" je to co píšu = protože si to asi nepochopil zopakuju = závěr a vysvětlení sociologů :-)

Tradiční bláboly = tentokrát o USTR = asi neni nutný komentovat. Proč? :-|
a) tu bylo už před tim než Klement Gotwald..
b) módní vlny tu asi sou taky už hodně dlouho
c) to vidim podobně = vysvětlení asi určitě bude = jen ho narozdíl od toho týkajícího se mý/tvý generace neznám. Ale asi nebude problém zjistit..

Brilantní závěr :yes: >:D

Tak pak udělej fotku a dej odkaz >:-[]
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 11:05
Re: fiat
Sociologie je skvělá pavěda, dokáže si najít názor úplně na všechno. Sice obvykle naprosto mimo realitu, ale hlavně, že na to dovede čerpat dotace. A hlavně, jak je vidět, u nás se koncentrovala čistě na míchání socialismu do všeho, co existuje. Ještě, že mám strojní mozek.
Víš, co je nejlepší? Že na rozdíl od tvých teoretických keců mám jedno velmi jednoduché, praktické vysvětlení: já mám rozum.
Máš pravdu, všechno tu bylo už dříve. Jen ne v tak šíleném měřítku, jako dnes. Kdyby to bylo specifikem ČR, řeknu, že si tím lidi kompenzují pocit méněcennosti vůči západu. Ale ono je to celosvětové šílenství.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 12:59
Re: fiat
Boha to sou ale plky :yes: >:D

Hele fakt ti je kolik naznačuješ? Jestli jo tak tě mrsk.. :-)

Ale eště lepší je = to s tim rozumem :yes: >:-[]

To "já sice nevim co přesně to znamená a co se tam studuje a vůbec, ale vim že tomu rozumim líp než všichni kdo to kdy studovali" = ten je muj nejoblíbenější :-) ;-)
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 14:52
Re: fiat
Já vím, že tobě pravda nikdy nevoní, pořád si ji neumíš dost přibarvit, aby ti ladila.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 15:07
Re: fiat
Tak teď ti fakt nerozumim :-)
Avatar - Blue Sun
6. 4. 2018 17:29
Re: fiat
To mě nepřekvapuje. Nerozumíš ničemu, co není z tvé hlavy.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2018 23:33
Ameriky 3/2018
Cadillac - 1 ks
Dodge - 8 ks
Chevrolet - 3 ks
Tesla - 12 ks
Mustang - 33 ks
Renegade - 12 ks (6x benzín)
Compass - 32 ks (7x benzín)
Cherokee - 3 ks
GrandCherokee - 13 ks (2x benzín)
Wrangler - 8 ks (4x benzín)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
8. 4. 2018 23:34
Ruské stroje 3/2018
Lada - 15 ks
UAZ - 6 ks
GAZ - 1 ks
Ural moto - 1 ks
Rozbalit vlákno
0