Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2009: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (113)
Příchod letošního července znamenal tradiční propad poptávky po automobilech. Zájem zákazníků byl ale navíc nižší o necelé 3 tisíce vozů než v sedmém měsíci roku 2008.

V červenci 2009 se prodalo celkem 15.187 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 2.957 ks méně než v červenci minulého roku. Více než 93 % trhu nyní tvoří osobní vozy kategorie M1, v minulých třech letech to bylo jen 71 až 73 %. Lehká užitková vozidla zaznamenala meziročně pokles (-4.166 ks), když se jich prodalo jen 1037 ks, osobních vozů se prodalo 14.150 ks (+1.209 ks).

Registrace nových automobilů v červenci

Jarní nákupní sezona, která český trh potkává pravidelně v dubnu, květnu a červnu, skončila a nastává letní propad. V minulých čtyřech letech došlo v červenci vždy k razantnímu snížení počtu registrací po silném červnu a letošní krizový rok v tomto ohledu není ničím výjimečným. Meziroční ztráta v počtu registrací se sice mírně zvýšila, ale to se může snadno v dalších měsících změnit.

Škoda si v červenci 2009 připsala na českém trhu jen 3798 registrací a to znamená propad zájmu o domácí vozy v řádu 30 % proti srovnatelnému období loňského roku. Nejžádanějším modelem je tentokrát Fabia (1745 ks OA + 14 ks LUV), která musela minulý měsíc předat nakrátko štafetu českého bestselleru Octavii.

Ford je i v sedmém měsíci nejúspěšnější dovážená značka. Podařilo se prodat 1718 vozů, což je o 220 ks a 14,7 % více než v minulém červenci. Klíčem k úspěchu je jako už mnohokrát v minulých měsících, model Fusion. V červnu jich zákazníci odebrali 580 ks. Mimořádný výsledek si v červenci připsalo Mondeo s 334 registracemi. Třetím nejžádanějším Fordem byla Fiesta s 210 kusy v těsném závěsu za ní je pak Focus (195 ks).

Přes tisícovku registrací se dostal ze značek už jen Volkswagen, který momentálně prodává více Passatů (212 ks) než Pol (121 ks), což ale není dáno malým zájmem o Polo, nýbrž postupnými dodávkami nových vozů. Golfů se prodalo v červenci 223 ks.

Čtvrtá značka pořadí - Renault - se meziročně propadla o 34 %. Nejvíce se prodávají Megany (276 ks), Thalie (204 ks) a Clia (114 ks). Na dalších místech se poskládaly značky skupiny PSA - Citroën a Peugeot. Kia tentokrát prodala o něco méně vozů než Hyundai, devátá Toyota je poslední značkou, která zaznamenala více než 500 registrací. Významný nárůst si připsala Dacia, která nejvíce prodává Logany MCV (245 ks) a Sandera (186 ks).

Výrazné meziroční ztráty potkaly Mercedes-Benz (-36 %), Hondu (-45 %), Subaru (-55 %) a Mazdu (-45 %).

Registrace na českém trhu, výsledky za měsíc červenec 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVzměnazměnaTržní podíl
-Období7/20097/2008[ks][%]7/2009
1.Škoda37985426-1628-30,0%25,0%
2.Ford1718149822014,7%11,3%
3.Volkswagen10481251-203-16,2%6,9%
4.Renault9131390-477-34,3%6,0%
5.Citroën860816445,4%5,7%
6.Peugeot750830-80-9,6%4,9%
7.Hyundai6905929816,6%4,5%
8.Kia623641-18-2,8%4,1%
9.Toyota559570-11-1,9%3,7%
10.Dacia48029418663,3%3,2%
11.Fiat466517-51-9,9%3,1%
12.Opel454534-80-15,0%3,0%
13.Chevrolet364354102,8%2,4%
14.Mercedes-Benz331517-186-36,0%2,2%
15.Audi303427-124-29,0%2,0%
16.Suzuki294379-85-22,4%1,9%
17.BMW241324-83-25,6%1,6%
18.Seat191234-43-18,4%1,3%
19.Nissan190208-18-8,7%1,3%
20.Honda171311-140-45,0%1,1%
21.Volvo15615242,6%1,0%
22.Mazda144262-118-45,0%0,9%
23.Mitsubishi116125-9-7,2%0,8%
24.Subaru49111-62-55,9%0,3%
25.Iveco2953-24-45,3%0,2%
26.Lexus2419526,3%0,2%
27.Porsche201915,3%0,1%
28.Land Rover1922-3-13,6%0,1%
29.Alfa Romeo1834-16-47,1%0,1%
30.Lada1710770,0%0,1%
31.Jeep1625-9-36,0%0,1%
32.Renault Trucks1238-26-68,4%0,1%
33.Dodge1112-1-8,3%0,1%
34.Ferrari945125,0%0,1%
35.Infiniti707--
36.Jaguar614-8-57,1%-
36.Mini68-2-25,0%-
36.Saab619-13-68,4%-
39.Chrysler516-11-68,8%-
39.Maserati523150,0%-
41.Ssangyong47-3-42,9%-
42.Lancia32150,0%-
42.Hummer35-2-40,0%-
44.Kaipan2200,0%-
45.KTM101--
45.smart13-2-66,7%-
45.Cadillac1100,0%-
-Celkem - Jiné značky5366-13-19,7%0,3%
-Celkem1518718144-2957-16,3%100,0%

Registrace nových automobilů - Průběžné výsledky za 7 měsiců roku 2009

Od ledna do července se u nás prodalo 107.287 aut, zatímco ve stejném období před rokem to bylo 123.270 vozů (OA+LUV). Meziročně tak trh ztratil 12,9 % ze svého objemu. Významnou měrou k tomu přispěl pokles prodeje vozů značky Škoda (-7.55 ks, tj.-21,2 %), který ale automobilka kompenzuje na exportních trzích a zejména tam, kde běží podpůrné programy formou šrotovného.

Ford plní plánovaný cíl 10% podílu na trhu a je vedoucí dováženou značkou. Třetí je Volkswagen, který meziročně ztratil 753 registrací. Čtvrtý Renault na svá loňská čísla ztrácí už více než tisíc registrací.

Kia se drží na dohled Hyundaii hlavně díky letošním 554 registracím nad loňskou úrovní. Peugeot i Citroën zatím meziročně ztrácejí řádově 1200, resp. 1600 registrací.

V mínusu je taky většina ostatních značek z TOP25 s výjimkou Chevroletu (+60 ks), kterému pomáhá zájem o nový Cruze (zatím 185 ks), ale hlavně o tradiční modely Aveo (1580 ks) a Spark (518 ks). Pozitivní prodejní bilanci má i Volvo (+185 ks), jehož úspěch je dílem XC60 (316 ks od ledna do července 2009).

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za rok 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVzměnazměnaTržní podíl
-Období1-7/20091-7/2008[ks][%]1-7/2009
1.Škoda2813835693-7555-21,2%26,2%
2.Ford110409861117912,0%10,3%
3.Volkswagen84669219-753-8,2%7,9%
4.Renault75178587-1070-12,5%7,0%
5.Hyundai52945277170,3%4,9%
6.Kia5217466355411,9%4,9%
7.Peugeot49466141-1195-19,5%4,6%
8.Citroën48786492-1614-24,9%4,5%
9.Fiat32644067-803-19,7%3,0%
10.Toyota28363497-661-18,9%2,6%
11.Chevrolet27732713602,2%2,6%
12.Opel26933315-622-18,8%2,5%
13.Suzuki23282525-197-7,8%2,2%
14.Mercedes-Benz22433013-770-25,6%2,1%
15.Audi20672215-148-6,7%1,9%
16.Honda17291769-40-2,3%1,6%
17.BMW15541872-318-17,0%1,4%
18.Seat15201640-120-7,3%1,4%
19.Dacia15081615-107-6,6%1,4%
20.Nissan14001741-341-19,6%1,3%
21.Mazda13592124-765-36,0%1,3%
22.Volvo109490918520,4%1,0%
23.Mitsubishi9051070-165-15,4%0,8%
24.Subaru662679-17-2,5%0,6%
25.Iveco258447-189-42,3%0,2%
26.Lexus136143-7-4,9%0,1%
27.Porsche117131-14-10,7%0,1%
28.Land Rover108224-116-51,8%0,1%
29.Lada104119-15-12,6%0,1%
30.Jeep100163-63-38,7%0,1%
31.Jaguar8698-12-12,2%0,1%
32.Dodge6773-6-8,2%0,1%
33.Chrysler6296-34-35,4%0,1%
34.Renault Trucks56131-75-57,3%0,1%
35.Mini4954-5-9,3%-
36.Ssangyong4656-10-17,9%-
37.Lancia411526173,3%-
38.smart3566-31-47,0%-
39.Saab3475-41-54,7%-
40.Ferrari2622418,2%-
41.Maserati222114,8%-
42.Infiniti16016--
43.Hummer1242-30-71,4%-
44.Cadillac829-21-72,4%-
45.Kaipan610-4-40,0%-
46.KTM404--
-Celkem - Jiné značky4634184510,8%0,4%
-Celkem107287123130-15843-12,9%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (113)
Avatar - R32
7. 8. 2009 19:44
Re: Mondeo Mon-Dieux
No, pre niekoho je kráľom aj DAEWOO Chairman... 8-s nič proti vkusu no čísla hovoria jasne.
Avatar - R32
7. 8. 2009 19:39
Re: Mondeo Mon-Dieux
Nechaj tak, nech má aspoň jeden mesiac v roku niekto radosť že jeho favorit "vyhral" :-)
7. 8. 2009 12:01
Re: Kdyz jsme u toho
moj sarkazmus nechaj na pokoji, ked ti nevyhovuje, nereaguj
Avatar - woody-alien
7. 8. 2009 11:48
Re: Skoda sesup dolu
Drápalíku, podstatu toho, proč se od Škody zákazníci odvracejí si vystihl podle mého správně.

A když už se víceméně z donucení zákazníci naučili srovnávat a zjišťovat nabídky i od ostatních prodejců, k předchozímu stavu jasného zaměření na Škodovku se už nikdy nevrátí. Což neznamená že už si nikdy škodovku nekoupí, jen to bude mít její prodejce podstatně těžší než dřív.

A design opravdu nehraje hlavní roli.
Avatar - Perun
7. 8. 2009 11:03
Re: hoši, klídek...
:yes: ;-)