Český trh v dubnu 2011: Pořadí značek
V dubnu 2011 bylo na české registrační značky přihlášeno 14.620 osobních automobilů, tj. o 634 méně (-4,2 %) než před rokem. Před 60 % trhu dnes tvoří auta s motory spalujícími benzin.
První Škoda zaznamenala navzdory jarní kampani meziroční pokles v řádu osmi stovek nových registrací, její tržní podíl klesl na 27,4 %. Nejžádanější je Octavia (1735 ks), před Fabií (1201 ks) a Focusem, jehož čísla stále ještě ovlivňují registrace doprodávané druhé generace. Na čtvrtém místě modelového žebříku je Golf (420 ks), za ním pak Yeti (412 ks). Do modelového TOP10 se vešel ještě pátý Superb (377 ks).
Importérem číslo jedna je Volkswagen (1437 registrací), a to navzdory meziroční ztrátě 98 kusů. Nejprodávanějšími modely jsou Golf (420 ks), Passat (261 ks), Polo (223 ks), Tiguan (121 ks) a Touran (109 ks).
Ford s 1196 registracemi meziročně roste, ale na návrat do čela dovozců to zatím nestačí. Mohutně - o 22 % - roste Renault. Jeho úspěch stojí na Thalii (342 ks), Méganu (261 ks) a Fluenci (104 ks).
V TOP10 značek stojí za pozornost propad registrací značky Kia o 380 ks a mohutný růst SEATu (+44 %) a Dacie (+74,5 %). V případě rumunské značky jde o výsledek zájmu o Duster (179 registrací).
V dubnu 2011 dramaticky poklesl prodej Fiatu (-57,1 %) a Mazdě (-53 %).
Registrace na českém trhu, výsledky za duben 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Podíl |
Poř. | Značka | 4/2011 | 4/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 4010 | 4802 | -792 | -16,5% | 27,4% |
2. | VOLKSWAGEN | 1437 | 1535 | -98 | -6,4% | 9,8% |
3. | FORD | 1196 | 1026 | 170 | 16,6% | 8,2% |
4. | RENAULT | 1131 | 926 | 205 | 22,1% | 7,7% |
5. | HYUNDAI | 973 | 883 | 90 | 10,2% | 6,7% |
6. | PEUGEOT | 675 | 637 | 38 | 6,0% | 4,6% |
7. | KIA | 569 | 949 | -380 | -40,0% | 3,9% |
8. | CITROËN | 528 | 583 | -55 | -9,4% | 3,6% |
9. | SEAT | 371 | 257 | 114 | 44,4% | 2,5% |
10. | DACIA | 335 | 192 | 143 | 74,5% | 2,3% |
11. | BMW | 334 | 270 | 64 | 23,7% | 2,3% |
12. | SUZUKI | 326 | 309 | 17 | 5,5% | 2,2% |
13. | TOYOTA | 322 | 354 | -32 | -9,0% | 2,2% |
14. | AUDI | 297 | 282 | 15 | 5,3% | 2,0% |
15. | MERCEDES-BENZ | 283 | 242 | 41 | 16,9% | 1,9% |
16. | OPEL | 280 | 307 | -27 | -8,8% | 1,9% |
17. | CHEVROLET | 257 | 225 | 32 | 14,2% | 1,8% |
18. | FIAT | 184 | 429 | -245 | -57,1% | 1,3% |
19. | MITSUBISHI | 184 | 95 | 89 | 93,7% | 1,3% |
20. | VOLVO | 168 | 120 | 48 | 40,0% | 1,1% |
21. | HONDA | 159 | 186 | -27 | -14,5% | 1,1% |
22. | NISSAN | 135 | 161 | -26 | -16,1% | 0,9% |
23. | SUBARU | 108 | 102 | 6 | 5,9% | 0,7% |
24. | MAZDA | 88 | 187 | -99 | -52,9% | 0,6% |
25. | LAND ROVER | 42 | 19 | 23 | 121,1% | 0,3% |
26. | PORSCHE | 29 | 25 | 4 | 16,0% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 26 | 17 | 9 | 52,9% | 0,2% |
28. | MINI | 21 | 13 | 8 | 61,5% | 0,1% |
29. | LEXUS | 16 | 19 | -3 | -15,8% | 0,1% |
30. | JEEP | 15 | 9 | 6 | 66,7% | 0,1% |
31. | SMART | 13 | 5 | 8 | 160,0% | 0,1% |
32. | LADA | 11 | 14 | -3 | -21,4% | 0,1% |
33. | INFINITI | 10 | 8 | 2 | 25,0% | 0,1% |
34. | FERRARI | 6 | 6 | 0 | - | 0,0% |
35. | JAGUAR | 5 | 1 | 4 | 400,0% | 0,0% |
- | Celkem - Jiné značky | 76 | 69 | 17 | 24,6% | 0,5% |
- | Celkem | 14620 | 15264 | -634 | -4,2% | 100,0% |
Prodej za rok 2011
V prvních čtyřech měsících roku 2011 bylo na českém trhu prodáno 56.646 vozů, vzniklo tedy o 2.043 registrací (+3,7 %) více, než před rokem.
Škoda drží už jen 29,9 % trhu, importérskou jedničkou zůstává Renault (8,6 % trhu), za něj se posunul Volkswagen (8,3 %) a Ford (8,0 %).
Pořadí prémiových značek vede Audi, před BMW. Mercedes-Benz ztrácí zhruba tři stovky registrací. Prodej Lexusu meziročně klesá (z 84 ks na 64 ks), zatímco u konkurenčního Infiniti roste (z 20 na 39 ks).
Jaguar u nás prodává stále méně vozů než Ferrari, naopak Porsche se díky 34 Cayenne a 14 Panamerám chlubí 20% meziročním růstem.
Registrace na českém trhu, výsledky za leden-duben 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Podíl |
Poř. | Značka | 1-4/2011 | 1-4/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 16962 | 18571 | -1609 | -8,7% | 29,9% |
2. | RENAULT | 4859 | 3441 | 1418 | 41,2% | 8,6% |
3. | VOLKSWAGEN | 4685 | 4487 | 198 | 4,4% | 8,3% |
4. | FORD | 4529 | 4382 | 147 | 3,4% | 8,0% |
5. | HYUNDAI | 3797 | 2648 | 1149 | 43,4% | 6,7% |
6. | KIA | 2568 | 2497 | 71 | 2,8% | 4,5% |
7. | PEUGEOT | 2347 | 2174 | 173 | 8,0% | 4,1% |
8. | CITROËN | 1791 | 2123 | -332 | -15,6% | 3,2% |
9. | DACIA | 1487 | 913 | 574 | 62,9% | 2,6% |
10. | TOYOTA | 1468 | 1460 | 8 | 0,5% | 2,6% |
11. | OPEL | 1335 | 1039 | 296 | 28,5% | 2,4% |
12. | AUDI | 1192 | 1035 | 157 | 15,2% | 2,1% |
13. | BMW | 1153 | 1043 | 110 | 10,5% | 2,0% |
14. | SUZUKI | 1063 | 797 | 266 | 33,4% | 1,9% |
15. | SEAT | 954 | 829 | 125 | 15,1% | 1,7% |
16. | MERCEDES-BENZ | 872 | 773 | 99 | 12,8% | 1,5% |
17. | CHEVROLET | 822 | 936 | -114 | -12,2% | 1,5% |
18. | FIAT | 819 | 1462 | -643 | -44,0% | 1,4% |
19. | NISSAN | 634 | 687 | -53 | -7,7% | 1,1% |
20. | VOLVO | 610 | 521 | 89 | 17,1% | 1,1% |
21. | HONDA | 603 | 666 | -63 | -9,5% | 1,1% |
22. | MITSUBISHI | 510 | 317 | 193 | 60,9% | 0,9% |
23. | SUBARU | 392 | 380 | 12 | 3,2% | 0,7% |
24. | MAZDA | 364 | 700 | -336 | -48,0% | 0,6% |
25. | LAND ROVER | 139 | 70 | 69 | 98,6% | 0,2% |
26. | PORSCHE | 97 | 81 | 16 | 19,8% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 80 | 61 | 19 | 31,1% | 0,1% |
28. | LEXUS | 64 | 84 | -20 | -23,8% | 0,1% |
29. | MINI | 61 | 37 | 24 | 64,9% | 0,1% |
30. | JEEP | 54 | 62 | -8 | -12,9% | 0,1% |
31. | INFINITI | 39 | 20 | 19 | 95,0% | 0,1% |
32. | Lada | 38 | 49 | -11 | -22,4% | 0,1% |
33. | SMART | 32 | 17 | 15 | 88,2% | 0,1% |
34. | CHRYSLER | 22 | 33 | -11 | -33,3% | 0,0% |
35. | FERRARI | 19 | 18 | 1 | 5,6% | 0,0% |
36. | JAGUAR | 18 | 12 | 6 | 50,0% | 0,0% |
37. | LANCIA | 17 | 17 | 0 | 0,0% | 0,0% |
38. | SAAB | 10 | 15 | -5 | -33,3% | 0,0% |
39. | SSANGYONG | 8 | 5 | 3 | 60,0% | 0,0% |
40. | MASERATI | 7 | 11 | -4 | -36,4% | 0,0% |
- | Celkem - Jiné značky | 125 | 130 | -5 | -3,8% | 0,2% |
- | Celkem | 56646 | 54603 | 2043 | 3,7% | 100,0% |