Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2011: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (57)
Ve čtvrtém měsíci se u nás prodalo méně automobilů než před rokem. 3 značky zaznamenaly pokles v řádu stovek kusů.

V dubnu 2011 bylo na české registrační značky přihlášeno 14.620 osobních automobilů, tj. o 634 méně (-4,2 %) než před rokem. Před 60 % trhu dnes tvoří auta s motory spalujícími benzin.

První Škoda zaznamenala navzdory jarní kampani meziroční pokles v řádu osmi stovek nových registrací, její tržní podíl klesl na 27,4 %. Nejžádanější je Octavia (1735 ks), před Fabií (1201 ks) a Focusem, jehož čísla stále ještě ovlivňují registrace doprodávané druhé generace. Na čtvrtém místě modelového žebříku je Golf (420 ks), za ním pak Yeti (412 ks). Do modelového TOP10 se vešel ještě pátý Superb (377 ks).

Importérem číslo jedna je Volkswagen (1437 registrací), a to navzdory meziroční ztrátě 98 kusů. Nejprodávanějšími modely jsou Golf (420 ks), Passat (261 ks), Polo (223 ks), Tiguan (121 ks) a Touran (109 ks).

Ford s 1196 registracemi meziročně roste, ale na návrat do čela dovozců to zatím nestačí. Mohutně - o 22 % - roste Renault. Jeho úspěch stojí na Thalii (342 ks), Méganu (261 ks) a Fluenci (104 ks).

V TOP10 značek stojí za pozornost propad registrací značky Kia o 380 ks a mohutný růst SEATu (+44 %) a Dacie (+74,5 %). V případě rumunské značky jde o výsledek zájmu o Duster (179 registrací).

V dubnu 2011 dramaticky poklesl prodej Fiatu (-57,1 %) a Mazdě (-53 %).

Registrace na českém trhu, výsledky za duben 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílPodíl
Poř.Značka4/20114/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA40104802-792-16,5%27,4%
2.VOLKSWAGEN14371535-98-6,4%9,8%
3.FORD1196102617016,6%8,2%
4.RENAULT113192620522,1%7,7%
5.HYUNDAI9738839010,2%6,7%
6.PEUGEOT675637386,0%4,6%
7.KIA569949-380-40,0%3,9%
8.CITROËN528583-55-9,4%3,6%
9.SEAT37125711444,4%2,5%
10.DACIA33519214374,5%2,3%
11.BMW3342706423,7%2,3%
12.SUZUKI326309175,5%2,2%
13.TOYOTA322354-32-9,0%2,2%
14.AUDI297282155,3%2,0%
15.MERCEDES-BENZ2832424116,9%1,9%
16.OPEL280307-27-8,8%1,9%
17.CHEVROLET2572253214,2%1,8%
18.FIAT184429-245-57,1%1,3%
19.MITSUBISHI184958993,7%1,3%
20.VOLVO1681204840,0%1,1%
21.HONDA159186-27-14,5%1,1%
22.NISSAN135161-26-16,1%0,9%
23.SUBARU10810265,9%0,7%
24.MAZDA88187-99-52,9%0,6%
25.LAND ROVER421923121,1%0,3%
26.PORSCHE2925416,0%0,2%
27.ALFA ROMEO2617952,9%0,2%
28.MINI2113861,5%0,1%
29.LEXUS1619-3-15,8%0,1%
30.JEEP159666,7%0,1%
31.SMART1358160,0%0,1%
32.LADA1114-3-21,4%0,1%
33.INFINITI108225,0%0,1%
34.FERRARI660-0,0%
35.JAGUAR514400,0%0,0%
-Celkem - Jiné značky76691724,6%0,5%
-Celkem1462015264-634-4,2%100,0%

Prodej za rok 2011

V prvních čtyřech měsících roku 2011 bylo na českém trhu prodáno 56.646 vozů, vzniklo tedy o 2.043 registrací (+3,7 %) více, než před rokem.

Škoda drží už jen 29,9 % trhu, importérskou jedničkou zůstává Renault (8,6 % trhu), za něj se posunul Volkswagen (8,3 %) a Ford (8,0 %).

Pořadí prémiových značek vede Audi, před BMW. Mercedes-Benz ztrácí zhruba tři stovky registrací. Prodej Lexusu meziročně klesá (z 84 ks na 64 ks), zatímco u konkurenčního Infiniti roste (z 20 na 39 ks).

Jaguar u nás prodává stále méně vozů než Ferrari, naopak Porsche se díky 34 Cayenne a 14 Panamerám chlubí 20% meziročním růstem.

Registrace na českém trhu, výsledky za leden-duben 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílPodíl
Poř.Značka1-4/20111-4/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA1696218571-1609-8,7%29,9%
2.RENAULT48593441141841,2%8,6%
3.VOLKSWAGEN468544871984,4%8,3%
4.FORD452943821473,4%8,0%
5.HYUNDAI37972648114943,4%6,7%
6.KIA25682497712,8%4,5%
7.PEUGEOT234721741738,0%4,1%
8.CITROËN17912123-332-15,6%3,2%
9.DACIA148791357462,9%2,6%
10.TOYOTA1468146080,5%2,6%
11.OPEL1335103929628,5%2,4%
12.AUDI1192103515715,2%2,1%
13.BMW1153104311010,5%2,0%
14.SUZUKI106379726633,4%1,9%
15.SEAT95482912515,1%1,7%
16.MERCEDES-BENZ8727739912,8%1,5%
17.CHEVROLET822936-114-12,2%1,5%
18.FIAT8191462-643-44,0%1,4%
19.NISSAN634687-53-7,7%1,1%
20.VOLVO6105218917,1%1,1%
21.HONDA603666-63-9,5%1,1%
22.MITSUBISHI51031719360,9%0,9%
23.SUBARU392380123,2%0,7%
24.MAZDA364700-336-48,0%0,6%
25.LAND ROVER139706998,6%0,2%
26.PORSCHE97811619,8%0,2%
27.ALFA ROMEO80611931,1%0,1%
28.LEXUS6484-20-23,8%0,1%
29.MINI61372464,9%0,1%
30.JEEP5462-8-12,9%0,1%
31.INFINITI39201995,0%0,1%
32.Lada3849-11-22,4%0,1%
33.SMART32171588,2%0,1%
34.CHRYSLER2233-11-33,3%0,0%
35.FERRARI191815,6%0,0%
36.JAGUAR1812650,0%0,0%
37.LANCIA171700,0%0,0%
38.SAAB1015-5-33,3%0,0%
39.SSANGYONG85360,0%0,0%
40.MASERATI711-4-36,4%0,0%
-Celkem - Jiné značky125130-5-3,8%0,2%
-Celkem566465460320433,7%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (57)
10. 5. 2011 10:25
Re: duster
Mám docela rád reklamy Renaultu - a ten na Dustera, kde ženská rozhořčeně po zkušební jízdě prohlásí, že její kabelka je dražší, je hodně povedenej....no a to je přesně to, co píšeš. Třeba reklama na SX4 je tak trochu o ničem.....přitom ta Suzuki je dobrý autíčko, on třeba Swift taky....
10. 5. 2011 10:21
Re: duster
Na druhou stranu v sobotu mi kolega předváděl Megana v kombíku, který pořídil manželce a za hotové s DPH to bylo asi 280 tisíc s 1,6 benzínem a pětikvaltem, ale ten pětikvalt byl jediná trošičku překonaná věc....jinak auto bylo vybaveno vším, na co jsem zvyklý (kromě navigace) včetně takových drobností, jako je ovládání rádia na volantu, všechno v elektrice....mně ta cena připadala úžasná, zejména když si vezmu, že tenhle Megane se povedl (je i pěknej) a je to kus auta - do kufru se vejde dětskej kočárek a kopa zavazadel. To se obávám třeba ani ten i30 nebo C´eed neumí a taková Octavia Tour zase nebude tak dobže vybavená.

S tím leasingem máš recht - jeden známý si takhle pořídil Thalii a teď všude vykládá, jaký jsou to zloději a že za to mohl mít Megane - ovšem zase spočítal to, co zaplatí za tu Thalii na leasing a co nabízí u Megana už od....

Na Renaultu je vidět, že marketing se musí dělat hlavou a hlavně bez emocí. Je jim jedno, jestli někde budou pokládáni za "levnou" značku, ale důležité je prodávat. FIAT (který tak rád řeším - každý máme nějakou slabost) se neustále naparuje, ale přijít s nápadem děláme auta levnější než Korejci nebo dokonce Číňani, ale zato jsou lepší by pro ně byla strašlivá pohana a tak radši furt blábolí, v čem jsou lepší než volkswagen. A přitom třeba francouzské konkurenci se dívají z dost velkého odstupu na záda....
Avatar - Parda71 (BMWfans)
9. 5. 2011 23:19
Re: duster
Přesně tak, marketing a PR dělají strašně moc. Fakt je, že Duster dává smysl jen v levných vybavených verzích. Když si dopřeješ tu nejlepší výbavu (která jediná je jakš takš obsáhlá, ale i tak tam dost věcí chybí), tak jsi myslím přesně na 350K a to je cena SX4 s 4x4 a tam fakt není o čem se bavit. Samozřejmě se tady bavíme o ceníkových cenách. Byť faktem je, že prodejci Dacie asi těžko budou dávat výraznější slevy, když je na Duster čekačka.
Yeti je cenově dál, ale auto jako takové je jaksi taky jinde, než konkurenti, takže záleží ve finále jen a jen na kupci.
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 22:42
Re: duster
Ale ono to není jen u Dacie, Renault dělá totéž, třeba s Meganem. Když odečteš leasingovou slevu (žádná sleva to není, přeplatí se více než kolik stálo auto), dovybavíš, tak jsi na ceně konkurence a třeba P308 nakonec výjde i lépe a nakonec ten Golf stojí taky jen o pár tisícoveček víc. Prostě marketing , to je věc.
Avatar - Ronault.
9. 5. 2011 22:39
Re: duster
Aby taky ne... ;-)