6.9. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Český trh v srpnu 2018: Ohromný růst kvůli emisím, Fabia před Octavií

Český trh v srpnu 2018: Ohromný růst kvůli emisím, Fabia před Octavií

V září platné nové emisní normy výrazně promluvily do srpnových registrací aut na českém trhu. Mnohé značky byly na dvojnásobku toho co loni.

Letošní srpen byl na českém trhu ve znamení mohutného nárůstu počtu registrovaných automobilů. Druhý prázdninový měsíc bylo na českém trhu registrováno 27.830 osobních automobilů, o 31,3 % více než před rokem. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Důvod mohutného nárůstu hledejme v nových emisních normách, které vstoupily v platnosti 1. září. Kdo by nové auto s motorem podle starých pravidel nestačil registrovat před tímto termínem, už by jej nemohl přihlásit do provozu, respektive registrovat může jen omezený počet vozů. Proto se raději mnozí prodejci připravili na nové normy tím, že automobily podle platných starých norem přihlásili na sebe. Následně je budou muset prodat jako ojetá, přestože budou mít najeto minimum kilometrů. Jiní zase přistoupili k výrazným slevám.

Tento trend je přitom patrný v celé Evropské unii. Počet registrovaných nových osobních automobilů v západní Evropě se v srpnu meziročně zvýšil o téměř 27 % na 1,02 milionu vozů.

Výrazný růst se projevil na výsledcích mnoha značek. Volkswagen si v srpnu meziročně pomohl o 114 %, Renault o 117 %, Kia o 120 % a třeba Nissan o 161 %. Právě Nissan se díky tomu vyšvihl na sedmou příčku mezi značkami, Renault byl čtvrtý, tedy tentokrát před Dacií.

Naopak u domácí Škodovky zůstává růst na obdobném tempu co v jiných měsících 6.671 registrovaných vozů je o 6,7 % více než před rokem, což byl v srpnu v top 10 značek na českém trhu spíše nižší nárůst.

Psali jsme: Kde jsou nová auta? Některé modely nepůjdou objednat měsíce. Kvůli emisím

I v tak silném měsíci si však několik značek meziročně pohoršilo. Řeč je o Dacii (-15,4 %), Fordu (-11,1 %) nebo Suzuki (-25,2 %). Pokračuje i letošní pád německých prémiovek, Mercedes v srpnu klesal o 18,8 %, BMW dokonce o 46,3 %. Jen Audi tentokrát zaznamenalo nárůst, o 37,5 %, byť v letošním roce počet jeho registrací zatím klesá.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 8/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda6671+6,723,97
2.Volkswagen3404+114,112,23
3.Hyundai2295+30,88,25
4.Renault1759+117,76,32
5.Kia1608+120,35,78
6.Dacia1282-15,44,61
7.Nissan1191+161,84,28
8.Ford1111-11,13,99
9.Seat1071+52,63,85
10.Peugeot1067+56,23,83
11.Citroën1033+110,03,71
12.Toyota904+53,23,25
13.Opel685-0,32,46
14.Mercedes-Benz593-18,82,13
15.Audi396+37,51,42
16.BMW386-46,31,39
17.Mitsubishi349+83,71,25
18.Fiat307+66,01,1
19.Suzuki303-25,21,09
20.Mazda259-8,80,93
-CELKEM27.830+31,32-

Nárůst počtu registrací je patrný také na výsledcích jednotlivých modelů, byť v tomto ohledu roli v některých případech jistě hrál i příchod faceliftované verze nebo nové generace toho konkrétního auta. To platí pro faceliftovanou Škoda Fabia (+50,5 %), novou Kiu Ceed (+95,6 %) nebo nový Citroën Berlingo (+134,1 %). Právě velký nárůst Fabie znamená, že se s 2.181 registrovanými kusy v srpnu stala nejžádanějším vozem na trhu. Po mnoha měsících tak zase jednou překonala mladoboleslavskou stálici, Octavii, která si minulý měsíc meziročně pohoršila o 4,5 %.

Psali jsme: Nová auta u nás v pololetí zase o něco podražila

Výsledky Tiguanu (+653 %) nebo Pola (+2641 %) pak vysvětlují srpnový úspěch německé značky. Qashqai (+331,7 %) zase pozitivně ovlivnil výsledky Nissanu.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ZnačkaProdeje v 8/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Fabia2181+50,57,84
2.Škoda Octavia1866-4,56,7
3.Hyundai i301174+75,54,22
4.Škoda Rapid1157+14,24,16
5.Nissan Qashqai993+331,73,57
6.Volkswagen Tiguan964+653,13,46
7.Kia Ceed661+95,62,38
8.VW Golf611+24,72,2
9.Seat Leon594+99,32,13
10.Dacia Duster510+23,21,83
11.Renault Clio498+103,31,79
12.Citroën Berlingo494+134,11,78
13.Renault Mégane433+143,31,56
14.Kia Sportage426+240,81,53
15.Škoda Superb416-37,61,49
16.Škoda Karoq408+88,91,47
16.Hyundai Tucson402+43,11,44
18.Renault Captur366+103,31,32
19.Ford Focus353+12,11,27
20.VW Polo329+2641,71,18
A jak to s českým trhem vypadá po osmi měsících letošního roku? Od ledna do srpna bylo u nás registrováno 193.252 osobních automobilů, o 4,3 % více než před rokem. Nejvýše je Škoda, jejíchž 59.320 registrací je o 4,3 % více než loni v srpnu. Drží tak bezmála 31 % trhu. Druhý Volkswagen, třetí Hyundai i čtvrtá Dacia již v letošním roce překonaly desetitisícovou hranici registrovaných vozů.

Slabší období zažívá Ford (+13,1 %), Seat (-6,8 %) nebo německé prémiové značky. Audi, BMW i Mercedes letos klesají, a to o 27,9 %, 17,7 %, respektive 18 %.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-8/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda59.320+4,330,70
2.Volkswagen19.640+5,610,16
3.Hyundai15.007+5,27,77
4.Dacia10.916+3,05,65
5.Ford9560-13,14,95
6.Kia7924+26,14,1
7.Renault7884+9,04,08
8.Peugeot7847+30,54,06
9.Toyota6749+21,53,49
10.Citroën5295+34,22,74
11.Seat5240-6,82,71
12.Mercedes-Benz4852-18,02,51
13.Nissan4713+18,72,44
14.Opel4605-14,32,38
15.BMW4154-17,72,15
16.Suzuki3601+43,61,86
17.Mazda2306+5,31,19
18.Audi2224-27,91,15
19.Mitsubishi1771+11,10,92
20.Fiat1637-27,00,85
-CELKEM193.252+4,3-
Z hlediska modelů zůstává nejvýše Škoda Octavia, 18.232 registrací je však na stejné úrovni jako loni, což zřejmě souvisí s postupujícím životním cyklem současné generace – Octavia IV se představí na konci roku 2019. Domácí značka obsadila celé podium, následují Fabia (-1,3 %) a Rapid (+31,7 %), kterému prodeje výrazně rostou navzdory blížícímu se příchodu nástupce. Mohutný meziroční nárůst Karoqu je pak způsoben tím, že před rokem byly teprve registrovány jeho první kusy před oficiálním startem prodeje.
Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ZnačkaProdeje v 1-8/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia18232-0,19,43
2.Škoda Fabia14757-1,37,64
3.Škoda Rapid10214+31,75,29
4.Hyundai i305328+11,72,76
5.Škoda Superb4888-22,32,53
6.Škoda Karoq4598+2028,72,38
7.VW Golf4568-2,22,36
8.Škoda Kodiaq4178+18,12,16
9.Dacia Duster3714+13,21,92
10.VW Tiguan3607+67,11,87
11.Nissan Qashqai3436+53,31,78
12.Kia Ceed3224+26,71,67
13.Hyundai ix203150-0,11,63
14.Ford Focus2784+20,11,44
15.Seat Leon2637-8,91,36
16.Renault Clio2592+19,51,34
16.Dacia Dokker2541+15,91,31
18.VW Passat2537-25,31,31
19.Hyundai Tucson2362+0,61,22
20.Peugeot 20082213+35,51,15

Spolupracujeme s TipCars.com
Mayová otáčí a uklidňuje ministry: S EU se dohodneme Mayová otáčí a uklidňuje ministry: S EU se dohodneme

Britská premiérka Theresa Mayová sdělila svým ministrům,…

Siemens propustí téměř tři tisíce zaměstnanců v Německu, chce ušetřit miliardy Siemens propustí téměř tři tisíce zaměstnanců v Německu, chce ušetřit miliardy

Německá průmyslová skupina Siemens propustí z několika…

Pražský okruh je pro kandidáty prioritou. Rozbory předvolebních slibů čtěte na E15.cz Pražský okruh je pro kandidáty prioritou. Rozbory předvolebních slibů čtěte na E15.cz

Blížící se volby na pražský magistrát s sebou přinášejí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Český trh v srpnu 2018: Ohromný růst kvůli…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 





 
Catera byl jediný Cadillac vyráběný v Evropě: Byl to naprostý propadák

Catera byl jediný Cadillac vyráběný v Evropě: Byl to naprostý propadák

Včera

Cadillac Catera byl americkou paralelou u nás dobře známého Opelu Omega B. Měl zpřístupnit vozy této luxusní značky mladší klientele.




Blesk.cz

Merkelová si na večeři s Erdoganem u prezidenta nechala zajít chuť. Není sama

Merkelová si na večeři s Erdoganem u prezidenta…

Německá kancléřka Angela Merkelová se nezúčastní státní večeře, kterou v pátek pro tureckého prezidenta Recepa…

Nemůžete spát? Bude úplněk! Zkuste 5 tipů jak večer usnout!

Nemůžete spát? Bude úplněk! Zkuste 5 tipů jak večer usnout!

Večer lehnete do postele a ne a ne zabrat? Převalujete se, přemýšlíte nad prací, domácími povinnostmi, počítáte…

 

iSport.cz

Ocenění FIFA: Modrič nejlepším hráčem, mezi trenéry vládl Deschamps

Ocenění FIFA: Modrič nejlepším hráčem, mezi trenéry…

Nejlepším fotbalistou světa za sezonu 2017/18 podle Mezinárodní fotbalové federace FIFA byl zvolen Luka Modrič.…

SESTŘIH: Jablonec - Plzeň 3:0. Mistr po Lize mistrů propadl, pálil Trávník

SESTŘIH: Jablonec - Plzeň 3:0. Mistr po Lize mistrů…

Fotbalisté Plzně v dohrávce 9. kola FORTUNA:LIGY prohráli v Jablonci 0:3 a klesli na třetí místo tabulky.…

 

Reflex.cz

Děsivá čínská epidemie: Unikátní snímky z doby, kdy chřipka zabíjela lidi po tisících

Děsivá čínská epidemie: Unikátní snímky z doby, kdy…

Mandžuská chřipka byla snad největší zdravotní katastrofou čínské historie. Pro Evropana ji zastiňuje tehdejší…

Okamura mění taktiku. SPD hodlá zastavit diktát EU a říct islámu NE z komunální úrovně

Okamura mění taktiku. SPD hodlá zastavit diktát EU a…

Dlouhá léta bojuje vlastenec, podnikatel, politik a finalista minulého ročníku mistrovství světa v populismu…