Tento debakl má dokonce i své číslo 8355ks za rok. K tomu není co dodat. >:D Zajímavá je korejská křeč i30 s dumpingovou cenou a stovkami milionů sypaných do reklamy. Hezké druhé místo, ale konkurence klepe na vrata...
Miluju ty jeji reklamy pro dementy:
"Už vám někdo řekl, že po skončení standardní záruky si budete vše platit..."
"Hyujindai i40 s paketem sakces. Pro ty, kteří se chtějí odlišit..."
Som rád že si si ulavil ale keď vezmeš do ruky kalkulačku zistíš že tých 8355 kusov chýba oktávii a fábii a škodovka ako celok za minulý rok klesla... takže to môžme nazvať debakel, nakoľko auto neprilákalo nových zákazníkov.
Octavii chybí hlavně "výpadek" v přechodu na nový model a čekání na kombíka. To že si Rapid a Octavia budou částečně parazitovat se dalo čekat, ale zhodnocení prodejů Octavie by jsem nechal na rok 2014, kdy je výroba plně rozběhnutá.
Na model ve stěžejní nižší střední, s lepší cenou než Octavia, s lépe přijímanou hatchbackovou karoserií to je slušný debakl. Ona je celá Škoda v ČR docela debakl.
A kolik procent delaji vozy zadane primo do vyroby... Neprodavaji se tak trochu nahodou predevsim skladovky s jakoze zvyhodnenim? Pokud teda hovorim o beznych prodejich, ne o premii...
Skladové zásoby jsou dlouhodobě na naprosto minimálních hodnotách a slouží hlavně pro prezentační účely. Řada prodejců vysloveně nemá co prodávat. Na mix Octavií a Superbů je v rámci firemní objednávky dodací lhůta mezi 4-6ti měsíci.
To co, tvrdíš o nahrazování Passatu Octaviema je blbost. Aspoň všude, kde se pohybuju je tendence opačná. Od Passatu směrem k "premii" a když Octavia, tak drtivá většina s výbavou RS. Octavie nahrazuje Rapid jenom v nejnižších cenových kategoriích. Tam, kde dostávali lidi Primy, tam teď dostanou prostřední výbavu Rapidu.
Máš pravdu ale dříve se předváděčky prodávaly taky po určité době nebo nájezdu. Nevim jak je to teď. Nové vozy k prodeji ve skladu snad ani nejsou nebo minimum. Octávka má problém, že si zasrala linku rapidem. Teď to řeší dodací lhůtou. 2-3měs octavia 3-5měs rapid lift.
650 kusů včetně předváděcích vozů mezi 250ti prodejci. Takže necelé tři kusy na dealera. Minimálně jeden musí být výstavní, minimálně jeden předváděcí.
Ale abych tě aspoň trochu potěšil, tak ve skutečnosti nejsou na webu úplně všechny, takže ten průměr je přes 3ks.
Ale to prece jen vychazi z prodejnich cisel. Kdyz se mi nedari prodat, tak nebudu mit skladove kusy. Ti, co prodavaji, maji skladovek haba kuk, staci se podivat. Skoda, VW, ...
Jak dlouho se dělá spaceback? Famózní čísla na to,že je na trhu pár měsíců! Příští rok bude mít Škoda v nižší střední podíl na trhu přes 50%... Úspěch může zpochybňovat jen totální diletant!
Jenze se bavime o okrajovem modelu, kde pri uvedeni na trh byla avizovana vyrobni kapacita 50tks rocne. Takze jestli prodej 17% jen na domacim trhu povazujes za debakl ... Koukni na prodeje 2 francouzu, kteri jsou primym konkurentem Rapidu, to je pak co?
čo je u teba dumpingová cena? Rozumieš vôbec tomuto pojmu? "Dumping je cenové podvádzanie pri predaji spočívajúce v tom, že sa tovar alebo služba predáva za cenu, ktorá je výrazne nižšia ako hladina ceny ekvivalentného tovaru alebo služby na danom trhu, prípadne nepokrýva ani náklady vynaložené na tovar alebo službu. Uskutočňuje sa s cieľom likvidácie konkurencie, prežitia na trhu alebo etablovania sa na trhu." Hyundai na svojich modeloch aj zarába na rozdiel od iných značiek a pritom sa napr. i30 sa oproti iným značkám nepredáva VÝRAZNE lacnejšie, mrkni si pár cenníkov a uvidíš, že i30 nieje zďaleka žiaden lacák...
Že lejú toľko do reklamy a prináša to úspech? Prečo to nespravia iné značky? Čo im v tom bráni? Fakt logika... :no:
Ten debakl Rapid, ale pomalu nestíhají vyrábět. Výroba jede takřka na 100%, takže pro automobilku to jistě není ztrátový projekt.
Mimochodem 8355 aut jednoho modelu za rok není na ČR špatný výsledek.
Pravda, pravda. Nedovedu se však ztotožnit s myšlenkovými pochody lidí, co si koupí auto s nevalnými jízdními vlastnostmi, levně vypadajícím designem a nálepkou lowlendu a to vše za nemalý peníz. To budu raději dál jezdit starou O1 s pocitem kvalitního auta a nebudu tak mít pocit vyhozených peněz.
To je trošku blbost, co jsi napsal.....Já jsem octavii I měl a dokonce dvě a můžu Ti říct, že Rapid na ni v ničem absolutně neztrácí...jak jízdníma vlastnostma, které jsou velmi dobré. Pravda, rozměr 185/60 R15 je trochu blbost, ale to je kosmetický detail, lehce vyřešitelný. a design je tedy věc vkusu, rapid spaceback to zrovna dokazuje a jestli jsi koukal na ceny nových rapidů, nebo i zánovních, tak už se OI nevyplatí držet.
Mám opačný názor.Rapid ztrácí ve všem. O1 má to co Rapid ne. Robusní konstrukce, vyvážené proporce, výborné jízdní vlastnosti a nezničitelný TDI, nároky na údržbu minimální. A v neposlední řadě má své dobré jméno mezi motoristy. Ta se držet naopak vyplatí.
Moc jsem nepochopil, když Škoda s rezervou obsadí vítězné pozice, proč je ilustrační obrázek kriplkáry? To už se tam mohlo dát rovnou Fiat Ritmo nebo tak. Jinak gratulace vítězům, našemu rodinnému stříbru :-!
ps: Ve třídě luxusních se to dalo čekat, já už s 222 taky jel :-)
Už to lepší nebude, zvláště až dokončí další zázrak TSI 1.0 a začnou ho dávat do Octavie, jako bonus bude roční jízdenka na vlaky pro celou posádku zdarma! Platit bude pouze pro střední Evropu s výjimkou ČR! >:D
Hele, beze srandy, dost vzdělaných lidí, programatorů, středního managementu a různých jiných profesí, kde se vyžaduje jistá inteligence, v těch octaviích dost často jezdí. Hodně často. ;-)
Wow, ty musíš mít neskutečně moc známých a obrovský rozhled, abys tohle mohl napsat...nebo zase jen doufáš, že to nikdo řešit nebude, heh?
Ale beze srandy, myslíš, že ti dost vzdělaní lidé, programátoři, střední management si to koupili dobrovolně? Ty vtipálku...služební auto si u více než 50% firem v ČR nevybíráš, ale dostaneš rozkaz vzít si Oktu...to že má černý kliky, zrcátka, 16" plechy ti může bejt jedno...užij si to...
nějak nevadí.. protože jejich motor se netřepe, i když je to tříválec, a docela jede.
Uvidíme, s čím přijde vw... ale po zkušenosti s minulou generací TSI to vyvolává obavy, to chápeš, ne? :-!
tyhle rádoby obavy jsou o ničem. Když TDI motorům v prvních toledech, praskali hlavy, srali se váhy vzduchu a střihali se úchytné šrouby v motoru u octavii 66 kw v důsledku konstrukční vady na těch šroubech, což mě se třeba stalo, tak také lidé měli obavy ten motor kupovat? Ne, protože se kvůli tomu nevyvolávala hysterie na netu.
Pravdu díš.
Dneska zde místní prosťáčkové stále píší o tom, jak je TSI poruchové, ale sami nedokáží vysvetlit fakt, že se toho motoru bouchá 10 000 ks (slovy deset tisíc kusů) TÝDNĚ, a opravdu se ty motory neposerou. Opravdu ne. :-!
Jde o to jestli jsou na trhu dostatečně dlouhou dobu aby se Tvá slova potvrdila, 10 tis týdně je sice zajímavý argument, benzíny mám o moc radši než naftu ale ... čas ukáže ....
Ano, čas ukazuje, že za více jak 3 roky, kdy se produkuje 1.2 TSI (mmch přes 10 tis. kusů za týden = více jak 1.5 milionu motorů za ty tři roky), se ty motory neválí po škarpách, nevyhazují do popelnic, ani na ně člověk nenaráží nijak často na vrakovištích...
Chápu, ale tohle je diskuze bychařů, kteří mají vždy hned jasno, jak koncern neumí postavit motor, a jak se zásadně každý musí podělat. :-!
To nepíšou prosťáčkové, Nedávno i díky těmto motorům byl jeden VW vyhlášen jako nejhorší auto a Škodovka se dostala s Alfou, KIA a Dacií mezi nejhorší značky. To, že se o této anketě na tomto webu nepsalo, ještě neznamená, že neexistuje. :-!
Podplacení nebo spíš osobně zaujatí jsou redaktoři. Tohle byla čtenářská anketa s tradicí, kterou oni samozřejmě nemohou ignorovat nebo ji jen tak zrušit. :-)
Nebude to více? Jen Škoda vyrábí 2200 1,2 a 1,4 EA211 denně (alespoň takovou kapacitu měli před rokem a nestíhali). K tomu starší provedení, které dávají do většiny modelů.
Sa čuduješ? Ten nový dizajn s tlamou je dosť odpudzujúci, face Astonu na Fieste, obludný B-max, zlváštne strihnutý Focus, či trošku rozporuplný C-max... Mondeo čaká na nástupcu, ktorý model má robiť podľa teba čísla? U mňa je prechodný žiaľ len Focus kombi a S-max... ;-\
B-Max je o dost dražší než býval Fusion, Focus s motorem 1,0 zní podezřele a navíc ten design, Mondeo je moc veliké (na dobu hospodářekého poklesu) a Fiesta to všechno sama nezachrání...
Tak asi proto.
Vzdyt je akurat 4 ty...hned po skode ...VW a dalsimu domacimu Hyundai....porad nic hrozneho.
Staci se podivat jak Ford ted doplnil celou radu Transitu/Tourneo (takove portfolio snad nikdo nema)...a jak se mu zacali krasne prodavat...
Navic Ford nechce bojovat za kazdou cenu nizkou ...cenou >:D A radeij na autech neco vydelat.
A dalsi zlepseni pridje s ofenzivou dalsich novych modelu..rozsireni kategorie SUV o dva modely (ecosport a Edge), nove mondeo., hybridy..atd...opet se objevily hlasy o Fieste RS ..prijde Mustang...nove technologie...atd.
Luxusnejsi odnoz modelu nazvana Vignale...
Páni takový náskok Ska před BMW jsem teda nečekal ale jako spravnýho Mercedesáka mě to moc těší je to skvělé auto výbava kvalita je prostě fantastická. Jen tak dále.
Já to chápal ještě před třeba rokem a půl, kdy i30 přišla na trh a v pravdě mohla konkurovat končícímu Golfu... ale doba pokročila, hlavně je tady vynikající 308, krásný Leon, perfektní Golf... a další se pomalu a jistě blíží... a ani ten zbytek na tom není nijak špatně.- Astra, Megane, C4.... a... Bravo...
Poník byl klasika :-) něco jako Mustang >:D .... ale dneska se fakt divím... viz. tvé argumenty.... zapomněl jsi na Megana - toho taky vnímám jako vynikající auto s výbornou technikou a asi o šest galaxií výš než Jondeeeeeeeeeeeee.....
Mno, je to imho jednoduché.
1.I30 se lidem vzhledově líbí a to že na to zde je opačný názor je irelevantní.Prostě se líbí a proto se kupuje.
2.Záruka-zdarma 5 let bez omezení
3.Výborný poměr cena výkon.
4.Výborný marketing(v tom je KIA značně horší)
5 Jako "baliček" je to prostě dobré auto, za dobrou cenu.
1. Ano, je pro ně zkousnutelný. Přezouvám těch i30 nových asi 12 a každého jsem se ptal, zda se mu auto líbí. Každý řekl, že se korejci pochlapili, že to je sice mnohdy na přiliš extravagantní, ale zkousnutelné
2. ano, to je dobrá věc.
3. To se ukáže po 6 letech provozu a dál. Ale, že by to bylo nějak extra levné, koukal jsem na skladovky a tam to pod 300 zrovna moc nejde a já bych za to teda 300 nedal.
4. souhlas
5.ano souhlas
I30 Hatch v Trikoloru seženeš i za 250 kč.Moc jich není ale jde to.V combi provedení v 1,6MPV, Trikolor, paket couvačka,v metle, na hlínách + zimáky za cca 325 000.
A jen dodám, že na netu člověk nic moc nenajde, dealeři to musí dělat skrytě.Něco se dá najít v jakoby ojetých.Jsou kusy co mají něco najeto a jsou i auta, které nemají nic, jen jim běží záruka.Takže koupit se dá hodně dobře.
ponukam ultra moderne zlepsovadlo na predlzenie organu radosti a taktiez ponukam ako sa opit aby to vyzeralo na verejnosti ako chripka. za radu nic neziadam, som filantrop. >:D
No, mě by spíš zajímalo, jak oni vybírají ty auta do kategorie MPV. Já loni kupoval roomster a samozřejmě jsem koukal po autech, která by velikostně odpovídala, protože to potřebuji na podnikání, aby to tedy odvezlo vše, co potřebuju. A přiznám se, že teda o ix20 mě nenapadlo ani uvažovat, vždyť je to na prostor vzadu daleko menší. Ten scenic a Bmax...no dobře. ale ix 20 v kategorii MPV, to opravdu ne.
Navíc já mám MPV pořád zakotvená auta jako Mazda 5, Sharan, Alhambra...Partner, Berlingo, Touran ale ix20 je v této kategorii podle mě nesmysl.
Jinak je škoda, že je ten roomster tak podceňovaný, je fakt, že jeho vzhled možná dost lidí irituje. Já na něj přešel z OI a musím říct, že jsem s ním spokojený. Hlavně co do prostoru a jízdních vlastnosti. Ten roomster sedí jak přibitý a prostor ve předu je jak v OI a to měřím 191. Jako oproti Fabii Combi to auto sedí daleko lépe a není vůbec náchylné na boční vítr. Přijde mi, že to sedí lépe jak moje stará octavie..
prostově lépe vybavený??? To snad nemyslíš vážně. Vždyť ix20 má maximálně 1486 l zav. prostor. Roomster 1800 a něco když se vyndají sedadla a nákladová plocha jako hrom...
Já jen, že v ix20 jsem seděl, když jsme ho přezouvali a pro řidiče je tam prostoru stejně, to ano, ale vzadu je to teda daleko horší než v roomsteru i pro zadní posádku.
Ja se nebavim o zavazadelniku, ale o kabine. Podivej se na rozmery, pak zjistis, ze ix20 na tom je v porovnani dobre. Pradevsim je ale Hyundai citelne sirsi, Roomster je v tomhle tragedie, stejne jako rozmer zadnich sedadel. Roomster je vzadu jen pro deti kvzli rozmerum a tvaru sedadel...
No tak já myslím,že se asi bavíme o různých autech. Vždyť ten roomster má vzadu prostoru jako hrom..Já tam seděl a se svými 191 cm jsem tam krásně jel do Frankfurtu a zpátky vzadu a prostoru jsem tam měl víc jak v octavii II combi..
Já teda nevím, ale myslím, že v této kategorii je zavazadelník docela podstatný a pokud je tady rozdíl asi 350 l tak je to dost. nevím, jak bych do ix 20 narval 28 ks pneumatik, které v tom vozím, ale každý máme jiné priority.
Nevím, papírově samozřejmě ix20 ty rozměry pro posádku větší má. Možná mám pocit, že je vzadu v roomsteru více místa, protože má delší rozvor a je tam více místa na nohy. A já jel v ix20 jako řidič jen kousek a jako spolujezdec jen přes Prahu a přišlo mi tam místa na šířku úplně stejně, jak u mě v roomsteru. Na výšku nad hlavou jsem měl v ix 20 teda místa méně, možná proto mi přijde menší, že je nahoře více zaoblená.
Pletieš piate cez deviate a lietaš z triedy do triedy. ix20 je konkurent C3 Picasso alebo dožívajúceho Renaultu Modus, či Fordu B-Max. B-Max ti príde väčší ako ix20? Kúp si okuliare...
Roomster nie je MPV, je to niečo na polceste medzi MPV a užitkáčom, a porovnávať príliš s ničím nejde - chýba mu niečo aj k MPV aj k užitkáčom.
Je divné, že hodnotíš MPV na základe toho, koľko priestoru poskytujú po zložení zadných sedadiel, na to máme užitkáče.
...a jentak mimochodem, já hodnotím MPV podle toho, jaké mám priority, protože toho roomstera používám zároveń jako pracovní auto na přepravu pneumatik, takže sorry že ti nespadám do prototypu člověka, který si vybírá auto striktně podle nějakých pravidel. Já potřebuji auto všestranné a pro mě je uložný prostor prioritou....tak pardon.