Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2018: Pád pokračuje, Octavia ztratila titul nejprodávanějšího auta

David Bureš
Diskuze (124)
Ani minulý měsíc se pád prodejů na českém trhu v souvislosti s novými emisními normami nezastavil. Registrace nových aut klesly o bezmála 16 %.

Evropský trh s novými automobily letos nezažívá příliš dobré období. V září v platnost vstoupily nové emisní normy, na něž nebyly všichni výrobci dobře připraveni, a tak najednou na podzim neměli co prodávat – kvůli tomu, že velkou část modelů neměli homologovány. Situace ovlivňuje také české prodeje, registrace nových aut u nás od září klesají.

Platilo to i v listopadu, ze statistik Svazu dovozců automobilů vyplývá, že 19.283 registrovaných aut je o výrazných 15,9 % méně než před rokem. Trend tak pokračuje, v září české registrace spadly o 28,1 %, v říjnu o 15,0 %.

Stojí za tím nepochybně omezená nabídka automobilek, které musely vyškrtat některé motory z modelové palety, protože ještě nejsou homologovány podle nových pravidel. Výrobci měli málo času se na nové normy připravit, dozvěděli se o nich jen 14 měsíců před zahájením platnosti, což kvůli časové náročnosti nové homologaci nemohli všichni stihnout

Podzimní pád tak už ovlivnil celoroční statistiky. Pokud v prosinci nedojde k výraznému nárůstu registrací, je jasné, že letošní výsledky budou horší než loni. Za jedenáct měsíců roku bylo u nás registrováno 246.771 automobilů, o 1,9 % méně než před rokem.

Pokles prodejů je samozřejmě patrný i na výsledcích jednotlivých značek. V listopadové top 10 jsou jen čtyři značky, kterým měsíční registrace meziročně vzrostly. Jedná se o Dacii (+40,7 %), Toyotu (+20,9 %), Peugeot (+5,4 %) a Mercedes-Benz (+7,8 %), které podle všeho byly řádně připraveny na nové emisní normy.

Pokles pak ovlivnil i pořadí na nejvyšších místech. Na druhou příčku mezi značkami se tentokrát vyšvihl Hyundai, a to přestože jeho 1.580 registrovaných vozů je o 16,8 % méně než před rokem. Jeho rival, Volkswagen, si totiž pohoršil ještě výrazněji, 1.535 registrovaných vozů je 30% pokles. Nejvýše každopádně zůstává domácí Škoda, 7.102 evidovaných automobilů bylo o 6,1 % méně než před rokem.

Ford se tentokrát musel spokojit až s osmou příčkou mezi značkami, 672 registrovaných vozů byl pokles o 59,4 %. Podobně je na tom celkově desátý Renault, 565 registrovaných aut bylo o 43,3 % méně. Takový Fiat kvůli poklesu o 25,4 % vypadl z nejlepší dvacítky značek, 129 evidovaných aut mu vyneslo 21. příčku.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaRegistrace v 11/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda7102-6,136,83
2.Hyundai1580-16,88,19
3.Volkswagen1535-30,07,96
4.Dacia1244+40,76,45
5.Toyota840+20,94,36
6.Peugeot807+5,44,19
7.Kia722-6,63,74
8.Ford672-59,43,48
9.Mercedes-Benz662+7,83,43
10.Renault565-43,32,93
11.Citroën468-4,72,43
12.BMW344-38,61,78
13.Opel333-50,71,73
14.Seat318-42,11,65
15.Nissan310-34,31,61
16.Suzuki270-8,51,4
17.Mazda255-14,11,32
18.Volvo224+34,11,16
19.Audi158-56,50,82
20.Honda150-11,20,78
-CELKEM19283-15,9-

Měnilo se i pořadí modelů. Nejžádanějším vozem se v listopadu stala Škoda Fabia, jejíchž 1.909 kusů překonalo 1.723 exemplářů Škody Octavia, tradiční jedničky na českém trhu. Jestliže registrace malé Škodovky meziročně poskočily o 4,5 %, Octavia hlásí 28% pád. Třetí příčku obsadila tentokrát Škoda Kodiaq, se svými 1.168 kousky odsunula Rapid na čtvrtou příčku (1.103 kusů).

Také v pořadí nejlepších modelů je znatelný pád registrací. Hyundai Tucson se propadlo o 31,9 %, Volkswagen Passat o 42,1 % a Volkswagen Golf dokonce o 50 %. Naopak Toyota Yaris si polepšila o 19,8 %, Dacia Logan o 38,1 % a již zmíněná Škoda Kodiaq o 125 %.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ModelRegistrace v 11/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Fabia1909+4,59,9
2.Škoda Octavia1723-28,08,9
3.Škoda Kodiaq1168+125,16,1
4.Škoda Rapid1103-16,35,7
5.Hyundai i30701-3,43,6
6.Dacia Duster541+29,42,8
7.Škoda Superb509-12,12,6
8.Škoda Karoq466-15,32,4
9.Hyundai Tucson333-31,91,7
10.Volkswagen Golf332-50,01,7
11.Dacia Sandero288+74,61,5
12.Kia Ceed283-2,81,5
13.Nissan Qashqai253-26,01,3
14.Peugeot 2008248+15,91,3
15.Renault Clio226+0,41,2
16.Hyunda ix20216-29,41,1
17.Dacia Logan214+38,11,1
18.Volkswagen Passat206-42,11,1
19.Toyota Yaris194+19,81,0
20.Škoda Citigo188-35,81,0

Po jedenácti měsících zůstává nejžádanější značkou na českém trhu domácí Škoda, 79.748 registrovaných aut je dokonce mírný meziroční nárůst o 1,5 %. Druhý zůstává Volkswagen, 23.091 kusů je však o 8,3 % méně než před rokem. Nejlepší trojku uzavírá Hyundai. Čtvrtou příčku drží Dacia, s nárůstem o 7,9 %, Ford je pátý, s 21% meziročním pádem.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-11/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda79748+1,532,32
2.Volkswagen23091-8,39,36
3.Hyundai19288-2,97,82
4.Dacia14086+7,95,71
5.Ford12214-21,04,95
6.Peugeot10116+26,54,1
7.Kia9842+15,13,99
8.Renault9305-6,43,77
9.Toyota9182+20,23,72
10.Mercedes-Benz6617-16,42,68
11.Citroën6457+24,92,62
12.Seat5865-18,22,38
13.Opel5606-23,82,27
14.BMW5490-20,02,22
15.Nissan5279-7,62,14
16.Suzuki4298+28,01,74
17.Mazda3069+0,81,24
18.Audi2674-35,91,08
19.Mitsubishi2131+1,00,86
20.Fiat2053-26,10,83
-CELKEM246771-1,9-

David Bureš
Diskuze (124)
10. 12. 2018 23:24
Re: Čo sa to v Čechách deje?
Tak dúfaj dál, když tě to baví! >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2018 22:47
Re: Dacia jede :-)
V počtu válců problém neni = viz povedenej a i po letech spolehlivej 1.2 PureTech = a naopak naporosto tristní spolehlivost třeba V10TDI

R4 1,5TSI se vypínaj 2 válce = to snad radši povedenej 3válec = v případě 1.5TSI zatim můžeme říct = určitě radši povedenej 3válec

Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2018 22:45
Re: Dacia jede :-)
Jak na tom bude 4válec 1.5TSI s reálnou životností a spolehlivostí se teprve uvidí = že nápad na to aby se mu vypínaly 2 válce je možná blbější než udělat 3válec je zřejmě nic moc = stejně jako jeho chování = to se už ví
Avatar - miromen
9. 12. 2018 12:29
Re: Dacia jede :-)
Ty ani neviš co pišeš. Jinak 3 valce jsou ti přece u zadele tak bych se zajimal jak jsou na tom s realnou životnosti 4 valce a v tvojem připadě hlavně TSI.
9. 12. 2018 11:32
Re: Dacia jede :-)
Samozřejmě jsme měl na mysli tu patnáctistovku, ty kebule! Domníval jsem se, že to dostatečně vyplívá z kontextu, ale u některých jedinců jo evidentně nad jejich chápání... >:D