Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2012: Nejprodávanější automobily střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (55)
Pod první trojkou střední třídy se letos pořadí přelévá. A ani Superb neměl aktuální vítězství v žebříčku vůbec jisté.

Červencový trh v této kategorii vykazuje bohužel ztrátu 10,3 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 1.018 vozů, letos jen 913 (-105).

Pořadí na prvních třech pozicích měsíčního žebříčku se nemění. Zvítězil opět Superb, tentokrát s pouhými 229 kusy a podílem 25,1 %. Druhý Passat si připsal 205 aut (22,5 %) a největší škodovka se tak musela mít docela na pozoru, triumf ale uhájila. Třetí Mondeo má už jen 72 přírůstků (7,9 %). Čtvrté místo patří trojkovému BMW s 59 novými registracemi (6,5 %). Pátá je Toyota Avensis, která má na kontě 53 aut (5,8 %).

Ve srovnání s loňským sedmým měsícem si Superb pohoršil o 19,6 %, tehdy bylo zaregistrováno 285 kusů. Passat zaznamenal jen mírnou ztrátu dvou vozů, letos tedy vykazuje o jediné procento méně. Mondeo hlásí rovněž meziroční pokles, avšak mnohem větší: o 53,5 % (ze 155 exemplářů v červenci 2011, tedy -83). Bavorská řada 3 si polepšila o vysokých 227,8 % (z 18 registrací o 41). Toyota Avensis má také slušných +120,8 % (+29 z 24).

Titul procentního „Skokana roku“ patří BMW 3. Aktuální generaci už známe jako sedan i kombi, kupé a kabriolet zůstávají ve starším provedení. Trojciferný nárůst má kromě výše jmenovaných a dále nedůležitých Hondy Accord a Lexusu CT ještě Hyundai i40. Jihokorejec se před rokem začal konečně nabízet zákazníkům, minulý měsíc zakončil na šestém místě s 39 vozy (+27, +225 %). A absolutní počty? Tam je lídrem opět Mnichovan před Avensisem a i40.

Nelichotivá nálepka propadáku náleží pomalu odcházející Mazdě 6 druhé generace (z 21 na pouhých 9, tedy -57,1 %). Následují ji zmíněné veledůležité Mondeo a dále Insignia s emblémem blesku (-51 %, 24 exemplářů místo 49). O nejvíce kusů spadl znovu největší čistě osobní evropský Ford, Superbem hlásí -56, třetí je velký Opel (-25).

Objem českého trhu ve střední třídě se oproti úvodním sedmi měsícům roku 2011 mírně zvýšil: o 3,7 %, z 8.146 na 8.447 aut (+301).

V pořadí od úvodu roku vede Škoda Superb s 2.766 exempláři (její podíl je 32,7 %) před Volkswagenem Passat (1.616, 19,1 %), třetí je Ford Mondeo (801, 9,5 %). Čtvrtou příčku obsadila v tomto přehledu Toyota Avensis (344, 4,1 %). Páté je BMW řady 3 (336, 4,0 %), které přeskočilo Peugeot 508 a za Toyotou příliš nezaostává. Šestá „lví pětsetosmička“ (312) se navíc už musí obávat sedmé i40 (311).

V meziročním srovnání si vedoucí Superb znovu pohoršil, konkrétně o 77 vozů (-2,7 %). Passat je bez problémů v kladných číslech (o 17,5 % více, +241 kusů oproti loňsku). „Naše“ vlajková loď modrého oválu ztratila už 176 jednotek (-18 %). Toyota Avensis vykazuje mohutný nárůst 137,2 %, respektive 199 exemplářů. Také bavorská série 3 se zlepšila, byť o menších 66,3 % (+134 registrací).

Králem skokanů by mohl být Hyundai i40 nebo třeba Genesis Coupé od stejné automobilky, ale tyto modely vynechme, nenabízejí relevantní výsledky. Absolutní procentní jedničkou v prozatímním účtování je tím pádem Avensis, jehož čísla jsme již zmiňovali. Více než sto procent už nemá nikdo jiný. Aktuální výsledky trojkových „bavoráků“ jsme rovněž vzpomínali, loni jich bylo jen 202. Pro Mercedes třídy C se letos rozhodlo o 81 klientů více, 260 oproti 179 (+45,3 %). V kusových šplhounech už i40 může být. Zatím hlásí +298 registrací. Druhý je Passat a třetí Avensis.

Hitparádě propadáků dominuje model, jehož produkce již skončila: Alfa Romeo 159 se ztrátou přes 46 %. Poté již následují zástupci segmentu, kterým konec výroby rozhodně nehrozí. Renault Laguna má -39,3 %, francouzskou krásku si koupilo jen 195 Čechů místo 321. Sedany a kombi A4 od Audi si našly 199 majitelů, což je o 114 méně než loni. A to znamená -36,4 %. Třetí v této statistice je Mazda 6, která bude co nevidět nahrazena (-35,2 %, -51). Kusovým ztrátám vévodí Mondeo před Lagunou (-126) a A4.

Vznětové Superby si v červenci odvezlo 220 nových majitelů (96,1 % z celkových počtů). Pro volkswageny střední třídy s motory TDI se rozhodlo 185 zákazníků (90,2 %). Na bronzové příčce tohoto přehledu se ocitla druhá nejmenší řada z Mnichova, turbodiesely u ní tvoří 91,5 %, vykazuje jich celkem 54. Naftové Mondeo má na kontě jen 43 vozů (59,7 %). 34 registrací aut se vznětovými motory u Hyundaie i40 mu zajistilo podíl 87,2 %.

Kromě jediného plynového Passatu (konkrétně na CNG) se prodala také trojice Lagun E85 a devět hybridů: jmenovitě sedm Priusů, respektive dva Citroëny DS5.

Střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2012
 KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
 Období7/20121-7/20127/20121-7/2012
1.Škoda SUPERB229276625,1%32,7%
2.Volkswagen PASSAT205161622,5%19,1%
3.Ford MONDEO728017,9%9,5%
4.BMW 3593366,5%4,0%
5.Toyota AVENSIS533445,8%4,1%
6.Hyundai i40393114,3%3,7%
7.Mercedes-Benz C312603,4%3,1%
8.Peugeot 508303123,3%3,7%
9.Opel INSIGNIA242952,6%3,5%
9.Renault LAGUNA241952,6%2,3%
11.Subaru LEGACY231612,5%1,9%
12.Audi A4221992,4%2,4%
13.Citroën C5191412,1%1,7%
14.Volvo S/V60181582,0%1,9%
15.Audi A5171521,9%1,8%
16.Kia OPTIMA12361,3%0,4%
17.Mazda 69941,0%1,1%
18.Toyota PRIUS7230,8%0,3%
19.Chevrolet MALIBU6210,7%0,2%
20.Honda ACCORD5400,5%0,5%
Ostatní modely-91861,0%2,2%
CELKEM-9138447100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (55)
27. 8. 2012 11:41
Re: Optima
No ja mam zrovna Optimu jako sluzebni auto a na nezajem kolemjedoucich si opravdu stezovat nemohu :-) To jakou to auto vyvolava pozornost to se mi jeste nestalo u zadneho auta. To ze jich tolik neprodaji je asi tim ze to maj jen v sedanu, kdyz si clovek vezme ze tak 70-80% aut se proda nejspis v kombiku tak i tech 12prodanych aut je docela dost. Co se tyka motoru jak tu ctu dole tak to moc nesouhlasim. Motor je absolutne dostatecny (teda aspon pro mne) a to mohu srovnat s Octavkou 2.0 TDI. Pri predjizdeni na dalnici to tahne velmi dobre a pri 130km/h se mi to odvdeci spotrebou do 6l...no co vice si prat. Jednou jsem zkousel co nejnizsi spotrebu (to jsem teda jel porad za kamionem) tak to mi to dalo 4.2l :yes:
Avatar - kari.laz
26. 8. 2012 22:26
Re: Skok Hyundai i40!
Máš už hodně pidlovoky oči. Oni ty šikmé oči dělají asi svoje. Dověděli jsme se, že motor v octavii je mnohem lepsi, jak v pružnosti, tak v utlumení, tak ve spotřebě. A že u i40 je to lehce jezditelny jen mezi 2000-3000 ot. Je smutné že korejská novinka střední třídy se pomeruje s osm let strym autem nižší stredni.
Avatar - white label
26. 8. 2012 22:20
Re: Evropa - 1. pololetí
Neboj, co se týče celkových evropský čísel, tak ani o třídu níž se žádná velká tržní korejská revoluce v Evropě nekoná, Evropa (jako celek) naštěstí v tomto ohledu není Česko ani Slovensko. ;-)
Avatar - white label
26. 8. 2012 22:17
Re: SKOK PUBESCENTA
Ano, přesně tak to je.
Avatar - white label
26. 8. 2012 22:16
Re: Evropa - 1. pololetí
Pokud myslíš stupeň celkové jakosti, tak tam se nad dvojku naopak ještě nedostali. >:-[]