Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2012: Nejprodávanější luxusní automobily

Aleš Dragoun
Diskuze (167)
Bída luxusních aut na českém trhu pokračuje, o prvenství rozhodují jednotlivé kusy. Kdo má byť o registraci či dvě více, ten může vyhrát. Třeba Panamera.

Trh v malé, ale prestižní kategorii oproti stejnému měsíci loňského roku opět hluboko klesl, byť aktuálně o méně než polovinu. Připsal si 46,7 %, pochopitelně negativních. Zatímco v červenci 2011 našlo nové majitele rovných 30 luxusních limuzín a kupé, letos pouhých 16 (-14).

O zlatou příčku se v červenci Porsche Panamera s nikým dělit nemuselo, dosáhlo na šest kusů a podíl 37,5 %. Pomyslné stříbro náleží svorně BMW řady 7 a Mercedesu S. Oba soupeři si připsali za červen celkem čtyři nové vozy, což jim zajistilo každému čtvrtinu. Pořadí doplňují Audi A8 a Jaguar XJ, oba s jedním přírůstkem (6,3 %). Nikdo další nebodoval.

Meziročně si navíc všichni zástupci v aktuálním žebříčku pohoršili. Panamera vykazuje -14,3 % nebo jinými slovy o jedno auto méně. BMW 7 má -20 %, také ztratilo jeden kus oproti loňsku. Mercedes-Benz S si pohoršil o polovinu (z 8 na 4), Audi A8 má shodných -4, ale vyšších -80 % z pěti registrací. XJ hlásí -1, respektive padesátiprocentní pád. Z výše napsaného tedy vyplývá, že „loserem“ v procentech je A8 a v jednotkách rovněž, jen se o tento nelichotivý titul dělí s „eskem“.

Celkový trh v segmentu meziročně rovněž razantně klesl: z 286 na rovných 160 vozů (-126), tedy o 44,1 %. Situace je skutečně velmi tristní, bohatí lidé své vozy nemění tak často a po strmých vzestupech musel zákonitě přijít pád.

Žebříčku od ledna vládne i nadále díky minimálním přírůstkům Audi A8 (42 kusů, podíl 26,3 %). BMW 7 zaostává už jen o čtveřici automobilů (38, 23,8 %). „Esková“ trojcípá hvězda je s 34 registracemi a podílem 21,3 % třetí. Porsche Panamera už se octlo díky aktuálnímu úspěchu na sedmadvacítce (16,9 %), Jaguar XJ odskočil kupé CL od Mercedesu, ale na úspěšnější soky pořád dost ztrácí (7, 4,4 %). Zbytek včetně zmíněného dvoudveřového modelu ze Stuttgartu je mimo Top 5 a okupuje dohromady 7,5 % trhu.

Audi A8 sice vede, ale má o 49,4 % méně registrací. Od prvního do sedmého měsíce 2011 našlo majitele 83 limuzín se čtyřmi kruhy, letos jejich počty spadly o 41. „Sedmička“ vykazuje zhoršení o 36,7 % (z 60 kusů). Mercedes-Benz S je na hodnotě -50,7 %, zákazníci si jich loni koupili o 35 více. Porsche Panamera spadlo o 15,6 % (-5), Jaguar XJ klesl pro změnu o 12,5 %, ztratil konkrétně jediné auto.

Vzestup tedy postrádáme i v globálním pořadí. Procentním propadákem je Phaeton (-87,5 %, -7 z 8) před třídami CL (-70 %, -14) a již vzpomínanou S. O nejvíce exemplářů se poroučelo směrem dolů Audi A8 před S-Klasse a sedmou sérií BMW (-22).

Rovněž přehled turbodieselů je tentokrát velmi stručný, méně než 100 % naftových agregátů pohánělo pouze Panamery. Benzin spalovaly čtyři, podíl druhého a v tomto přehledu důležitějšího paliva tedy činí třetinu. Sedmičkové BMW, Mercedes-Benz S, Audi A8 i Jaguar XJ mají pod kapotami výhradně přeplňované vznětové motory, v případě Audi a Jaguaru se koneckonců ani není čemu divit.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v červenci 2012
 KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
 Období7/20121-7/20127/20121-7/2012
1.Porsche PANAMERA62737,5%16,9%
2.BMW 743825,0%23,8%
2.Mercedes-Benz S43425,0%21,3%
4.Audi A81426,3%26,3%
4.Jaguar XJ176,3%4,4%
Ostatní modely-0120,0%7,5%
CELKEM-16160100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (167)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2012 11:54
Re: Luxury-classe
Ne - zase ŠPATNĚ :-|
To je tím že na auta koukáte jen "kOOOOncernoVWě" - v (skoro)busech (BEZ ohledu na znáček na kapotě) velký naftový motor smysl má, v osobním voze NEeee
PS: NEvím jaký je V8 TDi - NEjela jsem s ním (že bude "bezproblémový" je ale "očekávatelné"). TDV8 je ale opravdu .. :yes: :-)
..s čímž nic NEnaděláte - já se "jen" (naprosto) SHODUJi s jeho testem zde (a Range Rover považuji také za - svým způsobem - NEJ auto na světě vůbec ;-)
PPS: K čemuž vy asi nikdy "dojít" NEmůžete - není v portfoliu Volkswagen - my co NEřešíme od které je co značky to máme takové "snažší" (nám se může libít motor od BMW a cupka od Mercedes a SUV od Land (Range) Rover a limuzína od JAGuar a sportovní vůz od Ferrari a hybrid od LEXUSu ... například :-)
Avatar - white label
30. 8. 2012 21:31
Re: Luxury-classe
Vše co má koncern (i objektivně) lepší, je pro tebe automaticky zbytečné, kdyby náhodou neměl dieselový V8 ani RaRo, bude to pro tebe samozřejmě zbytečné i v těch (skoro)autobusech, viď, diskusně přísně účelová Angelo... :*) >:D
Pokud je podle teba V8 v RaRo "velmi povedený", jaký je pak aktuální V8 TDI? Nebo jsi s V8 TDI stále ještě nejela a vaříš jen z "koncernové vody" jako obvykle? ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2012 18:58
Re: Luxury-classe
No vlastně má (a velmi povedený - TDV8 4.4 postavený pro Range Rover - 8mi válcový "klon" 3.0D Bi-turba 202 kW právně z JAGu..
..ale myslím že pro osobní vozy jej NEplánují použít (stejně jako všichni ostatní - kteří od nafty V8 pro LUXUSní vozidla "odstoupili" - bi/tri-turbo a šest válců STAČí
V8 v naftě má smysl jen v tom Range Rover a podobných "(skoro)autobusech" :-)
Avatar - white label
30. 8. 2012 15:58
Re: Luxury-classe
Právě (píšu snad někde opak?), a nejen Jag... ;-)
30. 8. 2012 15:46
Re: Luxury-classe
V Německu je ta cena vyšší. Když pominu výbavu, za ty peníze máš Panameru.